Lienee vanhoja koodeja nuo anturiviat. Korjauksen jälkeen (yksi kultalanka poikki) mitattaessa pumppua ohjaavat linjat olivat kunnossa mikä ei välttämättä tarkoita sitä että yksikön pumpun ohjaus toimisi, nyt ei ole ollut mahdollisuutta yksikön tarkempaan testaukseen. Jokatapauksessa ehjä yksikkö on pian matkalla, joten ei kannata taistella tuon kanssa enää.
Muutoinkin reilu vuosi sitten korjattuja yksiköitä voidaan tehdä vielä takuuna, korjausmenetelmät kun ovat kehittyneet tänä aikana.
Päivitetään tämä tännekkin, eli kaikki viat korjaantui vaihtoyksiköllä. Vaikka vaihtoyksikkö oli 530:stä ja mulla oli siis tuo 528, meni se heittämällä paikalleen ilman koodauksia tms. ongelmia. Suurkiitos Elektromekalle!
Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:
Hei!
Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?
Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:
Hei!
Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?
VilleL
Vastaan Voiton puolesta. Kyllä onnistuu mutta töitä riittää...sanotaanko tarpeeksi.
Eli kannattaa odotella viikko tai pari ja koittaa uudestaan yhteydenottoa josko tilanne helpottaisi.
Nyt varsinkin kun on eberi/webasto rumba taas käynnissä kylmien ilmojen lähestyessä, jonot kasvavat helposti.
- Henri / Elektromeka
Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:
Hei!
Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?
VilleL
Tervehdys, näillä näkymin aivan marraskuun lopulla...ikävä kyllä, toki yritämme auttaa ongelmissa pikimmiten mutta työ ei tekemällä lopu ja et ole yksin ongelmasi kanssa... Vastaisin mielelläni mutta kyselyiden määrä on sen verran suuri että vastaus viipyy ja kaikkiin ei ole edes mahdollisuuksia vastata.
(Sen verran aikaa oli loggautua tänne sisään että saa sigun pyyhittyä pois, ei pidä mainostaa kun ei ole enää aikaa mitä myydä.)
Jaahas, WSE1:llä on sähköposti ja privatelaatikot täynnä ja varmaan sitten puhelimen tekstiviestisäilökin kun ei siihen ole vastausta kuulunut. Kokeillaan sitten näin avoimesti:
Hei!
Lähetin sähköpostia ja tekstiviestiä, mutta vastausta ei ole kuulunut, kokeillaan jos tätä kautta onnistuisi. Eli otsikon mukaiset valot palavat e39 530D vm.2000 autossa. Mitenkä teillä diagnoosi/korjaus onnistuisi?
VilleL
Varmaan joku foorumilainen voisi lukaista ne koodit, tietää sitten mihin korjaukseen varautuu... :think
noniin.. nyt mullakin sytty abs+asc valot. tuntuu kuin auto hyytyisi ennen kuin valot syttyvät ja hyytykin hetkeksi:think yleensä tämä tapahtuu kiihdyttäessä.. ja kun sammutin auton ja yritin startata niin pari kertaa sai pyörittää ennen kuin lähti. muistaakseni laitoin ovet keraan lukkoon ja avasin ennen kuin lähti, niin ja hälytkin lähtivät päälle yht äkkiä kun töihin pääsin..
näkyyköhän sekin ettei ole käyntiin lähtenyt missään testerissä?
Katselin tuossa oman autoni e39 540ia 9/98 abs/dsc hydrauliyksikön numerosarjat!
löytyi seuraavat Boschin nro:0265225001 bmw:n nro:34511166007 noilla numeroilla yksökön ei pitäisi kuulua autooni ( bmwscan 1.40 ) ilmoittaa boxin
viikko/vuosi 20/2006 , ei ihme jos laatikko miettii rajummin kiihdytettäessä ja inpalla ei pääse jarrujärjestelmään.
Ps. orkkisnro:34516769536
Luistonesto ja ajovakautus toimii kuitenkin mutta dsc valo meinaa vilkkua kuivallakin tiellä vähän reilummin kaasua antaessa, että jokin siellä mättää.:think
Katselin tuossa oman autoni e39 540ia 9/98 abs/dsc hydrauliyksikön numerosarjat!
löytyi seuraavat Boschin nro:0265225001 bmw:n nro:34511166007 noilla numeroilla yksökön ei pitäisi kuulua autooni ( bmwscan 1.40 ) ilmoittaa boxin
viikko/vuosi 20/2006 , ei ihme jos laatikko miettii rajummin kiihdytettäessä ja inpalla ei pääse jarrujärjestelmään.
Ps. orkkisnro:34516769536
Luistonesto ja ajovakautus toimii kuitenkin mutta dsc valo meinaa vilkkua kuivallakin tiellä vähän reilummin kaasua antaessa, että jokin siellä mättää.:think
Ei tuolla ole näissä 9/98 jälkeisissä kolmeyseissä/kaseissa muuta väliä kuin se onko fyysinen yksikkö asc vai dsc. Tuo lienee myöhempää tuotantoa oleva varaosa. Ilmeisesti luiston eston koodauksessa autolle on jotakin mennyt pieleen tai yksikkö on koodattu aikaisemmin vaikka 530lle ja kyseiseen autoon asennuksen jälkeen on koodaus jäänyt tekemättä. ASC/ DSC ei vaikuta vaihteiston toimintaan, paitsi vialla ollessaan...
Periaatteessa ASC ja DSC yksikötkin käyvät keskenään, laitettaessa DSC asc:n paikalle tulee tietenkin vikakoodia puuttuvista antureista mutta abs toimii. Tehtäessä toisinpäin kaikki toimii mutta autossa ei enää luonnollisestikaan ole kuin asc, ei dsctä. Liittimessä on tosin haitta eri kohdalla mutta pinnijärjestys täsmää.
Katselin tuossa oman autoni e39 540ia 9/98 abs/dsc hydrauliyksikön numerosarjat!
löytyi seuraavat Boschin nro:0265225001 bmw:n nro:34511166007 noilla numeroilla yksikön ei pitäisi kuulua autooni ( bmwscan 1.40 ) ilmoittaa boxin ( ilm. vaihdettu )
viikko/vuosi 20/2006 , ei ihme jos laatikko miettii rajummin kiihdytettäessä ja inpalla ei pääse jarrujärjestelmään.
Tarkennetaan vielä nro:0265225001 on ohjausyksikön nro:, onko tuo toinen sitten hydrauliyksikön numero.
Tullut tapeltua ton ABS kanssa E39 523-96.
Vikakoodit näytti oik.etupyörän anturi vikaa,no vaihdettiin uusi anturi ei auttanut.
Vaihdettiin vielä alkuperäiset anturit ristiin,edelleen vika oik.edessä.
Putsattiin anturin vastakehää ei auttanut.
Laakeri tuntui pyörivän vielä hyvin ja ei tuntunut väljältä,mutta aavistuksen omainen napsutus kuului pyöritettäessä.
hain uuden laakerin ja vanha irti.
Mielenkiinto heräsi ronkkia vanhaa laakeria ja purkasin sen lukulevyn/stefan pois.
Sen tausta oli aivan musta vaseliinin ja metallijauhon seosta,pakkaantunut levymäiseksi sinne.
Mielenkiinnosta putsasin sen ja laitoin uutta vaseliinia ja takaisin kiinni kokeilu mielessä.
ABS valot sammu samantien kun läksi ajamaan.
Laakerissa ei tunnu rengas kiinni pyöritettäessä mitään välystä eikä napsuntaa,ilmeisesti laakerissa ulkokehä poikki/jokin muu vaurio? mistä täälläkin jossain oli kirjoitettu.
Mielenkiinto heräsi ronkkia vanhaa laakeria ja purkasin sen lukulevyn/stefan pois.
Sen tausta oli aivan musta vaseliinin ja metallijauhon seosta,pakkaantunut levymäiseksi sinne.
Mielenkiinnosta putsasin sen ja laitoin uutta vaseliinia ja takaisin kiinni kokeilu mielessä.
ABS valot sammu samantien kun läksi ajamaan.
Tuo vaatii jo harrastuneisuutta, hatun nosto! Tunnistan ehkä itseni tuosta x vuotta sitten, enää ei jaksa pelkän mielenkiinnon vuoksi nähdä tuollaista vaivaa.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jiihaa, vuosien tauon jälkeen palattu BMW kalustoon ja tietenkin absien ja sutimiseneston valot palaa välillä. Oli onneksi jo ostettaessa tiedossa mikä näkyi hinnassa.
faceliftattu 525iA Tourinki kyseessä.
Autocomilla mitattu kerran ja otettiin varalta vikaluku kahdesti. Herjaa molempien etusten nopeusanturien virheellistä signaalia ja takana välillä oikeaa ja vasenta eli välillä toimii nopeus/kulutus/matkamittarit.
Leimalla käytetty bemua pari päivää sitten ja pyörälaakereissa ei väljää eikä tunnu kuuluvan alustasta muutakaan ylimääräsitä ääntä. Mittarissa +200tkm ja lähes täydellinen ( suomi ) merkkiliikkeen huoltokirja
Mitäs suosittelette tehtäväksi ja veikkaatteko jotain muutakin vikaa kuin antureita?
Oma alustava suunnitelma ekana kurkkia jokaiseen pyöräkoteloon rengas irroitettuna ja kattella/hiplailla miten johdot/mahdolliset liitokset menee ja jostaidot riittää irroittaa anturit ja puhdistaa mahdolliset liat ja silleen ja katotuttaa sitten vikakoodit jne....
Se tässä kiinnostaa eli meneekö näistä loppujen lopuksi noi anturit sököksi vai iän tuoma likaisuus aiheuttaa häiriösignaaleja vai jopa boxit pettää oikeasti.
Vinkkejä tänne tai vaikka privaankin.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment