Originally posted by JTP67
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Täälläkin Abs/Acs ropleemia.Eli kuivallakin tiellä poljin hakkaa kuin pyörät olisivat lukossa ja kun nopeus on 40-45km/h syttyy abs ja acs valot jonka jälkeen absit eivät luonnollisesti toimi ollenkaan, ajotietokoneen salavalikossa digitaalinen nopeus näyttää välillä hetkellisesti omiaan.Nopeusmittari(Analoginen) ja vakionopeuden säädin toimii normaalisti.Valot ei syty jos ajat yli tai alle tuota nopeutta(40-45km/h) vaikka 1000km, eikä tule mistään töyssyistä yms..Anturit ja liittimet putsattu eikä mitään outoa näkynyt.
Aamulla menin Laakkoselle luetuttamaan vikakoodit siinä toivossa että saisin vastaukseksi kumpi anturi(edestä?) putoaa pelistä, no eipä selvinnyt vaan vikakoodiksi tuli:
ASC - ASC Anti-lock Braking System: fault stored
- ASC5.7 asc
Laakkosella arvelit vian olevan "virran syötössä" tai ohjainlaitteessa.Koodien lukija ei tuntunut omaavan mitään kovin suurta ammattitaitoa koodien lukemiseen(harjoittelija?) joten kyseli sitten muilta kiireisen tuntuisilta asentajilta neuvoa, tuli mieleen että olisikohan mahdollista ollut kaivaa testeristä tiedot että missä nurkassa pätkii vai onko tosiaan tuo ainut tieto mitä viasta saa irti, vai onko tuosta koodista tulkattavissa jotain?Seuraavaksi olisivat kuulemma alkaneet mittailemaan jännitteitä piuhoista yksitellen ja selvittelemään että missä kulmassa pätkii, ja minä kun luulin että se selviää sillä vikakoodien lukijalla?
Auto on sigun 528i 11/98Last edited by Racink; 26-01-2008, 13:19.
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostLaakkosella arvelit vian olevan "virran syötössä" tai ohjainlaitteessa.Koodien lukija ei tuntunut omaavan mitään kovin suurta ammattitaitoa koodien lukemiseen(harjoittelija?) joten kyseli sitten muilta kiireisen tuntuisilta asentajilta neuvoa, tuli mieleen että olisikohan mahdollista ollut kaivaa testeristä tiedot että missä nurkassa pätkii vai onko tosiaan tuo ainut tieto mitä viasta saa irti, vai onko tuosta koodista tulkattavissa jotain?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostIlmeisesti kävit Jyväskylän Laakkosella? Se ei varsinaisesti ole merkkihuoltojen parhaimmistoa ja sama tuttu meno näköjään jatkuu. Sinulle osunut asentaja ilmeisesti kuitenkin osasi englantia vai arvailiko hän mitä DIS:in valikoissa lukee? Kyllä sieltä näkee paljon enemmän tietoa, toivottavasti et joutunut tuosta mitään maksamaan? http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34071
Kyllä siitä se niiden hinnaston mukainen 40e piti maksaa!!Prkl...
Tm-Autopalvelussa kävin aiemmin myös, mutta niiden laitteella ei saanut juuri mitään irti(Taisi olla Boschin estronic tms.?).Kehoittivat menemään merkkihuoltoon..Last edited by Racink; 25-01-2008, 16:28.
Comment
-
-
Missä/Kenellä porukka on luetuttanut vikakoodeja(abseista) onnistuneesti keski-suomessa?Ei tuo EA ainakaan noiden palautteiden perusteella houkuttele, mutta saisikohan sieltä enemmän irti kuin laakkosen "harjoittelija"?
Tai olisiko TIS:ssä(tai jossain muualla?) mitään mainintaa yllä olevasta vikakoodista??Last edited by Racink; 26-01-2008, 12:30.
Comment
-
-
Sotkeuduin hieman soppaan
Vilkaisin tilannetta Racink:n autossa ensin yhdellä ohjelmalla ja sitten Carsoftilla:
Kun yhteys ABS-boksiin on kunnossa, ABS valo palaa, kun yhteys katkeaa (usein) myös valot sammuvat. Liekö mittaristo lukee boksin vikaa signaalista mutta ei sytytä valoa jos ei saa mitään signaalia boksilta?? Aluksi luulin että yhteys boksiin katoaa 40 km/h jälkeen mutta ei, se katoaa välillä paikallaankin.
Vasemman takapyörän nopeussignaali tipahtelee välillä alas reilusti. Muut ovat vakaampia.
Ohjelman mukaan livena siis vasen takapyörän anturi temppuilee mutta Carsoftpa sanookin että oikea takapyörä! Toisen ohjelman vikakoodi on enemmänkin jännitteensyöttö moottorin nopeussignaalille tms.. Sekainen juttu.
Laakkonen saisi joskus tehdä edes jotain siitä mitä laskuttaa.. Taas oli vikamuisti pitkä kuin nälkävuosi vaikka omistajaa oli laskutettu sen tyhjentämisestäkin..Last edited by -Tapi; 29-01-2008, 07:29.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostVilkaisin tilannetta Racink:n autossa ensin yhdellä ohjelmalla ja sitten Carsoftilla:
Kun yhteys ABS-boksiin on kunnossa, ABS valo palaa, kun yhteys katkeaa (usein) myös valot sammuvat. Liekö mittaristo lukee boksin vikaa signaalista mutta ei sytytä valoa jos ei saa mitään signaalia boksilta?? Aluksi luulin että yhteys boksiin katoaa 40 km/h jälkeen mutta ei, se katoaa välillä paikallaankin.
Originally posted by -Tapi View PostVasemman takapyörän nopeussignaali tipahtelee välillä alas reilusti. Muut ovat vakaampia.
Ohjelman mukaan livena siis vasen takapyörän anturi temppuilee mutta Carsoftpa sanookin että oikea takapyörä! Toisen vikakoodi on enemmänkin jännitteensyöttö moottorin nopeussignaalille tms.. Sekainen juttu.
Mutta jos vika oikeasti on oikealla takana niin katkeaako virransyöttö ko. anturille silloin kun boksi huomaa siellä vian ja sytyttää abs/acs valot?Eli silloinhan sieltä ei tule signaaliakaan joten ohjelman live näytössä takana ei olisi pitänyt olla mitään eloa?Tai sitten olen hakoteillä...
Edit:Jos oikealta takaa on anturi rikki niin eihän vak.nop.säätimen pitäs pelata, eli tuskin se nopeusmittarikaan lakkaa toimimasta antureita puolelta toiselle vaihtamalla.Täytyy vaihtaa silti, näkee arvuutteleeko digitaalinen nopeus vielä.Last edited by Racink; 29-01-2008, 15:21.
Comment
-
-
Vaihdoin anturit ristiin, ajelin n.30km lenkin enkä saanut valoja syttymään ollenkaan, suurimmaksi osaksi pikkuteitä eli nopeus oli usein tuo 40-45km/h, pysähtelin, sammuttelin autoa yms. mutta ei syttynyt.Poljin ei myöskään enää hakkaa aina kun jarruttaa vaan ainoastaan sen jälkeen kun pyörä(t) on käynyt lukossa ja "keventää" jarrua niin hetken aikaa hakkaa harvakseltaan vastaan, eli luulee että joku pyörä jää lukkoon? Kovemmassa vauhdissa ~100km/h ei tee tätäkään.Digitaalinopeus heittelee vieläkin mutta nopeammalla sykähdyksellä kuin ennen.
Mikä pe¤#*le tätä riivaa?
Comment
-
-
Itsellänikin tuota abs ongelmaa ilmenee -97 vuoden e39:ssa, yleensä kun ajaa töyssystä niin syttyy abs&asc+t valot. Toimii heti kun sammuttaa, käynnistää uudelleen ja ajaa pienen matkaa. Nopeusmittari toimii ihan ok, joten yksi kulma on poissa pelistä. Myöskin tuntuisi että töyssyn tarvii osua lähinnä repsikan puolelle jotta valo syttyy.
Pystyykös tuota oikean puolen etu tai taka anturin ehjyyttä selvittämään ilman vikakoodien lukua tai kunnon mittausta(yleismittari&oskilloskooppi) ?
Comment
-
-
Terve vaan kaikille, laitan sitten oman korteni kekoon! Oon lukenu tän ketjun läpi plus pari muutakin, mut silti pakko laittaa omatkin oireet esille. Eli joulun alla valot syttyi ensimmäisen kerran ja hävisivät kun virrat laittoi uudelleen päälle. Viikkojen kuluttua valot syttyi aina kun vauhti ylitti 40km/h. Tätä jatkui muutamia viikkoja ja nyt ne on palaneet varmaan yli kuukauden putkeen. Pari kertaa kun auto on seisonut ulkona pakkasessa niin myös käynnistyksen jälkeen koko kojetaulu on ollut mykkänä, mutta sitten toiminut kuitenkin seuraavalla kerralla normaalisti. Tästä johtuen voisiko vikaa olla siis kahdessa anturissa? Eli myös siellä vasemmassa takapyörässä? Auto on 3/98 eli varmaan boksivika ei voi olla kyseessä, tai mistähän sitäkin sitten tietää?
Pitäis viedä auto piuhan päähän, mut olisko lpr suunnalla kellään vehkeitä tuohon vikakoodin lukuun, kun merkkiliike siitä varmaan laskuttaa ihan kivasti? Sitten on myös herännyt kysymys, että miten katsastus suhtautuu tähän valojen palamiseen ja siihen ettei absit toimi? Tuleeko hylsy?
Comment
-
-
ei mene katsastuksesta läpi jos abs -jarrut eivät toimi.Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3
e39 -530d touring 11/1999
ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979
Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
Comment
-
-
Liitytään samaan kerhoon...
Elikkä auto e39 -97
ensimmäisen kerran sytti abs+asc valot kun ajoin oikean etupyörän vähän isompaan monttuun. Seuraavan kerran kun lähdin ajamaan niin valot sammui ja olivat poissa pari kuukautta. Nyt ne on tullut tauluun pysyäkseen.
Vikakooti luettiin ja oikea etuanturi antoin aktiivisen vikakoodin ja vasemman etuanturin vika oli jäänyt muistaan, kuulemma ollut joku kosketus häiriö tai likaa anturin edessä.
No vaihdoin oikean etuanturin ja puhdistin vasemman etuanturin liittimen> edellään valot palaa. Tai sammuu ne aina kun lätee ajamaan mutta pian alkaa luistonesto rajoittamaan menoa ja jarruttaessa bs:t hakkaa vaikka kuivalla asfaltilla ajaa.
Kysymys kuuluukin että oliko uusi anturi jo valmiiksi viallinen vai jäikö se mahdollisesti liika kauas anturikehästä vai onko vasenkin anturi viallinen?
Hermot menee ton romun kanssa, just viimeviikolla tuli vaihdettua airbagin tunnistin matto sekä liuta muuta "kulutustavaraa"F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
mulla on Toyota avensin vm04 farkku niin siinä sytty kans ihan yhtäkkiä abs,luistonesto ja ajovakaudenhallinta valot,niin ja ne lopetti toimista siinä samalla+automaattilaatikko meni lukkoon.Jarruvalojen sulake oli mennyt sen takia puolet autosta lopetti toimimasta,ihmeelliset systeemit noissa toyo autoissa mutta onneksi vika korjaantui helposti!Last edited by mankku80; 21-02-2008, 16:02.
Comment
-
-
Tähän minun auton polkimen hakkaamiseen ja digitaalinopeuden heittelyyn löytyi syy kun vasemmalle taakse anturia vaihtaessani kurkkasin taskulampulla sinne reikään samalla pyörittäen napaa, oli näköjään porakoneella otettu vahaa anturia pois ja oikein huolella, eli kehä oli tuhannen p##kana 15mm matkalta, tiedä kuinka kauan tässä autossa on poljin hakannut kun oli tuokin anturi silloin kun sitä ensimmäisen kerran putsailin pirun kovassa ja ei kyllä todellakaan mikään kovin tuoreen näköinen. Eli siis laakerinvaihdolla näyttäis nyt absit toimivan niinkuin pitääkin.
Tuo yhteyden pätkiminen/saaminen boxiin ihmetyttää vielä, sillä tuskin on mitään tekemistä rikkinäisen kehän kanssa? Pitäis jokupäivä käydä vielä -Tapi:n luona kattomassa mitä ne vikakoodit/livenäytöt nyt näyttää, vai näyttääkö mitään.
Comment
-
Comment