Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by tigu View Post
    Ai niin se antaa vikakoodia kuskinpuolelle:think
    No ei se iso homma ole kokeilla
    Nopeustieto nopeusmittarille tulee kyllä KULJETTAJAN puolen taka-anturilta mikäli kyseessä on LHD. Apparin puolen takaanturilta tulee cruiselle nopeustieto.
    Etuantureilta naville ja oikealta edestä myös ilmastoinnille.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Ja vielä lyhyt tiivistelmä vioista:

      ABS ohjausyksikön vikaa on 9/98 jälkeen valmistetuissa joissa Bosch 5.7.
      Vanhemmissa joissa erillinen yksikkö hanskalokeron takana ei juuri yksikkövikoja ole, pääosin vain anturivikoja.

      Ohjausyksikön vika ilmenee usein siten että kaikki toimii kylmänä mutta moottoitilan ja sitämyötä abs yksikön lämmettyä valo syttyy ja jokin toiminta mahdollisesti lakkaa riippuen siitä mikä linja on poikki.

      ASC yksiköissä yleisin on anturilinjan katkos yksikön sisällä. Diagnostiikassa tämä näkyy anturin vikakoodina.
      DSC yksikössä yleisin on maadoituksen katkos yksikön sisällä, diagnostiikassa tämä näkyy siten ettei yksikköön päästä kiinni tai välttämättä auton muihinkaan yksiköihin päästä kiinni ennen abs yksikön kaapelin irroittamista.
      Näiden lisäksi yksiköillä voi tietysti olla tallessa myös vanhoja anturivikakoodeja.

      Jos vika ei ole lämpötilariippuvainen on se mahdollisesti abs anturissa tai sen johdotuksessa. Diagnostiikka kertoo missä anturissa. Myös johdotus varsinkin oikealle etuanturille on altis vikaantumaan läpivientien läheltä. Anturivian (sähköisen) voi poissulkea kytkemällä ehjä anturi pistokkeeseen (ei tarvitse asentaa) ja virrat päälle auton seisoessa, jos valo nyt sammuu on aika alkaa anturin vaihtoon.
      JA ilman diagnostiikkalaitteita: Nopeusmittari ei toimi = vasen taka (kuljettajan puoli siis), vakkari ei toimi = oikea taka, ilmastointi ei toimi/sekoilee = oikea etu, navi sekoilee ajoittain = jompikumpi etu.

      Jos ABS valot sammuvat auton ollessa paikoillaan käynnissä (liikkeelle ei ole lähdetty vielä) niin sähköisesti anturit ja johdotukset ovat todennäköisesti kunnossa - jos abs valot syttyvät heti liikkeelle lähdettyä on kysymys siitä ettei jokin anturi pysty muodostamaan järkevää pulssia, diagnostiikka kertoo mikä anturi. Jos abs syttyy kuoppaan ajaessa on anturin omassa liitosjohdossa todennäköisesti katkos (joustoliikkeen mukana eläminen).

      Jos kysymyksessä on tilanne ettei joltakin anturilta saada oikeanlaista / lainkaan pulssia (livedata ja nopeustietoero auttaa vianrajoituksessa - on huomioitava että järjestelmän ollessa tyytyväinen livedata blokataan pois yli 20km/h nopeuksissa, vika päällä dataa saadaan aina), ovat vikamahdollisuudet seuraavanlaisia:
      - etuanturien toimiessa sähköisesti mutta nopeuspulssia ei tule, on syynä useimmiten anturin ja navan väliin muodotunut oksidi joka nostaa anturia pari milliä -> liian suuri etäisyys laakeriin (pulssikehä laakerissa). Korjauksena anturin irroitus, kiinnitystason puhdistus ja anturin uudelleen kiinnitys.

      -millä tahansa anturilla ei lainkaan nopeuspulssia liikkeessä eikä johdu em syystä (vain etu) mutta sähköisesti anturi ok (paikallaan ollessa abs tytyväinen) = anturi vialla, jollei johdu viimeisinä luetelluista->->

      - epämääräinen nopeuspulssi = anturin ja kehän välissä magneettista likaa (muulla lialla ei merkitystä). Toinen mahdollisuus viallinen (tarvike) anturi joka paljastuu usein siitä että nopeuspulssia tulee noin 3-8km/h vaikka auto ei liiku lainkaan.

      - nopeuspulssi katkoo satunnaisesti = anturin, johdot tai yksikön vika. Auto voi myös kiihdytellä itsekseen. Livedatalla löytyy oikea anturi minkä piiristä vikaa voi rajoittaa.

      ->Jos vika on tullut iskunvaimentajien vaihdot tms yhteydessä lienee ko anturin liitäntäjohto vaurioitunut.
      ->Jos vika on tullut laakerin vaihdon yhteydessä laakeri on asennettu väärin tai viallinen! tai anturiin on osunut jotakin. Laakerin abs kehä ei vikaannu käytännössä koskaan itsestään. Laakerin väljyydellä ei ole merkitystä abs:n toimintaan jos väljyyttä ei huomaa normaalisti ajaessakaan.


      Ja vielä rautalangasta pari juttua:
      Jos pyöränlaakeri ei ole toivottoman väljä eikä sille ole tehty mitään, vika ei ole siinä.
      Jos etuanturilta ei tule pulssia (paikallaan ok) on puhdistettava kiinnityspinta ensin ja katsottava että anturi menee kunnolla napakappaletta vasten, ennenkuin mitään muuta tehdään. Myös aina etuanturin vaihdon yhteydessä.
      Jos vain asc/dsc valo jää palamaan mutta abs valo sammuu normaalisti ovat kaikki ABS järjestelmään liittyvät komponentit kunnossa!
      Taka-anturit ovat lujassa kiinni. Varaa aikaa ja hermoja, pora ja ruuvi reikään+ pihdeillä nitkuttelua ovat hyvä menetelmä.

      Bosch 5.7 yksikön voi korjata lähes aina paitsi maadoituksen katkottua sisäisesti riittävän paljon.

      Comment

      • markok
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 3018
        • Kuopio

        Originally posted by WSE1 View Post
        Ja vielä lyhyt tiivistelmä vioista:

        ABS ohjausyksikön vikaa on 9/98 jälkeen valmistetuissa joissa Bosch 5.7.
        Vanhemmissa joissa erillinen yksikkö hanskalokeron takana ei juuri yksikkövikoja ole, pääosin vain anturivikoja.

        Ohjausyksikön vika ilmenee usein siten että kaikki toimii kylmänä mutta moottoitilan ja sitämyötä abs yksikön lämmettyä valo syttyy ja jokin toiminta mahdollisesti lakkaa riippuen siitä mikä linja on poikki.

        ASC yksiköissä yleisin on anturilinjan katkos yksikön sisällä. Diagnostiikassa tämä näkyy anturin vikakoodina.
        DSC yksikössä yleisin on maadoituksen katkos yksikön sisällä, diagnostiikassa tämä näkyy siten ettei yksikköön päästä kiinni tai välttämättä auton muihinkaan yksiköihin päästä kiinni ennen abs yksikön kaapelin irroittamista.
        Näiden lisäksi yksiköillä voi tietysti olla tallessa myös vanhoja anturivikakoodeja.

        Jos vika ei ole lämpötilariippuvainen on se mahdollisesti abs anturissa tai sen johdotuksessa. Diagnostiikka kertoo missä anturissa. Myös johdotus varsinkin oikealle etuanturille on altis vikaantumaan läpivientien läheltä. Anturivian (sähköisen) voi poissulkea kytkemällä ehjä anturi pistokkeeseen (ei tarvitse asentaa) ja virrat päälle auton seisoessa, jos valo nyt sammuu on aika alkaa anturin vaihtoon.
        JA ilman diagnostiikkalaitteita: Nopeusmittari ei toimi = vasen taka (kuljettajan puoli siis), vakkari ei toimi = oikea taka, ilmastointi ei toimi/sekoilee = oikea etu, navi sekoilee ajoittain = jompikumpi etu.

        Jos ABS valot sammuvat auton ollessa paikoillaan käynnissä (liikkeelle ei ole lähdetty vielä) niin sähköisesti anturit ja johdotukset ovat todennäköisesti kunnossa - jos abs valot syttyvät heti liikkeelle lähdettyä on kysymys siitä ettei jokin anturi pysty muodostamaan järkevää pulssia, diagnostiikka kertoo mikä anturi. Jos abs syttyy kuoppaan ajaessa on anturin omassa liitosjohdossa todennäköisesti katkos (joustoliikkeen mukana eläminen).

        Jos kysymyksessä on tilanne ettei joltakin anturilta saada oikeanlaista / lainkaan pulssia (livedata ja nopeustietoero auttaa vianrajoituksessa - on huomioitava että järjestelmän ollessa tyytyväinen livedata blokataan pois yli 20km/h nopeuksissa, vika päällä dataa saadaan aina), ovat vikamahdollisuudet seuraavanlaisia:
        - etuanturien toimiessa sähköisesti mutta nopeuspulssia ei tule, on syynä useimmiten anturin ja navan väliin muodotunut oksidi joka nostaa anturia pari milliä -> liian suuri etäisyys laakeriin (pulssikehä laakerissa). Korjauksena anturin irroitus, kiinnitystason puhdistus ja anturin uudelleen kiinnitys.

        -millä tahansa anturilla ei lainkaan nopeuspulssia liikkeessä eikä johdu em syystä (vain etu) mutta sähköisesti anturi ok (paikallaan ollessa abs tytyväinen) = anturi vialla, jollei johdu viimeisinä luetelluista->->

        - epämääräinen nopeuspulssi = anturin ja kehän välissä magneettista likaa (muulla lialla ei merkitystä). Toinen mahdollisuus viallinen (tarvike) anturi joka paljastuu usein siitä että nopeuspulssia tulee noin 3-8km/h vaikka auto ei liiku lainkaan.

        - nopeuspulssi katkoo satunnaisesti = anturin, johdot tai yksikön vika. Auto voi myös kiihdytellä itsekseen. Livedatalla löytyy oikea anturi minkä piiristä vikaa voi rajoittaa.

        ->Jos vika on tullut iskunvaimentajien vaihdot tms yhteydessä lienee ko anturin liitäntäjohto vaurioitunut.
        ->Jos vika on tullut laakerin vaihdon yhteydessä laakeri on asennettu väärin tai viallinen! tai anturiin on osunut jotakin. Laakerin abs kehä ei vikaannu käytännössä koskaan itsestään. Laakerin väljyydellä ei ole merkitystä abs:n toimintaan jos väljyyttä ei huomaa normaalisti ajaessakaan.


        Ja vielä rautalangasta pari juttua:
        Jos pyöränlaakeri ei ole toivottoman väljä eikä sille ole tehty mitään, vika ei ole siinä.
        Jos etuanturilta ei tule pulssia (paikallaan ok) on puhdistettava kiinnityspinta ensin ja katsottava että anturi menee kunnolla napakappaletta vasten, ennenkuin mitään muuta tehdään. Myös aina etuanturin vaihdon yhteydessä.
        Jos vain asc/dsc valo jää palamaan mutta abs valo sammuu normaalisti ovat kaikki ABS järjestelmään liittyvät komponentit kunnossa!
        Taka-anturit ovat lujassa kiinni. Varaa aikaa ja hermoja, pora ja ruuvi reikään+ pihdeillä nitkuttelua ovat hyvä menetelmä.

        Bosch 5.7 yksikön voi korjata lähes aina paitsi maadoituksen katkottua sisäisesti riittävän paljon.
        Tämä pitäisi saada tuonne FAQ osioon. Erittäin kattava ja selkeästi kerrottu selostus
        BMW 530iA Touring -05

        Comment

        • KuPa
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 282
          • suomi

          Originally posted by Rami72 View Post
          Jaahans, tuli sitten taas päivä, milloin raportoida "uudesta" viasta. Ei jaksa koko seiskyt sivua kahlata, kun suurin osa on anturivikaa. Kaasuläpän tuossa jokin aika sitten korjasin ja siltä osin asia kunnossa, mutta nyt uusi vika.

          ABS, ASC valot syttyy silloin tällöin sekä nopeusmittari menee pois pelistä melkein samaan aikaan, ei kuitenkaan aina. Takarenkaan kuskin puolelta abs-anturi vaihdettu ja vikakoodi nollattu. Ei auttanut. Kokeiltiin toisella uudella anturilla, ei auttanut. Vika tulee vaikka takarengasta ei pyörittäisi. Pikkukorjaamon testeri ei kerro, onko vika boxissa.

          Auto pesty konetilasta joku aika sitten ennen ongelman tuloa. Moninapaliitin pumpun vierestä tsekattu. Näyttää vähän siltä kuin olisi saanut aavistuksen kosteutta (tummat osat liittimen reunoilla). Jos saanu kosteutta ja boxi kipeää, riittääkö boxin vaihto (tai korjaus, jos mahdollista) vai pitääkö johdotkin vaihtaa? (Kaasuläppävaijeri pois paikaltaan?)
          Tuoreta omakohtaista kokemusta -> Eka sytty vaan valot, luettiin vikakoodit ja sen perusteella apparin taka abs-anturi vaihtoon, ei auttanut! Sitten alkoi myos muut sekoilut -> ei toiminu mittarit, laatikko vaihto vähän miten sattuu ja ilmastointi ei toiminut oikein ja loppujen lopuksi ei päässyt boksiin enään testerillä kiinni! Elektromekalle käymään ja boksi saatiin onneksi korjattua! Sitten toimi mittarit, ilmastoinnit yms. mut auto lähti itekseen kiihdyttämään ja abs potki vastaan -> piuhan päähän ja vika samassa taka-anturissa! Vaihdettiin korin puoleiseen liittimeen sisustat (koska ekassa vaihdossa oli yksi pinni poikennut sisään, saatiin kyllä pois, mutta varmuudeksi kuitenkin kokeiltiin oisko kosketus häikkää) -> EI auttanu! Tarvike-anturi siis paskana, maanantaina uusi yritys, uudella anturilla! Että näin meillä!

          Ps. Jos viat on yllä mainitun tapaisia, niin kuulemma KANNATTAA HETI ottaa boksi pois käytöstä (eli piuha irti), niin ei mee pahemmin paskaksi ja voi onnistua korjaus!!
          "530da touring -00"

          Comment

          • Rami72
            Bimmer Rookie
            • Oct 2010
            • 68
            • Kauhajoki

            Originally posted by WSE1 View Post
            Ja vielä lyhyt tiivistelmä vioista:

            ABS ohjausyksikön vikaa on 9/98 jälkeen valmistetuissa joissa Bosch 5.7.
            Vanhemmissa joissa erillinen yksikkö hanskalokeron takana ei juuri yksikkövikoja ole, pääosin vain anturivikoja.

            Ohjausyksikön vika ilmenee usein siten että kaikki toimii kylmänä mutta moottoitilan ja sitämyötä abs yksikön lämmettyä valo syttyy ja jokin toiminta mahdollisesti lakkaa riippuen siitä mikä linja on poikki.

            ASC yksiköissä yleisin on anturilinjan katkos yksikön sisällä. Diagnostiikassa tämä näkyy anturin vikakoodina.
            DSC yksikössä yleisin on maadoituksen katkos yksikön sisällä, diagnostiikassa tämä näkyy siten ettei yksikköön päästä kiinni tai välttämättä auton muihinkaan yksiköihin päästä kiinni ennen abs yksikön kaapelin irroittamista.
            Näiden lisäksi yksiköillä voi tietysti olla tallessa myös vanhoja anturivikakoodeja...
            Kannatetaan viestin kiinnittämistä FAQ osioon! On sen verran kinkkinen vika, ettei peruskorjaamoilla taito riitä.

            Joo, itsellä tuntuisi oleva tuo vikaantuminen lämpötilariippuvainen ja ei vaikuta onko anturi kiinni tai ei. Boxiin myös vaikea päästä käsiksi eli viitannee maadoitusvikaan. Joten uuden boxin ostoon tai korjaukseen taitaa mennä.. Mutta jos nyt sillä tulisi kuntoon, voiko moninapaliitin, joka saanut painepesussa vettä, aiheuttaa uuden boxin vikaantumisen?! Onko nuo ABS ja DSC boxit eri paikassa eli kaksi boxia vaihtoon? :think

            Minnonen työmaa vaihtaa eli onko helppo vaihtaa itse?
            Last edited by Rami72; 06-06-2011, 01:15.
            ///M-Sport - Let It Rip /E39 523i -99

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              ei taida tästä ketjusta juuri löytyä jarruvalon kytkimestä tarinaa

              Signaturen perheauto; eli edelleen sillon tällön syttyy dsc ja jarrun (huutomerkki) merkkivalot. Ei siis abs.
              Yhdesti oli toinen taka-anturi jättänyt vikakoodin, mutta hölmönä tyhjäsin muistin ennenkun otin koodit ylös niin ei muista kumpi..tod.näk.oikea koska mittarit toimii. Jos cruise on päällä vian ilmetessä, se pomppaa pois eikä vähään aikaan toimi. Hetken päästä kuitenkin cruisea pystyy (yleensä) käyttämään vaikka dsc valo palaa.

              Vika toistuu yleensä parina päivänä peräkkäin, joka kerta kun vauhti nousee n.80kmh tasanopeuteen. Sitten taas jopa kuukausia ettei syty kertaakaan.
              Tänään inpa kertoi jotain (eipä tullut taaskaan paperille ) break light switchiin liittyen (olikohan short circuit). Jos oikein muistan tuo on ollut joskus ennenkin muistissa.
              Ohjauskulman tunnistus toimii eikä siitä ole vikakoodeja ollut.

              Jarruvalon kytkinhän voi vaikuttaa dsc:n toimintaan? :think
              Jarruvalon kytkinhän vaikuttaa myös cruisen toimintaan.

              jännä etten ole huomannut, enkä kuullut muidenkaan huomaavan että jarruvalot eläis mitenkään omaa elämäänsä...
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • JaakkoK
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 25
                • Turku, Finland

                Moi,

                Lisäänpä oman antini tähän tarina-arkistoon.

                Auto on kymmenisen vuotta vanha E39, tarkemmin sanottuna 520i vuodelta -99.

                Talvella ABS:n ja ajonvakautuksen valot alkoivat silloin tällöin palaa keltaisina. Ajan mittaan vika muuttui satunnaisen näköisestä yhä selvemmin lämpöriippuvaiseksi. Varsinkin lämpimänä startatessa valot jäivät päälle lähes poikkeuksetta.

                Käytin autoa pajalla johdon päässä. Miehet lukivat vikakoodeja ja vaihtoivat yhden anturinkin, mutta eihän siitä selvää tullut saati vika poistunut -- kuten olin näitä sivuja luettuani jo arvannutkin.

                Tilanne kärjistyi, kun alkukesästä alkoi häämöttää useamman sadan kilometrin mökkireissu ja samaan aikaan vika paheni niin, että ABS:n/ajovakautuksen tiltatessa myös nopeusmittari, matkamittari ja kulutusmittari putosivat pois päältä. Sellainen matka nopeusmittarittomalla autolla ei tuntunut kovin houkuttelevalta, joten oli pakko ryhtyä toimiin.

                Elektromekalla onneksi oli aikaa. Kun olin parina aamuna soittanut sinne puhelinvastaajaan, sieltä soitettiin ystävällisesti takaisin ja sovimme korjausajan seuraavaksi viikoksi. Iltapuhteella ajelin sitten Lohjalle ja löysin pienellä etsimisellä oikean hallinkin.

                Homma hoitui hyvin ystävällisesti ja asiantuntevasti odottaessa -- eli parissa tunnissa, joiden aikana saattoi tutustua Lohjan keskustan nähtävyyksiin ja kahvilakulttuuriin. Hintakaan ei päätä huimannut verrattuna uuden boksin kustannuksiin. Vika oli kuulemma se tavallinen, anturilangat olivat katkenneet kuumassa ja tärinässä.

                Nyt olen ajellut parisen viikkoa ja erinäisiä satoja kilometrejä, ja auto on toiminut moitteettomasti. Korjaukselle sai myös vuoden takuun. Täydet pisteet ja iso kiitos Elektromekalle.

                Comment

                • gr8mage
                  Newbiemmer
                  • May 2008
                  • 8

                  Valot syttyi yllättäen. Haulla en löytänyt tälle carsoft:n vialle vian selvitystä.

                  55 fault, ASC shutoff valve.

                  Tosin samalla tuli muitakin vikoja kuten ASC can id (muistaakseni). Olisiko tossa nyt sitten hapettuneet liitokset vai jokin anturi. Vauhtimittari toimii 50% varmuudella että vasen taka-anturi toimii ilmeisesti mutta sen lukeminen kusee.

                  Osaisko joku sanoa mitä tuo 55 fault, ASC shutoff valve vika on ?
                  Last edited by gr8mage; 27-06-2011, 23:20.

                  Comment

                  • jakeluvesimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2010
                    • 2726
                    • On the road @ Laplandia

                    korjautettu abs-boksi

                    Itselläni oli 1999 (12/1998) e39:ssa lämpöriippuvainen abs + luistonesto vika. Nyt abs boksi korjautettu ja abs-vikavalo katosi. Ongelmana on nyt kuitenkin jatkuva luistoneston vikavalo. Myöskään luistonesto ei luonnollisesti toimi. Vikavalo palaa taulussa heti käynnistämisen jälkeen, ennen vain lämmettyä.

                    Ennen boksin korjausta hommat toimi, kunnes konehuone lämpeni, sitten tauluun tulivat valot ja toiminnot loppuivat. Nopeusmittari ja cruise pelasiva aina vaikka valot olivat taulussa, kunnes boksi irroitettiin autosta. Eli vissiin vikaa ei nyt taka-antureissa, kun nopeus datat toimivat??

                    Myös nyttemmin nopeusmittari toimii ja näyttää...

                    Nyt korjauksen jälkeen luistoneston napin painamisella ei tapahdu mitään. Sulakkeet ja näytäisii olevan ok.

                    Apua??
                    Last edited by jakeluvesimies; 28-06-2011, 21:59. Reason: lisätietoa

                    Comment

                    • El_Ucca
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 66
                      • Tampere

                      Kaksi kuukautta päästiin boksin korjauksen jälkeen ilman valoja. Eileen valot syttyivät taas ja uutena vikana ABS-pumppu pyörii jatkuvasti. Oli pakko irroittaa kaapeli boksista ettei akku tyhjene.

                      Onkohan vika taas boksissa, eli onko ihan turha viedä vikakoodien lukuun?

                      Ja oiskos jollain aikaa Tampereen suunnalla lukea vikakoodit?
                      Last edited by El_Ucca; 29-06-2011, 11:41.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7433
                        • Oulu

                        Originally posted by jakeluvesimies View Post
                        Nyt abs boksi korjautettu ja abs-vikavalo katosi. Ongelmana on nyt kuitenkin jatkuva luistoneston vikavalo.
                        Vanha boksi siis korjattiin? Jos boksi on uusittu niin se pitää koodata ennen kuin luistonesto toimii. Mutta ei kai vanhan korjatun boksin pitäisi tuota tarvita.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          ASC toimii sukkana, jos oma purkki vain käy korjuulla. DSC:ssä rattiakselin asentotunnistin pitää initialisoida (asettaa 0-kohta).
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by El_Ucca View Post
                            Kaksi kuukautta päästiin boksin korjauksen jälkeen ilman valoja. Eileen valot syttyivät taas ja uutena vikana ABS-pumppu pyörii jatkuvasti. Oli pakko irroittaa kaapeli boksista ettei akku tyhjene.

                            Onkohan vika taas boksissa, eli onko ihan turha viedä vikakoodien lukuun?

                            Ja oiskos jollain aikaa Tampereen suunnalla lukea vikakoodit?
                            On boksissa vika. Nyt on anturilinjojen lankojen viereinen irti ja pumpun moottorin pääteaste palanut. Jos minulla olet korjauttanut tämmöinen menee takuuseen, koska käytännössä ainoa syy mikä johtaa tuon viereisen irtoamiseen on korjauksen aikana tapahtunut työvälineiden osuminen lankaan.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Originally posted by mixxis View Post
                              Signaturen perheauto; eli edelleen sillon tällön syttyy dsc ja jarrun (huutomerkki) merkkivalot. Ei siis abs.
                              Yhdesti oli toinen taka-anturi jättänyt vikakoodin, mutta hölmönä tyhjäsin muistin ennenkun otin koodit ylös niin ei muista kumpi..tod.näk.oikea koska mittarit toimii. Jos cruise on päällä vian ilmetessä, se pomppaa pois eikä vähään aikaan toimi. Hetken päästä kuitenkin cruisea pystyy (yleensä) käyttämään vaikka dsc valo palaa.

                              Vika toistuu yleensä parina päivänä peräkkäin, joka kerta kun vauhti nousee n.80kmh tasanopeuteen. Sitten taas jopa kuukausia ettei syty kertaakaan.
                              Tänään inpa kertoi jotain (eipä tullut taaskaan paperille ) break light switchiin liittyen (olikohan short circuit). Jos oikein muistan tuo on ollut joskus ennenkin muistissa.
                              Ohjauskulman tunnistus toimii eikä siitä ole vikakoodeja ollut.

                              Jarruvalon kytkinhän voi vaikuttaa dsc:n toimintaan? :think
                              Jarruvalon kytkinhän vaikuttaa myös cruisen toimintaan.

                              jännä etten ole huomannut, enkä kuullut muidenkaan huomaavan että jarruvalot eläis mitenkään omaa elämäänsä...
                              Jarruvalokytkimessä on kaksi erillistä piiriä, jarruvalolle ja abs yksikölle omansa. DSC malleissa on tärkeää kytkimen vaihdon jälkeen myös säätää kytkimen asento (etäisyys) oikein TIS ohjeiden mukaan.

                              Comment

                              • mixxis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2009
                                • 1877
                                • Jyväskylä / Uurainen

                                Originally posted by WSE1 View Post
                                Jarruvalokytkimessä on kaksi erillistä piiriä, jarruvalolle ja abs yksikölle omansa. DSC malleissa on tärkeää kytkimen vaihdon jälkeen myös säätää kytkimen asento (etäisyys) oikein TIS ohjeiden mukaan.
                                pidetään mielessä. Parin viikon päästä tuo menee vaihtoon, jospa se sillä selviäis.
                                ___________________________________
                                __________________________________________________
                                At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                                [ Focus stw ]
                                [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎