Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    Originally posted by cba View Post
    Veikkaan että Suomesta ei kovin montaa noin ammattilaista lootakorjaajaa löydy.. :think


    Kaustisella on Jarmo niminen herra, tuo laittoi mun ex-seiskan laatikon kuntoon.Tuli hyvä ja takuu työllekin

    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • Vesa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 363
      • Oulu

      Originally posted by -Tapi View Post
      Tänään oli aika vaihtaa turbiini. Autohan oli seissyt jo jonkin aikaa odottamassa tätä päivää.

      Aamulla ajoin pojan päiväkotiin, hyvin kevyellä kaasujalla taas sporttipuolta (ei lukkoa) käyttäen. Sitten piti olla lyhyt aamupalaveri mutta auton parkkiin jätettyäni huomasin että perässä seurasi sateenkaarivana märällä asfaltilla. Vilkaisin auton alle ja sieltäpä valui ihan solkenaan vaihteistoöljyä. Korjaamolle oli 10 km matka eli peruin palaverin, hyppäsin autoon ja lähdin kohti korjaamoa. Noin 5 km ajon jälkeen syttyi "Transmission failsafe program" tauluun ja loota alkoi luistamaan. Vedin pitstopin ja soitin hinausauton. Hinurilla pajalle ja siellä muutaman tunnin aherruksen tuloksena loota oli auton vieressä. Turbiinin stefa oli kulahtanut ja öljy oli täynnä pintä metallihilettä.

      Nyt sitten hankkimaan sitä vaihtokunnostettua laatikkoa tuon vaihtokunnostetun turbiinin kaveriksi..
      Täytyy kommentoida, että käsittämätöntä epäonnisuutta! Miten yleisesti tuo stefa edes hajoaa, lienee aika harvinaista! Otan osaa!

      Lisäyksenä, että tänään onkin perjantai ja 13...
      Nykyiset:
      BMW F11 535DA xDrive -15
      Toyota Yaris Hybrid -20

      Exiä noin 60 kpl...

      Comment

      • cba
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 3464
        • Ylivieska

        Originally posted by veku View Post
        Kaustisella on Jarmo niminen herra, tuo laittoi mun ex-seiskan laatikon kuntoon.Tuli hyvä ja takuu työllekin

        http://www.directa.fi/yritykset/7277...rmo+Kaustinen/
        No tästä herrasta nimenomaan oli puhetta

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          Johan on perkele. Pitääkö tässä itekin lähteä turbiinikauppaan...
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Originally posted by Clavurion View Post
            Johan on perkele. Pitääkö tässä itekin lähteä turbiinikauppaan...
            Hikkaako :think
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              Originally posted by schwarze View Post
              Hikkaako :think
              Profylaksiaa...
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                Originally posted by Clavurion View Post
                Profylaksiaa...
                Jaa, no kai se sitten pitää viedä lääkäriin Paljonkos o mittarissa?
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9142
                  • Oulu

                  Originally posted by schwarze View Post
                  Jaa, no kai se sitten pitää viedä lääkäriin Paljonkos o mittarissa?
                  Kohta 270 tkm. Jyristystä on ollut aikanaan 100 tkm kohdilla tehdyn lastutuksen jälkeen, jos hölmönä D:llä muunnin lukittuna on vedättänyt. Järkeä ja S:ää käyttäen ei oireita ole ollut, vielä. Öljyt on vaihdettu 120 tkm kohdilla. Oli tarkoitus tuohon taas öljynvaihto tehdä. Tai sitten suosiolla hankkii uuden muuntimen ensin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Hawk_
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2007
                    • 186
                    • Tampere

                    Tästä automaattilootasta on lukenut nyt niin paljon pahaa, että alkaa jo miettimään, kannattaako huomenna mennä autokaupoille hakemaan 530dA:n.. Ajettu 270tkm -01 vaihteiston öljyt vaihdettu25tkm sitten...
                    ex. BMW E46 320i Sedan -03
                    ex. BMW E39 530dA -01
                    ex. BMW E36 328i Coupé -97
                    ex. BMW E36 325i Coupè -93
                    ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1590
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by Hawk_ View Post
                      Tästä automaattilootasta on lukenut nyt niin paljon pahaa, että alkaa jo miettimään, kannattaako huomenna mennä autokaupoille hakemaan 530dA:n.. Ajettu 270tkm -01 vaihteiston öljyt vaihdettu25tkm sitten...
                      Niin, voihan myynnin syynä olla juurikin öljynvaihto. Eihän sitä kokeilematta tiedä... Kannattaa ainakin seurata tarkasti laatikon toimintaa koeajolla. Täältähän saa hyviä vinkkejä laatikon oireiluista.

                      Comment

                      • Hawk_
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 186
                        • Tampere

                        Tuli hankittua nyt pari viikkoo sitten tuo 530dA, ja olen huomannut että ainakin kylmällä tekee välillä niin, että kun lähtee ajamaan noin 20-30km/h, tämän jälkeen päästää kaasun kokonaan (ennen töyssyä tossa parin kymmenen metrin päässä), niin vaihtaessa pienemmälle nykäsee. Isommissa nopeuksissa vaihtaa ihan ok. Mietin vain että olenko vain vainoharhanen nyt lootan suhteen, eli miten muilla, onko tommosta pientä nykimistä kylmällä pienessä vauhdissa? Vai onko odotettavissa lootan vaihto.?
                        ex. BMW E46 320i Sedan -03
                        ex. BMW E39 530dA -01
                        ex. BMW E36 328i Coupé -97
                        ex. BMW E36 325i Coupè -93
                        ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                        Comment

                        • Nicer Back
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 42
                          • Helsinki

                          Ikiliikkuja bensasteppi??

                          525A 2002 ilmoitti tänään rattaankuvalla vaihteistovikaa... Jonka jälkeen abs-vikaa. Olen aina haltioissani näistä keltaisista varoitusvaloista Käyvät lompakolla. Minne kannattaa viedä pääkaupunkiseudulla tutkittavaksi? Parina päivänä korvani erottaneet hiljaa ajaessa pientä jurinaa. Voisko olla pyörän laakerivika? Vai onko edessä vaihteistoremppa? Alla vielä Hemille tiedoksi, 205/65-15 kitkat... Eikä öljyjä ole vaihdettu. Pari kuukautta sitten tarkastettu ja ok.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9142
                            • Oulu

                            Originally posted by Hawk_ View Post
                            Tuli hankittua nyt pari viikkoo sitten tuo 530dA, ja olen huomannut että ainakin kylmällä tekee välillä niin, että kun lähtee ajamaan noin 20-30km/h, tämän jälkeen päästää kaasun kokonaan (ennen töyssyä tossa parin kymmenen metrin päässä), niin vaihtaessa pienemmälle nykäsee. Isommissa nopeuksissa vaihtaa ihan ok. Mietin vain että olenko vain vainoharhanen nyt lootan suhteen, eli miten muilla, onko tommosta pientä nykimistä kylmällä pienessä vauhdissa? Vai onko odotettavissa lootan vaihto.?
                            Kyllä tuo on enemmän ominaisuus.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9142
                              • Oulu

                              Originally posted by Nicer Back View Post
                              525A 2002 ilmoitti tänään rattaankuvalla vaihteistovikaa... Jonka jälkeen abs-vikaa. Olen aina haltioissani näistä keltaisista varoitusvaloista Käyvät lompakolla. Minne kannattaa viedä pääkaupunkiseudulla tutkittavaksi? Parina päivänä korvani erottaneet hiljaa ajaessa pientä jurinaa. Voisko olla pyörän laakerivika? Vai onko edessä vaihteistoremppa? Alla vielä Hemille tiedoksi, 205/65-15 kitkat... Eikä öljyjä ole vaihdettu. Pari kuukautta sitten tarkastettu ja ok.
                              Mahdollisesti pelkästään ABS, esim. anturivika ja laatikkokaan ei saa oikeaa nopeustietoa ja menee tuohon vikatilaan. Koodit lukuun ja tarvittaessa live-dataa ABS-antureiden näyttämästä nopeudesta. Kurkkaa oman alueen keskustelusta paikalliset koodinlukijat.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • MakeJ
                                BTCF Member
                                • Jun 2005
                                • 323
                                • Hml

                                Ilmeisesti laatikossa pitää olla jotain vakavampaa vikaa, että ratasvalo syttyy, koska itsellä ei kyllä ABS vikojen takia ole koskaan syttynyt ratasvalo. Laatikolta löytyy kyllä vikakoodi, että ei nopeustietoa tai jotain.

                                Omassa ritsassa laatikko menee satunnaisesti johonkin vikatilaan motarilla ajaessa kun runttaa kaasua niin, että vaihtaa pienemmälle. Tuntuu kuin laatikko vaihtaisi liian pienelle vaihteelle ja kierrokset nousee melkein punaiselle. Tämän jälkeen menee 5 vaihde takaisin ja pysyy 5:lla kaikilla nopeuksilla. Sammuttaminen ja uudelleen käynnistys on korjannut tilanteen aina. Viimeaikoina tätä ei ole tapahtunut vaikka olen muutaman kerran yrittänytkin. Ihmeellistä tässä on se, että tästä ei jää mitään vikakoodia tai ratasvalo ei syty. Kerran vikatilanteessa sammutin auton motarin rampilla pienessä vauhdissa niin sain ratasvalon syttymään (vikakoodina nopeusanturi laatikossa).

                                Toinen hiukan pelottava oire alkaa olla se, että kylmänä kun ensimmäisen kerran laittaa D:n niin sen kytkeytyminen kestää pidempään. Tämän jälkeen D kytkeytyy normaalisti. Tämä on vähän niinkuin pahentunut pikku hiljaa.

                                Auton mittarissa 460tkm ja samalla laatikolla menty ainakin 300tkm.
                                E60 535dA LCI -07 M-sport
                                E39 530dAT -99 "M-sport"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎