Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    Etis tuolta:

    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9142
      • Oulu

      Originally posted by pthuone View Post
      Oliskohan tästä navasta/laakerista/anturinpesästä missään jotain esim. räjäytyskuvaa, olisi helpompi työskennellä kun tuntisi paikan rakenteen.
      Niin tässä oli kyse taka-anturista. Tuossa aiemmassa hieman sekoilin, kun etuanturi tulee suoraan navan takaa ja lukupinta on anturin päässä. Taka-anturi tulee napaan sivusta ja anturin lukupinta on siinä sivussa. Tässä kuva etulaakerista. KLIK Mustan stefan pienet kolot paljastavat anturikehän. Takalaakerin lukupinta on identtinen. Tuossa kuva takanavasta, josta laakeri poistettu. KLIK Siinä näkyy reikä/kolo, johon anturin lukupinta tulee. Eli takana vaurioiden välttämiseksi mahdollinen poraus kannattaa tehdä mieluumin sisäreunaan, kuin liian ulos.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        edit: myöhässä
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • pthuone
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 29

          Kiitokset taas hyvistä ohjeista clavurion.

          Olen hankkimassa uutta anturia motonetista.
          Muistanko väärin vai oliko siellä myynnissä heikompi laatuista anturimerkkiä ja jos on niin mikä on tämä huono merkki.

          Onko muualla yhtä edullisia antureita myytävänä?

          Comment

          • Racink
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 840
            • Jkl

            Originally posted by pthuone View Post
            Toinen vika joka ilmaantui samaan aikaan anturivian kanssa on ilmastoinnin hyytyminen.
            Pitkin talvea käynnistelin parkkihalleissa ja keväällä toimi ja huollettiinkin viime
            heinäkuussa.
            Voikohan olla yhteyttä anturiin?
            Auto on 530 d -00
            Tuohon vikaan ei enää kyllä nopeusanturi vaikuta.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by pthuone View Post
              Kiitokset taas hyvistä ohjeista clavurion.

              Olen hankkimassa uutta anturia motonetista.
              Muistanko väärin vai oliko siellä myynnissä heikompi laatuista anturimerkkiä ja jos on niin mikä on tämä huono merkki.

              Onko muualla yhtä edullisia antureita myytävänä?
              Pex merkkisistä on sen verran turhia työtunteja aiheuttaneita kokemuksia (3kpl uusia viallisia) että kehoittaisin ainakin toistaiseksi välttämään jos mahdollista...

              Comment

              • toperi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 105

                juuri vaihdettu taka vasen abs anturi. abs-valo + asc valo paloivat. lisäksi nopeus, matka ja kulutus mittarit olivat pimeitä.
                viat hävisivät anturin vaihdolla joka ei ollutkaan mitenkään helppo homma. anturin kiinnittävä pultti ensin katkesi. sitten anturi oli niin lujassa siellä että se lähti vain paloina...kaikki keinot vastakierretapeista lämmittämiseen koitettiin mutta ainoaksi keinoksi jäi väkivalloin repiminen.
                mutta onnistuihan kuitenkin...

                Comment

                • tohevono
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 46
                  • All around world

                  e39 530d touring ja tällainen yhdistelmä

                  Eli vaimon täräytettyä lätäkköön ABS-,DSC- ja huutomerkkivalot syttyivät eikä sammu millään. Testeri ilmoitti oikean taka ja vasemman etu-anturin vialliseksi. No ne vaihdettiin, mutta ei mitään muutosta. Valot palaa aina vaan. Ei muita oireita. Ideoita, mitä seuraavaksi?

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    Originally posted by tohevono View Post
                    Eli vaimon täräytettyä lätäkköön ABS-,DSC- ja huutomerkkivalot syttyivät eikä sammu millään. Testeri ilmoitti oikean taka ja vasemman etu-anturin vialliseksi. No ne vaihdettiin, mutta ei mitään muutosta. Valot palaa aina vaan. Ei muita oireita. Ideoita, mitä seuraavaksi?
                    Mittaa/mittauta onko ko. antureille menevät piuhat ehyet(todennäköisesti ovat), ja jos/kun ovat niin boksia viemään Elektromekan suuntaan

                    Onko vak.nop. säädintä? Jos on, kokeile toimiiko.
                    Last edited by Racink; 28-05-2009, 20:15.

                    Comment

                    • unitron
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 265
                      • Naantali

                      E39 523i -97 korjattu

                      Ja tosiaan peräkkäin 5(viisi) PEX merkkistä anturia sökönä, eli kannattaa välttää. Molemmat taka-anturit ja toiselta puolelta laakeri/kehä jouduttiin uusimaan. Kiitokset elektromeka puhelinneuvonnasta ja kiitos Bullit vikakoodien luvusta ja avusta muutenkin!
                      -Turku Connection-
                      E39 525ia
                      Ex: E39 523i
                      Ex: E34 530i M-Sport
                      Ex: E34 525i Touring
                      Ex: E60 530i
                      Ex: E39 523i
                      Ex: E30 316
                      Ex: E28 520i

                      Comment

                      • racingred
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 256

                        E39:ä ostamassa

                        Moi!

                        Olen tuollaista E39:ä katsellut seuraavaksi pirssiksi. Yksi auto on kaikinpuolin täydellinen, mutta abs-valo palaa/nopeusmittari ei toimi. Oli kuulemma toiminut satunnaisesti mutta heitti toimimasta keväällä kokonaan. Myyjä väittää vaihtaneensa antureita, ja sanoo että vikakoodien mukaan vika olisi abs-moduulissa, ei boksissa. Uskaltaako tuollaista ostaa. Onko kallis se moduuli jos vika tosiaakin on siinä?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          Originally posted by racingred View Post
                          Moi!

                          Olen tuollaista E39:ä katsellut seuraavaksi pirssiksi. Yksi auto on kaikinpuolin täydellinen, mutta abs-valo palaa/nopeusmittari ei toimi. Oli kuulemma toiminut satunnaisesti mutta heitti toimimasta keväällä kokonaan. Myyjä väittää vaihtaneensa antureita, ja sanoo että vikakoodien mukaan vika olisi abs-moduulissa, ei boksissa. Uskaltaako tuollaista ostaa. Onko kallis se moduuli jos vika tosiaakin on siinä?
                          Joka tapauksessa vas. taka-anturin signaalissa on ongelmaa, jos nopeusmittari ei toimi. Jos anturi on vaihdettu, niin kyllä siinä todennäköisesti on tyypillinen boksivika. ABS-moduuli vs. boksi
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            ABS-moduuli vs. boksi
                            Jos tuo on 9/98 vanhempi, niin silloinhan tuo ABS on kaksiosainen eli hanskalokeron takana ja konetilassa. Ehkä myyjä tarkoitti sitä? Tiedä sitten kumpi hänen mielestään on rikki...
                            E39 528iA

                            Comment

                            • racingred
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2006
                              • 256

                              Auto on valmistettu 01/2000. Ja malli on 528 manuaalivaihteistolla, jos sil nyt on mitään merkitystä.

                              Tuota boksi vs. moduuli juttua en tajunnu

                              Niin ja ei siinä mitään vaikka abs-boksi olisi rikki, ei ton korjaaminen kallista ole niinkun täältä on selvinny. Mutta jos vika on tosiaan abs-moduulissa mitä sitten? Myyjä ei ole bmw-harrastaja joten ei ehkä tiedä niin näistä.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by racingred View Post
                                Niin ja ei siinä mitään vaikka abs-boksi olisi rikki, ei ton korjaaminen kallista ole niinkun täältä on selvinny. Mutta jos vika on tosiaan abs-moduulissa mitä sitten? Myyjä ei ole bmw-harrastaja joten ei ehkä tiedä niin näistä.
                                9/98 uudemmassa mallissa ei ole kuin yksi ABS-boksi. Boksi siis on sama asia kuin moduuli joten siksi tuota pohdittiin... Tosin, vikahan voi olla myös anturissa (ei ole käytetty alkuperäistä), takapyörän laakerissa (ABS-pulssikehä hajotettu anturin vaihdossa tai vaihdettu huonolaatuinen tarvikelaakeri) tai johdoissa/liittimessä.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎