E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin tässä oli kyse taka-anturista. Tuossa aiemmassa hieman sekoilin, kun etuanturi tulee suoraan navan takaa ja lukupinta on anturin päässä. Taka-anturi tulee napaan sivusta ja anturin lukupinta on siinä sivussa. Tässä kuva etulaakerista. KLIK Mustan stefan pienet kolot paljastavat anturikehän. Takalaakerin lukupinta on identtinen. Tuossa kuva takanavasta, josta laakeri poistettu. KLIK Siinä näkyy reikä/kolo, johon anturin lukupinta tulee. Eli takana vaurioiden välttämiseksi mahdollinen poraus kannattaa tehdä mieluumin sisäreunaan, kuin liian ulos.Originally posted by pthuone View PostOliskohan tästä navasta/laakerista/anturinpesästä missään jotain esim. räjäytyskuvaa, olisi helpompi työskennellä kun tuntisi paikan rakenteen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tuohon vikaan ei enää kyllä nopeusanturi vaikuta.Originally posted by pthuone View PostToinen vika joka ilmaantui samaan aikaan anturivian kanssa on ilmastoinnin hyytyminen.
Pitkin talvea käynnistelin parkkihalleissa ja keväällä toimi ja huollettiinkin viime
heinäkuussa.
Voikohan olla yhteyttä anturiin?
Auto on 530 d -00
Comment
-
Pex merkkisistä on sen verran turhia työtunteja aiheuttaneita kokemuksia (3kpl uusia viallisia) että kehoittaisin ainakin toistaiseksi välttämään jos mahdollista...Originally posted by pthuone View PostKiitokset taas hyvistä ohjeista clavurion.
Olen hankkimassa uutta anturia motonetista.
Muistanko väärin vai oliko siellä myynnissä heikompi laatuista anturimerkkiä ja jos on niin mikä on tämä huono merkki.
Onko muualla yhtä edullisia antureita myytävänä?
Comment
-
juuri vaihdettu taka vasen abs anturi. abs-valo + asc valo paloivat. lisäksi nopeus, matka ja kulutus mittarit olivat pimeitä.
viat hävisivät anturin vaihdolla joka ei ollutkaan mitenkään helppo homma. anturin kiinnittävä pultti ensin katkesi. sitten anturi oli niin lujassa siellä että se lähti vain paloina...kaikki keinot vastakierretapeista lämmittämiseen koitettiin mutta ainoaksi keinoksi jäi väkivalloin repiminen.
mutta onnistuihan kuitenkin...
Comment
-
e39 530d touring ja tällainen yhdistelmä
Eli vaimon täräytettyä lätäkköön ABS-,DSC- ja huutomerkkivalot syttyivät eikä sammu millään. Testeri ilmoitti oikean taka ja vasemman etu-anturin vialliseksi. No ne vaihdettiin, mutta ei mitään muutosta. Valot palaa aina vaan. Ei muita oireita. Ideoita, mitä seuraavaksi?
Comment
-
Mittaa/mittauta onko ko. antureille menevät piuhat ehyet(todennäköisesti ovat), ja jos/kun ovat niin boksia viemään Elektromekan suuntaanOriginally posted by tohevono View PostEli vaimon täräytettyä lätäkköön ABS-,DSC- ja huutomerkkivalot syttyivät eikä sammu millään. Testeri ilmoitti oikean taka ja vasemman etu-anturin vialliseksi. No ne vaihdettiin, mutta ei mitään muutosta. Valot palaa aina vaan. Ei muita oireita. Ideoita, mitä seuraavaksi?
Onko vak.nop. säädintä? Jos on, kokeile toimiiko.Last edited by Racink; 28-05-2009, 20:15.
Comment
-
E39 523i -97 korjattu
Ja tosiaan peräkkäin 5(viisi) PEX merkkistä anturia sökönä, eli kannattaa välttää. Molemmat taka-anturit ja toiselta puolelta laakeri/kehä jouduttiin uusimaan. Kiitokset elektromeka puhelinneuvonnasta ja kiitos Bullit vikakoodien luvusta ja avusta muutenkin!-Turku Connection-
E39 525ia
Ex: E39 523i
Ex: E34 530i M-Sport
Ex: E34 525i Touring
Ex: E60 530i
Ex: E39 523i
Ex: E30 316
Ex: E28 520i
Comment
-
E39:ä ostamassa
Moi!
Olen tuollaista E39:ä katsellut seuraavaksi pirssiksi. Yksi auto on kaikinpuolin täydellinen, mutta abs-valo palaa/nopeusmittari ei toimi. Oli kuulemma toiminut satunnaisesti mutta heitti toimimasta keväällä kokonaan. Myyjä väittää vaihtaneensa antureita, ja sanoo että vikakoodien mukaan vika olisi abs-moduulissa, ei boksissa. Uskaltaako tuollaista ostaa. Onko kallis se moduuli jos vika tosiaakin on siinä?
Comment
-
Joka tapauksessa vas. taka-anturin signaalissa on ongelmaa, jos nopeusmittari ei toimi. Jos anturi on vaihdettu, niin kyllä siinä todennäköisesti on tyypillinen boksivika. ABS-moduuli vs. boksiOriginally posted by racingred View PostMoi!
Olen tuollaista E39:ä katsellut seuraavaksi pirssiksi. Yksi auto on kaikinpuolin täydellinen, mutta abs-valo palaa/nopeusmittari ei toimi. Oli kuulemma toiminut satunnaisesti mutta heitti toimimasta keväällä kokonaan. Myyjä väittää vaihtaneensa antureita, ja sanoo että vikakoodien mukaan vika olisi abs-moduulissa, ei boksissa. Uskaltaako tuollaista ostaa. Onko kallis se moduuli jos vika tosiaakin on siinä?
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Auto on valmistettu 01/2000. Ja malli on 528 manuaalivaihteistolla, jos sil nyt on mitään merkitystä.
Tuota boksi vs. moduuli juttua en tajunnu
Niin ja ei siinä mitään vaikka abs-boksi olisi rikki, ei ton korjaaminen kallista ole niinkun täältä on selvinny. Mutta jos vika on tosiaan abs-moduulissa mitä sitten? Myyjä ei ole bmw-harrastaja joten ei ehkä tiedä niin näistä.
Comment
-
9/98 uudemmassa mallissa ei ole kuin yksi ABS-boksi. Boksi siis on sama asia kuin moduuli joten siksi tuota pohdittiin... Tosin, vikahan voi olla myös anturissa (ei ole käytetty alkuperäistä), takapyörän laakerissa (ABS-pulssikehä hajotettu anturin vaihdossa tai vaihdettu huonolaatuinen tarvikelaakeri) tai johdoissa/liittimessä.Originally posted by racingred View PostNiin ja ei siinä mitään vaikka abs-boksi olisi rikki, ei ton korjaaminen kallista ole niinkun täältä on selvinny. Mutta jos vika on tosiaan abs-moduulissa mitä sitten? Myyjä ei ole bmw-harrastaja joten ei ehkä tiedä niin näistä.
Comment

Comment