E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
-
IKHR on ilmeisesti yhtä kuin säädin paneeli, siellä ainakin muistan nähneeni sinisen noin 26 pinnisen liittimen. Yritän huomena mitata tuonkin.Originally posted by TJJ View PostOnhan niissä IHKR, se pitäisi olla K-väylässä, mutta ei ole omakohtaista kokemusta tuon diagnostiikasta. Oletko mitannut paineanturin liittimen jännitteet? Yksi pitäisi olla maa, toinen 5V ja kolmas muuttua paineen mukaan. Siis liitin paikallaan.
IHKR:n takana 26-pin sininen liitin ja siinä nasta 10 on tuo paine, 20 on maa ja 21 on 5V.
Tänään pientä testailua jälleen. Vaihdoin ilmastoinnin releet, sinisen ja vihreän, ei vaikutusta.
Kompura lähtee siis päälle INPAlla mutta jos paineanturin liitin on irti kompura ei toimi INPAllakaan. Em. syystä luotan, että uusi paineanturi toimii.
Epäilyksen alaisena on tällä hetkellä säädinpaneeli sekä järjestelmän väärä täyttö. Järjestelmään laitettiin lukkopellissäkin mainittu 750g ainetta.
Jostain syystä siis DME ei lähetä nyt kompuran magneettikytkimelle käskyä kiinnittää kehää.
Onhan tämä hieman hanurista.
Comment
-
IHKR on käytännössä se säädinpaneeli/-yksikkö. Kyllä minä ymmärsin noista WDS:n kaavioista, että magneettikytkimen aktivointi tulee suoraan IHKR:ltä. Mitäs höyrystimen lämpötila-anturi (evaporator sensor) näyttää? Höyrystimen lämpötilan oltava >+4C, että kompura kytkeytyy.Originally posted by Administrator View PostIKHR on ilmeisesti yhtä kuin säädin paneeli, siellä ainakin muistan nähneeni sinisen noin 26 pinnisen liittimen. Yritän huomena mitata tuonkin.
Tänään pientä testailua jälleen. Vaihdoin ilmastoinnin releet, sinisen ja vihreän, ei vaikutusta.
Kompura lähtee siis päälle INPAlla mutta jos paineanturin liitin on irti kompura ei toimi INPAllakaan. Em. syystä luotan, että uusi paineanturi toimii.
Epäilyksen alaisena on tällä hetkellä säädinpaneeli sekä järjestelmän väärä täyttö. Järjestelmään laitettiin lukkopellissäkin mainittu 750g ainetta.
Jostain syystä siis DME ei lähetä nyt kompuran magneettikytkimelle käskyä kiinnittää kehää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Höyrystimen lämpötila-anturia en ole vielä edes huomoinutkaan, tuo oletettavasti löytyy jommasta kummasta etujalkatilasta keskikonsolin huitteilta. Kertoisitko miten saan mitattua/todettua sensorin toimivuuden?Originally posted by Clavurion View PostIHKR on käytännössä se säädinpaneeli/-yksikkö. Kyllä minä ymmärsin noista WDS:n kaavioista, että magneettikytkimen aktivointi tulee suoraan IHKR:ltä. Mitäs höyrystimen lämpötila-anturi (evaporator sensor) näyttää? Höyrystimen lämpötilan oltava >+4C, että kompura kytkeytyy.
Hyvä linkki IHKR toiminnasta, http://www.spod.net/bmw/5.5%20IHKR%20E39%20Internet.pdf
Tuleepa hyvä mieli kun täällä on näin avuliasta ja tietävää porukkaa, tattis!
Comment
-
Mitä INPA näytää IHKR:n "Status"-tiedoissa? Ainankin IHKA:ssa se näyttää kaikkien anturien arvot, myös evaporator sensor ja high pressure switch. Niistä pitäisi nähdä, onko kompuran kytkemiselle mitään esteitä.Originally posted by Administrator View PostHöyrystimen lämpötila-anturia en ole vielä edes huomoinutkaan, tuo oletettavasti löytyy jommasta kummasta etujalkatilasta keskikonsolin huitteilta. Kertoisitko miten saan mitattua/todettua sensorin toimivuuden?
WDS:stä löytyy myös tarinaa. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tänään menin taas nysväämään autoa, kun juuri ja juuri vaimo antoi luvan.
Ilmastointiin ei pitänyt pahemmin edes paneutua mutta, koska löytyi pari ilmastoinnin flektiä niin pakkohan sitä oli taas tutkia.
Toinen flekti johtoon kiinni ja kokeilua, ei pyörinyt flekti eikä kompura. Pyyhe valmiiksi esiin, jotta sen voisi heittää mutta kaverini, joka on "aavistuksen" minua viisaampi BMWn kanssa kehotti tarkastamaan, että tuleeko flektin ohjauksen piuha ehjänä DME:ltä keulalle.
Yleismittari näytti johdon olevan poikki, joten ensin hyppylanka DME:ltä flektille ja avot, siivet viuhuu ja kompura pumppaa.
Johtonippu auki ja uusi johto vanhan katkenneen tilalle, nyt autoilu taas maittaa.
Ilmeisesti siis toimiva flekti on elinehto ilmastoinnille, tai ainakin tuon ohjauksen yhteyden tulee olla kunnossa.
Suuret kiitokset pähkäilyyn osallistuneille, sain Teiltä paljon tietoa ja vinkkejä.
Mitähän vikaa sitä ensi viikolla saa korjata?
Comment
-
Mielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.Originally posted by Administrator View PostToinen flekti johtoon kiinni ja kokeilua, ei pyörinyt flekti eikä kompura. Pyyhe valmiiksi esiin, jotta sen voisi heittää mutta kaverini, joka on "aavistuksen" minua viisaampi BMWn kanssa kehotti tarkastamaan, että tuleeko flektin ohjauksen piuha ehjänä DME:ltä keulalle.
Yleismittari näytti johdon olevan poikki, joten ensin hyppylanka DME:ltä flektille ja avot, siivet viuhuu ja kompura pumppaa.
Johtonippu auki ja uusi johto vanhan katkenneen tilalle, nyt autoilu taas maittaa.
Ilmeisesti siis toimiva flekti on elinehto ilmastoinnille, tai ainakin tuon ohjauksen yhteyden tulee olla kunnossa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Näin minäkin kuvittelin enkä wds ohjelmasta löytyvistä ilmastoinnin käynnistymisen edellytyksistä löytänyt viitteitä, että flektin pitäisi olla toimintakuntoinen.Originally posted by Clavurion View PostMielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.
Comment
-
Mielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.[/QUOTE]
Aika mielenkiintoista tosiaan et on yhteydessä.. mut mitä täs enempää miettiin kun ongelma ratkes sillä johdon vaihdolla ja pelaa
nyt vaan ilmastointi päälle säällä kun säällä
Comment
-
Näitä ongelmia ja ratkaisuja on aina välillä ihan hyvä pohdiskella.Originally posted by Jagu81 View PostAika mielenkiintoista tosiaan et on yhteydessä.. mut mitä täs enempää miettiin kun ongelma ratkes sillä johdon vaihdolla ja pelaa
nyt vaan ilmastointi päälle säällä kun säällä
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment
-
Tää on niin totta. Mutta ei ainakaan mua haittaa yhtään. Ja kiitokset niistä vinkeistä liittyen rikkinäiseen vastukseen. Olihan se jostain syystä hajonnut vaikka näytti ehjältä. Vetäsin sen virtapiuhan suoraan vastuksen ohi niin nyt pyörii taas flekti.Originally posted by TJJ View PostKyllä! Ja jos ei löydy korjattavaa, niin voi huoltaa jonkun kohdan ihan vaan varmuuden vuoksi ja varmaan samalla löytyykin joku ongelma jonka voi korjata.
Comment
-
Nyt on flekti vaihdettu ja alkoi pelaamaan. Parin tunnin homma ensikertalaiselta. Ahkeraan tuntuu pyörivän ainakin näin +25C keleillä. Jännä että ilmastoinnin toiminnassa ei ole huomannut mitään ongelmaa vaikka flekti ei ole toiminutkaan.Originally posted by Terou View PostOiskohan täälläkin tuo flekti kuollut. Ei ole hetkeen toiminut. Käsillä pyörittäen ropeli pyörii varsin helposti, eli ei ole jumissa. Näkyy olevan tuo uudempi malli. Mustan ja ruskean johdon välillä on jännite, eli virta tulee. Kelta/ruskeasta johdosta mittari värähti, että se ohjausjohtokaan ei ole ainakaan irtipoikki. Ja INPA sanoo:
125 E-fan
KS-->VB/Ground or open circuit
Voiko olla muuta vielä kuin tuo itse flekti sökö? Varmaan uutta tilailtava.
Auto: E39 530iAT -01 108tkmE46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
Paineanturin vaihto
Tuossa jo joku kyselikin, vaan ei vastausta vielä. Eli siis siis voiko kuivaimessa olevan paineanturin vaihtaa omin voimin ilman "ilmastointihuoltoa". Jonkun tiedon mukaan anturin alla on sulkuventtiili, jonkun tiedon mukaan ei. Mikähän se totuus on?
Comment
Comment