No mulla ei oo asiasta mitään faktatietoa, mutta ero ennen ja jälkeen takavasemman anturivaihtoa on huikea. Ennen anturinvaihtoa vak.nop.säädin päällä se tosiaan oli 3-4 kertaa kun nopeus tuntui kiihtyvän aivan hetkellisesti muutamalla kmh:lla. Mut tänään seilas nopeus koko ajan, ei kestäny hermo pitää sitä vak.nop.säädintä päällä 30sek kauempaa!!
Eli perstuntumalla ajattelisin, että se takavasen on edelleen se ongelma, koska vikakoodinluvussakaan ei muuta ole missään vaiheessa ilmennyt.
Siis kuvittelen et se kehä on se ongelman alku ja juuri!! Anturi ei ehkä välttämättä ole ollut viallinen missän vaiheessa. Tai sit on.
Mene ja tiedä!?
Metroautossa vaihtoivat vas. takapyörän laakerin (hinta törkeä 370eur) ja nyt taas ABS ja ASC toimii moitteetta. Mutta punainen jarrujen "yleis"-varoitusvalo palaa edelleen. Olivat kuulemma tarkastaneet jarrunestemäärän, joka ok. Lienee syytä paneutua seuraavaksi vas. etu jarrupalojen kuluneisuus anturiin, joka kuitenkin silmällä katottuna on ihan ok ja vaihdettu pari vuotta sitten.
Lienee syytä paneutua seuraavaksi vas. etu jarrupalojen kuluneisuus anturiin, joka kuitenkin silmällä katottuna on ihan ok ja vaihdettu pari vuotta sitten.
Oireileeko viallinen boksi yleensäottaen aina niin, että kylmänä pelaa ja lämpimänä ei?
Täällä nimittäin loistaa ABS+ASC valot mittaristossa aina ajankohdasta ja lämpötilasta riippumatta. Vikadiagnostiikka antoi viaksi vas.etupyörän anturin. Kun vikakoodin nollaa valo sammuu. Hetken kun ajaa eteenpäin tämän jälkeen valot syttyvät ja jäävät loistamaan.
Metroautossa vaihtoivat vas. takapyörän laakerin (hinta törkeä 370eur) ja nyt taas ABS ja ASC toimii moitteetta. Mutta punainen jarrujen "yleis"-varoitusvalo palaa edelleen. Olivat kuulemma tarkastaneet jarrunestemäärän, joka ok. Lienee syytä paneutua seuraavaksi vas. etu jarrupalojen kuluneisuus anturiin, joka kuitenkin silmällä katottuna on ihan ok ja vaihdettu pari vuotta sitten.
Kuluneisuus anturi sytyttää merkkivalon, keltaisen ympyrän jonka ympäri kiertää keltaisia katkoviivoja.
Oireileeko viallinen boksi yleensäottaen aina niin, että kylmänä pelaa ja lämpimänä ei?
Täällä nimittäin loistaa ABS+ASC valot mittaristossa aina ajankohdasta ja lämpötilasta riippumatta. Vikadiagnostiikka antoi viaksi vas.etupyörän anturin. Kun vikakoodin nollaa valo sammuu. Hetken kun ajaa eteenpäin tämän jälkeen valot syttyvät ja jäävät loistamaan.
Seurailin omaa autoani muutaman vuoden ja vika oli selvästi lämpötila riippuvainen.Talvella auto toimi ilman mitään vikoja, kun kesä ja lämpimät tuli alkoi abs valojen killuttelu erittäin aktiivisena.Epäilin boxi vikaa,mutta vikadiagnoosi kertoi viallisesta abs-anturista edessä oikealla.Vaihdoin anturin ja nyt auto pelaa kesät ja talvet.
E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Olisko jollain PK-seudulla tai sen läheisyydessä lämmintä tallitilaa jossa vois vaihtaa nuo ABS-anturit puolelta toiselle, jotta vois todeta onko vika anturissa vai boksissa.
Olisko jollain PK-seudulla tai sen läheisyydessä lämmintä tallitilaa jossa vois vaihtaa nuo ABS-anturit puolelta toiselle, jotta vois todeta onko vika anturissa vai boksissa.
Maksan vaivanpalkkaa.
Ei maksa vaivaa alkaa leikkimään puolelta toiselle vaihtelua, yleensä anturin joutuu murjomaan irti ja tätä myöten paskana...
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Ei maksa vaivaa alkaa leikkimään puolelta toiselle vaihtelua, yleensä anturin joutuu murjomaan irti ja tätä myöten paskana...
Niin täällä on rikottu tunnistinkehiä ja antureita virheellisesti irroittamalla. Hyvät ohjeet irroitukseen löytyy tästäkin ketjusta. Toki se voi olla tuurillaan niin tiukassa ettei lähde millään ehjänä irti.
Tuosta ABS-releestä, miten se on oireillut jos se on rikki?
Olisko jollain PK-seudulla tai sen läheisyydessä lämmintä tallitilaa jossa vois vaihtaa nuo ABS-anturit puolelta toiselle, jotta vois todeta onko vika anturissa vai boksissa.
Maksan vaivanpalkkaa.
Helpommalla pääset kun ostat yhden uuden anturin ja kokeilet sitä vikakoodia antavan pyörän pistokkeeseen. Jos valo nyt virrat päälle kääntäessä sammuu niin vika on siinä autossa kiinni olevassa anturissa. Jos ei niin vika voi olla joko johdotuksessa tai ohjainyksikössä. Jos anturia ei tarvitse niin eiköhän sille löydy tarvitsijoita, sen verran yleisesti noita menee. Joskus vanhat ovat niin hapertuneita että eivät irtoa kuin murusina.
Helpommalla pääset kun ostat yhden uuden anturin ja kokeilet sitä vikakoodia antavan pyörän pistokkeeseen. Jos valo nyt virrat päälle kääntäessä sammuu niin vika on siinä autossa kiinni olevassa anturissa.
Ja sitte jos haluaa säästää het helevetisti ennen ensimmäisen turhan anturan ostoa, niin käy ostaan törppö kylmäspraytä (4,80€ Apteekissa) ja tyhjennä se kuuman boksin kylkeen. Tällä on MAHDOLLISTA todeta boksin kunto. Osta myös laastareita (3,60€ Apteekista ) tulevan anturavaihdon seuraksi.
Jos valot vielä palaa osta sitten niitä antureita => korjauta boksi = > osta tehdasuusi boksi => hymyile.
Ja sitte jos haluaa säästää het helevetisti ennen ensimmäisen turhan anturan ostoa, niin käy ostaan törppö kylmäspraytä (4,80€ Apteekissa) ja tyhjennä se kuuman boksin kylkeen. Tällä on MAHDOLLISTA todeta boksin kunto. Osta myös laastareita (3,60€ Apteekista ) tulevan anturavaihdon seuraksi.
Jos valot vielä palaa osta sitten niitä antureita => korjauta boksi = > osta tehdasuusi boksi => hymyile.
Kiitos vinkeistä. Lämpötilavammaan en oikein usko kun valo on loistanut siitä lähtien kun sen ensimmäisen kerran syttyi, ts. ei täsmää muiden kirjoituksiin valon satunnaisesta palamisesta.
Kävin hakemassa anturin, valmistaja on näköjään Hella. Pitää tässä kokeilla pääseekö sillä onkelmasta eroon.
Noniin, ryhdyin vaihtamaan anturia mutta mutta.. Varaosa anturi ei olekaan samanlainen, kuin alkuperäinen. Uusi anturi on pidempi eli ei mahdu koloon kokonaan sisälle ja on halkaisijaltaan kapeampi joten asennus ei olisi tiiviskään.
Lisäksi kiinnitys on tässä uudessa vain yhdellä ruuvilla. Auto on -00 vuoden mallia varaosanumero motonetistä 23-1606 ABS Anturi eteen 99--
Kuvassa vasemmalla vanha ja oikealla uusi, kuva valehtelee sillä oikeanpuolimmainen on pidempi.
Tuohon reikään anturi tulee. En ihmettele jos nuo ei kestä kun tuonne menee kosteutta ja paskaa suht vapaasti.
Hätä ei sinänsä ole tämän näköinen, putsasin entisen ja laitoin paikalleen nyt toimii mutta ihmetyttää miksi varaosa ei käynyt paikalleen.
Originally Posted by WSE1 Helpommalla pääset kun ostat yhden uuden anturin ja kokeilet sitä vikakoodia antavan pyörän pistokkeeseen. Jos valo nyt virrat päälle kääntäessä sammuu niin vika on siinä autossa kiinni olevassa anturissa.
Ei ainakaan minulla riittänyt pelkkä anturin käyttäminen paikallaan / virtojen päälle laitto. Autolla pitää ajaa ennenkuin valo sammuu (jos vika ollut anturissa).
Ei ainakaan minulla riittänyt pelkkä anturin käyttäminen paikallaan / virtojen päälle laitto. Autolla pitää ajaa ennenkuin valo sammuu (jos vika ollut anturissa).
Ajaminen ei ole tarpeen, ohjainyksikkö lähettää tunnustelupulssia antureille ja jos tämä itsetesti läpäistään valo sammuu. Jos valo ei sammu vika johtunee muista syistä.
Comment