Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    Originally posted by MakeJ View Post
    Toinen hiukan pelottava oire alkaa olla se, että kylmänä kun ensimmäisen kerran laittaa D:n niin sen kytkeytyminen kestää pidempään. Tämän jälkeen D kytkeytyy normaalisti. Tämä on vähän niinkuin pahentunut pikku hiljaa.

    Auton mittarissa 460tkm ja samalla laatikolla menty ainakin 300tkm.
    Itellä on ajettu 372tkm samalla laatikolla ja hiukan samanlaisisa oireita. Mutta tottahan se on että mikä tahansa automaatti laatikko ei kylmänä aivan kauneimmin toimi. Mulla tosin on sellasta vikaa että kun nopeus menee yli 90km/h niin ei meinaa vaihtaa vitoselta pienemmälle ennenkuin on kaasu vasta pohjassa. :think
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • Ants1
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 22
      • Helsinki

      Täällä potilas on -03 530da, sievällä ajolla laatikko toimii ja vaihtaa nätisti mut sitte ku vedättää reilummin ja pitäis löytyä isompaa tupaan niin alkaa helvetinmoinen nykiminen ja arpominen, lopuksi kumminki vaihtaa isommalle. Mitähän syöny ja mistä kannattais aloittaa? Autoa ei ole lastutettu ja kilsoja on n.240tkm
      Bmw 330e M-Sport

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        Originally posted by Ants1 View Post
        Mitähän syöny ja mistä kannattais aloittaa?
        Vikakoodien luvusta aloittelisin. Vastaavalla tavalla käyttäytyi tuo kaverin pulkka, kun siirtopumppu ei enää tuottanut tarpeeksi. Mutta siis vikakoodit lukuun ja sitten kenties seuraamaan livedataa...
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9142
          • Oulu

          Kompataan. Kyllä tuo kuulostaa tyypilliseltä siirtopumpun paineen tippumiselta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Ants1
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 22
            • Helsinki

            Originally posted by schwarze View Post
            Vikakoodien luvusta aloittelisin. Vastaavalla tavalla käyttäytyi tuo kaverin pulkka, kun siirtopumppu ei enää tuottanut tarpeeksi. Mutta siis vikakoodit lukuun ja sitten kenties seuraamaan livedataa...
            Kiitoksia nopeista vastauksista. Täytyy seuraavaksi lukaista vikakoodit..
            Bmw 330e M-Sport

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              Onko kellään kokemuksia että meneekö laatikko jonkilaiseen vikatilaan, kun koitat startata kun vaihdekeppi on R:llä tai D:llä?

              Koitin eilen huvikseen ja eihän se käyntiin lähtenyt, niinkuin ei pitäiskää.
              Lähin sen jälkeen normaalisti ajamaaan, MUTTA. Vaihde oli KOKO ajan jollain kolmosellla tai nelosella! Siihen malliin luisti ja liikkeelle lähtö oli sitäkin hirveämpää. Koitin jopa sporttia,ja pakko vaihteita niin ei, koko ajan pysyy iso vaihde. Ei vaitanut millään pienempää. Tulin sit kotiin ja nappasin akun kengän pois joksikin aikaa niiin johan taas pelas.

              Mistä tämä tämmöinen?
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • aapo609
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 24
                • porvoo

                renkaat pyörii N:llä

                mahtaakohan kukaan tietää, mistä voisi johtua renkaiden pyöriminen vaihteen ollessa vapaalla? tämä huomattiin edellisen kerran autoa korjatessa, kun perä oli ilmassa, auto käynnissä ja vaihde tosiaan N:llä. auto on 530da vm.-99, ajettu on 301tkm ja laatikko kyllä toimii mielestäni moitteettomasti. kaiken lisäksi seuraavalla kerralla vastaavanlaisessa tilanteessa (peräpää ilmassa) ei vastaavaa taas tapahtunut. mahtaakohan enteillä laatikon hajoamista...?

                Comment

                • irppa85
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 224
                  • Jyväskylä, Finland

                  Originally posted by aapo609 View Post
                  mahtaakohan kukaan tietää, mistä voisi johtua renkaiden pyöriminen vaihteen ollessa vapaalla? tämä huomattiin edellisen kerran autoa korjatessa, kun perä oli ilmassa, auto käynnissä ja vaihde tosiaan N:llä. auto on 530da vm.-99, ajettu on 301tkm ja laatikko kyllä toimii mielestäni moitteettomasti. kaiken lisäksi seuraavalla kerralla vastaavanlaisessa tilanteessa (peräpää ilmassa) ei vastaavaa taas tapahtunut. mahtaakohan enteillä laatikon hajoamista...?
                  Öö... Siis N=Neutral .. laatikko siis vapaalla?! Käytetään esim. pesulinjoilla.
                  Eikös tuon juuri noin kuulu mennäkin?
                  Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                  Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                  Aiemmin:
                  @TZ
                  Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                  Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                  @FIN
                  E39 530dA M-Sport -02
                  Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1590
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by irppa85 View Post
                    Öö... Siis N=Neutral .. laatikko siis vapaalla?! Käytetään esim. pesulinjoilla.
                    Eikös tuon juuri noin kuulu mennäkin?
                    Sä et tajunnu...

                    Mun käsittääkseni normaalia, että renkaat pyörii vapaalla. Ei kuitenkaan kovin suurella voimalla pyöri.

                    Comment

                    • irppa85
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 224
                      • Jyväskylä, Finland

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Sä et tajunnu...

                      Mun käsittääkseni normaalia, että renkaat pyörii vapaalla. Ei kuitenkaan kovin suurella voimalla pyöri.
                      Heheh.. en tainnut joo tajuta..

                      Pitäis jättää väliin nämä iltapäivitykset BTCF:lle..
                      Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                      Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                      Aiemmin:
                      @TZ
                      Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                      Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                      @FIN
                      E39 530dA M-Sport -02
                      Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                      Comment

                      • Ants1
                        Newbiemmer
                        • Jul 2011
                        • 22
                        • Helsinki

                        No niin, tuli äsken siirtopumppu vaihdettua ja siinähän se vika sitte oli. Nyt pelaa niinkuin kuuluukin.
                        Bmw 330e M-Sport

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          Originally posted by aapo609 View Post
                          mahtaakohan kukaan tietää, mistä voisi johtua renkaiden pyöriminen vaihteen ollessa vapaalla? tämä huomattiin edellisen kerran autoa korjatessa, kun perä oli ilmassa, auto käynnissä ja vaihde tosiaan N:llä. auto on 530da vm.-99, ajettu on 301tkm ja laatikko kyllä toimii mielestäni moitteettomasti. kaiken lisäksi seuraavalla kerralla vastaavanlaisessa tilanteessa (peräpää ilmassa) ei vastaavaa taas tapahtunut. mahtaakohan enteillä laatikon hajoamista...?
                          ihan ok. jälkimmäisellä kerralla on ollut vastusta (käsijarru?) sen verran ettei ole pyörineet.

                          Comment

                          • aapo609
                            Newbiemmer
                            • Jul 2011
                            • 24
                            • porvoo

                            Originally posted by WSE1 View Post
                            ihan ok. jälkimmäisellä kerralla on ollut vastusta (käsijarru?) sen verran ettei ole pyörineet.

                            hyvä kuulla, ettei tuo ole mikään vika vaan ennemmin ominaisuus.. ja tosiaan pyöriminen oli aika verkkaista, ja yleensäkin auton ollessa maassa ja vaihde N:llä ei tunnu mitään etenemistä yms.

                            ei muuta kuin kohti seuraavia haasteita! (joita ton ikäisessä ja ajetussa menopelissä varmaankin riittää)

                            Comment

                            • pmtk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1560
                              • Iisalmi

                              Ei ole 530d, mutta kuitenkin.

                              Kyseessä on 525iAT, 2001 ja 228 tkm. Laatikon öljynvaihdosta ei tietoa, täysi huoltokirja löytyy. Rengastus on originaali.

                              "Getriebnotprogramm" iski päälle ja samalla luistoneston valo palaa. Ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tulee kunnon kolaus ja potku. Sama juttu, kun laittaa kepin N:ltä D:lle tai pakille. Kolaus ja potku.

                              Vien tietenkin auton paikalliseen merkkiliikkeeseen, jossa luetaan vikakoodit vai vaihdetaan laatikon öljyt. EDIT: ei tietenkään vaihdeta joka tapauksessa, jos raati on sitä mieltä.

                              Kaipailen nyt vinkkejä, mistä merkkiliikkeen kanssa kannattaa keskustella, jos ongelma ei vähällä korjaudu. Topicit on kyllä luettu, joten jotain uutta apua, kiitos.
                              Last edited by pmtk; 15-08-2012, 19:53.
                              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                              Comment

                              • Slazha
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2284
                                • Joensuu/Syvyys

                                Originally posted by pmtk View Post
                                Ei ole 530d, mutta kuitenkin.

                                Kyseessä on 525iAT, 2001 ja 228 tkm. Laatikon öljynvaihdosta ei tietoa, täysi huoltokirja löytyy. Rengastus on originaali.

                                "Getriebnotprogramm" iski päälle ja samalla luistoneston valo palaa. Ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tulee kunnon kolaus ja potku. Sama juttu, kun laittaa kepin N:ltä D:lle tai pakille. Kolaus ja potku.

                                Vien tietenkin auton paikalliseen merkkiliikkeeseen, jossa luetaan vikakoodit vai vaihdetaan laatikon öljyt. EDIT: ei tietenkään vaihdeta joka tapauksessa, jos raati on sitä mieltä.

                                Kaipailen nyt vinkkejä, mistä merkkiliikkeen kanssa kannattaa keskustella, jos ongelma ei vähällä korjaudu. Topicit on kyllä luettu, joten jotain uutta apua, kiitos.
                                enpä usko että pelkillä öljyillä korjaantuu, mutta ne vikakoodit nyt kannattaa ekana lukasta
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                E36 318is class II, e30 turpo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎