E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    Eikö tuo airbag valo nollaudu vai syttyykö uudelleen? Omassa e39 kun pari kertaa nollasi niin sen jälkeen ei 4-vuoteen syttynyt uudelleen.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11203
      • Oulu

      Originally posted by 523i View Post
      Eikö tuo airbag valo nollaudu vai syttyykö uudelleen? Omassa e39 kun pari kertaa nollasi niin sen jälkeen ei 4-vuoteen syttynyt uudelleen.
      Ei nollaudu.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Ylläri ylläri e39:ssä palaa airbag valo. (millompa e39:ssä ei joku valo palais mittaristossa).

        Heittää tämmöset koodit:


        (INPA näytti samat)

        Mitäs raati sanoo. Onko vikana tuo tunnistin, vai itse boksi? Ton boksin kun aukas, niin näytti et yks konkka ois pullistunut. Ja jos boksin vaihtaa, niin noita näyy olevan eri versiolla, niin voiko tilalle laittaa uudemman? Ja pitääkö uus(käytetty) koodata toimintaan?





        Kyseessä siis -99 523I
        Boksi rikki. Itsellä oli sama. Koodeja ei pysty nollaamaan ja tuo koodi 240 kertoo sen, että boxi on rikki. Uusi pitää koodata. Tai no ainakin kannattaa. Voi tulla autosta, jossa on vähemmän tai enemmän bägejä. Itselle tuli autosta, jossa oli enemmän, joten mittaristoon syttyi heti airbagin valo. Joku kait näitä korjailikin foorumilla. :think

        Muilla numeroilla olevien boxien sopivuudesta en kyllä osaa sanoa. Omalla kohdalla tuosta on jo useita vuosia aikaa, joten muistikuvat hieman hatarat. Searchilla varmaan löytyy vastaa tuohon, että mitkä muut sopii. Itse vaihdoin käytetyn toisen tilalle, kun eivät maksa hirveitä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11203
          • Oulu

          Originally posted by HTK12 View Post
          Boksi rikki. Itsellä oli sama. Koodeja ei pysty nollaamaan ja tuo koodi 240 kertoo sen, että boxi on rikki. Uusi pitää koodata. Tai no ainakin kannattaa. Voi tulla autosta, jossa on vähemmän tai enemmän bägejä. Itselle tuli autosta, jossa oli enemmän, joten mittaristoon syttyi heti airbagin valo. Joku kait näitä korjailikin foorumilla. :think

          Muilla numeroilla olevien boxien sopivuudesta en kyllä osaa sanoa. Omalla kohdalla tuosta on jo useita vuosia aikaa, joten muistikuvat hieman hatarat. Searchilla varmaan löytyy vastaa tuohon, että mitkä muut sopii. Itse vaihdoin käytetyn toisen tilalle, kun eivät maksa hirveitä.
          Joo ei tosiaan voi nollata koodeja ollenkaan. Noita bokseja näkyy olevan samalla osanumerolla, mutta eri softaversiolla(?) Mut tarkensin vähän hakuehtoja, niin lyösin noita 2.5 versiolla oleviakin ebaystä, et samakai se semmonen on laittaa. Hinnat ei kyllä päätä huimaa.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Purni
            BTCF Member
            • May 2007
            • 915
            • Vantaa

            Eri merkkiseen autoon korjautin boxin tuolla. http://elehuolto.fi/ Ma lähetin ja ke oli uus postissa 150e maksoi muistaakseni.
            Purkaamoltahan noita boxeja saa kans, esim bemator.
            Kesämiina: E39 M5 S/C
            Talvimiina: E70 X5 530sd

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              Täältä löytyy ihan päinvastaista vikaa, valo ei pala ollenkaan(joskus toimii normaalisti, ehkä 1/20 suhteella, katsastuksessa ei tietenkään osunut munkki). Systeemissä ei ole vikakoodeja ja moduliin pääsee kiinni mutta valo ei vaan pala. Ilmeisesti mahdollisuuksina bägiboksin maadotus, sulakkeet ja palanut ledi, auto ollut mulla 9 vuotta niin teippiä tai muita virityksiä ei ole.
              Retard Member

              Comment

              • Juhis2000
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 237
                • Kouvola

                Samaan ketjuun jatkaen. Alkaa olla muut viat korjattu, mutta seuraavanmoinen Airbag-vika e39:ssä vielä: Airbag-valo palaa, vikakoodi kuittautuu, mutta palautuu heti takaisin.

                Vikakoodina: 33 MRSA_right communication error



                Auto siis BMW 523iA, Valmistus kk: 8/1997

                Aika vähän vastaavalla löysin tietoa, ilmeisesti vika suuntautuisi kuitenkin repsikan penkin alla & mattojen alla olevaan sivuturvatyynyn tunnistelaitteeseen / kommunikaatioon em. boxin ja ovityynnyn välille? Irroitin liittimet maton alla olevasta boxista sekä ovessa olevasta airbagistä ja laitoin takaisin, tällä ei ollut vaikutusta vikaan.

                Olisiko viisailla guruilla ajatuksia, olisiko korjauksena metsästää uusi boxi maton alle vai mikä neuvoksi että uskaltaisi lähteä tarjoamaan autoa katsastukseen.
                BMW e60 525i terapiaprojekti
                -------------------------
                Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by Juhis2000 View Post
                  Samaan ketjuun jatkaen. Alkaa olla muut viat korjattu, mutta seuraavanmoinen Airbag-vika e39:ssä vielä: Airbag-valo palaa, vikakoodi kuittautuu, mutta palautuu heti takaisin.

                  Vikakoodina: 33 MRSA_right communication error



                  Auto siis BMW 523iA, Valmistus kk: 8/1997

                  Aika vähän vastaavalla löysin tietoa, ilmeisesti vika suuntautuisi kuitenkin repsikan penkin alla & mattojen alla olevaan sivuturvatyynyn tunnistelaitteeseen / kommunikaatioon em. boxin ja ovityynnyn välille? Irroitin liittimet maton alla olevasta boxista sekä ovessa olevasta airbagistä ja laitoin takaisin, tällä ei ollut vaikutusta vikaan.

                  Olisiko viisailla guruilla ajatuksia, olisiko korjauksena metsästää uusi boxi maton alle vai mikä neuvoksi että uskaltaisi lähteä tarjoamaan autoa katsastukseen.
                  Onko penkkejä vaihdettu?

                  Comment

                  • ilpopi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 139
                    • Kankaanpää

                    Jaahas, juuri tullut etsittyä syytä toisen kulkupelin ABS-valon palamiseen niin tänään -02 530d alkoi vissiin myötätunnosta sytyttelemään airbag-valoa
                    Valo ei jää palamaan vaan loistaa päällä ihan randomilla joistakin sekunneista about minuuttiin, sitten sammuu myös vaihtelevasti joksikin sekunniksi tai minuutiksi.
                    Teki samaa jopa moottori sammuksissa virtalukko 1-asennossa.
                    Inpalla ei vikakoodeja löytynyt joten mikähän tällaista vaivaa voisi aiheuttaa tai mistä lähteä etsimään?

                    Comment

                    • MaxSound
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 255
                      • Kajaani

                      Vänkärin penkin mattovika teki samaa e46:ssa. Kokeile istua penkille ja liiku siinä vähän, muuttuuko valon käytös?
                      E39 525DA Touring -01, 540tkm

                      Comment

                      • Juhis2000
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 237
                        • Kouvola

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Onko penkkejä vaihdettu?
                        Autossa on mustat perusnahat kuten alkuperäisellä varustelistallakin, joten sanan varsinaisessa merkityksessä olettaisin ettei penkkejä (ehkä) ole vaihdettu. Onhan ne toki irti voineet olla. Ja oli repsikan penkki toki minullakin irti kun tutkin lattiamaton alla ollutta boxia. Nämä (minun aikana) akun irti ollessa, ja Airbag-valohan paloi jo auton minulle tullessa. Kun sain auton, oli akku oli mennyt tyhjäksi seisonnassa / pakkasessa. Uudella akulla tosiaan ollaan nyt tässä vaiheessa tutkinnassa.

                        Edellinen omistaja on ollut autoliike, joten sieltä ei kummemmpia "korjaustarinoita" seurannut perästä.
                        BMW e60 525i terapiaprojekti
                        -------------------------
                        Ex. Bemarit: BMW e46 320i M-Sport 2001, BMW e60 520i 2003, BMW e61 525iA 2005, BMW e39 523iA 1997, BMW e34 525i 1995, BMW e38 740iA Individual, BMW e39 ///M5, BMW e36 318iS Coupe, BMW e39 528iA "Vollausstattung" M-Sport, BMW e39 523i M-Sport, BMW e39 525d, BMW e30 325i Cabrio "Orange"

                        Comment

                        • Pulliaine_
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2016
                          • 100
                          • varkaus

                          528 -96 airbag valo palaa jatkuvasti ja autocom näytti kuskinpenkin puolen virtapiiriä. Kuskinpenkin alla olevassa mustassa isossa liittimessä 2 keltaista johtoa poikki vaikuttaako mihinkään? Mistäs kannattaisi lähteä vikaa ehtimään? Kiittti jo etukäteen

                          Comment

                          • [Zei-M-Zei]
                            Newbiemmer
                            • Mar 2016
                            • 17
                            • Jääli

                            Originally posted by Pulliaine_ View Post
                            528 -96 airbag valo palaa jatkuvasti ja autocom näytti kuskinpenkin puolen virtapiiriä. Kuskinpenkin alla olevassa mustassa isossa liittimessä 2 keltaista johtoa poikki vaikuttaako mihinkään? Mistäs kannattaisi lähteä vikaa ehtimään? Kiittti jo etukäteen
                            En oo vuosikausiin tänne kirjotellu, ja tunnaritkin oli totaalisesti unohtuneet, mutta tuli hankittua äskettäin tollanen vm96 528i, jossa oli samanmoista vikaa. mulla ei ole autocomia käytössä, joten en tiedä miten tarkkaan se nuo errorit listaa, mutta INPA:lla omassa tapauksessani herjasi "Driver seat belt tensioner":ia, ja jos oikein muistelen niin nuo keltaiset johdot ovat juurikin siltä turvavyönkiristimeltä tulevat johdot. Minun kohdallani autoon oli joskus aikaisemmin asennettu repair kitti tuolle seatbelt tensionerille ts. piuhat isosta liittimestä poikki, ja ne oli tuon repair kitin avulla vedetty suoraan tensioneriltä tuonne johtosarjalle (ts. se iso liitin oli ohitettu). Tällaista korjausta ei voi olla huomaamatta jos käyttää penkin pois.
                            Omalla kohdalla korjauksesksi riitti että käytti repairkitin liittimet irti, vähän puhdistusta contact cleanerilla ja paineilmalla, liittimet kiinni ja resettiä vikavalolle.
                            ________________________
                            G26 i4 2023
                            F11 530xd 2014

                            ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316i Compact 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020

                            Comment

                            • Pulliaine_
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2016
                              • 100
                              • varkaus

                              Onkos kellään kokemusta ratin sisällä olevasta spiraalista? Onko ne yleensä hajoavia vai kannattako sitä edes ruveta kahtomaan?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Pulliaine_ View Post
                                Onkos kellään kokemusta ratin sisällä olevasta spiraalista? Onko ne yleensä hajoavia vai kannattako sitä edes ruveta kahtomaan?
                                En tiedä miten yleistä mutta on slipringejä vissiin hajonnut.

                                Comment

                                Working...
                                X