Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by peto2 View Post
    laitetaas kysymys tännekin kun tuntuis hukkuvan tuolla toisessa viestitulvaan.
    kumpi on syyllinen, laakerin abs kehä vai itse anturi?

    -abs ja asc valot syttyy kun nopeus ylittää n. 50km/h
    -nopeusmittari näyttää oikein n. 60km/h asti tästä eteenpäin liian vähän. kun todellinen nopeus on 120km/h näyttää mittari n. 90km/h ja heiluu n. 5km/h ees taas.
    -INPA antaa vikakoodia vas.taka anturista.
    -livedatan mukaan vas.taka anturi antaa normaalia nopeutta mutta n. kerran pyöränkierrokseen signaali katoaa kokonaan pieneksi hetkeksi (livedatan hitauden vuoksi tämän näkee vain alle 4km/h nopeuksissa) isommissa nopeuksissa anturi tuntuis antavan ihan mitä sattuu nopeuksia kun muut antaa tasaista lukemaa.
    Jos kerran selkeästi hävittää samassa kohtaa signaalin kun pyörittää rengasta niin eiköhän se kehässä ole vika, voisi veikata.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • sbc350
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 12
      • Hollola

      abs valojen kanssa ongelmaa ollu puol vuotta, 03 tourinki 525i.
      Alunalkaen vaihdoin vasemman takapyörän anturin motonet versioon koska nopeusmittari ei toiminu ja valot killitti mittaristossa. Eipä auttanut vaan sitten kolvattiin piuhat boxista-> toimi hetken mutta sitten taas alkoivat palamaan. Uudestaan kolvauksesta huolimatta ei valot hävinnyt mutta nopeusmittari ja cruise pelaa. Ostin käytetyn korjatun boxin mikä myyjän mukaan toimi omassa pirssissä. Pulttasin kiinni ja nopeusmittari ei toimi mutta cruise pelaa ja valot palaa.. leimalla käyty jo 2 kertaa hakemassa hylsyä valon takia. Voisko olla et toi motonet anturi ei nyt pelaa tän uuden boxin kanssa vai onko uusikin boxi sökö? Vai pitääkö se koodata, mikä se ratinasentotunnistinhomma on? Kertakäyttövehkeitä nää "uudemmat" autot kaikki

      edit: molemmissa boxeissa numeron loppu 0 265 900 001
      Last edited by sbc350; 19-04-2013, 07:51.

      Comment

      • peter
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 316
        • xy

        Ketju kahlattu läpi alusta alkaen, tyhmiä kysymyksiä ei ole, vain tyhmiä kysyjiä.
        ABS-valot sekä vaihdelaatikon valosyttyi vastikään. Tänään luettu Clavun kanssa koodeja. Niitä tuli muun muassa vaihdelaatikolta, misfire yhdestä sylinteristä, can-väylästä sekä koodi 55 asc intake valve.jne jne. Livedatan mukaan anturit pelittää.
        Kaikki valot siis palaa koko ajan. eivät sammu käynnistettäessä. vaihdelaatikon valo on/off.

        Tyhmä kysymys vielä raadille, vaikka tätä jo pikku raadissa mietittiin:
        Tilaanko kylmästi uuden abs-yksikön/korjautan ja olen tyytyväinen vai onko vika automaatin ohjausyksikössä?

        edit: auto 530ia
        Last edited by peter; 20-04-2013, 01:26.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by peter View Post
          Ketju kahlattu läpi alusta alkaen, tyhmiä kysymyksiä ei ole, vain tyhmiä kysyjiä.
          ABS-valot sekä vaihdelaatikon valosyttyi vastikään. Tänään luettu Clavun kanssa koodeja. Niitä tuli muun muassa vaihdelaatikolta, misfire yhdestä sylinteristä, can-väylästä sekä koodi 55 asc intake valve.jne jne. Livedatan mukaan anturit pelittää.
          Kaikki valot siis palaa koko ajan. eivät sammu käynnistettäessä. vaihdelaatikon valo on/off.

          Tyhmä kysymys vielä raadille, vaikka tätä jo pikku raadissa mietittiin:
          Tilaanko kylmästi uuden abs-yksikön/korjautan ja olen tyytyväinen vai onko vika automaatin ohjausyksikössä?

          edit: auto 530ia
          Kyllähän se noiden vikaakodien perusteella ABS moduuli on korjaus/vaihto kunnossa. Tuo vikakoodi 55 tarkoittaa, että ABS boxissa on vikaa. Näin sanoo mm. näitä korjaava ModuleMasters: http://www.modulemaster.com/en/wizar...rror_codes.php
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            Ja kuten jutusteltiin, taitaa ongelma liittyä modulin sisäiseen maadoitukseen, joka ei ole kustannustehokkaasti korjattavissa, kun komponentit ovat ottaneet itseensä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by sbc350 View Post
              abs valojen kanssa ongelmaa ollu puol vuotta, 03 tourinki 525i.
              Alunalkaen vaihdoin vasemman takapyörän anturin motonet versioon koska nopeusmittari ei toiminu ja valot killitti mittaristossa. Eipä auttanut vaan sitten kolvattiin piuhat boxista-> toimi hetken mutta sitten taas alkoivat palamaan. Uudestaan kolvauksesta huolimatta ei valot hävinnyt mutta nopeusmittari ja cruise pelaa. Ostin käytetyn korjatun boxin mikä myyjän mukaan toimi omassa pirssissä. Pulttasin kiinni ja nopeusmittari ei toimi mutta cruise pelaa ja valot palaa.. leimalla käyty jo 2 kertaa hakemassa hylsyä valon takia. Voisko olla et toi motonet anturi ei nyt pelaa tän uuden boxin kanssa vai onko uusikin boxi sökö? Vai pitääkö se koodata, mikä se ratinasentotunnistinhomma on? Kertakäyttövehkeitä nää "uudemmat" autot kaikki

              edit: molemmissa boxeissa numeron loppu 0 265 900 001
              Taitaapa se toinen(kin) käytetty boksi olla rikki, vian perusteella korjattavissa tosin.

              Comment

              • kende
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 52
                • Tampere

                Originally posted by sbc350 View Post
                Ostin käytetyn korjatun boxin mikä myyjän mukaan toimi omassa pirssissä. Pulttasin kiinni ja nopeusmittari ei toimi mutta cruise pelaa ja valot palaa.. leimalla käyty jo 2 kertaa hakemassa hylsyä valon takia. Voisko olla et toi motonet anturi ei nyt pelaa tän uuden boxin kanssa vai onko uusikin boxi sökö? Vai pitääkö se koodata, mikä se ratinasentotunnistinhomma on?
                Ainakin mun 01 E39 tarvi koodauksen ja ratin kalibroinnin ennenkuin vaihtoboksi alkoi toimimaan ilman virheitä.
                Kende
                320d -06

                Comment

                • ^Henkk4
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 430
                  • Raahe

                  Tänään tuli uus boksi saksanmaalta 360euroa tuli hintaa.. ja johan taas pelittää.. koodamassa vielä pitäis käydä niin häviäis tuo luistonestovalokin.. Tuolta tilasin ja tuli mitä piti ja vielä alle viikossa
                  e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                  Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                  Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                  Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                  Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                  Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                  Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                  Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                  Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                  Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                  Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                  Comment

                  • ele8misa
                    Newbiemmer
                    • Aug 2010
                    • 4
                    • Finland

                    Onnistunut abs-boksin korjaus DIY-meiningillä!

                    Mulla on E39 M5 (vm. 2000) ja siinä alkoi viime talvena olla samanlaisia ABS/DCS-valo-ongelmia kuin täälläkin kuvattuna. Sain ABS-boksin kuitenkin korjattua kaverin avulla itse, joten ajattelin jakaa kokemukseni, josko siitä olisi hyötyä muillekin! Pitkä tarina, mutta kirjoittamisen arvoinen.

                    ABS/DSC-valot tosiaan syttyivät viime talvena satunnaisesti ja välillä kuivalla asfaltilla abs:t nakuttivat, vaikka syytä ei ollut. Merkkivalot myös saattoivat syttyä vasta seuraavalla kerralla, kun lähdin autolla ajamaan esim. seuraavana päivänä. Eivät siis välttämättä syttyneet aina kesken ajon. Joskus taas tekivät niinkin, että paloivat alussa, mutta sitten esim. kaupassa käynnin jälkeen auton uudelleen käynnistymisessä eivät enää syttyneetkään. Jotenkin arvaamatonta käytöstä, mutta kuitenkin suht vakiosti päällä.

                    Käytin autoa parikin kertaa Laakkosella ja vaihtoivat sinne vikakoodien perusteella kummatkin etu-abs-anturit. Vika vain ei poistunut. Arvelivat kontrolliboksin olevan ehkä viallinen. Tosin olihan myös mahdollisuus, että toi hydrauliikkapuoli olisi myös vikaantunut. Kalliita osia kumpikin eikä houkutellut lähteä kokeilemalla vaihtamaan jompaa kumpaa osaa.

                    Tästä ketjusta vinkkejä lueskelin, kiitos siitä teille, ja kokeilin sit ekaksi antaa kylmähoitoa kylmäsprayllä, mutta siitä ei ollut apua.

                    Sitten irroitin boksin autosta ja puhdistin sen sisäosat puhdistussprayllä (crc) ja annoin kuivua kunnolla (kiitti vinkistä). Ravistelin myös ylimääräisiä litkuja kuivumisen nopeuttamiseksi.

                    Kun boksi oli kuiva, liitin sen takaisin autoon, mutta valot paloivat edelleen. Ja itse asiassa nyt ne paloivat aina ja kaikkialla, eli jotain meni lopullisesti rikki!

                    No, ei auttanut muuta kuin lukea täältä lisää, miten porukka on boksia avannut ja katkenneita lankoja korjaillut, ja niinpä mäkin sitten rohkaistuin näyttämään boksille puukkoa ja vasaraa. Onnistui ihan hyvin eikä vahinkoja syntynyt. Langoista ei myöskään näyttänyt olevan yksikään poikki. Harmi!

                    Mitäs nyt, lähettääkö boksi BBA Remanille vai yrittää korjata sitä vielä itse?

                    Onneksi hyvä ystäväni on ollut mukana rakentamassa satelliittiin aurinkotuulipurjetta bondaamalla ohuita, mikrometri-luokan, alumiinilankoja toisiinsa, joten ajattelin hänen tietävän miten tätäkin boksia / näitäkin lankoja voisi korjata. Hän järjestikin minulle pääsyn yliopiston fysiikantutkimuslaitoksen ESD-suojattuun puhdastilaan. (Kiitos Risto ja yliopisto!)

                    Hän myös pyysi erästä siellä työskentelevää bondaus-ammattilaista mukaan ja hän sitten korjasikin mun boksini. (Kiitos Sergiy!)

                    -----------

                    Tässä on kerrottuna mitä korjaamisessa tehtiin, alusta alkaen:
                    1. Irroita boksi autosta.

                    2. Avaa boksi varovasti.

                    3. Tutki mikroskoopilla (suurennus 10...40x) (ESD-suojaus tarpeellinen) näkyykö katkenneita lankoja. Jos ei näy, niin käy langat läpi painamalla niitä puisella tikulla tai metallineulalla varovaisesti sivulle (voima alle 3 grammaa). Murtuneet langat joustavat jommasta kummasta päästään. Kuvat 1 ja 2.

                    4. Poista katkennut lanka pinseteillä.

                    5. Poista geeli mekaanisesti leikkaamalla terävällä terällä geeliin viillot langan kummallekin puolelle ja nosta geeli puutikulla tai metallineulalla pieninä paloina piirilevyltä.

                    6. Puhdista piirilevyn kontaktipinnat tikkuun käärityllä puuvillakangaspalalla ja liottimella (asetoni, etyyli- tai isopropyylialkoholi).

                    7. Puhdista uusi kuparilanka (alumiini- tai hopealankaa ei ollut saatavilla) liuottimella (alkoholi, asetoni) ja mitoita kuparilanka sopivan pituiseksi ja muotoiseksi lenkiksi (meidän lanka jäi hiukan liian korkeaksi, mutta ei kuitenkaan ota kanteen kiinni). Kuvat 3 ja 4.

                    8. Valmistele johtava liima ohjeiden mukaisesti.

                    9. Laita pieni määrä liimaa piirilevylle, aseta lanka oikealle kohdalleen ja lisää liimaa langan päiden päälle. Kuva 5.

                    10. Kuivata liima uunissa oikeassa lämpötilassa (meillä 3 tuntia 75 asteessa).

                    11. Suojaa lanka ja piirilevy kaksikomponenttiliimalla ja kuivata liima ohjeiden mukaisesti.

                    12. Sulje ja tiivistä boksi.

                    13. Asenna boksi takaisin autoon.

                    14. Aja joitakin satoja metrejä, jotta ABS/DSC-järjestelmä tutkii boksin toiminnan ja anturidatan.

                    15. Mittariston vikavalot sammuivat!
                    -----------

                    Valot ovat pysyneet nyt sammuneina useamman ajokerran ajan, joten näyttää siltä, että onnistuimme täydellisesti!

                    Vaikka yksi lanka onkin nyt korjattu, piirilevyllä on todennäköisesti useita muitakin murtuman saaneita lankoja, jotka vain odottavat hetkeä katketa kokonaan. No, ainakin tiedän nyt miten ne korjataan!
                    Attached Files
                    Last edited by ele8misa; 29-04-2013, 00:25. Reason: Poistettu turhat tyhjät rivit.
                    BMW M5 e39 2000 Individual

                    Comment

                    • Fastpiksu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2010
                      • 1571
                      • Kajaani-Paltamo

                      Mullakin meinaa olla ABSeissa jotain hämärää.

                      Talvella hajosi vasen taka anturi, sytytti ABS- ja luistoneston valot ja nopeusmittari sekoili omiaan.
                      Vaihdoin anturin uuteen alkuperäiseen, jonka jälkeen on ollut semmoista ongelmaa että esim. vakkari päällä 90km/h nopeus pysyy tasaisena mutta viisari seilaa väliä 85-95.

                      Myös ABS täristää poljinta vaikka ihan kevyesti jarruttaa puhtaalla asfaltilla. Tämä alle 35km/h vauhdissa.
                      Vanha anturi lähti millin kokoisina murusina pois, olen kokeillut vielä puhdistaa anturin reikää ja kyllä se nätisti sormella painamalla ihan pohjaan asti menee. Myös liitintä oon kokeillu putsata, mutta vaikutusta ei ole ollut..

                      Vikakoodeja en ole katsonut, mutta voisiko olettaa että tuo uusi anturi on viallinen? Samat oireet on ollu ihan kokoajan tuolla anturilla.
                      Chevrolet Express van
                      Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                      E36 325i group F

                      Ex:
                      e34 525i
                      e34 525tds "superturbo"
                      e39 530d M-Sport

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Fastpiksu View Post
                        Mullakin meinaa olla ABSeissa jotain hämärää.

                        Talvella hajosi vasen taka anturi, sytytti ABS- ja luistoneston valot ja nopeusmittari sekoili omiaan.
                        Vaihdoin anturin uuteen alkuperäiseen, jonka jälkeen on ollut semmoista ongelmaa että esim. vakkari päällä 90km/h nopeus pysyy tasaisena mutta viisari seilaa väliä 85-95.

                        Myös ABS täristää poljinta vaikka ihan kevyesti jarruttaa puhtaalla asfaltilla. Tämä alle 35km/h vauhdissa.
                        Vanha anturi lähti millin kokoisina murusina pois, olen kokeillut vielä puhdistaa anturin reikää ja kyllä se nätisti sormella painamalla ihan pohjaan asti menee. Myös liitintä oon kokeillu putsata, mutta vaikutusta ei ole ollut..

                        Vikakoodeja en ole katsonut, mutta voisiko olettaa että tuo uusi anturi on viallinen? Samat oireet on ollu ihan kokoajan tuolla anturilla.
                        kuulostaa tutulta.. katso inpalla pyörien nopeuksia hitaassa vauhdissa.

                        Originally posted by peto2 View Post
                        laitetaas kysymys tännekin kun tuntuis hukkuvan tuolla toisessa viestitulvaan.
                        kumpi on syyllinen, laakerin abs kehä vai itse anturi?

                        -abs ja asc valot syttyy kun nopeus ylittää n. 50km/h
                        -nopeusmittari näyttää oikein n. 60km/h asti tästä eteenpäin liian vähän. kun todellinen nopeus on 120km/h näyttää mittari n. 90km/h ja heiluu n. 5km/h ees taas.
                        -INPA antaa vikakoodia vas.taka anturista.
                        -livedatan mukaan vas.taka anturi antaa normaalia nopeutta mutta n. kerran pyöränkierrokseen signaali katoaa kokonaan pieneksi hetkeksi (livedatan hitauden vuoksi tämän näkee vain alle 4km/h nopeuksissa) isommissa nopeuksissa anturi tuntuis antavan ihan mitä sattuu nopeuksia kun muut antaa tasaista lukemaa.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9997
                          • KVLA

                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Vikakoodeja en ole katsonut, mutta voisiko olettaa että tuo uusi anturi on viallinen? Samat oireet on ollu ihan kokoajan tuolla anturilla.
                          Saitko vanhan anturin pois ilman väkivaltaa?Eli ethän vaan poraillut anturin pätkää pois ja terä olisi lipsahtanut "kehälle".

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            Vanha anturi lähti muutaman illan nysväyksellä pieninä muruina pois. Kyllä porailin ja sörkin vaikka millä muullakin, joten ihan mahdollista että joku naarmu olis tullu jos se tosiaan impulssin saa siitä laakerin pölysuojasta.. Kovin on ikävässä välissä ihmisen sinne kurkkia.
                            Laakeri ei äännä eikä väljää tunnu joten tuskin siinä itessään on vikaa.

                            Huomenissa varmaankin kaverin INPAlla asiaa tutkitaan enemmän, joten kirjoittelen lisää jos jotain keksitään.
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              Kyllähän sen boksin toki johtavalla liimallakin saa korjattua mutta tinaus on käytännössä nopeampi tapa. Näissä kannattaa toki korjata kaikki 8 anturilinjojen lankaa samalla kertaa vaikka eivät irti olisikaan vielä ja samalla tehdä lisälangoitukset jossain vaiheessa kuitenkin irtoavien kolmen maadoituslangan kaveriksi. DSC bokseissa myös paineanturin alumiinilanka kannattaa korvata uudella.

                              Comment

                              • heikkiheikki
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 8
                                • Kauhava

                                Nyt alkaa keinot loppumaan. Eli ongelma ilmeni viime talvena kun valot lävähti tauluun. Autona e39 -01, obd-pistoke vain kabiinissa. Alla lyhyt kuvaus aiheesta.

                                1. Talvella 2012, valot tulivat tauluun, cruise toimimaton satunnaisesti, välillä auto toimi ok, mutta yleensä muutamien minuuttien ajon jälkeen valot lävähti palamaan

                                2. Kesän - syksyn 2012 aikana nopeusmittari välillä toimii välillä ei, näyttää siis 0km/h kun ei toimi, bensamittari "seilaa" kallistusten mukaan, eli ei näytä tasaisesti kuten normaalisti

                                3. Viime talvena hankin obd-kaapelin ja inpan, välillä saan yhteyden koneen boxiin ja muihinkin, yleensä ei saa yhteyttä mihinkään, mielestäni onnistumiset on vähitellen laskeneet ajan kanssa. Jos virrat laittaa pois autosta inpan yrittäessä yhteyttä moottorinojaukseen, hakee inpa tiedot mitä "ehtii" muutaman sekunnin aikana, kuuluu rakstutusta abs-yksikön suunnalta silloin kun tietoja haetaan.

                                4. Sain luettua vikakoodin "oikea taka abs anturi", vaihdoin tarvike anturiin (motonet) 50e, kaikki toimi 20km, cruise toimi, abs-valot ei palanut, nopeusmittari toimi, 20km ok jonka jälkeen paluu vanhaan, valot käytännössä jatkuvasti päällä, nopeusmittari ei toimi. Vaihdoin anturin toiselle puolen, eli taka-anturit ristiin, ja putsasin kehät jarrucleanerilla, ei apua.

                                5. Lähetin boxin korjaukseen Vaasaan, ei löydetty vikaa, 30e tarkistuksesta.

                                6. Ostin orginaali abs-anturin käyttöautolta sjoelta ~150e, anturia vaihtaessani motonetin tarvikeanturin tilalle huomasin että sitä oli aiemmin käytetty kiinni autossa, muovia lohjennut "ulkopuolelta" kun vedetty irti pihdeillä, soitto käyttöautolle, lupasivat että saan kokeilla ja tarvittaessa palauttaa ja että heidän olisi hinnassa pitänyt huomioida asia, olivat siis käyttäneet sitä omassa huollossaan kiinni jossain autossa ja ilmeisesti tuloksetta, oliko anturi varmasti ehjä, ei voi olla varma mutta tuskinpa tuommoisesta ottaa vahinkoa.

                                Summasummarum, inpan toimimattomuus ihmetyttää, paljon varmasti selviäisi kun kävisi luettamassa vikakoodeja ammattilaisella ja se varmaankin seuraavaksi on tehtävä vaikka kukkarossa tuntuukin.

                                Se että inpa välillä toimii välillä ei, v****taa suuresti ja vaikeuttaa vian tutkimista, olisin voinut foorumien perusteella luulla että sekin vika voisi johtua boxista, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Toisaalta kun tarvikeanturin vaihto korjasi auton hetkeksi, olisi voinut luulla että orginaalin vaihto toisi apuja mutta ei. Ajanpuute vaivaa muutenkin joten kai se on pakko viedä pajalle tässä vaiheessa.
                                Last edited by heikkiheikki; 03-05-2013, 10:39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎