Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M535iM
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 60
    • Vantaa

    Originally posted by Cremaster View Post
    Ongelmat vaan jatkuu:

    - Boksi käytettiin elektroniikkahuollossa (paikallinen huoltoliike), vikavalot sammuivat viikoksi ja paloivat sen jälkeen aika usein, pakkasten alettua harvemmin. Poljin potki lähes päivittäin vastaan.
    - Oikea taka-anturi (jonka siis vikakoodi ilmoitti viaksi) vaihdettiin (nyrkkipajalla). Tämän jälkeen vikavalot eivät sammuneet enää lainkaan. Ilmeisesti magneettikehä vioittui vaihdon yhteydessä koska ongelma paheni.
    - Vaihdatin boksin, koska ajattelin, että kyllä tästä rahalla selviää (Hartikaisella). Turha luulo >:( Vikavalot paloivat edelleen koko ajan. Boksin vaihdon yhteydessä oli kuulemma mitattu piuhat, niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa, vaan signaali kulkee.
    - Noh, veinpä auton sitten vielä kerran korjattavaksi (Hartikaiselle), tällä kertaa vaihdettiin laakeri. Oli kuulemma vähän potkinut vastaan koeajolla, mutta vikavalot eivät syttyneet. Ekasta jarrutuksesta lähtien potki jarrut vastaan ja motarille kiihdyttäessä 300 m jälkeen syttyi vikavalot. Soitin välittömästi Hartikaiselle, ja kyllästyneellä äänellä toteamus: "Ei ne valot kyllä meillä koeajossa syttyneet". Teki mieli huutaa luuriin että haista nyt jo vit**, mutta maltoin mieleni.

    Nyt ollaan sitten täsmälleen lähtöruudussa, eli valot eivät pala koko aikaa, jarrut potkivat melkein joka jarrutuksella vastaan ja heti kun ajaa kovempaa, syttyy vikavalot. Niin no joo, kukkaro on kevyempi, onpahan helpompi taipua pa*kalle.

    Mitäs osia seuraavaksi vaihdetaan? Boksi on uusi, anturi on uusi, laakeri on uusi ja johtosarja on kuulemma täysin ehjä.

    Jos kellään ei ole mitään hyviä ideoita miten auton saisi ehjättyä, niin paremman idean puutteessa tarjoan kossupullon sille, joka varastaa auton ja polttaa sen. Saapahan edes muutaman euron kaskosta, autoa kun on korjattu jo kohta kolmanneksella koslan arvosta. Sekään ei hirveästi helpota ahdistusta että auto rytkyttää kun hirvi kiima-aikana, mutta se on jo toinen tarina, kun vaan nyt saisi vaikka alkuun nuo ABS-valot pysymään poissa...
    Jos jarrut potkii niin veikkaan laakeria edestä, itselläni vasen etu ruksutti, vaihdatin molemmat etulaakerit varmuuden vuoksi, sillä pääsin ruksutuksesta eroon, mutta en valoista!

    Oma boksinikin oli muuten yhdellä elektroniikkahepulla tsekkauksessa joka ilmoitti että boxi kunnossa, hän ei siis mitään tehnyt ko boxille. No tämän jälkeeen Rollon heppu juotti sen kuntoon!! Eli voisiko edelleen olla boxi vikaa jos et uutta boxia investoinut!?
    316 -77 (1982->1986)
    325 -86 (1986->1987)
    m535i -86 (1987->2007)
    528it -01 (2007->

    Comment

    • Cremaster
      Newbiemmer
      • Oct 2010
      • 13
      • Kuopio

      Originally posted by M535iM View Post
      Jos jarrut potkii niin veikkaan laakeria edestä, itselläni vasen etu ruksutti, vaihdatin molemmat etulaakerit varmuuden vuoksi, sillä pääsin ruksutuksesta eroon, mutta en valoista!

      Oma boksinikin oli muuten yhdellä elektroniikkahepulla tsekkauksessa joka ilmoitti että boxi kunnossa, hän ei siis mitään tehnyt ko boxille. No tämän jälkeeen Rollon heppu juotti sen kuntoon!! Eli voisiko edelleen olla boxi vikaa jos et uutta boxia investoinut!?
      Uusi boksi on, ja vika ei ole toistunut sen jälkeen kun hain korjaamolta. Seurataan nyt tilannetta ja katsotaan mitä nollakelit tuo tullessaan. Ilmeisesti tämä viimeisin ruksutus johtui liittimestä. Hartikaisella sanoivat että antaa asettua hetken aikaa, liekö sitten "asettunut". Vika ei ole luojan kiitos enää toistunut.

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        käytetäänpä tätä topiccia ku oli valmiina,vaikka auto onki e46 320ia -00

        eli abs+luistonesto+käsijarru valo vilkkuu välillä tiheäänki...

        nopeusmittari putoaa samalla pois..ja kun valot sammuu kaikki toimii taas moitteitta..

        autoon vaihdettiin laturi ja akku,kun ensimmäisessä vikakoodin luvussa laturi ei latannu tarpeeksi..

        no nyt luettu koodit uudesti ja ilmoitti seuraavaa:

        31 -pyoräntunnistin vasen taka
        -katkonainen

        76 -häiriö anturi/venttiili
        -katkonainen

        76 -ylijännite
        -katkonainen

        82 -can:abs-ohjausyksiköitä ei ole vastaanotettu asc1:tä

        onko muilla ollu vastaavia koodeja..korjaamolla epäili hapettunutta abs boxin liitintä/hapettumaa/kosketus häiriöitä jossain liitoksissa...

        vai onko tuo boxi sökö..

        saattaa mennä parikin päivää että toimii ihan ok,ja sitte joskus se räpsii kokoajan nuita valoja..mutta pakkasten tultua nämä oireet oikeastaan alkoi..

        ilmeisesti e39 ja e46 näitä vikoja on ilmenny paljon...

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by afafaf View Post
          31 -pyoräntunnistin vasen taka
          -katkonainen

          76 -häiriö anturi/venttiili
          -katkonainen

          76 -ylijännite
          -katkonainen

          82 -can:abs-ohjausyksiköitä ei ole vastaanotettu asc1:tä
          Vituttaa kyllä aivan suunnattomasti nuo haistapaska-testerit joissa on google-translatorin tasoisella kököllä suomennettuja vikakoodeja. Ei tee yhtään mitään noilla kun koko homma menee ihan arvailuksi. Mikä on esim. häiriö anturi/venttiili???

          No, enivei, akku ja laturihärdellit voi aiheuttaa kummallisuuksia, jonka takia olis hyvä nollata ja katsoa mitä tulee uudestaan. Rikkinäinen takana vasemmalla oleva abs-anturi pudottaa abs:n, luistoneston ja nopeusmittarin pois pelistä. Sen uusiminen voisi olla aika helppo aloitus? Laittaa sitten vain orkkisanturin tai vastaavan sinne, eikä motonetin tms. halpatuotantoa.

          Niin, ja sitten vois ettiä jonkun jolla on inpa siellä lähistöllä ja lukea sillä koodit.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • afafaf
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1144
            • Tornio

            Originally posted by Cell View Post
            Vituttaa kyllä aivan suunnattomasti nuo haistapaska-testerit joissa on google-translatorin tasoisella kököllä suomennettuja vikakoodeja. Ei tee yhtään mitään noilla kun koko homma menee ihan arvailuksi. Mikä on esim. häiriö anturi/venttiili???

            No, enivei, akku ja laturihärdellit voi aiheuttaa kummallisuuksia, jonka takia olis hyvä nollata ja katsoa mitä tulee uudestaan. Rikkinäinen takana vasemmalla oleva abs-anturi pudottaa abs:n, luistoneston ja nopeusmittarin pois pelistä. Sen uusiminen voisi olla aika helppo aloitus? Laittaa sitten vain orkkisanturin tai vastaavan sinne, eikä motonetin tms. halpatuotantoa.

            Niin, ja sitten vois ettiä jonkun jolla on inpa siellä lähistöllä ja lukea sillä koodit.
            jep,katoin silmät pyöreinä nuita vikoja,on niin selkeästi käännetty,akun ja laturin jälkeen nollattiin,ja nyt viimeisellä nollauksella kaikki sammu siihen asti kun ajoin auton huoltohallista ulos,sitte taas loisti....

            mut pitää varmaan toi anturi ekaks kattoa..

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              testeri ??

              Originally posted by afafaf View Post
              jep,katoin silmät pyöreinä nuita vikoja,on niin selkeästi käännetty,akun ja laturin jälkeen nollattiin,ja nyt viimeisellä nollauksella kaikki sammu siihen asti kun ajoin auton huoltohallista ulos,sitte taas loisti....

              mut pitää varmaan toi anturi ekaks kattoa..
              millä testerillä noin "tarkat" viat saatiin näkyviin??
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                Originally posted by e46touring View Post
                millä testerillä noin "tarkat" viat saatiin näkyviin??
                minusta siinä lapussa luki joku auto com ohjelma...

                pistokkeeseen lykättiin vain joku murikka..ja siitä meni läppäriin langattomasti..

                en tiedä tarkemmin,ku en ole oikein nuista lukulaitteista perillä...

                Comment

                • mixxis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2009
                  • 1877
                  • Jyväskylä / Uurainen

                  mitäs mitäs, DSC pomppaa pois päältä. Normi homma, aattelin et anturi menollaan, virrat pois niin vika lähtee. Eikä tee joka päivä eikä samanlaisissa tilanteissa. Mut mitä, ABS toimii normaalisti (niinku toimii mittaritkin). Onkos tää nyt sit kuitenkaa anturivika. Auto on nyt kaverin pajalla ja jos se siitä sais koodit ulos, mut onko tollanen yleesä anturi vai boksi vika vai joku muu?
                  ___________________________________
                  __________________________________________________
                  At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                  [ Focus stw ]
                  [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Voi olla myös jarruneste vähissä ilman että ilmoittelee asiasta muuten. DSC:stä voi tällöin löytyä vikakoodi "SN Control". Hassua mutta totta
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • mixxis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2009
                      • 1877
                      • Jyväskylä / Uurainen

                      Originally posted by Cell View Post
                      Voi olla myös jarruneste vähissä ilman että ilmoittelee asiasta muuten. DSC:stä voi tällöin löytyä vikakoodi "SN Control". Hassua mutta totta
                      ahaa... kohtahan se selviää..toivottavasti. Varmaan nesteet muutenki kohta vaihtaa ku ei huoltokirja tallessa eikä edelline omistaja hirveesti ollu perillä..vai näyttääköhä tuo huoltonäytön "kello", kun ei ainakaa normi huoltovälinäyttö enää ole elossa? autoha on ollu jo 2kk mulla :think
                      ___________________________________
                      __________________________________________________
                      At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                      [ Focus stw ]
                      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                      Comment

                      • mixxis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2009
                        • 1877
                        • Jyväskylä / Uurainen

                        Ei ollu pyörien antureista ainakaan koodeja. En ollu ite lukemassa, ja kaverikin oli lähtennä Epyktiin joten joku sen työntekijöistä oli koodit lukenu.. valojen korkeussäädön tunnistin (xenonvalot..) oli entine, ja sällit epäili että tällä ois voinu olla vaikutusta dsc:n toimintaan / häiriöön? Mahdollista?
                        ___________________________________
                        __________________________________________________
                        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                        [ Focus stw ]
                        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                        Comment

                        • mixxis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2009
                          • 1877
                          • Jyväskylä / Uurainen

                          Originally posted by mixxis View Post
                          Ei ollu pyörien antureista ainakaan koodeja. En ollu ite lukemassa, ja kaverikin oli lähtennä Epyktiin joten joku sen työntekijöistä oli koodit lukenu.. valojen korkeussäädön tunnistin (xenonvalot..) oli entine, ja sällit epäili että tällä ois voinu olla vaikutusta dsc:n toimintaan / häiriöön? Mahdollista?

                          Näyttäis olleen tuosta kiinni. Ei ole enää viikkoon temppuillu DSC...
                          ___________________________________
                          __________________________________________________
                          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                          [ Focus stw ]
                          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                          Comment

                          • mixxis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2009
                            • 1877
                            • Jyväskylä / Uurainen

                            Originally posted by mixxis View Post
                            Ei ollu pyörien antureista ainakaan koodeja. En ollu ite lukemassa, ja kaverikin oli lähtennä Epyktiin joten joku sen työntekijöistä oli koodit lukenu.. valojen korkeussäädön tunnistin (xenonvalot..) oli entine, ja sällit epäili että tällä ois voinu olla vaikutusta dsc:n toimintaan / häiriöön? Mahdollista?
                            Originally posted by mixxis View Post
                            Näyttäis olleen tuosta kiinni. Ei ole enää viikkoon temppuillu DSC...

                            ja vitut sanon minä. Onhan edellisestä jo aikaa, mut eilen ku tuli pitempi setti rullattua (500km) alko dsc taas pomppaan pois päältä, ...

                            so much for the ajovalojen korkeussäätö, valot näyttää ihan oikein kyl se vika täytyy olla (ja täyty olla viimekskin) muualla eli antureiss / boksissa. Mut miks ABS toimii jos DSC ei ?????
                            ___________________________________
                            __________________________________________________
                            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                            [ Focus stw ]
                            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by mixxis View Post
                              ja vitut sanon minä. Onhan edellisestä jo aikaa, mut eilen ku tuli pitempi setti rullattua (500km) alko dsc taas pomppaan pois päältä, ...

                              so much for the ajovalojen korkeussäätö, valot näyttää ihan oikein kyl se vika täytyy olla (ja täyty olla viimekskin) muualla eli antureiss / boksissa. Mut miks ABS toimii jos DSC ei ?????
                              No jos se menee vikatilaan niin kyllä sinne koodi jää muistiin miksi näin tapahtuu.
                              Nyt joku osaavampi kaveri vaan diagnosoimaan niin homma selviää.
                              Valojen korkeudensäätö ei ole millääntavoin yhteydessä dsc:hen.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                Originally posted by Supa View Post
                                No jos se menee vikatilaan niin kyllä sinne koodi jää muistiin miksi näin tapahtuu.
                                Nyt joku osaavampi kaveri vaan diagnosoimaan niin homma selviää.
                                Valojen korkeudensäätö ei ole millääntavoin yhteydessä dsc:hen.
                                sitähän yritin kysellä että vaikuttaako toisiinsa. Ihme sattuma että dsc vika hävis tuon tunnistimen vaihdon yhteydessä. Ja tosiaan oli joku käsi kaveri lukenu koodit viimeks niin en tiiä mitä siel oli.
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎