Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    Originally posted by WSE1 View Post
    Lienee vanhoja koodeja nuo anturiviat. Korjauksen jälkeen (yksi kultalanka poikki) mitattaessa pumppua ohjaavat linjat olivat kunnossa mikä ei välttämättä tarkoita sitä että yksikön pumpun ohjaus toimisi, nyt ei ole ollut mahdollisuutta yksikön tarkempaan testaukseen. Jokatapauksessa ehjä yksikkö on pian matkalla, joten ei kannata taistella tuon kanssa enää.

    Muutoinkin reilu vuosi sitten korjattuja yksiköitä voidaan tehdä vielä takuuna, korjausmenetelmät kun ovat kehittyneet tänä aikana.
    Päivitetään tämä tännekkin, eli kaikki viat korjaantui vaihtoyksiköllä. Vaikka vaihtoyksikkö oli 530:stä ja mulla oli siis tuo 528, meni se heittämällä paikalleen ilman koodauksia tms. ongelmia. Suurkiitos Elektromekalle!
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • hj325hml
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 729
      • Pirkanmaa

      Originally posted by _nixu_ View Post
      Minkälaiset renkaat meni alle, eli onhan siellä oikean kokoiset pyörät alla :think
      Jos on niin luultavasti joku abs anturi rikki, koodit lukuun vaan.
      205/55/16 orkkis aluilla tuli 19:n tilalle.

      Kerran nuo valot oli jo poissa mutta muuten koko ajan joulukuusi mittaristossa.
      F16 M-Sport

      Comment

      • Val
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 6
        • Tampere

        Abs/asc

        Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:

        Hei!

        Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?

        VilleL

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Val View Post
          Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:

          Hei!

          Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?

          VilleL
          Vastaan Voiton puolesta. Kyllä onnistuu mutta töitä riittää...sanotaanko tarpeeksi.
          Eli kannattaa odotella viikko tai pari ja koittaa uudestaan yhteydenottoa josko tilanne helpottaisi.
          Nyt varsinkin kun on eberi/webasto rumba taas käynnissä kylmien ilmojen lähestyessä, jonot kasvavat helposti.
          - Henri / Elektromeka
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by Val View Post
            Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:

            Hei!

            Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?

            VilleL
            Tervehdys, näillä näkymin aivan marraskuun lopulla...ikävä kyllä, toki yritämme auttaa ongelmissa pikimmiten mutta työ ei tekemällä lopu ja et ole yksin ongelmasi kanssa... Vastaisin mielelläni mutta kyselyiden määrä on sen verran suuri että vastaus viipyy ja kaikkiin ei ole edes mahdollisuuksia vastata.
            (Sen verran aikaa oli loggautua tänne sisään että saa sigun pyyhittyä pois, ei pidä mainostaa kun ei ole enää aikaa mitä myydä.)
            Last edited by WSE1; 27-10-2009, 23:50.

            Comment

            • Val
              Newbiemmer
              • Jan 2007
              • 6
              • Tampere

              Marraskuun loppu kuulostais ihan hyvältä, miten/koska voitaisiin sopia tarkemmin?

              Ville

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by Val View Post
                Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:

                Hei!

                Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?

                VilleL
                Varmaan joku foorumilainen voisi lukaista ne koodit, tietää sitten mihin korjaukseen varautuu... :think

                Katsos tuolta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163548
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • citi524td
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 75
                  • Porvoo/Lahti

                  noniin.. nyt mullakin sytty abs+asc valot. tuntuu kuin auto hyytyisi ennen kuin valot syttyvät ja hyytykin hetkeksi:think yleensä tämä tapahtuu kiihdyttäessä.. ja kun sammutin auton ja yritin startata niin pari kertaa sai pyörittää ennen kuin lähti. muistaakseni laitoin ovet keraan lukkoon ja avasin ennen kuin lähti, niin ja hälytkin lähtivät päälle yht äkkiä kun töihin pääsin..
                  näkyyköhän sekin ettei ole käyntiin lähtenyt missään testerissä?
                  e39 530d -99 257hv/579nm
                  vw kupla -57
                  ex. e34 525tdsa -95
                  ex. mb 123 300tdta -81
                  ex. e34 540ia -93
                  ex. e34 524td
                  ex. e38 740ia
                  ex. e30 320 cabrio

                  Comment

                  • jp_olli
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2009
                    • 101
                    • Kalajoki

                    Edit: turha kommentti. =)
                    Autoelektroniikan huoltoa
                    Teho-optimointeja
                    Varaosia pikselikorjauksiin
                    www.sercap.fi
                    044-0760422

                    Comment

                    • aripaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 520
                      • Kuhmo

                      Morjens!

                      Katselin tuossa oman autoni e39 540ia 9/98 abs/dsc hydrauliyksikön numerosarjat!
                      löytyi seuraavat Boschin nro:0265225001 bmw:n nro:34511166007 noilla numeroilla yksökön ei pitäisi kuulua autooni ( bmwscan 1.40 ) ilmoittaa boxin
                      viikko/vuosi 20/2006 , ei ihme jos laatikko miettii rajummin kiihdytettäessä ja inpalla ei pääse jarrujärjestelmään.

                      Ps. orkkisnro:34516769536

                      Luistonesto ja ajovakautus toimii kuitenkin mutta dsc valo meinaa vilkkua kuivallakin tiellä vähän reilummin kaasua antaessa, että jokin siellä mättää.:think
                      Last edited by aripaa; 01-12-2009, 16:54.
                      Ext. bmw:t
                      e28 518i -87
                      e34 518i -92
                      e39 540ia sedan 7/98
                      e39 540ia sedan 9/98
                      e39 540ia tour. 12/98
                      E34 525i Touring 7/92

                      Vikakoodien lukua/nollausta.

                      e39 540 ia sedan 7/96

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by aripaa View Post
                        Morjens!

                        Katselin tuossa oman autoni e39 540ia 9/98 abs/dsc hydrauliyksikön numerosarjat!
                        löytyi seuraavat Boschin nro:0265225001 bmw:n nro:34511166007 noilla numeroilla yksökön ei pitäisi kuulua autooni ( bmwscan 1.40 ) ilmoittaa boxin
                        viikko/vuosi 20/2006 , ei ihme jos laatikko miettii rajummin kiihdytettäessä ja inpalla ei pääse jarrujärjestelmään.

                        Ps. orkkisnro:34516769536

                        Luistonesto ja ajovakautus toimii kuitenkin mutta dsc valo meinaa vilkkua kuivallakin tiellä vähän reilummin kaasua antaessa, että jokin siellä mättää.:think
                        Ei tuolla ole näissä 9/98 jälkeisissä kolmeyseissä/kaseissa muuta väliä kuin se onko fyysinen yksikkö asc vai dsc. Tuo lienee myöhempää tuotantoa oleva varaosa. Ilmeisesti luiston eston koodauksessa autolle on jotakin mennyt pieleen tai yksikkö on koodattu aikaisemmin vaikka 530lle ja kyseiseen autoon asennuksen jälkeen on koodaus jäänyt tekemättä. ASC/ DSC ei vaikuta vaihteiston toimintaan, paitsi vialla ollessaan...
                        Periaatteessa ASC ja DSC yksikötkin käyvät keskenään, laitettaessa DSC asc:n paikalle tulee tietenkin vikakoodia puuttuvista antureista mutta abs toimii. Tehtäessä toisinpäin kaikki toimii mutta autossa ei enää luonnollisestikaan ole kuin asc, ei dsctä. Liittimessä on tosin haitta eri kohdalla mutta pinnijärjestys täsmää.

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          [QUOTE=aripaa;1852977]Morjens!

                          Katselin tuossa oman autoni e39 540ia 9/98 abs/dsc hydrauliyksikön numerosarjat!
                          löytyi seuraavat Boschin nro:0265225001 bmw:n nro:34511166007 noilla numeroilla yksikön ei pitäisi kuulua autooni ( bmwscan 1.40 ) ilmoittaa boxin ( ilm. vaihdettu )
                          viikko/vuosi 20/2006 , ei ihme jos laatikko miettii rajummin kiihdytettäessä ja inpalla ei pääse jarrujärjestelmään.

                          Tarkennetaan vielä nro:0265225001 on ohjausyksikön nro:, onko tuo toinen sitten hydrauliyksikön numero.

                          Tuolta jotain infoa.



                          ja tuolta



                          Tuosta listasta ei löydy minun autoa.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • tomppa 3,8v
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2006
                            • 30
                            • Kouvola

                            Moi!

                            Tullut tapeltua ton ABS kanssa E39 523-96.
                            Vikakoodit näytti oik.etupyörän anturi vikaa,no vaihdettiin uusi anturi ei auttanut.
                            Vaihdettiin vielä alkuperäiset anturit ristiin,edelleen vika oik.edessä.
                            Putsattiin anturin vastakehää ei auttanut.
                            Laakeri tuntui pyörivän vielä hyvin ja ei tuntunut väljältä,mutta aavistuksen omainen napsutus kuului pyöritettäessä.
                            hain uuden laakerin ja vanha irti.
                            Mielenkiinto heräsi ronkkia vanhaa laakeria ja purkasin sen lukulevyn/stefan pois.
                            Sen tausta oli aivan musta vaseliinin ja metallijauhon seosta,pakkaantunut levymäiseksi sinne.
                            Mielenkiinnosta putsasin sen ja laitoin uutta vaseliinia ja takaisin kiinni kokeilu mielessä.
                            ABS valot sammu samantien kun läksi ajamaan.
                            Laakerissa ei tunnu rengas kiinni pyöritettäessä mitään välystä eikä napsuntaa,ilmeisesti laakerissa ulkokehä poikki/jokin muu vaurio? mistä täälläkin jossain oli kirjoitettu.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              Originally posted by tomppa 3,8v View Post
                              Mielenkiinto heräsi ronkkia vanhaa laakeria ja purkasin sen lukulevyn/stefan pois.
                              Sen tausta oli aivan musta vaseliinin ja metallijauhon seosta,pakkaantunut levymäiseksi sinne.
                              Mielenkiinnosta putsasin sen ja laitoin uutta vaseliinia ja takaisin kiinni kokeilu mielessä.
                              ABS valot sammu samantien kun läksi ajamaan.
                              Tuo vaatii jo harrastuneisuutta, hatun nosto! Tunnistan ehkä itseni tuosta x vuotta sitten, enää ei jaksa pelkän mielenkiinnon vuoksi nähdä tuollaista vaivaa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • ritariässä
                                BTCF Member
                                • Jan 2006
                                • 3599
                                • Raisio

                                Jiihaa, vuosien tauon jälkeen palattu BMW kalustoon ja tietenkin absien ja sutimiseneston valot palaa välillä. Oli onneksi jo ostettaessa tiedossa mikä näkyi hinnassa.

                                faceliftattu 525iA Tourinki kyseessä.

                                Autocomilla mitattu kerran ja otettiin varalta vikaluku kahdesti. Herjaa molempien etusten nopeusanturien virheellistä signaalia ja takana välillä oikeaa ja vasenta eli välillä toimii nopeus/kulutus/matkamittarit.

                                Leimalla käytetty bemua pari päivää sitten ja pyörälaakereissa ei väljää eikä tunnu kuuluvan alustasta muutakaan ylimääräsitä ääntä. Mittarissa +200tkm ja lähes täydellinen ( suomi ) merkkiliikkeen huoltokirja

                                Mitäs suosittelette tehtäväksi ja veikkaatteko jotain muutakin vikaa kuin antureita?

                                Oma alustava suunnitelma ekana kurkkia jokaiseen pyöräkoteloon rengas irroitettuna ja kattella/hiplailla miten johdot/mahdolliset liitokset menee ja jostaidot riittää irroittaa anturit ja puhdistaa mahdolliset liat ja silleen ja katotuttaa sitten vikakoodit jne....

                                Se tässä kiinnostaa eli meneekö näistä loppujen lopuksi noi anturit sököksi vai iän tuoma likaisuus aiheuttaa häiriösignaaleja vai jopa boxit pettää oikeasti.

                                Vinkkejä tänne tai vaikka privaankin.
                                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎