Lainataan vähän tätä topikkia ja sekotetaan pakkaa. Autona E36 316ti Compact ja ASC-valo palaa, eikä ABSit ja luistonesto toimi. Anturivika tiettävästi juu, mutta mikä anturi? Yritettiin laittaa piuhaan ja kattoa, niin eihän se päästäny edes järjestelmään sisään! Asentaja oli ihmeissään. Milläs tuon viallisen anturin vois muuten todeta, kun ei viittis ihan varuiks neljää anturia ostaa... Kiitos!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kinner View Postmulla alkoi abs/asc valot palamaan siten että ensin jarrut jarrutteli itsestään
ja kun painoin jarrua abs hakkasi vaikka ei ollut aihetta,sitten syttyi valot mittaristoon
ennen näitä oireita ja valoja mittaristo ei toiminut normaalisti vaan heittää noin 20km/H
ja jätättää kiihdyttäessä. vika koodi kertoi että takavasen anturi rikki,
vaihdoin sen mutta ei vaikututsta elikkäs jos abs boxi olis rikki mittaristo olis
kokonaan pimeä vai?miten mittaristo toimii jos saa nopeuden vain etu.oikealta anturilta?
voisiko vika olla takavasen laakeri?ajatuksia ja ehdotuksia kuunnellaan.
mutta katsoin livedatalla nopeusmittarin toimintaa ja hyvin toimi sitä kautta eli onko abs boxi tärkeä nopeuden saantiin livedatalla katsoessa?
vai onko mulla joku toinen vika tuon mittariston kanssa?
niin ja vika koodi oli 7 front left speed sensor faulty or abs-inlet valve
ja anturi vaihdettu mutta mikä tuo inlet valve on?käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
-
Originally posted by SkyMan View PostLainataan vähän tätä topikkia ja sekotetaan pakkaa. Autona E36 316ti Compact ja ASC-valo palaa, eikä ABSit ja luistonesto toimi. Anturivika tiettävästi juu, mutta mikä anturi? Yritettiin laittaa piuhaan ja kattoa, niin eihän se päästäny edes järjestelmään sisään! Asentaja oli ihmeissään. Milläs tuon viallisen anturin vois muuten todeta, kun ei viittis ihan varuiks neljää anturia ostaa... Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by Kinner View PostNiinkuin jo kerroin että nopeus mittari huijaa ja jätättää
mutta katsoin livedatalla nopeusmittarin toimintaa ja hyvin toimi sitä kautta eli onko abs boxi tärkeä nopeuden saantiin livedatalla katsoessa?
vai onko mulla joku toinen vika tuon mittariston kanssa?
niin ja vika koodi oli 7 front left speed sensor faulty or abs-inlet valve
ja anturi vaihdettu mutta mikä tuo inlet valve on?
Etuanturin kiinnityskohdassa mahdollisesti oksidoitumista (kiinnityspinnan tulee olla tasainen, oksidikerros voi olla tiukassakin), jolloin anturi ei mene riittävän lähelle pulssikehää. Takana taas voi olla magneettista likaa kehällä, jarrucleaner + paineilmapuhdistus anturin reiän kautta riittää.
Comment
-
-
Originally posted by TumeM View PostRupes itelläki tuota abs ja luistoneston valo palaa jatkuvasti. Muutamankerran tehny sillai et on syttynyt, ku startannut auton ja palanu koko ajon ajan ja seuraavankerran,ku startannut niin ei oo enää palanu.
Oisko vika vaan liitoskohta:think
Comment
-
-
Itselläni on viimeisen parin viikon aikana syttynyt abs ja asc valot pariin kertaan, mutta ne ovat sammuneet itsestään. Ensimmäisen kerran ne syttyivät viikko sitten ja viimeksi tänään, kun olin irrottanut molemmat etupyörät etsiessäni ajon aikana etupyöristä kuuluvaa krohinaa. Mietin mistähän tuo valojen syttyminen voisi johtua. Onko kyseessä vain tilapäinen häiriö vaiko merkkejä jostain tulevasta viasta.Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.
Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)
Now: Lamborghini Gallardo 2006
Bmw E39 520 i M5 look (98)
Comment
-
-
Oma abs-ongelma ratkaistu
Jaetaanpa nyt sitten omakin tarina tänne, vaikka onnistuneesti se onkin jo ratkaistu.
Autossa syttyi ihan puun takaa kyseiset abs ja asc valot, liikkeellelähtiessä, ei siis töyssyä tai mitään. Kun pääsin kotipihaan, sammutin auton, ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei mitään valoja enää. Ajattelin jo, että onneksi oli hetkellinen häiriö, sillä autohan on ollut minulla vasta syyskuun alusta. No, seuraavana aamuna taas hetken ajon jälkeen valot tauluun, ja avustimet siis pois pelistä. Tätä jatkui useita päiviä, ja seurasin tilannetta jolloin totesin, että valot syttyivät aina noin 4 minuutin ajon jälkeen. Tästä rupesin jo pelkäämään ja manailemaan boksivikaa, joka siis ilmeisesti voi ilmetä juurikin lämpöriippuvaisuutena. Ajattelin että tuossa ajassa kone (ja boksi tietysti) lämpeää juuri siihen häiriölämpötilaan. No, hetken tilannetta seurattuani valot rupesivat palamaan aina virtojen ollessa päällä. Tämän jälkeen lähdettiin vikakoodinlukuun.
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
7 Pyörintänopeusanturi, etuvasen väärä / ei signaalia
33 Pyörintänopeusanturi, etuvasen Katkos
67 Ajoittaiset suihkutusmäär. vaihtelut on havaittu
Korjaamon kaveri kertoi että viimeisin tulee juurikin siitä, kun luistonesto kytketään pois pelistä, esimerkiksi kyseisen vasemman etuanturin vian takia. Ei siis vika, vaan liittyy tähän siten, että abs-ongelma antaa vian myös luistonestolle, joka siis poistuu kun abs-ongelma ratkaistaan.
Tästä viisastuneena, ja 40 euroa köyhtyneenä, suoritin hintavertailua ja löysin etuvasemman abs-anturin täältä Tampereelta 45 euron hintaan (uusi, sis. ALV 23%). Anturi tilattiin ja tulikin heti seuraavana arkipäivänä, ja seuraavaksi vaihtohommiin.
Anturin vaihto oli tosiaan noin puolen tunnin homma osien puhdisteluineen, rengas pois, kotelo auki, liitin irti, johdon kiinnikkeet irti, yksi kuusiokolokantainen pultti irti, ja anturi kevyesti vetämällä ulos. Ihmettelin kuinka kevyesti vanha anturi tuli irti, kun moni manannut sen olleen työn ja tuskan takana. No, tämä ainakin tuli kevyesti vetämällä. Uusi anturi paikalleen, pultti kiinni, johto kiinni ja kiinnikkeisiinsä, rengas takaisin. Ja valot sammui ensimmäisen 3 metrin matkalla.
Odotellaan kuinka kauan pysyvät poissa, toivottavasti pitkään!
ps. Vanha anturi oli ihan paskan peitossa, voiko olla että tuo ongelma olisi johtunut vain liasta? Tai siis tottakai voi, mutta miten ehkäistä lian pääsy sinne, jotta näiltä vältyttäisiin jatkossa?Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by TMW View PostOmassani ( rouva ajaa) valot syttyi ennemmin tai myöhemmin ( varsinkin uudelleen liikkeelle lähdön jälkeen ). Boksi kävi Roi:ssa ja taas pelaa. En tiedä mitä tekivät mutta pääasia että toimii taas.
-Teijo
Muotoillaan nyt niin, että kaikki vialliset ja myöhemmin vikaantuvat osa-alueet korjataan / parannellaan boksista.
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostEi sitä kaikki välttämättä itse huomaa
Lähinnä nyt kiinnostais sen oman pdc-boksin kohtalo, kun ko. firmasta en ole ketään saanut viikkoihin puhelimella kiinni, nettisivut on suljettu ja sähköpostiosoitetta ei ole enää olemassa...
Tyhjensin privan ennen pohjoisen reissua, tuloshan on se että viestejä tulee enempi kuin ehtii vastailla. Firma on toki edelleen toiminnassa, työmäärää ja kyselyitä vain on tarkoitus radikaalisti vähentää jotta nykyisetkin pystyy tekemään. Nyt ei pahemmin luuriin tule vastailtua kun marraskuu on käytännössä täynnä ja joulukuulle ei uusia töitä oteta, puheluita tulisi toki niin ettei muuta ehtisi tekemään kuin olemaan puhelimessa. Siitä PDCstä ei löydy vikaa mutta ompahan ict juotettu uudelleen joten lähetän testattavaksi.
ABS korjauskyselyt ja muut vastaavat kannattaa jatkossa osoittaa esimerkiksi JP Ollille.Last edited by WSE1; 03-11-2010, 02:31.
Comment
-
Comment