Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by penari View Post
    Mulla samanlainen rengastus, eikä ole kyllä ollu mitään vaikutusta laatikon toimintaan. ~590tkm mittarissa.
    Onko tämä lupaus että ei voi vaikuttaa, eikä vaikuta myöskään kysyjällä?

    Comment

    • Matuh
      BTCF Member
      • Apr 2013
      • 3702
      • Kouvola

      Originally posted by Hemi View Post
      No, ehkä nuo eturenkaat olisi pitänyt vaihtaa ihan ensimmäisenä oikean halkaisijan renkaisiin? Nyt alla eri vierintäkehän pyörät edessä ja takana, jolloin ainakin tämä on yksi potentiaalinen laatikon häröilyn ehdokas?
      Eli eturenkaat vaihtoon ja laatikon adaptaatioiden nollaus.
      Mistäs se loota tietää mitkä eturenkaat siellä pyörii?? Onko sinne annettu joku tietty Vierintäkehä jota se noudattaa/olettaa? Onko sulla todettua faktaa että aiheutuu juuri tästä?...

      Itsellä omassa tomaatissa joka nurkassa 225/40r18.
      Toimii. Hieman ehkä talvi kumeihin verrattuna venyttää vaihteita.
      E36 328i M50B30 turbo
      Skoda vRS
      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Matuh View Post
        Mistäs se loota tietää mitkä eturenkaat siellä pyörii?? Onko sinne annettu joku tietty Vierintäkehä jota se noudattaa/olettaa? Onko sulla todettua faktaa että aiheutuu juuri tästä?...
        No, tästä nyt on käyty satoja keskusteluita ja niiden faktat löytyy kyllä kun etsit ko.keskustelut. Eli enään ei vain jaksa vääntää tästä päivänselvästä asiasta(erityisesti näistä sekavierintäkehäongelmista).

        Originally posted by Matuh View Post
        Itsellä omassa tomaatissa joka nurkassa 225/40r18.
        Toimii. Hieman ehkä talvi kumeihin verrattuna venyttää vaihteita.
        Niin, niin varmasti venyttääkin koska käyttämäsi vierintäkehä on e39:iin väärä.
        Eli juuri tätä laatikko alkaa tekemään kun vierintäkehät pyörissä ovat alikokoiset(+jättää laatikon lukituksen tekemättä=käy pitkään jatkuessaan turbiinin päälle).

        Comment

        • A^A
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2168
          • Seinäjoki

          Miten vakavaa vai normaalia kun täysin kylmällä koneella lähtee pihasta niin liikkeellelähtö / hiljaa lipuminen on jotenki tahmaista, vähän kun tervassa ajaisi. Isolle tiellä päästessä / muutama kilsa ajoa niin pelaa hyvin.. Laatikossa oli aijemmin n.1.5L vajaus öljystä. Se on nyt täytetty mutta samallalailla toimii / käyttäytyy vieläkin.
          EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by A^A View Post
            Miten vakavaa vai normaalia kun täysin kylmällä koneella lähtee pihasta niin liikkeellelähtö / hiljaa lipuminen on jotenki tahmaista, vähän kun tervassa ajaisi. Isolle tiellä päästessä / muutama kilsa ajoa niin pelaa hyvin.. Laatikossa oli aijemmin n.1.5L vajaus öljystä. Se on nyt täytetty mutta samallalailla toimii / käyttäytyy vieläkin.
            Ihan normaalia. Eli laatikossa lämmitysvaiheessa normaalia enemmän luistoa ja vaihto ”tahmaisesti” jotta koneen ja laatikon lämmöt saadaan mahdollisimman nopeasti ylös.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2323
              • Uusimaa

              Originally posted by A^A View Post
              Miten vakavaa vai normaalia kun täysin kylmällä koneella lähtee pihasta niin liikkeellelähtö / hiljaa lipuminen on jotenki tahmaista, vähän kun tervassa ajaisi. Isolle tiellä päästessä / muutama kilsa ajoa niin pelaa hyvin.. Laatikossa oli aijemmin n.1.5L vajaus öljystä. Se on nyt täytetty mutta samallalailla toimii / käyttäytyy vieläkin.
              Noin mulla on käyttäytynyt kaikki kolme automaattivaihteista E39:iä. Samanlainen tämä nykyinenkin 220.000km ajettu 525iA. Keväällä teetätin huuhteluvaihdon öljyille eikä asia muuttunut mihinkään. Ominaisuus.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

                Automaatteja ei juuri ole ollut yhtä E38 lukuunottamatta joten vähän hakusessa näiden "ominaisuudet".

                Miten kun mulla on sellainen käsitys että esim liikennevaloissa ja tyhjäkäynnillä kannattaisi pitää N eikä D:tä jolloin ei olisi vetoa päällä, ja samoin mielummin N ja käsijarru kun P jos auto on käynnissä. Onko tällä mitään järkeä / väliä?
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2171
                  • Himas

                  Originally posted by A^A View Post
                  Automaatteja ei juuri ole ollut yhtä E38 lukuunottamatta joten vähän hakusessa näiden "ominaisuudet".

                  Miten kun mulla on sellainen käsitys että esim liikennevaloissa ja tyhjäkäynnillä kannattaisi pitää N eikä D:tä jolloin ei olisi vetoa päällä, ja samoin mielummin N ja käsijarru kun P jos auto on käynnissä. Onko tällä mitään järkeä / väliä?
                  Ite saanu ohjeen, että liikenevaloissa tms. paras pitää D päällä ja seistä jarrulla. Perusteluita en muista, eikä kyllä oo tomaattiakaan ollu hetkeen.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • ts18056
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 276
                    • Joroinen

                    Originally posted by mikron View Post
                    Ite saanu ohjeen, että liikenevaloissa tms. paras pitää D päällä ja seistä jarrulla. Perusteluita en muista, eikä kyllä oo tomaattiakaan ollu hetkeen.
                    Eikö ihan hyvä perustelu ole se, että nämä on automaatteja? Mitä järkee tällainen hankkia, jos kepillä haluaa hämmennellä?
                    E39 525i -01
                    ex 750iL -96

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by A^A View Post
                      Automaatteja ei juuri ole ollut yhtä E38 lukuunottamatta joten vähän hakusessa näiden "ominaisuudet".

                      Miten kun mulla on sellainen käsitys että esim liikennevaloissa ja tyhjäkäynnillä kannattaisi pitää N eikä D:tä jolloin ei olisi vetoa päällä, ja samoin mielummin N ja käsijarru kun P jos auto on käynnissä. Onko tällä mitään järkeä / väliä?
                      N asento kuluttaa kytkinpakkoja ja D asento lämmittää öljyä (samaan tapaan kuin ajaessa).
                      N ja P asennoilla ei ole muuta eroa kuin että P asennossa "lukitushaarukka" tarttuu laatikon ulostuloakseliin pitäen auton paikallaan. Käsijarru on totaalisen turha kapistus automaattivaihteisessa autossa.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        Originally posted by peto2 View Post
                        N asento kuluttaa kytkinpakkoja ja D asento lämmittää öljyä (samaan tapaan kuin ajaessa).
                        N ja P asennoilla ei ole muuta eroa kuin että P asennossa "lukitushaarukka" tarttuu laatikon ulostuloakseliin pitäen auton paikallaan. Käsijarru on totaalisen turha kapistus automaattivaihteisessa autossa.
                        Voi sillä tiukassa paikassa tehdä käsijarrukäännöksen, jos survoo P:n silmään niin ei se haarukka tartu vauhdissa.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14439
                          • Oulu

                          Jyrkempään mäkeen jos joutuu jättää, niin en mielellään jätä pelkän P:n varaan. Eli seisontajarru kaveriksi.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • ts18056
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 276
                            • Joroinen

                            Originally posted by zener View Post
                            Jyrkempään mäkeen jos joutuu jättää, niin en mielellään jätä pelkän P:n varaan. Eli seisontajarru kaveriksi.
                            Joo, en minäkään. Eli jos mäki niin jyrkkä, että manuaali tarvii käkkärin, niin kyllä se on käytössä automaatillakin.
                            E39 525i -01
                            ex 750iL -96

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Zoui View Post
                              Voi sillä tiukassa paikassa tehdä käsijarrukäännöksen, jos survoo P:n silmään niin ei se haarukka tartu vauhdissa.
                              Originally posted by zener View Post
                              Jyrkempään mäkeen jos joutuu jättää, niin en mielellään jätä pelkän P:n varaan. Eli seisontajarru kaveriksi.
                              E39:n tai E38:n käsijarrulla on vaikeaa tehdä käsijarrukäännös peilijäälläkin naurettavan jarrutehon vuoksi. P:tä ei kyllä pidä siihen siltikään käyttää, jos sattuukin tarttumaan niin autosta löytyy sen jälkeen kaksi N asentoa.

                              No juu, jos on oikeita mäkiä, kirjoitus perustui omaan kokemukseen täällä rannikolla jossa ei juuri kummoisia mäkiä ole ja ainoa käsijarrun käyttä on katsastus inssi.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by ts18056 View Post
                                Joo, en minäkään. Eli jos mäki niin jyrkkä, että manuaali tarvii käkkärin, niin kyllä se on käytössä automaatillakin.
                                Harvoin kyllä tulee parkkeerattua mäkeen, jossa vaihde ei pitäisi autoa paikallaan (manuaali). Silloin en kyllä luottaisi siihen käsijarruunkaan, vaan renkaat kohti katukiveä. Vanhemmittain käsijarrut tuppaa olemaan melko heikkotehoisia, jos niitä ei ole rempattu. Toki automaatissa kannattaa käsijarrua käyttää, jos ei parkkeeraa tasaiselle.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎