Eihän tuossa ole mitään ihmellistä. Vian täytyy olla sellainen, joka ei vaikuta ABS:ään, esim. ohjauskulma-anturi tai kiihtyvyysanturi penkin alla. Oletko muuten jarrunesteen määrän tarkistanut?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eihän tuossa ole mitään ihmellistä. Vian täytyy olla sellainen, joka ei vaikuta ABS:ään, esim. ohjauskulma-anturi tai kiihtyvyysanturi penkin alla. Oletko muuten jarrunesteen määrän tarkistanut?
uus tieto on aina ihmeellistä.
Nesteen tarkastaminen kävi kerran mielessä, mutta sit alko just hyvä leffa.
Lähin liikenne valoista ihan normaalisti ja yht äkkiä auto hyytyi sytty luistoneston valo ja kierrokset hävis. ei kulkenut, missä vika vois olla. auto toimii normaalisti ku sammuttamisen jälkee?
Eli 523i vm97/02 abs valot palanu jo puol vuotta ja katsastus olis ihan kohta! antaa vika koodia takavasemmalle anturille,anturi vaihdettu ja olka akseli johon uusi laakeri ei vaikutusta! nyt tutkailin huvikseen uutta leonin anruria yleis mittarilla ja huomasin että eipä anna mitään ohmi arvoja sitten otin vanhan anturin ja se näyttäs ohmeja yleismittarin ohm 20k mittauksella 3.06 mitä sitten tarkoittaakin mutta ohmeja löytyy.vaihdoin sen paikalleen eikä toimi..kummallakin anturilla antaa nopeus tiedot kuitenkin..
nyt kokeilin ilman koko anturia ja mittaristo meni melko pimeeksi niinkuin kuuluukin,mutta sehän ei pitäisi olla normaalia että vakkari ei toimi? joka nyt kummastuttaakin pirusti..niin ja sitten pitäisi tietää mihin anturilta menevä johto menee? että voisin tarkistaa sen kunnon.
Elikkäs mikä mun autossa on vikana kun antaa vika koodia takavasemmalle mutta antaa kuitenkin signaalia boksille koska nopeus tiedot tulee perille,mutta abs ja act ei toimi!
Eli 523i vm97/02 abs valot palanu jo puol vuotta ja katsastus olis ihan kohta! antaa vika koodia takavasemmalle anturille,anturi vaihdettu ja olka akseli johon uusi laakeri ei vaikutusta! nyt tutkailin huvikseen uutta leonin anruria yleis mittarilla ja huomasin että eipä anna mitään ohmi arvoja sitten otin vanhan anturin ja se näyttäs ohmeja yleismittarin ohm 20k mittauksella 3.06 mitä sitten tarkoittaakin mutta ohmeja löytyy.vaihdoin sen paikalleen eikä toimi..kummallakin anturilla antaa nopeus tiedot kuitenkin..
nyt kokeilin ilman koko anturia ja mittaristo meni melko pimeeksi niinkuin kuuluukin,mutta sehän ei pitäisi olla normaalia että vakkari ei toimi? joka nyt kummastuttaakin pirusti..niin ja sitten pitäisi tietää mihin anturilta menevä johto menee? että voisin tarkistaa sen kunnon.
Elikkäs mikä mun autossa on vikana kun antaa vika koodia takavasemmalle mutta antaa kuitenkin signaalia boksille koska nopeus tiedot tulee perille,mutta abs ja act ei toimi!
7 front left speed sensor faulty OR ABS-inlet valve
ja olen nyt miettiny että voisiko olla hydrauliikassa ongelma
tuskin on boksissa kun kerran on 97 vuos malli.
ja vika alkoi siten että jarruttaessa abs jurruutti ilman syytä vauhtia about 20km/h ja sen jälkeen saattoi ajossa jarruttaa niin että tuntui kuin auto olisi nykinyt
mutta kun valo sytty tauluun niin ei enää sekoillut.ja nyt on ollu valo taulussa puolivuotta eikä ole sammunu ilman vikakoodi nollausta.senkin jälkeen pystyy pakittamaan mutta eteen päin ei pääse ku jotain max.10m kun valo taas syttyy.
Eli 523i vm97/02 abs valot palanu jo puol vuotta ja katsastus olis ihan kohta! antaa vika koodia takavasemmalle anturille,anturi vaihdettu ja olka akseli johon uusi laakeri ei vaikutusta! nyt tutkailin huvikseen uutta leonin anruria yleis mittarilla ja huomasin että eipä anna mitään ohmi arvoja sitten otin vanhan anturin ja se näyttäs ohmeja yleismittarin ohm 20k mittauksella 3.06 mitä sitten tarkoittaakin mutta ohmeja löytyy.vaihdoin sen paikalleen eikä toimi..kummallakin anturilla antaa nopeus tiedot kuitenkin..
nyt kokeilin ilman koko anturia ja mittaristo meni melko pimeeksi niinkuin kuuluukin,mutta sehän ei pitäisi olla normaalia että vakkari ei toimi? joka nyt kummastuttaakin pirusti..niin ja sitten pitäisi tietää mihin anturilta menevä johto menee? että voisin tarkistaa sen kunnon.
Elikkäs mikä mun autossa on vikana kun antaa vika koodia takavasemmalle mutta antaa kuitenkin signaalia boksille koska nopeus tiedot tulee perille,mutta abs ja act ei toimi!
7 front left speed sensor faulty OR ABS-inlet valve
ja olen nyt miettiny että voisiko olla hydrauliikassa ongelma
tuskin on boksissa kun kerran on 97 vuos malli.
ja vika alkoi siten että jarruttaessa abs jurruutti ilman syytä vauhtia about 20km/h ja sen jälkeen saattoi ajossa jarruttaa niin että tuntui kuin auto olisi nykinyt
mutta kun valo sytty tauluun niin ei enää sekoillut.ja nyt on ollu valo taulussa puolivuotta eikä ole sammunu ilman vikakoodi nollausta.senkin jälkeen pystyy pakittamaan mutta eteen päin ei pääse ku jotain max.10m kun valo taas syttyy.
Siis edestä vasen anturi kaput. Ei kai ihme ole jos ei korjaannu takavasenta anturia vaihtamalla
Siis edestä vasen anturi kaput. Ei kai ihme ole jos ei korjaannu takavasenta anturia vaihtamalla
voi häpyending osaan kyllä englantia mutta perkele oon jotenkin sekottanu ton frontin tarkoittamaan takimmaista.no eipä onneks maksanu muutakuin abs anturin verran kun sain muut osat ilmatteeksi varaosa autosta.
no ei muutakuin anturi kauppaan niin se on let´s go katsastukseen
voi häpyending osaan kyllä englantia mutta perkele oon jotenkin sekottanu ton frontin tarkoittamaan takimmaista.no eipä onneks maksanu muutakuin abs anturin verran kun sain muut osat ilmatteeksi varaosa autosta.
no ei muutakuin anturi kauppaan niin se on let´s go katsastukseen
Ja muistat vielä että et hae motonetistä PEX stanssilla varustettua anturia(eivät yleensä toimi E39) niin
Ne on hall-antureita, älä mittaile ohmeja, ei hyödytä mitään ja huonolla tuurilla hajoaa.
Hae vain vdo/siemens -merkkistä anturia, esim. hellan tarralla saa noita kl-varaosista. Kaikki muut anturit on arpapeliä, eikä noiden toimintaa oikein voi ilman skooppia tarkistaa.
joo olenkin siitä kuullut..ei mitään mätänetin vehkeitä jos abs ongelmaa
mapconin laakeritkin siellä täyttä kuraa!!
mutta osaatkos sanoa onko tuo leonin anturi tarvike malli? ja eikös sen pitäisi antaa jotain ohmi lukemia jos on kunnossa?
No tuossa OEM Osaa ihmettelin ja siinä luki Leoni Adascar
Siihen on varaosanumero stanssattu johonkin jos on OEM-johto. Siihen kumiin mikä tulee iskarin varteen kiinni tms
mistä vikaa etsimään?? autossa ei pala mikään vikavalo, mutta abs jarrut ei toimi, eikä toimi myöskään luistonesto..
Ja kiihdyttäen reilusti raskaalla jalalla kierrosten noustessa n. 5300-5500 meno loppuu siihen, aivan kuin tulisi kierroksenrajotin mukaan..?? liittyisivätkö kenties kaikki yhteen samaan vikaan? ehkä myös automaatti-ilmastointikin takkuaa..?
ensimmäinen bmw itselläni ja mallia: e39 528i ja vuosimallia 1996
ja kysymys vielä ohi aiheen: onko autoliikkeen vastuulla korjautta kyseinen vika/ongelma? kävin koeajamassa auton, mutta eipä tullut mieleen että rupeaa kaupunki maisemissa rajoitinta etsimään ja absien toimintaa kun kuivaa asvalttia jo..
Comment