Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    Originally posted by heikkiheikki View Post
    Nyt alkaa keinot loppumaan. Eli ongelma ilmeni viime talvena kun valot lävähti tauluun. Autona e39 -01, obd-pistoke vain kabiinissa. Alla lyhyt kuvaus aiheesta.

    1. Talvella 2012, valot tulivat tauluun, cruise toimimaton satunnaisesti, välillä auto toimi ok, mutta yleensä muutamien minuuttien ajon jälkeen valot lävähti palamaan

    2. Kesän - syksyn 2012 aikana nopeusmittari välillä toimii välillä ei, näyttää siis 0km/h kun ei toimi, bensamittari "seilaa" kallistusten mukaan, eli ei näytä tasaisesti kuten normaalisti

    3. Viime talvena hankin obd-kaapelin ja inpan, välillä saan yhteyden koneen boxiin ja muihinkin, yleensä ei saa yhteyttä mihinkään, mielestäni onnistumiset on vähitellen laskeneet ajan kanssa. Jos virrat laittaa pois autosta inpan yrittäessä yhteyttä moottorinojaukseen, hakee inpa tiedot mitä "ehtii" muutaman sekunnin aikana, kuuluu rakstutusta abs-yksikön suunnalta silloin kun tietoja haetaan.

    4. Sain luettua vikakoodin "oikea taka abs anturi", vaihdoin tarvike anturiin (motonet) 50e, kaikki toimi 20km, cruise toimi, abs-valot ei palanut, nopeusmittari toimi, 20km ok jonka jälkeen paluu vanhaan, valot käytännössä jatkuvasti päällä, nopeusmittari ei toimi. Vaihdoin anturin toiselle puolen, eli taka-anturit ristiin, ja putsasin kehät jarrucleanerilla, ei apua.

    5. Lähetin boxin korjaukseen Vaasaan, ei löydetty vikaa, 30e tarkistuksesta.

    6. Ostin orginaali abs-anturin käyttöautolta sjoelta ~150e, anturia vaihtaessani motonetin tarvikeanturin tilalle huomasin että sitä oli aiemmin käytetty kiinni autossa, muovia lohjennut "ulkopuolelta" kun vedetty irti pihdeillä, soitto käyttöautolle, lupasivat että saan kokeilla ja tarvittaessa palauttaa ja että heidän olisi hinnassa pitänyt huomioida asia, olivat siis käyttäneet sitä omassa huollossaan kiinni jossain autossa ja ilmeisesti tuloksetta, oliko anturi varmasti ehjä, ei voi olla varma mutta tuskinpa tuommoisesta ottaa vahinkoa.

    Summasummarum, inpan toimimattomuus ihmetyttää, paljon varmasti selviäisi kun kävisi luettamassa vikakoodeja ammattilaisella ja se varmaankin seuraavaksi on tehtävä vaikka kukkarossa tuntuukin.

    Se että inpa välillä toimii välillä ei, v****taa suuresti ja vaikeuttaa vian tutkimista, olisin voinut foorumien perusteella luulla että sekin vika voisi johtua boxista, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan. Toisaalta kun tarvikeanturin vaihto korjasi auton hetkeksi, olisi voinut luulla että orginaalin vaihto toisi apuja mutta ei. Ajanpuute vaivaa muutenkin joten kai se on pakko viedä pajalle tässä vaiheessa.
    Kaikki vittaa siihen että abs ohjainlaitteen maadoituslinjoissa olisi ajoittaista katkomista, varsinkin jos kyseessä on DSC. Toki kaikki voi johtue eri tekijöistäkin mutta maadoituslinjojen katkokset selittäisivät myös huonon kiinipääsyn autoon. Voivat mitattaessa olla kunnossa eli jos tarkistuksessa ei ole huomattu liikutella maadoituslankoja pinseteillä ei asiasta ole saatu varmuutta.

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1176
      • Tuusula

      Ongelmana e38, jossa ko valot aika-ajoin syttyy palamaan. Yleensä palaa jo heti käynnistettäessä ja joskus syttyy ajon aikana, jolloin cruise putoaa pelistä. Alla vikakoodit, joista ei käsittääkseni suoraa viitettä saa mistään anturista, vai? Olisko se sitten boxivika? Vikakoodeissa näkyy myös edellispäiväinen akun kyykähtäminen. Lukuhetkellä vika ei ollut päällä.


      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 05/05/13 18:59:43
      ECU: IKI
      JobStatus: OKAY
      Variant: IKI
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 1 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      191 IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
      Error frequency : 0
      Invalid working area
      Sporadic error
      ================================================== ===========
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 05/05/13 18:59:49
      ECU: IHKA38_3
      JobStatus: OKAY
      Variant: IHKA38_3
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 2 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      64 AUC sensor
      Error frequency : 252
      Open circuit
      Error present
      -------------------------------------------------------------
      45 Auxiliary water pump
      Error frequency : 2
      Short circuit to ground
      ================================================== ===========
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 05/05/13 18:59:53
      ECU: BORDMONI
      JobStatus: OKAY
      Variant: BORDMONI
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 2 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      22 Unknown error location
      Error frequency : 33
      -------------------------------------------------------------
      11 I-Bus error at transmission
      Error frequency : 31
      ================================================== ===========
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 05/05/13 19:00:00
      ECU: EWS3
      JobStatus: OKAY
      Variant: EWS3
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 1 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      15 power on resetError frequency : 31
      Static error
      ================================================== ===========
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 05/05/13 19:00:20
      ECU: LWR2A
      JobStatus: OKAY
      Variant: LWR2A
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 3 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      1 signal error
      Error frequency : 25
      Outside temperature 8.00 degrees C
      Error not present
      -------------------------------------------------------------
      3 error rear sensor
      Error frequency : 1
      Outside temperature -5.00 degrees C
      Error not present
      -------------------------------------------------------------
      2 error front sensor
      Error frequency : 1
      Outside temperature -5.00 degrees C
      Error not present
      ================================================== ===========
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------
      Date: 05/05/13 19:00:39
      ECU: RDC
      JobStatus: OKAY
      Variant: RDC
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 3 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      59 wheel electronic: batterie low, wheel position unknown
      Error frequency : 1
      Vehicle speed 76.00 km/h
      Static error
      -------------------------------------------------------------
      61 transmission channel out of order, position unknown
      Error frequency : 31
      Vehicle speed 114.00 km/h
      Static error
      -------------------------------------------------------------
      4 Hardware: wheel electronic learning not possible
      Error frequency : 6
      Vehicle speed 40.00 km/h
      Sporadic error
      ================================================== ===========
      E R R O R M E M O R Y R E P O R T
      -------------------------------------Date: 05/05/13 19:00:45
      ECU: SZM38
      JobStatus: OKAY
      Variant: SZM38
      -------------------------------------------------------------
      RESULT: 1 errors in error memory !
      -------------------------------------------------------------
      7 Heating surface Seat heating left Open circuit
      Error frequency : 1
      Error not present
      ================================================== ===========
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        Tarvis varmaan alottaa ensin että lukis sieltä DSC:ltä ne koodit ja sitten kattella uusiks
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9992
          • KVLA

          Boksin käypäisyys selvitetty.
          Last edited by Heguli 31; 16-05-2013, 17:18.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9992
            • KVLA

            Uusi Saksasta tilattu ABS-boksi on nyt vaihdettu jo kertaalleen korjatun ja uudelleen korkanneen boksin tilalle.Nyt toimii hienosti.Kiitos koodailusta Karhulaan Dunkylle + mittariston pikselivamman korjaamisesta samalla reissulla.
            Last edited by Heguli 31; 21-05-2013, 11:39.

            Comment

            • fatal
              Newbiemmer
              • May 2012
              • 19
              • Pirkkala

              BINGO!

              Nyt tässä 2 viikkoa palanut heti käynnistäessä abs+asc valo, nopeusmittari pois pelistä, kuten myös hetkellinen kulutus. 2 eri anturia vaihdettu kuskin puolen taakse (motonet ja bosch) mitään vaikutusta ei ole ollut 530d -00.

              Mutta kysymykseen pystyykö abs-boksilta anturiin menevän johdon mitenkään helposti mittaamaan ja minkälaisia lukemia pitäisi olla? Tuleeko siinä mahdollisuus hajoittaa toimivan abs-boksin/anturin mittaamalla.:think Kuinka usein on johdotuksissa vikaa?
              Olis hyvä tietää ennen boksin lähettämistä korjattavaksi.
              sata sivua pistää jo pään sekaisin.
              Last edited by fatal; 25-05-2013, 21:43.
              E39 530D manuaali 00/7 2012->

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9992
                • KVLA

                Motonetin antureita ei kannata käyttää.Ei moottorissa eikä abseissa.Juttua löytyy foorumilta,kun uusi anturi ei olekkaan toiminut kuin hetken.Tai ei ollenkaan.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11082
                  • Oulu

                  Katoppa vikakoodeista, että ilmottaako se huonoa signaalia vai katkennutta piuhaa? Jos näyttää katkennutta piuhaa uusilla antureilla, niin sulla menee 90% varmuudella abs boksi vaihtoon. Jos huonoa signaalia, niin todennäköisesti ne motonetin anturit on paskoja. Vaikka näyttäähän nuo esim. veljellä ainakin vielä toimivan...

                  Sit vielä jos haluaa varmistua boksiviasta, niin vaihda ristiin vasemman ja oikean puolen anturit. Jos vika siirtyy -> anturi. Jos pysyy samalla pyörällä, niin boksi paska.

                  Ja sen mitä muutaman "korjatun" boksin oon nähnyt, niin en lähettäs korjattavaksi. Uutta vaan tilalle.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Hessu134
                    Newbiemmer
                    • Apr 2013
                    • 17
                    • ylöjärvi

                    help

                    Mulla 530 ja asc ja abs valot palaa. Edellinen omiataja lukenut vikakoodit ja vsen etuanturissa häikkää.Kuskinpuolen anturi edestä vaihdettu. Lähteekö valot kuittaamalla pois vai josain muualla vika?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Hessu134 View Post
                      Mulla 530 ja asc ja abs valot palaa. Edellinen omiataja lukenut vikakoodit ja vsen etuanturissa häikkää.Kuskinpuolen anturi edestä vaihdettu. Lähteekö valot kuittaamalla pois vai josain muualla vika?
                      Ei auta kuittaamiset mitään. Valot sammuu heti kun vika on korjattu. Minkä merkkinen anturi laitettiin? Syttyykö valot heti kun käynnistät auton vai kun on ajettu vähän?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • merbau
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 130
                        • Pälkäne

                        Originally posted by fatal View Post
                        Mutta kysymykseen pystyykö abs-boksilta anturiin menevän johdon mitenkään helposti mittaamaan ja minkälaisia lukemia pitäisi olla? Tuleeko siinä mahdollisuus hajoittaa toimivan abs-boksin/anturin mittaamalla.:think Kuinka usein on johdotuksissa vikaa?
                        Olis hyvä tietää ennen boksin lähettämistä korjattavaksi.
                        sata sivua pistää jo pään sekaisin.
                        Pystyy mittaamaan johdot. Jos sinulla on se rikkinäinen anturi jossain, niin teet sitä oikosulkupalan (oikosuljet johdot), ja testaat yleismittarilla että kytkentä on ABS-liittimen pinneistä oikosulussa. Seuraavaksi ABS-boksi irti, epäilyksen alla oleva ABS-anturi irti, tekemäsi oikosulkupala kiinni autoon ABS-anturin paikalle.

                        Selvittelet ABS-boksin johtosarjan pinneistä ne kaksi, jotka menevät ko. anturille, vastuspuolella mittaat näistä kahdesta boksin pään johtosarjan karvasta. Jos mittari kertoo että ovat oikosulussa -> johto ehjä. Muussa tapauksessa johto poikki jostain väliltä ABS-boksi - anturin liitin.

                        Tulipa kompaktisti, toivottavasti selvensi.
                        540iA -00 M-sport
                        Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                        Comment

                        • fatal
                          Newbiemmer
                          • May 2012
                          • 19
                          • Pirkkala

                          Originally posted by merbau View Post
                          Pystyy mittaamaan johdot. Jos sinulla on se rikkinäinen anturi jossain, niin teet sitä oikosulkupalan (oikosuljet johdot), ja testaat yleismittarilla että kytkentä on ABS-liittimen pinneistä oikosulussa. Seuraavaksi ABS-boksi irti, epäilyksen alla oleva ABS-anturi irti, tekemäsi oikosulkupala kiinni autoon ABS-anturin paikalle.

                          Selvittelet ABS-boksin johtosarjan pinneistä ne kaksi, jotka menevät ko. anturille, vastuspuolella mittaat näistä kahdesta boksin pään johtosarjan karvasta. Jos mittari kertoo että ovat oikosulussa -> johto ehjä. Muussa tapauksessa johto poikki jostain väliltä ABS-boksi - anturin liitin.

                          Tulipa kompaktisti, toivottavasti selvensi.
                          Kiitos tästä tiedosta. Viikonloppuna täytyy kokeilla mittailla. Henkilökuljettimessa on tällä hetkellä boschilainen anturi kiinni, eiköhän ne varmoja ole.

                          VIKA LÖYTYI! Oli johto katkennut takavasemman liittimen lähistöltä! Kaveri pääsi kolvailemaan johdon uudestaan kiinni. Valot sammuivat välittömästi. Suuri kiitos Merbaulle vianetsintä neuvoista!
                          Last edited by fatal; 01-06-2013, 14:19.
                          E39 530D manuaali 00/7 2012->

                          Comment

                          • MikaSS
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 202
                            • Kokkola

                            Kävi tänään 523iA touring -99 takapyörän laakereiden vaihdossa paikallisessa korjaamossa. Kotia ajellessa ei vielä mitään, mutta tuossa illalla ku kaupassa piti lähtiä käymään niin tuntu abs tutinaa jarrupolkimessa ja heti perään sytty luistoneston sekä abs valot palamaan tauluun. Sammutin auton ja hetken päästä sammu valot. Kävin sitten heittää vielä myöhemmin lenkin ja sama juttu. Olisko liitin saanut vähän siipeensä huollossa? Korvaako liike uuden liittimen?
                            nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                            Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                            Comment

                            • saulgoltz
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 87
                              • Mäntsälä

                              DSC + ABS jne...

                              Lukuisassa joukossamme taas yksi onneton lisää........ 530dat -00

                              Boxi tullut tiensä päähän, antureita vekslailtu edestakas, vasenta etupyörän anturia herjaa jatkuvasti, kontaktisprayn ruiskuttaminen boxin sisään ei auttanut kuin ehkä aamun ensimmäisten kilometrien ajaksi, kunnes valot syttyivät jälleen...

                              Vaikka tätä on täällä jauhettu maailman sivu, ja kaikki +100 sivua selaamalla varmaan vinkkejä löytyy, mutta voisiko joku silti vihjaista tämän päivän kustannustehokkaimman/järkevimmän ratkaisun kyseisen boxin vaihtoon / korjaamiseen...? Kiitos!

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9992
                                • KVLA

                                Jos meinaat autoasi pitää vielä pidempäänkin,niin Saksasta vaan uusi tilaukseen.Alle 350€ rahteineen.Itse tein näin,kun jo kertaalleen korjattu boksi antautui uudelleen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎