Originally posted by WarHead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by WSE1 View PostTuossa ensimmäisessä välissä pitää olla kauttaviiva mutta epäilen boksin korjauttaneiden hymyilevän enemmän säästäessään mukavan summan johonkin hyödyllisempään.
Hienoahan se o että näitä pystytään korjaamaankin.
Onneksi näyttää siltä, ett uudemmassa korimallissa (E60/61), kaikki vaivat saa poistumaan akkua vaihtamalla!E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
Yli tunnin selailun jälkeen en löytänyt tismalleen vastaavanlaista vikaa, joten pakko kysyä suoraan täältä.
Siis. eilen kun lähdin aamulla liikkeelle, ei toiminut nopeusmittari, eikä kulutusmittari ja abs ja luistonesto valot paloivat taulussa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen nopeus ja kulutusmittari rupesivat toimimaan, mutta abs ja sutimisvalo jäivät palamaan. Seuraavan stopin jälkeen kun käynnistin auton, paloivat abs ja sutimisvalot niinkauan, kunnes lähdin liikenteeseen ja ajoin n 10m. Muutamien pysähdysten jälkeen ei nopeus ja kulutusmittari toiminut ja se taas sytytti abs ja sutimisvalot. Samaa tapahtui oli auto sitten lämmin tai kylmä.
Elikkä yhteenvetona Niillä kerroilla, kun nopeus ja kulutusmittari toimi normaalisti, ei ollut mitää ongelmaa. Ja jos ei lähtenyt mittaamaan nopeutta ja kulutusta, se sytytti keltaiset valot tauluun.
Piuhan päässäkin käytin ja korjaamonmies sanoi, että abs yksikkö olisi sökönä. hinta 700€ plus työt.Last edited by PamPoi; 05-03-2009, 21:32. Reason: Sen verran vielä tarkennusta, että matkamittariinkaan ei siis tule lisää kilometrejä ja naftamittari seilaa hieman.Ex 325ix -89
Ex 320i -94
Ex 535i -96
Ex 328ia -95
Ex 530D -00
Nyx 535ia -96
Comment
-
-
Originally posted by PamPoi View PostYli tunnin selailun jälkeen en löytänyt tismalleen vastaavanlaista vikaa, joten pakko kysyä suoraan täältä.
Siis. eilen kun lähdin aamulla liikkeelle, ei toiminut nopeusmittari, eikä kulutusmittari ja abs ja luistonesto valot paloivat taulussa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen nopeus ja kulutusmittari rupesivat toimimaan, mutta abs ja sutimisvalo jäivät palamaan. Seuraavan stopin jälkeen kun käynnistin auton, paloivat abs ja sutimisvalot niinkauan, kunnes lähdin liikenteeseen ja ajoin n 10m. Muutamien pysähdysten jälkeen ei nopeus ja kulutusmittari toiminut ja se taas sytytti abs ja sutimisvalot. Samaa tapahtui oli auto sitten lämmin tai kylmä.
Elikkä yhteenvetona Niillä kerroilla, kun nopeus ja kulutusmittari toimi normaalisti, ei ollut mitää ongelmaa. Ja jos ei lähtenyt mittaamaan nopeutta ja kulutusta, se sytytti keltaiset valot tauluun.
Piuhan päässäkin käytin ja korjaamonmies sanoi, että abs yksikkö olisi sökönä. hinta 700€ plus työt.
ABS boxin saa korjautettua kuten aikaisemmista postauksista voi päätellä, säästät 5x sen summan minkä uusi näköjään maksaisi. www.elektromeka.net eli tuo WSE1 nickillä raapusteleva(ymmärtääkseni) niitä korjailee loistavalla lopputuloksellaSamat viat oli itselläni juuri ja nyt toimii moitteetta.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Täälläkin syttyi eilen yhtäkkiä ABS ja ASC valot mittaristoon... Eli tuli ajetltua kuoppaista mökkitietä ja palatessa yhtäkkiä huomasin että valot palaa.. Melko varma olen että ei käynnistäessä syttynyt vielä. Sammutus & käynnistys ei ainakaan eilen vielä auttanut, pitää käydä kohta vielä vähän tutkailemassa.
Mistähän sitä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Autohan on siis E39 525tds touring -97
Comment
-
-
Originally posted by topsi View PostMistähän sitä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Autohan on siis E39 525tds touring -97E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Mulla meni myös vasen taka-anturi vaihtoon, mutta vanha anturi lähti irti vaan puolittain. Miten saan loput anturista ulos hajoittamatta paikkoja?
Kaikki muut anturit lähtivät siististi irti ja hieman putsailin niitä ennenkun laitoin ne takaisin, vielä kun saan tämän yhden vaihdettua niin alkaa toivottavasti
nopeus- ja kulutusmittari taas toimimaan.
Voiko olla että bensamittari näyttää vähän omiaan anturista johtuen?
Comment
-
-
Originally posted by pthuone View PostMulla meni myös vasen taka-anturi vaihtoon, mutta vanha anturi lähti irti vaan puolittain. Miten saan loput anturista ulos hajoittamatta paikkoja?
Kaikki muut anturit lähtivät siististi irti ja hieman putsailin niitä ennenkun laitoin ne takaisin, vielä kun saan tämän yhden vaihdettua niin alkaa toivottavasti
nopeus- ja kulutusmittari taas toimimaan.
Voiko olla että bensamittari näyttää vähän omiaan anturista johtuen?
Toki on helpompaa koittaa saada kaikki moska pois reiästä niin ettei sinne tipu mitään.
Bensamittari näyttää todennäköisesti omiaan tankkianturin liitoksen pätkimisestä johtuen, tyyppivika. Helposti korjattavissa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by pthuone View PostVoiko olla että bensamittari näyttää vähän omiaan anturista johtuen?Originally posted by Supa View PostBensamittari näyttää todennäköisesti omiaan tankkianturin liitoksen pätkimisestä johtuen, tyyppivika. Helposti korjattavissa.Last edited by Racink; 23-05-2009, 10:31.
Comment
-
-
Originally posted by Racink View PostItsellä on pari kertaa ollut vasemmassa taka-anturissa/abs-boksissa vikaa ja kummallakin kerroilla bensamittari näytti omiaan ja "seilaili" koko ajan mutkissa ja kiihdytyksissä, kerran jäin välillekkin kun mittari näytti 15l vaikka oikeasti tankki oli tyhjä. Heti kun nopeus/kultusmittari(abs-boksi) alkoi toimimaan alkoi myös polttoainemittari näyttämään oikein ja lopetti seilailun.
Toinen vika joka ilmaantui samaan aikaan anturivian kanssa on ilmastoinnin hyytyminen.
Pitkin talvea käynnistelin parkkihalleissa ja keväällä toimi ja huollettiinkin viime
heinäkuussa.
Voikohan olla yhteyttä anturiin?
Auto on 530 d -00
Onko navan irroitus hankalaa kotikonsteilla ja löytyykö palstalta hyvät ohjeet?
Comment
-
-
Originally posted by pthuone View PostMulla meni myös vasen taka-anturi vaihtoon, mutta vanha anturi lähti irti vaan puolittain. Miten saan loput anturista ulos hajoittamatta paikkoja?
Ensin jotain rost offia sinne anturikoloon liuottamaan hapettumia. Anturin keskelle ~3mm esiporaus ja perään harvakierteinen ruuvi (terävä kärki katkaistu). Mittaa uudesta anturista syvyys tarkaan, että et poraa/ruuvaa anturin läpi laakerin kehälle saakka. Tuon ruuvin avulla saat toivottavasti nitkuteltua anturin jämät pois. Anturin reiästä kevyesti esim. jarrukliineriä napaa pyörittäen anturikehän puhdistamiseksi. Ei kuitenkaan kannata tolkuttomasti holvata, kun osa aineesta saattaa päästä stefan saumasta laakerille saakka.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVarsinkin takanavan irrotus on melkoinen operaatio, joten kokeilisin kaikki muut keinot ensin.
Ensin jotain rost offia sinne anturikoloon liuottamaan hapettumia. Anturin keskelle ~3mm esiporaus ja perään harvakierteinen ruuvi (terävä kärki katkaistu). Mittaa uudesta anturista syvyys tarkaan, että et poraa/ruuvaa anturin läpi laakerin kehälle saakka. Tuon ruuvin avulla saat toivottavasti nitkuteltua anturin jämät pois. Anturin reiästä kevyesti esim. jarrukliineriä napaa pyörittäen anturikehän puhdistamiseksi. Ei kuitenkaan kannata tolkuttomasti holvata, kun osa aineesta saattaa päästä stefan saumasta laakerille saakka.
Kiitokset hyvistä neuvoista
Comment
-
Comment