Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Michael Knight:

    Live-datalla vois kurkata, onko nopeussignaalit jatkuvasti hukassa. Anturit ja laakerikehän putsaaminen ei ole huono ajatus. Ongelmana on vain anturin saaminen ehjänä irti. Näitä boksejahan menee tasaiseen tahtiin. Minkälainen korjausjono mahtaa Elektromekalla olla?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3599
      • Raisio

      Pitää varalta varautua pahimpaan, mutta yritetään nitkuttaa anturit pesistään ehyenä irti ja ihmetellä sen jälkeen.

      Jos huonoa tuuria, mistäs boxia kannattaa edullisen hinnan perusteella kysellä? Käytettyä ei ilmeisemmin kannata ainakaan isolla rahalla ostaa jos nämä kaikista ennemmin tai myöhemmin boksahtavat.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Jos realisteja ollaan, niin boksi todennäköisempi vaihtoehto kuin noin monta feilaavaa anturia. Elektromeka noita korjaa, mutta jono voi olla pitkä. Yksi vaihtoehto on (ainakin väliaikaisesti) hommata Saksan ebaystä käytetty boksi ja koodauttaa se.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tomppa 3,8v
          Bimmer Rookie
          • Aug 2006
          • 30
          • Kouvola

          Originally posted by Clavurion View Post
          Tuo vaatii jo harrastuneisuutta, hatun nosto! Tunnistan ehkä itseni tuosta x vuotta sitten, enää ei jaksa pelkän mielenkiinnon vuoksi nähdä tuollaista vaivaa.
          Ikää täälläkin jo sen verran ettei noita viitsi huvikseen tehdä,lähinnä sen takia että noita romuja on kertynyt useampi pihaan niin oppii vähän niiden sielun elämää.
          Etupää on aika nopea purkaa ja kasata kun on harjoitellut tarpeeksi monta kertaa

          Anturit on kiinni kyllä elämää tiukemmin etenkin takana

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Omassa etu abs-anturi paskana ja vaihtuu tänään, poistuuko nuo valot automaattisesti kun ehjä osa vaihtuu tilalle?
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • rasa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 82
              • Lappeenranta

              Toissa viikolla emännän autossa paloi abs ja asc valot viikon verran mutta sitten ongelma parani itsestään. Taisi olla vaan jossain abs:n anturissa kosketushäiriö tai jotain. Katoin AutoComin vehkeellä vikakoodit ja sieltä ei löytynyt mitään vikaa abs:stä. Yks jännä vikakoodi löyty (Pakonokka-akselin tunnistin ei saa signaalia)

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3599
                • Raisio

                Soittelin elektromekaan ja vähitellen asia kirkastuu. oletettavaa tosiaan boksin juotosten ratkeilu lämpötilan mukaan. Boxin korjauskin järkihintainen, joten tarkistetaan/korjautetaan sekin.

                Antureita en lähde nyt vaihtamaan, vaan kokeillaan niitä puhdistuksia ensin ja katotaan mitä valoja mittaristoon syttyy ja luetaan vikakoodit.

                Edullisia talvirenkaita kellään E39 malliin
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  Originally posted by peltone View Post
                  Omassa etu abs-anturi paskana ja vaihtuu tänään, poistuuko nuo valot automaattisesti kun ehjä osa vaihtuu tilalle?
                  Itse itselleni vastaten. Uusi anturi vaihdettu eteen ja muutaman käynnistyksen ja ruopasun jälkeen alko kaikki pelittää.
                  Vaatii näköjään muutaman minuutin että tunnistaa uuden anturin. Eli elkää pelästykö kun ei heti sammu valot.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3599
                    • Raisio

                    Aamulla tuli matkahuollosta tekstaria ja Vaasan vekatronicsiin lähetetty boxi saapui. Boxi paikalleen ja bemu käyntiin ja kas kummaa valot sammuivat.

                    Vika siis pelkästään boxissa, antureita/johtoja en vielä kerennyt/viitsinyt hiplailla ollenkaan.

                    Thanks kaikille

                    Ja talvirenkaatkin jo alla.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • Speedboys
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 545
                      • Kurikka

                      Kaikki ongelmat alkoi kun vaihdoin e39 tds -96 takasillan täydellisenä joka
                      oli vastaavasta mutta -00 mallista ja absinanturit olivat sinisellä liittimellä kun olisi pitänyt olla harmaat.Piti vaihtaa anturit keskenään ja en saanut alkuperäisestä kuin yhden ehjänä, loput kaivettiin ruuvarilla ja vasaralla.
                      Ostin yhden tarvike anturin ja asensin paikoilleen vasempaan takapyörään.
                      Abs valo syttyi jo pienen koelenkin jälkeen ja vaihdettiin anturit keskenään oikealta vasemmalle jne.
                      Sillä saatiin selvitettyä mahdollinen anturivika koska nopeusmittari alkoi näyttää
                      liian vähän ja seilasi jonkunverran eestaas.Ja kylmänä kierrokset koneessa jäi huutamaan yli 2000.Sitten tilasin Fustilta orggisanturin ja valot alkoi pelittämään eikä kierrokset kummaillut mutta jäi sellainen vika että esim. 80kmh jarrutettaessa kuivalla asfaltilla ja nopuden laskiessa 40kmh ja siitä alaspäin niin alkaa absit tärrätä.
                      Olisiko voinut laakerilla oleva hammaskehä vaurioitua sen verran että pikkunopeuksissa
                      antaa väärää tietoa.Ja se tekee tarkasti aina kun vauhti laskee alle 40kmh.
                      Pitäis saada vielä katsastuskuntoon ja vaimo ostamas jo korollaa!!
                      "hosumalla ei tuu kuin äkkiä valmista"

                      BMW 530da
                      BMW 530i v8
                      BMW 330da
                      BMW 320d
                      BMW 316

                      Comment

                      • ÖÖ.
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 61
                        • Turku

                        Käytin tossa jarrutehostajan irti ja taas paikalleen. Nyt ei toimi vakionopeudensäädin eikä luistonestokaan kunnolla. Mitään merkkivaloja ei pala. Luistonesto leikkaa tehoja kun pidempään sutii mutta nopeissa kaasunpainalluksissa ei ehdi mukaan eikä taulussa vilku tuo merkkivalo laisinkaan. Voiko jarruihin päässyt ilma tehdä tallaisen ongelman?
                        E39 528i -99

                        Comment

                        • ÖÖ.
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 61
                          • Turku

                          Jaahas vika tais osittain selvitä. Jarruvalot kun palaa jatkuvasti vaikkei poljinta painakkaan. Varmaan polkimen anturi epähuomiossa irronnut tai jotain.
                          E39 528i -99

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Miten ABS:n ja ASC:n varoitusvalojen kuuluu käyttäytyä kun kaikki on kunnossa? Minulla tekee siten, että kun käännän virrat päälle ja odotan että kaikki valot sammuvat, syttyy ABS:n ja ASC:n valot vielä uudestaan moottorin käynnistyttyä ja palavat sekunnin-kaksi ja sammuvat jälleen. Onko tämä normaalia ja jos ei niin missä vika? Eipä tuo sinänsä niin vaarallista kun ainakin vielä ovat sammuneet ja molemmat ovat toimineet oikein, mutta minun mielestä kesällä eivät syttyneet uudestaan jo kerran sammuttua. Autona e39 528iA Touring vm.-99
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by markok View Post
                              Miten ABS:n ja ASC:n varoitusvalojen kuuluu käyttäytyä kun kaikki on kunnossa? Minulla tekee siten, että kun käännän virrat päälle ja odotan että kaikki valot sammuvat, syttyy ABS:n ja ASC:n valot vielä uudestaan moottorin käynnistyttyä ja palavat sekunnin-kaksi ja sammuvat jälleen. Onko tämä normaalia ja jos ei niin missä vika? Eipä tuo sinänsä niin vaarallista kun ainakin vielä ovat sammuneet ja molemmat ovat toimineet oikein, mutta minun mielestä kesällä eivät syttyneet uudestaan jo kerran sammuttua. Autona e39 528iA Touring vm.-99
                              Jännite käy käynistyksessä todennäköisesti senverran alhaalla että yksikkö käynistyy uudelleen ja tekee itsetestin johon kuuluuu valojen vilkuttaminen.
                              Mitenkään tuo ei ole vaarallista ja aika monessakin autossa tekee noin. Uusi akku saattaa auttaa asiaan mutta en tuon takia lähtisi akkua vaihtamaan.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by Supa View Post
                                Jännite käy käynistyksessä todennäköisesti senverran alhaalla että yksikkö käynistyy uudelleen ja tekee itsetestin johon kuuluuu valojen vilkuttaminen.
                                Mitenkään tuo ei ole vaarallista ja aika monessakin autossa tekee noin. Uusi akku saattaa auttaa asiaan mutta en tuon takia lähtisi akkua vaihtamaan.
                                Kiitos tästä tiedosta. Kuulostaa järkevältä ja varmasti näin tapahtuu. Akku on puolitoista vuotta vanha Exide Ultra eli pitäisi olla vielä kunnossa ja muuten akun hyytyminen ei ole ilmennyt. Lisäksi autossa on kiinteä laturi eli on aina latauksessa kun lohkolämppäri on päällä. Nyt kun asiaa aloin miettimään niin tämä valojen syttyminen on tainnut alkaa sen jälkeen kun autoon vaihdettiin uusi startti. Jostain syystä tuo uusi startti varmaan ottaa virtaa enemmän kuin vanha tai sitten syynä on vaan nämä pakkaset.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎