Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rikul
    replied
    Akku Salmisella Vaasassa osataan kans toi homma.

    Leave a comment:


  • ahto_paine
    replied
    Kuopion tuulilasihuolto/ Nissinen vaihtoi e39 -02 tourinkiin tuulilasin ja kaikki ok. Vanha tiiviste oli hyvä ja asensi sillä. Sanoi että uusi tiiviste ei välttämättä istu niin hyvin. Varmaankin tarviketiivisteissä eroa? Ei suhinaa ja ei tunnu vuotavan pesussa eli ok. Raitisilmasuodattimen liitännät ei ihan paikallaan, mutta mikä parasta niin ei ylimääräisiä jälkiä pilareihin eikä muualle. Hinta edullinen 275€ siis vanhalla tiivisteellä ja yksivärinen lasi.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Tässä vähän ihmetyttää se, että lasi on ilmeisesti alempana pystysuunnassa kuin vanha lasi, koska tiivisteen yläreuna jää alemmaksi kuin ennen. Uskoisin siis pystyasemoinnin olevan ihan oikea. Nythän sitä on vähän vaikea mitata kun tiiviste on paikallaan. Jotenkin tiiviste ei vaan asetu nätisti vaan jää hieman palloksi. Johtuuko tämä sitten siitä, että lasi on kattopellin tasolla. Kumpikohan tiivisteen reunoista tuon suhinan aiheuttaa, lasin puoli vai katon puoli? Pitäisi vielä huomenna kokeilla laittaa teippiä vain toiselle puolelle niin selviäisi sekin.

    Täytyy huomenna soitella lasin vaihtajalle. Harmittaa vaan taas seisottaa päivä autoa turhaan kun tarvetta olisi. Nyt IF oli hoitanut homman hienosti ja järjesti sijaisauton vaihdon ajaksi. Tai sitten täytyy lähteä ajamaan motarille toisen perseeseen kiinni ja toivoa, että tulisi uusi kivi lasiin
    Nyt on selvitetty, että suhina tulee tiivisteen takareunasta. Kun tiivisteen ja kattopellin saumaan laittaa 15mm leveän muoviteipin äänet häviää.

    Soittelin lasin asentaneeseen liikkeeseen ja tarjosivat ratkaisuksi sitä, että tiivisteen alle laitetaan liimamassaa. Asentaja kyllä tunnusti, että näin on ennenkin käynyt ja tällä ongelmasta on päästy eroon. Kuulemma e6x:ssä ongelma on korjattu sillä, että tiivisteessä on jo valmiina kaksipuolinen teippi, jolla tiivisteen rauna kiinnitetään kattopeltiin. Asentaja myös väitti, että uusi tiiviste on niin korkea, että lasia ei saa millään painettua alemmaksi vaan tiiviste määrää lasin paikan syvyyssuunnassa. Tästä tuli mieleen, että onko tiivisteelle olemassa eri valmistajia ja niissä olisi siten eroja vai onko siihen sitten olemassa keinot miten lasin saa painettua syvempään?

    Mitäs mieltä olette onko tiivisteen liimaaminen kattopeltiin järkevää? Lähinnä mietityttää mitä sitten tapahtuu kun lasin joutuu seuraavan kerran vaihtamaan? Lähteekä katosta maalit mukana kun vanhan tiivisteen repii irti ja asettuuko sitten uusi tiiviste paikoilleen edes sitä vähää kuin nyt?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Jos tiivisteen reunat irvistää selvästi, niin ei se asetu/painu niin paljon, että ongelma sillä korjaantuisi. Toki kannattaa kokeilla onko tiiviste painettu pohjaan asti, mutta ilmeisesti lasi on asemoitu pystysuunnassakin väärin ja tiiivisteen rako on liian kapea.

    Joten homma pitäisi tehdä uudestaan. Voisit myös vihjaista asentajalle BMW:n ohjeiden lukemisesta, mutta tuskinpa niitä tuollakaan halutaan lukea/toimia niiden mukaan...
    Tässä vähän ihmetyttää se, että lasi on ilmeisesti alempana pystysuunnassa kuin vanha lasi, koska tiivisteen yläreuna jää alemmaksi kuin ennen. Uskoisin siis pystyasemoinnin olevan ihan oikea. Nythän sitä on vähän vaikea mitata kun tiiviste on paikallaan. Jotenkin tiiviste ei vaan asetu nätisti vaan jää hieman palloksi. Johtuuko tämä sitten siitä, että lasi on kattopellin tasolla. Kumpikohan tiivisteen reunoista tuon suhinan aiheuttaa, lasin puoli vai katon puoli? Pitäisi vielä huomenna kokeilla laittaa teippiä vain toiselle puolelle niin selviäisi sekin.

    Täytyy huomenna soitella lasin vaihtajalle. Harmittaa vaan taas seisottaa päivä autoa turhaan kun tarvetta olisi. Nyt IF oli hoitanut homman hienosti ja järjesti sijaisauton vaihdon ajaksi. Tai sitten täytyy lähteä ajamaan motarille toisen perseeseen kiinni ja toivoa, että tulisi uusi kivi lasiin

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Nyt on sitten vaihto suoritettu tässä firmassa ja tulos täydellinen katastrofi. Suhina alkaa jo 70 km/h vauhdissa ja on todella rasittava. Lasi on aivan katon tasalla korkeussuunnassa ja uusi tiiviste ei asetu nätisti. Onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin alottaa homma alusta? Väheneekö suhinat kun uusi tiiviste asettuu paikalleen? Mielenkiintoinen havainto oli se, että laitoin muoviteippiä tiivisteen ja lasin ja tiivisteen ja kattopellin saumaan niin kaikki suhinat hävisivät.
    Jos tiivisteen reunat irvistää selvästi, niin ei se asetu/painu niin paljon, että ongelma sillä korjaantuisi. Toki kannattaa kokeilla onko tiiviste painettu pohjaan asti, mutta ilmeisesti lasi on asemoitu pystysuunnassakin väärin ja tiiivisteen rako on liian kapea.

    Joten homma pitäisi tehdä uudestaan. Voisit myös vihjaista asentajalle BMW:n ohjeiden lukemisesta, mutta tuskinpa niitä tuollakaan halutaan lukea/toimia niiden mukaan...

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kahlasin tämän topicin läpi, mutta oikein ei löytynyt kokemuksia missä Kuopiossa kannattaa lasi vaihdattaa? Nyt pitäisi e39 viedä lasin vaihtoon ja varasinkin jo ajan Kuopion Tuulilasihuolto Tmi Reijo Nissiselle. Tuolla on edellisiin autoihin tehty vaihdot hyvin, mutta muiden mielipiteitä edelleen kaipaisin onko tämä hyvä vaihtoehto vai olisiko vielä parempia?
    Nyt on sitten vaihto suoritettu tässä firmassa ja tulos täydellinen katastrofi. Suhina alkaa jo 70 km/h vauhdissa ja on todella rasittava. Lasi on aivan katon tasalla korkeussuunnassa ja uusi tiiviste ei asetu nätisti. Onko tässä mitään muuta vaihtoehtoa kuin alottaa homma alusta? Väheneekö suhinat kun uusi tiiviste asettuu paikalleen? Mielenkiintoinen havainto oli se, että laitoin muoviteippiä tiivisteen ja lasin ja tiivisteen ja kattopellin saumaan niin kaikki suhinat hävisivät.

    Leave a comment:


  • Diemu
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Kahlasin tämän topicin läpi, mutta oikein ei löytynyt kokemuksia missä Kuopiossa kannattaa lasi vaihdattaa? Nyt pitäisi e39 viedä lasin vaihtoon ja varasinkin jo ajan Kuopion Tuulilasihuolto Tmi Reijo Nissiselle. Tuolla on edellisiin autoihin tehty vaihdot hyvin, mutta muiden mielipiteitä edelleen kaipaisin onko tämä hyvä vaihtoehto vai olisiko vielä parempia?
    Kannatan, monen monta lasia vaihtanut meikäläisen autoihin, vaihtuu lasi näppärään ja edullisesti

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Kahlasin tämän topicin läpi, mutta oikein ei löytynyt kokemuksia missä Kuopiossa kannattaa lasi vaihdattaa? Nyt pitäisi e39 viedä lasin vaihtoon ja varasinkin jo ajan Kuopion Tuulilasihuolto Tmi Reijo Nissiselle. Tuolla on edellisiin autoihin tehty vaihdot hyvin, mutta muiden mielipiteitä edelleen kaipaisin onko tämä hyvä vaihtoehto vai olisiko vielä parempia?

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by docjones View Post
    Helsingin Laakkosella tehtiin myöskin kerralla oikein aivan niinkun pitääkin. Lisäksi vaihtavat mukisematta kaikki tiivisteet ja listat kuten tehdas specsaakin. Lasku toki oli rapsakat +1200 euroa, mutta lasivakuutus korjasi tässäkin.
    Ei ihme, että vakuutusten hinnat nousee tuplasti inflaatiota enemmän. Saman työn saa noin 400e. Toki laakkosella laakkosen kulut, mutta ei sentään 3x. Todennäköisesti laakkonenkin teettää työn alihankkijalla, ja ottaa itse välistä sen väh. 500e. Kuluttajilta, tuskin ihan 1200e otetaan e39:n lasin vaihdosta, vakuutusyhtiöitä voi rokottaa.

    Leave a comment:


  • Ovlov
    replied
    Tuli sitten ajankohtaiseksi tuulilasinvaihto E39:iin. Nykyisellään siinä on clima comfort lasi ja sellainen siihen vaihdetaan. Tilasin ajan Tampereen Autokeskukselle.

    Onko mitään kokemuksia, osaavatko vaihtaa edustamaansa merkkiin tuulilasin?
    Onko Tampereen seudulla parempaa paikkaa?
    Pitkää lasia valittaessa huomioida, muuta kuin sadetunnistin? Esimerkiksi, jos on valoisuuden mukaan automaatisesti syttyvät ajovalot tai peilien automaattinen himmennin.

    Leave a comment:


  • docjones
    replied
    Originally posted by Siankarlo View Post
    Viikonloppuna sitten napsahti nasta suurin piirtein silmien väliin, onneksi oli lasi välissä

    Eli lasi halki keskeltä näkökenttää. Onneksi on lasivakuutus ja soitto IFiin paljasti että auton saa viedä minne ikinä haluaa, vaikka merkkihuoltoon lasinvaihtoon, itse maksan vain omavastuun.

    Olen jo aiemmin pelotellut itseni tätä ketjua lukemalla. Oliko olemassa joku paikka pääkaupunkiseudulla, jossa E39 lasinvaihto osataan tehdä kunnolla?
    Helsingin Laakkosella tehtiin myöskin kerralla oikein aivan niinkun pitääkin. Lisäksi vaihtavat mukisematta kaikki tiivisteet ja listat kuten tehdas specsaakin. Lasku toki oli rapsakat +1200 euroa, mutta lasivakuutus korjasi tässäkin.

    -
    JN

    Leave a comment:


  • mikkis
    replied
    Täältä saat e39 lasin oikein asennettuna ja edullisesti, useat foorumilaiset jo tuolla vaihtaneet eikä voi kuin suositella www.tuulilasiveljet.fi

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    VipAutolasi Järvenpäässä..osaavat tehdä vaihdon niin että ei suhise jälkikäteen.

    Leave a comment:


  • thaifly
    replied
    Kalke & Malila Autohuollosta löytyy kaveri joka on erittäin taitava bemujen tuulilasivaihdoissa. Voin suositella varauksetta.

    Leave a comment:


  • Siankarlo
    replied
    Viikonloppuna sitten napsahti nasta suurin piirtein silmien väliin, onneksi oli lasi välissä

    Eli lasi halki keskeltä näkökenttää. Onneksi on lasivakuutus ja soitto IFiin paljasti että auton saa viedä minne ikinä haluaa, vaikka merkkihuoltoon lasinvaihtoon, itse maksan vain omavastuun.

    Olen jo aiemmin pelotellut itseni tätä ketjua lukemalla. Oliko olemassa joku paikka pääkaupunkiseudulla, jossa E39 lasinvaihto osataan tehdä kunnolla?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎