Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by WarHead View Post
    korjauta boksi = > osta tehdasuusi boksi => hymyile.
    Tuossa ensimmäisessä välissä pitää olla kauttaviiva mutta epäilen boksin korjauttaneiden hymyilevän enemmän säästäessään mukavan summan johonkin hyödyllisempään.

    Comment

    • claude
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 144
      • Hollola

      Originally posted by WSE1 View Post
      Tuossa ensimmäisessä välissä pitää olla kauttaviiva mutta epäilen boksin korjauttaneiden hymyilevän enemmän säästäessään mukavan summan johonkin hyödyllisempään.



      F31 320d lci
      ex bemut.
      e92 325i -07
      e91 325d -08
      e60 530da "m-sport" -04
      e39 525iat -01

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        Originally posted by WSE1 View Post
        Tuossa ensimmäisessä välissä pitää olla kauttaviiva mutta epäilen boksin korjauttaneiden hymyilevän enemmän säästäessään mukavan summan johonkin hyödyllisempään.
        Juu, ehkä tässä oli sellaista omakohtaisuutta liikaa ja se lopussa ollu hymykin oli vähä hmm väkinäinen...
        Hienoahan se o että näitä pystytään korjaamaankin.

        Onneksi näyttää siltä, ett uudemmassa korimallissa (E60/61), kaikki vaivat saa poistumaan akkua vaihtamalla!
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • PamPoi
          Newbiemmer
          • Dec 2006
          • 12
          • Hellsinki

          Yli tunnin selailun jälkeen en löytänyt tismalleen vastaavanlaista vikaa, joten pakko kysyä suoraan täältä.

          Siis. eilen kun lähdin aamulla liikkeelle, ei toiminut nopeusmittari, eikä kulutusmittari ja abs ja luistonesto valot paloivat taulussa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen nopeus ja kulutusmittari rupesivat toimimaan, mutta abs ja sutimisvalo jäivät palamaan. Seuraavan stopin jälkeen kun käynnistin auton, paloivat abs ja sutimisvalot niinkauan, kunnes lähdin liikenteeseen ja ajoin n 10m. Muutamien pysähdysten jälkeen ei nopeus ja kulutusmittari toiminut ja se taas sytytti abs ja sutimisvalot. Samaa tapahtui oli auto sitten lämmin tai kylmä.

          Elikkä yhteenvetona Niillä kerroilla, kun nopeus ja kulutusmittari toimi normaalisti, ei ollut mitää ongelmaa. Ja jos ei lähtenyt mittaamaan nopeutta ja kulutusta, se sytytti keltaiset valot tauluun.

          Piuhan päässäkin käytin ja korjaamonmies sanoi, että abs yksikkö olisi sökönä. hinta 700€ plus työt.
          Last edited by PamPoi; 05-03-2009, 21:32. Reason: Sen verran vielä tarkennusta, että matkamittariinkaan ei siis tule lisää kilometrejä ja naftamittari seilaa hieman.
          Ex 325ix -89
          Ex 320i -94
          Ex 535i -96
          Ex 328ia -95
          Ex 530D -00
          Nyx 535ia -96

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1536
            • TaNpere

            Originally posted by PamPoi View Post
            Yli tunnin selailun jälkeen en löytänyt tismalleen vastaavanlaista vikaa, joten pakko kysyä suoraan täältä.

            Siis. eilen kun lähdin aamulla liikkeelle, ei toiminut nopeusmittari, eikä kulutusmittari ja abs ja luistonesto valot paloivat taulussa. Muutaman kilometrin ajon jälkeen nopeus ja kulutusmittari rupesivat toimimaan, mutta abs ja sutimisvalo jäivät palamaan. Seuraavan stopin jälkeen kun käynnistin auton, paloivat abs ja sutimisvalot niinkauan, kunnes lähdin liikenteeseen ja ajoin n 10m. Muutamien pysähdysten jälkeen ei nopeus ja kulutusmittari toiminut ja se taas sytytti abs ja sutimisvalot. Samaa tapahtui oli auto sitten lämmin tai kylmä.

            Elikkä yhteenvetona Niillä kerroilla, kun nopeus ja kulutusmittari toimi normaalisti, ei ollut mitää ongelmaa. Ja jos ei lähtenyt mittaamaan nopeutta ja kulutusta, se sytytti keltaiset valot tauluun.

            Piuhan päässäkin käytin ja korjaamonmies sanoi, että abs yksikkö olisi sökönä. hinta 700€ plus työt.

            ABS boxin saa korjautettua kuten aikaisemmista postauksista voi päätellä, säästät 5x sen summan minkä uusi näköjään maksaisi. www.elektromeka.net eli tuo WSE1 nickillä raapusteleva(ymmärtääkseni) niitä korjailee loistavalla lopputuloksella Samat viat oli itselläni juuri ja nyt toimii moitteetta.

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • etalonen
              Newbiemmer
              • Jan 2007
              • 18

              ABS + Luistonesto-ongelmat loppuivat!

              Kaikki ongelmat loppuivat, kun vaihdoin akun. Siihen asti oli ollut jatkuvia ongelmia antureissa ja boksissakin yms. mikään ei toiminut kuin sattumanvaraisesti.
              Suosittelen testaamaan.

              Comment

              • tornado
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 64
                • Uusimaa

                jep eli alkoi abs ja luiston esto valot palaa niin koitin kattella et voisiko se olla se kaasuläpän vaijeri, mikä täällä on tullut esiin mahdollisena vian aiheuttajana mutta onko 530d 6/99 sellaista kun en äkkiseltään sitä löytänyt ?

                Comment

                • topsi
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 225
                  • Oulu

                  Täälläkin syttyi eilen yhtäkkiä ABS ja ASC valot mittaristoon... Eli tuli ajetltua kuoppaista mökkitietä ja palatessa yhtäkkiä huomasin että valot palaa.. Melko varma olen että ei käynnistäessä syttynyt vielä. Sammutus & käynnistys ei ainakaan eilen vielä auttanut, pitää käydä kohta vielä vähän tutkailemassa.

                  Mistähän sitä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Autohan on siis E39 525tds touring -97
                  E46 ///M3 -01
                  Ex: E39 530d -01 M-sport
                  Ex: E39 525tds touring -97

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7434
                    • Oulu

                    Originally posted by topsi View Post
                    Mistähän sitä kannattaisi vikaa lähteä etsimään? Autohan on siis E39 525tds touring -97
                    Vikakoodit lukuun että tietää mikä anturi. Sieltä sitten etsiä kontaktivikaa tai vaihtaa koko anturi.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • pthuone
                      Newbiemmer
                      • Apr 2007
                      • 29

                      Mulla meni myös vasen taka-anturi vaihtoon, mutta vanha anturi lähti irti vaan puolittain. Miten saan loput anturista ulos hajoittamatta paikkoja?
                      Kaikki muut anturit lähtivät siististi irti ja hieman putsailin niitä ennenkun laitoin ne takaisin, vielä kun saan tämän yhden vaihdettua niin alkaa toivottavasti
                      nopeus- ja kulutusmittari taas toimimaan.
                      Voiko olla että bensamittari näyttää vähän omiaan anturista johtuen?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by pthuone View Post
                        Mulla meni myös vasen taka-anturi vaihtoon, mutta vanha anturi lähti irti vaan puolittain. Miten saan loput anturista ulos hajoittamatta paikkoja?
                        Kaikki muut anturit lähtivät siististi irti ja hieman putsailin niitä ennenkun laitoin ne takaisin, vielä kun saan tämän yhden vaihdettua niin alkaa toivottavasti
                        nopeus- ja kulutusmittari taas toimimaan.
                        Voiko olla että bensamittari näyttää vähän omiaan anturista johtuen?
                        Varmin tapa tuohon on irroittaa napa jotta pääsee putsaamaan mahdollisesti kehälle pudonneet roskat yms.
                        Toki on helpompaa koittaa saada kaikki moska pois reiästä niin ettei sinne tipu mitään.

                        Bensamittari näyttää todennäköisesti omiaan tankkianturin liitoksen pätkimisestä johtuen, tyyppivika. Helposti korjattavissa.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Racink
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 840
                          • Jkl

                          Originally posted by pthuone View Post
                          Voiko olla että bensamittari näyttää vähän omiaan anturista johtuen?
                          Originally posted by Supa View Post
                          Bensamittari näyttää todennäköisesti omiaan tankkianturin liitoksen pätkimisestä johtuen, tyyppivika. Helposti korjattavissa.
                          Itsellä on pari kertaa ollut vasemmassa taka-anturissa/abs-boksissa vikaa ja kummallakin kerroilla bensamittari näytti omiaan ja "seilaili" koko ajan mutkissa ja kiihdytyksissä, kerran jäin välillekkin kun mittari näytti 15l vaikka oikeasti tankki oli tyhjä. Heti kun nopeus/kultusmittari(abs-boksi) alkoi toimimaan alkoi myös polttoainemittari näyttämään oikein ja lopetti seilailun.
                          Last edited by Racink; 23-05-2009, 10:31.

                          Comment

                          • pthuone
                            Newbiemmer
                            • Apr 2007
                            • 29

                            Originally posted by Racink View Post
                            Itsellä on pari kertaa ollut vasemmassa taka-anturissa/abs-boksissa vikaa ja kummallakin kerroilla bensamittari näytti omiaan ja "seilaili" koko ajan mutkissa ja kiihdytyksissä, kerran jäin välillekkin kun mittari näytti 15l vaikka oikeasti tankki oli tyhjä. Heti kun nopeus/kultusmittari(abs-boksi) alkoi toimimaan alkoi myös polttoainemittari näyttämään oikein ja lopetti seilailun.
                            Näin oletan että on itsellänikin, toimii suht oikein eikä seilaile paljoa mutta kerran nafta loppui vaikka mittari näytti 10-15 l jäljellä.

                            Toinen vika joka ilmaantui samaan aikaan anturivian kanssa on ilmastoinnin hyytyminen.
                            Pitkin talvea käynnistelin parkkihalleissa ja keväällä toimi ja huollettiinkin viime
                            heinäkuussa.
                            Voikohan olla yhteyttä anturiin?
                            Auto on 530 d -00

                            Onko navan irroitus hankalaa kotikonsteilla ja löytyykö palstalta hyvät ohjeet?
                            Last edited by pthuone; 23-05-2009, 16:21. Reason: unohdus

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by pthuone View Post
                              Mulla meni myös vasen taka-anturi vaihtoon, mutta vanha anturi lähti irti vaan puolittain. Miten saan loput anturista ulos hajoittamatta paikkoja?
                              Varsinkin takanavan irrotus on melkoinen operaatio, joten kokeilisin kaikki muut keinot ensin.

                              Ensin jotain rost offia sinne anturikoloon liuottamaan hapettumia. Anturin keskelle ~3mm esiporaus ja perään harvakierteinen ruuvi (terävä kärki katkaistu). Mittaa uudesta anturista syvyys tarkaan, että et poraa/ruuvaa anturin läpi laakerin kehälle saakka. Tuon ruuvin avulla saat toivottavasti nitkuteltua anturin jämät pois. Anturin reiästä kevyesti esim. jarrukliineriä napaa pyörittäen anturikehän puhdistamiseksi. Ei kuitenkaan kannata tolkuttomasti holvata, kun osa aineesta saattaa päästä stefan saumasta laakerille saakka.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • pthuone
                                Newbiemmer
                                • Apr 2007
                                • 29

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Varsinkin takanavan irrotus on melkoinen operaatio, joten kokeilisin kaikki muut keinot ensin.

                                Ensin jotain rost offia sinne anturikoloon liuottamaan hapettumia. Anturin keskelle ~3mm esiporaus ja perään harvakierteinen ruuvi (terävä kärki katkaistu). Mittaa uudesta anturista syvyys tarkaan, että et poraa/ruuvaa anturin läpi laakerin kehälle saakka. Tuon ruuvin avulla saat toivottavasti nitkuteltua anturin jämät pois. Anturin reiästä kevyesti esim. jarrukliineriä napaa pyörittäen anturikehän puhdistamiseksi. Ei kuitenkaan kannata tolkuttomasti holvata, kun osa aineesta saattaa päästä stefan saumasta laakerille saakka.
                                Oliskohan tästä navasta/laakerista/anturinpesästä missään jotain esim. räjäytyskuvaa, olisi helpompi työskennellä kun tuntisi paikan rakenteen.

                                Kiitokset hyvistä neuvoista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎