Jees, auto on käynyt nyt neljässä eri testerissä, eikä mikään päästä sisään. Joukossa on nyrkkipajoja ja merkkiliike kahden testerin voimin. Täytyy vissiin sitten mittailla yleismittarilla piuhat yksitellen läpi...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by SkyMan View PostJees, auto on käynyt nyt neljässä eri testerissä, eikä mikään päästä sisään. Joukossa on nyrkkipajoja ja merkkiliike kahden testerin voimin. Täytyy vissiin sitten mittailla yleismittarilla piuhat yksitellen läpi...
EDIT: Otetaan komento takas kun ilmeisesti oli e36:sesta kysymys. Oletin että e39 kysessä niinkuin topicista voisi päätellä.Last edited by Supa; 10-11-2010, 16:12.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Neuvoa vailla:
Omassakin e39:ssä (530d touring, 12/00) jouluvalot palaneet vaihtelevalla frekvenssillä pari kuukautta. Alkuun harvemmin, välillä jo todella usein ja pakkasten alettua kokonaisia muutaman kymmenen kilsan lenkkejä kokonaan ilman jouluvaloja. Välillä pahin ongelma oli se, että boksi ei suostunut uskomaan että yhdeltä pyörältä tulee väärää tietoa ja luistonesto aiheutti helvetillistä nykimistä absien raksutuksesta puhumattakaan.
Boksia olen epäillyt alusta asti, etenkin kun vika tuntuu olevan hyvin voimakkaasti lämmöstä riippuvainen, joten käytin boksin paikallisessa elektroniikkahuollossa. Viikkoon en jouluvaloja nähnyt, mutta sen jälkeen ongelma palasi.
Ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi vielä ennen boksin uusimista vaihtaa anturin, joka antaa vikakoodia. Murphyn laki toteutui, ja nyt jouluvalot eivät ole sammuneet kertaakaan siitä lähtien kun sain uuden anturin (takaoikea). Haastattelin nyrkkipajan mekaanikkoa (en siis vienyt merkkikorjaamolle kun on hinnoittelu niin suoraan saatanasta), oli kuulemma ollut helvetillisen tiukassa, mutta irronnut ilman poraamista (kuumennetun ruuvimeisselin oli onnistunut johonkin väliin tunkemaan ja sillä oli lähtenyt).
Autoon asennetaan nyt joka tapauksessa uusi boksi keskiviikkona, ihan vaan sillä että saan sen suljettua pois vaikka maksankin siitä ilosta itseni kipeäksi. Pahoin vaan pelkään että uudenkin boksin jälkeen mulla on oikealta takaa edelleen anturi pimeänä.
Mistähän tuo valon jatkuva palaminen voi johtua? Jos ammattimies on onnistunut hajottamaan magneettikehän, niin eikös vian pitäisi ilmetä vasta ajaessa? Voiko anturi mennä rikki asennettaessa? Voinko tehdä jotain omaa diagnostiikkaa? Tässä tapauksessa varmaan ei onnistu anturin vaihtaminen puolelta toiselle, koska touringeissa takaa vaihdettaessa anturit taitaa yleensä hajota irroittaessa?
Jos jollain on mitään vinkkiä antaa, niin kertokaa ihmeessä. Korjaamon heeboa kuulustelen lisää maanantaina.
Comment
-
-
Jos on anturi rikki niin syttyykö nuo valot vasta liikkeellelähtiessä? Mulla on uusittu molemmat taka-anturit ja seuraavana päivänä töyssyssä syttyi nuo valot ja samalla pimeni nopeusmittari, kulutusmittari ja polttoainemittari alko seilaamaan. Ajattelin alkuun että taka-vasemmalta meni johto poikki kun se oli lyhyempi kuin vanhassa anturissa ja jäi vähän tiukalle.
Mutta nyt kun on pitempään tuota ihmetelly niin aina kun auto seisoo pitkään ja jäähtyy kunnolla niin valot ei palakkaan mutta lyhyen matkan jälkeen jos sammuttaa ja käynnistää auton uudelleen niin valot syttyy ihan varmasti tai jos ajaa pitempään niin jossain vaiheessa ne syttyy ihan yhtäkkiä tilanteesta, ajotyylistä tai nopeudesta riippumatta. Sellaisen huomion tein että kun pesin moottoritilan niin valot sammuivatkin hetkeksi, eli viittaa ilmeisesti boxi vikaan kun moottoritila lämpenee niin tulee joku katkos? Onkos tuossa -00 vuosimallissa jo ollu tuota boksivikaa, auto on kyllä valmistettu loppuvuodesta -99?
Btw. edessä tommonen pahamaineinen motonetin PEX anturi on toiminu jo 50tkm/vuoden.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by Cremaster View PostNeuvoa vailla:
Omassakin e39:ssä (530d touring, 12/00) jouluvalot palaneet vaihtelevalla frekvenssillä pari kuukautta. Alkuun harvemmin, välillä jo todella usein ja pakkasten alettua kokonaisia muutaman kymmenen kilsan lenkkejä kokonaan ilman jouluvaloja. Välillä pahin ongelma oli se, että boksi ei suostunut uskomaan että yhdeltä pyörältä tulee väärää tietoa ja luistonesto aiheutti helvetillistä nykimistä absien raksutuksesta puhumattakaan.
Boksia olen epäillyt alusta asti, etenkin kun vika tuntuu olevan hyvin voimakkaasti lämmöstä riippuvainen, joten käytin boksin paikallisessa elektroniikkahuollossa. Viikkoon en jouluvaloja nähnyt, mutta sen jälkeen ongelma palasi.
Ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi vielä ennen boksin uusimista vaihtaa anturin, joka antaa vikakoodia. Murphyn laki toteutui, ja nyt jouluvalot eivät ole sammuneet kertaakaan siitä lähtien kun sain uuden anturin (takaoikea). Haastattelin nyrkkipajan mekaanikkoa (en siis vienyt merkkikorjaamolle kun on hinnoittelu niin suoraan saatanasta), oli kuulemma ollut helvetillisen tiukassa, mutta irronnut ilman poraamista (kuumennetun ruuvimeisselin oli onnistunut johonkin väliin tunkemaan ja sillä oli lähtenyt).
Autoon asennetaan nyt joka tapauksessa uusi boksi keskiviikkona, ihan vaan sillä että saan sen suljettua pois vaikka maksankin siitä ilosta itseni kipeäksi. Pahoin vaan pelkään että uudenkin boksin jälkeen mulla on oikealta takaa edelleen anturi pimeänä.
Mistähän tuo valon jatkuva palaminen voi johtua? Jos ammattimies on onnistunut hajottamaan magneettikehän, niin eikös vian pitäisi ilmetä vasta ajaessa? Voiko anturi mennä rikki asennettaessa? Voinko tehdä jotain omaa diagnostiikkaa? Tässä tapauksessa varmaan ei onnistu anturin vaihtaminen puolelta toiselle, koska touringeissa takaa vaihdettaessa anturit taitaa yleensä hajota irroittaessa?
Jos jollain on mitään vinkkiä antaa, niin kertokaa ihmeessä. Korjaamon heeboa kuulustelen lisää maanantaina.
Loppurutistus; lähetin boxin korjattavaksi J-P Ollille Rolloon, homma maksoi 140 + lähetyskulut. no boxi ollut nyt 4 vrk kiinni ja täytyy todeta että auto on ilmeisesti kunnossa, täysillä en vielä tuuleta, mutta uskon että on kunnossa siltä osin, tusen tack vaan sinne Rollon suuntaan ja voin suositella esim. Cremasterille että korjaaa mielummin se boxi siellä kuin ostat uuden, tuhlaat loppuerotuksen uuden ja korjatun boxin välillä vaikka irtokarkkiin!!
Ja auto oli siis 528i, hihnalta ulos muistaakseni 11/-99316 -77 (1982->1986)
325 -86 (1986->1987)
m535i -86 (1987->2007)
528it -01 (2007->
Comment
-
-
ei ehkä liity täysin asiaan,mut kirjotanpa kuiteski...vika ihmetytti ainaki minua..
tutkin kuukausi takaperin vikaa e46.sesta(320i)...luistonesto+abs valot syttyivät ja sammuivat miten sattuu,mittarit toimi välillä ja välillä ei ,käsijarrun valo sytty vaikka käsijarru ei ollu päällä..
ja muita ihme oireita..vikaluvussa löytyi laturivika..se korjattiin ja kaikki ongelmat katosi samantien,ihmeellisiä oireita laturi saa aikaan..Last edited by afafaf; 20-11-2010, 11:08.
Comment
-
-
Originally posted by afafaf View Postei ehkä liity täysin asiaan,mut kirjotanpa kuiteski...vika ihmetytti ainaki minua..
tutkin kuukausi takaperin vikaa e46.sesta(320i)...luistonesto+abs valot syttyivät ja sammuivat miten sattuu,mittarit toimi välillä ja välillä ei ,käsijarrun valo sytty vaikka käsijarru ei ollu päällä..
ja muita ihme oireita..vikaluvussa löytyi laturivika..se korjattiin ja kaikki ongelmat katosi samantien,ihmeellisiä oireita laturi saa aikaan.."don't ride faster than your guardian angel can fly"
Käyttis: e38 740i
e32 740i(projekti)
ex: e39 530da -00, e46 320i touring -02
Comment
-
-
Originally posted by bmwbil View PostItselläni on viimeisen parin viikon aikana syttynyt abs ja asc valot pariin kertaan, mutta ne ovat sammuneet itsestään. Ensimmäisen kerran ne syttyivät viikko sitten ja viimeksi tänään, kun olin irrottanut molemmat etupyörät etsiessäni ajon aikana etupyöristä kuuluvaa krohinaa. Mietin mistähän tuo valojen syttyminen voisi johtua. Onko kyseessä vain tilapäinen häiriö vaiko merkkejä jostain tulevasta viasta.Tuollaisilla olen tässä vuosien varrella ajellut.
Fiat 600 -71, Ford Cortina -72, Saab 99 -72, Bmw 316- 78, Bmw 315 -82, Bmw 316 -84, Bmw 316 -85, (Chevrolet Corvette -85 summercar, Toyota corolla -87, Nissan -87 wintercars), Bmw E34 (91), Corvette C4 (94). Porsche 911 Carrera 4S (07)
Now: Lamborghini Gallardo 2006
Bmw E39 520 i M5 look (98)
Comment
-
-
Ongelmat vaan jatkuu:
- Boksi käytettiin elektroniikkahuollossa (paikallinen huoltoliike), vikavalot sammuivat viikoksi ja paloivat sen jälkeen aika usein, pakkasten alettua harvemmin. Poljin potki lähes päivittäin vastaan.
- Oikea taka-anturi (jonka siis vikakoodi ilmoitti viaksi) vaihdettiin (nyrkkipajalla). Tämän jälkeen vikavalot eivät sammuneet enää lainkaan. Ilmeisesti magneettikehä vioittui vaihdon yhteydessä koska ongelma paheni.
- Vaihdatin boksin, koska ajattelin, että kyllä tästä rahalla selviää (Hartikaisella). Turha luulo >:( Vikavalot paloivat edelleen koko ajan. Boksin vaihdon yhteydessä oli kuulemma mitattu piuhat, niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa, vaan signaali kulkee.
- Noh, veinpä auton sitten vielä kerran korjattavaksi (Hartikaiselle), tällä kertaa vaihdettiin laakeri. Oli kuulemma vähän potkinut vastaan koeajolla, mutta vikavalot eivät syttyneet. Ekasta jarrutuksesta lähtien potki jarrut vastaan ja motarille kiihdyttäessä 300 m jälkeen syttyi vikavalot. Soitin välittömästi Hartikaiselle, ja kyllästyneellä äänellä toteamus: "Ei ne valot kyllä meillä koeajossa syttyneet". Teki mieli huutaa luuriin että haista nyt jo vit**, mutta maltoin mieleni.
Nyt ollaan sitten täsmälleen lähtöruudussa, eli valot eivät pala koko aikaa, jarrut potkivat melkein joka jarrutuksella vastaan ja heti kun ajaa kovempaa, syttyy vikavalot. Niin no joo, kukkaro on kevyempi, onpahan helpompi taipua pa*kalle.
Mitäs osia seuraavaksi vaihdetaan? Boksi on uusi, anturi on uusi, laakeri on uusi ja johtosarja on kuulemma täysin ehjä.
Jos kellään ei ole mitään hyviä ideoita miten auton saisi ehjättyä, niin paremman idean puutteessa tarjoan kossupullon sille, joka varastaa auton ja polttaa sen. Saapahan edes muutaman euron kaskosta, autoa kun on korjattu jo kohta kolmanneksella koslan arvosta. Sekään ei hirveästi helpota ahdistusta että auto rytkyttää kun hirvi kiima-aikana, mutta se on jo toinen tarina, kun vaan nyt saisi vaikka alkuun nuo ABS-valot pysymään poissa...
Comment
-
-
Originally posted by Cremaster View PostOngelmat vaan jatkuu:
- Boksi käytettiin elektroniikkahuollossa (paikallinen huoltoliike), vikavalot sammuivat viikoksi ja paloivat sen jälkeen aika usein, pakkasten alettua harvemmin. Poljin potki lähes päivittäin vastaan.
- Oikea taka-anturi (jonka siis vikakoodi ilmoitti viaksi) vaihdettiin (nyrkkipajalla). Tämän jälkeen vikavalot eivät sammuneet enää lainkaan. Ilmeisesti magneettikehä vioittui vaihdon yhteydessä koska ongelma paheni.
- Vaihdatin boksin, koska ajattelin, että kyllä tästä rahalla selviää (Hartikaisella). Turha luulo >:( Vikavalot paloivat edelleen koko ajan. Boksin vaihdon yhteydessä oli kuulemma mitattu piuhat, niissä ei kuulemma ollut mitään vikaa, vaan signaali kulkee.
- Noh, veinpä auton sitten vielä kerran korjattavaksi (Hartikaiselle), tällä kertaa vaihdettiin laakeri. Oli kuulemma vähän potkinut vastaan koeajolla, mutta vikavalot eivät syttyneet. Ekasta jarrutuksesta lähtien potki jarrut vastaan ja motarille kiihdyttäessä 300 m jälkeen syttyi vikavalot. Soitin välittömästi Hartikaiselle, ja kyllästyneellä äänellä toteamus: "Ei ne valot kyllä meillä koeajossa syttyneet". Teki mieli huutaa luuriin että haista nyt jo vit**, mutta maltoin mieleni.
Nyt ollaan sitten täsmälleen lähtöruudussa, eli valot eivät pala koko aikaa, jarrut potkivat melkein joka jarrutuksella vastaan ja heti kun ajaa kovempaa, syttyy vikavalot. Niin no joo, kukkaro on kevyempi, onpahan helpompi taipua pa*kalle.
Mitäs osia seuraavaksi vaihdetaan? Boksi on uusi, anturi on uusi, laakeri on uusi ja johtosarja on kuulemma täysin ehjä.
Jos kellään ei ole mitään hyviä ideoita miten auton saisi ehjättyä, niin paremman idean puutteessa tarjoan kossupullon sille, joka varastaa auton ja polttaa sen. Saapahan edes muutaman euron kaskosta, autoa kun on korjattu jo kohta kolmanneksella koslan arvosta. Sekään ei hirveästi helpota ahdistusta että auto rytkyttää kun hirvi kiima-aikana, mutta se on jo toinen tarina, kun vaan nyt saisi vaikka alkuun nuo ABS-valot pysymään poissa...
Joku rengas väärää kokoa tai liian vähän painetta? Jokin muu anturi vialla / laakerissa välystä?
Eli tarkalleen minkä vikakoodin takia nyt sytyttää valot? Todennäköisesti nopeus-signaaleissa eroa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo mitä se sitten jää herjaamaan nytten?
Joku rengas väärää kokoa tai liian vähän painetta? Jokin muu anturi vialla / laakerissa välystä?
Eli tarkalleen minkä vikakoodin takia nyt sytyttää valot? Todennäköisesti nopeus-signaaleissa eroa.
Toisessa takarenkaassa on enemmän kuviota kuin toisessa, mutta tuskin tuo ero niin merkittävä on. Rengaspaineet oon tarkastanu aika äskettäin, mutta voihan nuo vielä vilkaista.
Vikakoodin käyn luetuttamassa heti kun ehdin, eli maanantaille varmaan käytännössä menee, jos silloinkaan. Ellei sitten Kuopion seudulta löydy joku, joka lukee vikakoodeja viikonloppuisin?
Comment
-
-
Originally posted by Cremaster View PostSelittivät, että eivät saaneet vikakoodia koeajon jälkeen, mikä on aika ihmeellistä, kun ottaa huomioon kuinka nopeasti mulla vikavalot syttyivät.
Toisessa takarenkaassa on enemmän kuviota kuin toisessa, mutta tuskin tuo ero niin merkittävä on. Rengaspaineet oon tarkastanu aika äskettäin, mutta voihan nuo vielä vilkaista.
Vikakoodin käyn luetuttamassa heti kun ehdin, eli maanantaille varmaan käytännössä menee, jos silloinkaan. Ellei sitten Kuopion seudulta löydy joku, joka lukee vikakoodeja viikonloppuisin?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment