Originally posted by Soininen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Originally posted by Hemi View PostTodennäköisesti tässä kohtaa turbiinivika. Tsekkaa onko öljyjen seassa metallipurua. Koska öljyt vaihdetu (jos hiljakkoin, niin 100% varmuudella turbiini)?E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostÖljyn vaihdosta ei tietoa. Liekkö ikinä. Melko uusi tapaus tämä auto minulle. Uskaltaako tuolla ajaa? Töihin pitäisi kulkemaan päästä
Hemi korjaa jos en ole päätellyt oikeaan suuntaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEikös näihin voisi soveltaa sitä ajattelumallia että voi toki ajaa, mutta mitä kauemmin sinne sorvaa tuota metallin purua joukkoon, sen todennäköisemmin sitten saa koko lootan vaihdella pelkän turbiinin sijaan.
Hemi korjaa jos en ole päätellyt oikeaan suuntaan.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostNiin ajattelinkin ja kun ajaa niin ettei turbiinilukkoa vasten jyryytä niin kaipa tuo kestää siihen asti kun remontin tekee. Ajellut nyt "sportti" päällä ja toiminut oikein hyvin.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Ramram View PostOma 525dA -03 meni pari viikoa sitten AVK:lle 618000km ajettuna ja hyvin pelasi laatikko koko matkan.
Tilalle hankittu vasta sisäänajettu vastaava (436000km) hiukan oireilee,kun pihasta kylmänä peruuttaa pois, niin D:n kytkeytyminen kestää välillä muutaman sekunnin. Ihan kuin keräisi voimia kytkeytymiseen.
Osaisko joku vinkata madollisen vian paikkaa, ettei tulisi tuhoja turhaan.
Mulla oli sama ongelma, eli kylmänä pakki jurnutti erityisesti tyhjäkäynnillä. Kaasua painettaessa auton liikkuessa ääni väheni ja lämpimillä öljyillä katosi kokonaan. Kerran puolilämpimillä öljyillä jurnutti ja sitten ääni katosi sekä vika poistui sillä kertaa. Eli vika oli joko/tai, ei öljyn lämmetessä hitaasti vähenevä. Ongelma oli pakin solenoidissa.
Lisätietoa ja osaavalle DIY-ohjeet: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=893453. Solenoidi maksaa satasen luokkaa ja päälle normi öljynvaihdon kulut.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostNyt on tehdaskorjattu turbiini vaihdettu ja siinähän se vika oli. N.300km takana ja ainakin toistaiseksi pelaa oikein hyvin. Öljyssäkään ei pahemmin hilettä ollut ja magneetissakin vain sellaista oikein hienojakoista metalli mönjää. Että ehkä se vielä jonkin aikaa tuo laatikko menisi :think
Comment
-
-
Toissa vloppuna löi vikavalon tauluun. Nousin autosta ja laitoin läppärin kiinni ja takasa autoon virrat päälle...valo sammunut.
Nyt edellisenä vloppuna olin autolla lähdössä ja vikavalo taas taulussa ja laatikko vikatilassa. Annoin auton olla jonkun tunnin, jolloin vika oli poistunut. Seuraavana päivänä sama homma, mutta pelkkä virtojen poiskäyttö poisti vian.
Myös kesällä oli vikavalo päällä ja laatikko vaihto töksähtelevästi. Oon yrittänyt viakoodia lukea laatikosta, muttei onnistu (INPA) pääsee viakoodivalikkoon asti, mutta jos lukee, niin tulee erroria. Nollaamaan pystyy koodit ja adaptaatiot ja kaiken muun.
Tilasin käytetyn ohjainboksin, josko sillä korjaantuu vai voiko vika olla muualla?
Toinen on sitten sellanen, että ku sopivasti kiihyttää ripeämmin niin ihan ku 2-3 välillä luistais (olettaen että lähtee liikkeelle kakkosella D asennossa). Stepillä ei sitä tee. Adaptaatioiden nollaus auttoi hetkellisesti, mutta tuli takaisin. Tämä taitaa olla sitten ihan mekaaninen vika jo?
Mittarissa 403tkm, öljyt vaihdettu 190tkm kohdilla ja ehkä reilu 100tkm sitte.
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostSellaista tummemman punaista. Kuinka niin?
Metallipurua ei siis todennäköisesti ole vielä ehtinyt kiertmämään systeemissa tolkuttomia määriä ja tätä kautta itse laatikon voi olettaa olevan vielä ihan ok ja sen puolesta ei varmaan tarvitse pelätä.
Kuitenkin mekin olemme vaihtaneet ensimmäiset turbiinit jo vuosia sitten ja laatikkoihin millä oli vikaisena purua kierrossa ajettu pitkään.
Nämä toimii moitteetta vielä tänäkin päivänä, eli aika hyvin nämä tuon metallipurushokin kyllä kestää(näkyy kuitenkin joissain sisäosissa lievänä naarmuuntumisena ja kytkinpinnoissa painuneena pientä hilua).
Eli toki, mitä nopeammin turbiini vaihtoon oireiden ilmaannuttua, sitä parempi.
Comment
-
-
mullakin 523 tulee rattaan kuva välillä tauluun ja laatikko ei osaa nostaa vaihetta vitoselle enää 80 vauhissa nostaa vain kieroksia joutuu laittaa manuaali puolen pääle että voi ajaa ja jarrupoljin jurnuttaa tuntuu selvästi polkimes continues control tulee abs vikakoodiNO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi siis mahdottoman pitkään sitten vaihdettu. Eli tahtoo näistä vanhemmista jo turbiinit korkkailla tuon vaihdon seurauksena ja tarkoittanee myös sitä että ilmeisesti vika syntyi kohtuullisen lähiaikoina.
Metallipurua ei siis todennäköisesti ole vielä ehtinyt kiertmämään systeemissa tolkuttomia määriä ja tätä kautta itse laatikon voi olettaa olevan vielä ihan ok ja sen puolesta ei varmaan tarvitse pelätä.
Kuitenkin mekin olemme vaihtaneet ensimmäiset turbiinit jo vuosia sitten ja laatikkoihin millä oli vikaisena purua kierrossa ajettu pitkään.
Nämä toimii moitteetta vielä tänäkin päivänä, eli aika hyvin nämä tuon metallipurushokin kyllä kestää(näkyy kuitenkin joissain sisäosissa lievänä naarmuuntumisena ja kytkinpinnoissa painuneena pientä hilua).
Eli toki, mitä nopeammin turbiini vaihtoon oireiden ilmaannuttua, sitä parempi.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View Postmullakin 523 tulee rattaan kuva välillä tauluun ja laatikko ei osaa nostaa vaihetta vitoselle enää 80 vauhissa nostaa vain kieroksia joutuu laittaa manuaali puolen pääle että voi ajaa ja jarrupoljin jurnuttaa tuntuu selvästi polkimes continues control tulee abs vikakoodi
Korjaa abs vika niin vaihteistokin alkaa toimia oikein.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostNäimpä se taitaa olla. Jospa sillä nyt hurruuttelisi Lienekkö mitään hyötyä jos jonkin vertaisen ajon jälkeen vaihtaisi vielä öljyt uudelleen...? vai meneekö vain rahan tuhlaamiseksi. Huuhtelemalla vaihdettiin öljyt kuitenkin turbiinin vaihdon yhteydessä
Eli en usko että mm.lauhduttimeen ja lauhdutinputkistoon on kertynyt sedimenttiä johon metallipurua olisi jäänyt, joten taitaa melko turhaa olla niiden öljyjen kanssa nyt enään veivata.
Siis jos nyt turbiinin vaihdon yhteydessä vaihdettiin öljyt ja suodatin?
Nyt tuo uusi turbiini toki kestää taas 300tkm kestää vaihdoilla ja ilman vaitoja satatuhatta pidempään ja itse öljytkin kevyesti siihen kohtaan kun laatikon kytkinlevyt ovat seuraavaksi vaihtolistalla (menee siis tekemättä mitään vielä +200tkm, eikä tähän voi vaikuttaa pidentävästi öljyjä vaihtamalla).
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo, sinne oli öljyt jo jonkin aikaa sitten vaihdettu, jos kerran olivat vielä selkeästi punaiset.
Eli en usko että mm.lauhduttimeen ja lauhdutinputkistoon on kertynyt sedimenttiä johon metallipurua olisi jäänyt, joten taitaa melko turhaa olla niiden öljyjen kanssa nyt enään veivata.
Siis jos nyt turbiinin vaihdon yhteydessä vaihdettiin öljyt ja suodatin?
Nyt tuo uusi turbiini toki kestää taas 300tkm kestää vaihdoilla ja ilman vaitoja satatuhatta pidempään ja itse öljytkin kevyesti siihen kohtaan kun laatikon kytkinlevyt ovat seuraavaksi vaihtolistalla (menee siis tekemättä mitään vielä +200tkm, eikä tähän voi vaikuttaa pidentävästi öljyjä vaihtamalla).E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Comment