Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    Originally posted by TINTTI View Post
    Ja jos on tietoo noista OT / OE anturivikojen oireista niin infoo, lisään ne sit kaikki samaan vietiin, helpottaa vianselvitystä jatkossa muiltakin kun ovat yhes koossa...
    OE = ABS ja ASC
    OT = ABS, ASC ja vakionopeussäädin
    Last edited by Petri.Kekkonen; 16-09-2007, 08:20.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • suffeli
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 559
      • JKL

      Ei v*ttu! Tuo BINGO lappu oli aivan loistava!!! Sitä se on bemarin omistaminen
      ------
      G31 530d

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        Originally posted by suffeli View Post
        Ei v*ttu! Tuo BINGO lappu oli aivan loistava!!! Sitä se on bemarin omistaminen
        Nauratti kyllä sitä lukea, mutta E39:iä varten sitä pitäs vähän muokata.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          Originally posted by WarHead View Post
          Liekkö tuolle boksin korjaukselle kotimaista vaihtoehtoa? (Poislukien repair-kitit merkkiliikkeissä).
          No, kun kerran kysyt niin voidaanhan tässä noitakin tutkailla. Jos asia ei etene elikkä homma ei tule kuntoon niin kustannukset asiakkaalle ovat tässä toki epätodennäköisessä tapauksessa myös 0€.

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            Originally posted by suffeli View Post
            Ei v*ttu! Tuo BINGO lappu oli aivan loistava!!! Sitä se on bemarin omistaminen
            No harmi. Mulla on kaksikin bemaria enkä olisi saanut tuossa bingossa juurikaan osumia... :( Mutta mullahan ei olekaan koskaan ollut tuuria noissa peleissä.

            Comment

            • Apophis
              Bimmer Rookie
              • May 2003
              • 127

              Originally posted by TINTTI View Post
              BINGO, BINGO!!!

              Eli Nyt sit on mullakin tää ong. edessä, eli ABS, ASC ja KÄKKÄRIN valot palaa. Kaikki mittarit toimii OK. Pirssi allekirjoituksen mukainen.

              Tämän verran dataa sain kerättyä täältä, sit rupes jo silmissä hämärtämään...

              VE = ABS + ASC
              OE = ABS + ASC
              VT = ABS + ASC + nopeusmittari + kulutusmittari + polttoainemittari + käsijarru
              OT = ABS + ASC + vakionopeussäädin + käsijarru

              ...mut siis mulla bonarina toi käkkärin valo. Mistä siis vikaa ettimään?!?

              Ja jos on tietoo noista OT / OE anturivikojen oireista niin infoo, lisään ne sit kaikki samaan vietiin, helpottaa vianselvitystä jatkossa muiltakin kun ovat yhes koossa...
              VE anturi kun paskana niin navi ei toimi, tämä siis E39:ssä todettu. Navin paikkaa osoittava nuoli vain pyörii paikallaan jossain ihan ihme kohdissa karttaa.

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                Tämän verran dataa sain kerättyä täältä, sit rupes jo silmissä hämärtämään...

                VE = ABS + ASC + navi
                OE = ABS + ASC
                VT = ABS + ASC + nopeusmittari + kulutusmittari + polttoainemittari + käsijarru
                OT = ABS + ASC + vakionopeussäädin + käsijarru

                ...mutta akun jännitteellä on myös iso vaikutus kuulema. Eli uus täyteenladattu akku sen 7v vanhan 110Ah tilalle niin saattaa viat kadota sen siliän tien.

                Ja jos on tietoo noista VE/VT/OT/OE anturivikojen oireista niin infoo, lisään ne sit kaikki samaan vietiin, helpottaa vianselvitystä jatkossa muiltakin kun ovat yhes koossa...
                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • Hevi-Tuomas
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 14

                  E39 abs anturi katkos vai muu vika?

                  onko vikakoodissa erikseen ilmoitukset abs anturin "rikkoutumisesta" ja "katkoksesta"...itselläni näytti koodi "katkos" vasentaka-anturissa...(E39 vm2002)

                  motonetista uusi anturi ja laitettiin kiinni...vika ei poistunut
                  ..nyt on tilanne se että auton seistyä yön yli, on varoitusvalot pois mutta palaavat puolen tunnin tai viimeistään tunnin ajon jälkeen...toimii silti paremmin kuin originaalianturissa joka sitten vian ilmetessä poltteli niitä varoitusvaloja koko ajan....

                  eli voisko olla jotain muuta syytä, nyt kuitenkin toimii vähän paremmin...eli vaikuttaisko esmes lika ja ruoste siinä eli et toi uus anturi toimis vähän tehokkaammin kuin vanha ja kulunut...oonko ihan hakoteillä...? tai jokin piuha ei oo kunnolla kiinni anturista boksiin...?

                  pitäis varmaan kokeilla sitä abs boksi kylmentämistä ja kattoo et mitä sitten kävis...

                  jos boksia tarttee viilennellä, niin missähän se siellä moottorissa sijaitsee?

                  ideoita?

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    motonetista uusi anturi ja laitettiin kiinni...vika ei poistunut
                    ..nyt on tilanne se että auton seistyä yön yli, on varoitusvalot pois mutta palaavat puolen tunnin tai viimeistään tunnin ajon jälkeen...toimii silti paremmin kuin originaalianturissa joka sitten vian ilmetessä poltteli niitä varoitusvaloja koko ajan....

                    eli voisko olla jotain muuta syytä, nyt kuitenkin toimii vähän paremmin...eli vaikuttaisko esmes lika ja ruoste siinä eli et toi uus anturi toimis vähän tehokkaammin kuin vanha ja kulunut...oonko ihan hakoteillä...? tai jokin piuha ei oo kunnolla kiinni anturista boksiin...?

                    - Itse pidän tätä toiveajatteluna, poikkeuksia kuitenkin maailma on täynnä.

                    niin missähän se siellä moottorissa sijaitsee?
                    - pelkääjänpuolen raitisilmasuodatinkotelon etupuolella pakosarjan lämpimässä syleilyssä musta muovimötikkä alumiinisen mötikän kyljessä

                    Itse painin juuri samanlaisten ongelmien kanssa muutaman kuukauden, eli valot tupsahti ruutuun, kun oikea ´toiminta´-lämpötila oli saavutettu. Tähän vaivaan auttoi vain uusi abs-boksi. Kyllähän vanhojakin korjaillaan, kylläkin vaihtelevin menestyksin, tätäkin kokeilin. Jälkiviisautena omalta kohdalta voin sen sanoa, että olisi ollu halvinta/helpointa hankki heti suoraan uusi boksi.
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • juster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 624

                      Onko kukaan käynyt kysymässä boksia suoraan Bosch:in diileriltä? Saattaisi hinta olla halvempi, kuin se on BMW:n jälleenmyyjän marmoritiskillä.

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        Originally posted by juster View Post
                        Onko kukaan käynyt kysymässä boksia suoraan Bosch:in diileriltä? Saattaisi hinta olla halvempi, kuin se on BMW:n jälleenmyyjän marmoritiskillä.
                        -on käyty, kalliimpi oli ainaki Suomessa tässä tapauksessa ku merkkiliikkeessä. Merkkiliike haluaa paikkakunnasta riippuen kahtapuolta 800€ + koodaus. Jos haluaa säästöjä, niin hommaa sen Saksasta, saat sen reilusti 100€ halvemmalla. Ite hommasin Saksasta bemarin liikkeestä tutun kautta.
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7397
                          • Oulu

                          Originally posted by WarHead View Post
                          Jos haluaa säästöjä, niin hommaa sen Saksasta, saat sen reilusti 100€ halvemmalla. Ite hommasin Saksasta bemarin liikkeestä tutun kautta.
                          Ja ebay.de:stä olen ostanut pari kpl noita Autoteile Vogler:ilta 590€ hintaan. Tuotakin halvemmalla näyttää tosin saavan nykyään: http://cgi.ebay.de/ABS-ASC-Steuerger...QQcmdZViewItem
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • jeppis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 165
                            • Laihia

                            tulipa vaihdettua tuo kuskinpuolen taka-anturi, kun lakkas nopeusmittari toimimasta ja syttyi valot palamaan. noh ongelma korjaantui sillä, mutta kylkiäisiksi sain ilmeisesti vanhaa anturia rikkoessa (piti rikkoa että sai pois) vahingoitettua sitä abs kehän kumipäällistä. jonka seurauksena abs raksuttaa hitaassa vauhdissa poljinta. eli saako tuota kumi/muovi päällistä sinne erikseen mistään. vai johtuuko ongelma edes siitä? onko millainen homma purkaa se kehä esiin? jos joku tietävä osais neuvoa, niin tietää varata riittävästi aikaa projektiin
                            BMW M535i 1986

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              Originally posted by jeppis View Post
                              tulipa vaihdettua tuo kuskinpuolen taka-anturi, kun lakkas nopeusmittari toimimasta ja syttyi valot palamaan. noh ongelma korjaantui sillä, mutta kylkiäisiksi sain ilmeisesti vanhaa anturia rikkoessa (piti rikkoa että sai pois) vahingoitettua sitä abs kehän kumipäällistä. jonka seurauksena abs raksuttaa hitaassa vauhdissa poljinta. eli saako tuota kumi/muovi päällistä sinne erikseen mistään. vai johtuuko ongelma edes siitä? onko millainen homma purkaa se kehä esiin? jos joku tietävä osais neuvoa, niin tietää varata riittävästi aikaa projektiin
                              Vaikuttaa just siltä että joudut vaihtamaan koko takapyörän laakerin..
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • jeppis
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 165
                                • Laihia

                                onkos tuo kehä sitten siinä laakeri paketissa mukana? eikös se ollu koko napa? vai oliko se vain edessä niin?
                                BMW M535i 1986

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎