Ja jos on tietoo noista OT / OE anturivikojen oireista niin infoo, lisään ne sit kaikki samaan vietiin, helpottaa vianselvitystä jatkossa muiltakin kun ovat yhes koossa...
OE = ABS ja ASC
OT = ABS, ASC ja vakionopeussäädin
No, kun kerran kysyt niin voidaanhan tässä noitakin tutkailla. Jos asia ei etene elikkä homma ei tule kuntoon niin kustannukset asiakkaalle ovat tässä toki epätodennäköisessä tapauksessa myös 0€.
Ei v*ttu! Tuo BINGO lappu oli aivan loistava!!! Sitä se on bemarin omistaminen
No harmi. Mulla on kaksikin bemaria enkä olisi saanut tuossa bingossa juurikaan osumia... :( Mutta mullahan ei olekaan koskaan ollut tuuria noissa peleissä.
...mut siis mulla bonarina toi käkkärin valo. Mistä siis vikaa ettimään?!?
Ja jos on tietoo noista OT / OE anturivikojen oireista niin infoo, lisään ne sit kaikki samaan vietiin, helpottaa vianselvitystä jatkossa muiltakin kun ovat yhes koossa...
VE anturi kun paskana niin navi ei toimi, tämä siis E39:ssä todettu. Navin paikkaa osoittava nuoli vain pyörii paikallaan jossain ihan ihme kohdissa karttaa.
...mutta akun jännitteellä on myös iso vaikutus kuulema. Eli uus täyteenladattu akku sen 7v vanhan 110Ah tilalle niin saattaa viat kadota sen siliän tien.
Ja jos on tietoo noista VE/VT/OT/OE anturivikojen oireista niin infoo, lisään ne sit kaikki samaan vietiin, helpottaa vianselvitystä jatkossa muiltakin kun ovat yhes koossa...
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
onko vikakoodissa erikseen ilmoitukset abs anturin "rikkoutumisesta" ja "katkoksesta"...itselläni näytti koodi "katkos" vasentaka-anturissa...(E39 vm2002)
motonetista uusi anturi ja laitettiin kiinni...vika ei poistunut
..nyt on tilanne se että auton seistyä yön yli, on varoitusvalot pois mutta palaavat puolen tunnin tai viimeistään tunnin ajon jälkeen...toimii silti paremmin kuin originaalianturissa joka sitten vian ilmetessä poltteli niitä varoitusvaloja koko ajan....
eli voisko olla jotain muuta syytä, nyt kuitenkin toimii vähän paremmin...eli vaikuttaisko esmes lika ja ruoste siinä eli et toi uus anturi toimis vähän tehokkaammin kuin vanha ja kulunut...oonko ihan hakoteillä...? tai jokin piuha ei oo kunnolla kiinni anturista boksiin...?
pitäis varmaan kokeilla sitä abs boksi kylmentämistä ja kattoo et mitä sitten kävis...
jos boksia tarttee viilennellä, niin missähän se siellä moottorissa sijaitsee?
motonetista uusi anturi ja laitettiin kiinni...vika ei poistunut
..nyt on tilanne se että auton seistyä yön yli, on varoitusvalot pois mutta palaavat puolen tunnin tai viimeistään tunnin ajon jälkeen...toimii silti paremmin kuin originaalianturissa joka sitten vian ilmetessä poltteli niitä varoitusvaloja koko ajan....
eli voisko olla jotain muuta syytä, nyt kuitenkin toimii vähän paremmin...eli vaikuttaisko esmes lika ja ruoste siinä eli et toi uus anturi toimis vähän tehokkaammin kuin vanha ja kulunut...oonko ihan hakoteillä...? tai jokin piuha ei oo kunnolla kiinni anturista boksiin...?
- Itse pidän tätä toiveajatteluna, poikkeuksia kuitenkin maailma on täynnä.
niin missähän se siellä moottorissa sijaitsee? - pelkääjänpuolen raitisilmasuodatinkotelon etupuolella pakosarjan lämpimässä syleilyssä musta muovimötikkä alumiinisen mötikän kyljessä
Itse painin juuri samanlaisten ongelmien kanssa muutaman kuukauden, eli valot tupsahti ruutuun, kun oikea ´toiminta´-lämpötila oli saavutettu. Tähän vaivaan auttoi vain uusi abs-boksi. Kyllähän vanhojakin korjaillaan, kylläkin vaihtelevin menestyksin, tätäkin kokeilin. Jälkiviisautena omalta kohdalta voin sen sanoa, että olisi ollu halvinta/helpointa hankki heti suoraan uusi boksi.
Onko kukaan käynyt kysymässä boksia suoraan Bosch:in diileriltä? Saattaisi hinta olla halvempi, kuin se on BMW:n jälleenmyyjän marmoritiskillä.
-on käyty, kalliimpi oli ainaki Suomessa tässä tapauksessa ku merkkiliikkeessä. Merkkiliike haluaa paikkakunnasta riippuen kahtapuolta 800€ + koodaus. Jos haluaa säästöjä, niin hommaa sen Saksasta, saat sen reilusti 100€ halvemmalla. Ite hommasin Saksasta bemarin liikkeestä tutun kautta.
tulipa vaihdettua tuo kuskinpuolen taka-anturi, kun lakkas nopeusmittari toimimasta ja syttyi valot palamaan. noh ongelma korjaantui sillä, mutta kylkiäisiksi sain ilmeisesti vanhaa anturia rikkoessa (piti rikkoa että sai pois) vahingoitettua sitä abs kehän kumipäällistä. jonka seurauksena abs raksuttaa hitaassa vauhdissa poljinta. eli saako tuota kumi/muovi päällistä sinne erikseen mistään. vai johtuuko ongelma edes siitä? onko millainen homma purkaa se kehä esiin? jos joku tietävä osais neuvoa, niin tietää varata riittävästi aikaa projektiin
tulipa vaihdettua tuo kuskinpuolen taka-anturi, kun lakkas nopeusmittari toimimasta ja syttyi valot palamaan. noh ongelma korjaantui sillä, mutta kylkiäisiksi sain ilmeisesti vanhaa anturia rikkoessa (piti rikkoa että sai pois) vahingoitettua sitä abs kehän kumipäällistä. jonka seurauksena abs raksuttaa hitaassa vauhdissa poljinta. eli saako tuota kumi/muovi päällistä sinne erikseen mistään. vai johtuuko ongelma edes siitä? onko millainen homma purkaa se kehä esiin? jos joku tietävä osais neuvoa, niin tietää varata riittävästi aikaa projektiin
Vaikuttaa just siltä että joudut vaihtamaan koko takapyörän laakerin..
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment