Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    #46
    Originally posted by juster View Post
    Bemarihan on mennyt uusissa autoissa takaisin vaihteiston öljynvaihtoihin. Varsinkin jenkki kuluttajat eivät hyväksyneet näitä kertakäyttö laatikoita. Johtunee varmaankin siitä että siellä on näistä automaattilaatikoista 50 v. pidempi kokemus kuin meillä.

    Mersu on ottanut takaisin öljynvaihdot huolto-ohjelmaan, myös näihin vanhoihin automaatteihin, mitkä aikaisemmin olivat heilläkin huoltovapaita. Loppujen lopuksi tämän ”huoltovapaa” kokeilun maksaa ne kuluttajat joille lyödään Musta Pekka käteen porsineen laatikon muodossa.
    Asia tekstiä! Ehkä olen vanhanaikainenKIN, mutta mun mielestä öljyt pitää vaihtaa paikassa kuin paikassa, vähän sama, kun en ajaisi kyllä millään omalla autollani 30tkm tms samoilla moottoriöljyillä. Oli sitten miten Longlife tai ei.

    Kun auto saadaan taas kuosiin niin öljyt tulevat kyllä jatkossa vaihtumaan, jos minulla vielä auto on silloin kun öljyt "voisi vaihtaa" järkevästi.

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #47
      Originally posted by arska84 View Post
      Eikös toi GM liity jotenkin ooppeleihin?? Sitte en kyllä ihmettele enää yhtään jos laatikko porsii
      General Motors teki automaattivaihteistoja jo silloin, kun BMW teki pelkkiä polkupyöriä Yleensähän jenkki-laatikot ovat kestäneet mitä vain, ei oo maailma enään entisensä


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #48
        ...ja erotetaan nyt kuitenkin se Ranskan valmisteinen ZF:n diesel laatikko, bensakoneiden stepeistä jotka oikeasti ovat käytännössä ikuisia...myös ilman öljynvaihtoja.
        Tuohan toki varmasti ratkaiseekin diesel steppien ongelmat kun niihin aletaan kaikki vaihtamaan niihin öljyt 30tkm:n välein. Eli ilmeisesti ne tosiaan porsivat VAIN niistä e39:stä joihin öljyjä ei ole vaihdettu .

        Comment

        • arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1356
          • Seinäjoki

          #49
          Originally posted by Hemi View Post
          ...ja erotetaan nyt kuitenkin se Ranskan valmisteinen ZF:n diesel laatikko, bensakoneiden stepeistä jotka oikeasti ovat käytännössä ikuisia...myös ilman öljynvaihtoja.
          Tuohan toki varmasti ratkaiseekin diesel steppien ongelmat kun niihin aletaan kaikki vaihtamaan niihin öljyt 30tkm:n välein. Eli ilmeisesti ne tosiaan porsivat VAIN niistä e39:stä joihin öljyjä ei ole vaihdettu .
          Jep,eikös se niin mee että hyvin huollettuna kaikki kestää pidempään Ihmettelen kumminkin kun kilsoja ei tuon enempää ole ja nyt jo laatikko porsii nimimerkillä:Aina manuaali
          BMW PREMIUM

          BMW E46 318

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9139
            • Oulu

            #50
            Oletko chorrus tiedustellut päivän hintaa tehdaskorjatulle laatikolle ATB-Berlin:stä?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Tomppa111
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 92

              #51
              Originally posted by Aukes! View Post
              General Motors teki automaattivaihteistoja jo silloin, kun BMW teki pelkkiä polkupyöriä Yleensähän jenkki-laatikot ovat kestäneet mitä vain, ei oo maailma enään entisensä
              Paitti, että tämä dieselin steppi on tehty ranskassa (siinä syy ). Mulle voi tarjota rikkinäistä steppiä, haluaisin ostaa varaosiksi.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                ...ja aika usein kuitenkin kyse on/on ollut lastutetusta yksilöstä.
                Taksit kuitenkin vakiotehoilla noilla tuntuu pääsevän ilman ongelmia ja ilman öljynvaihtoja sen +350-400tkm. Yleensä ne ongelmat näissäkin tulevat myyntihuollon ja yksityiselle siirtymisen jälkeen....jos ovat tullakseen.

                Comment

                • chorrus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 565
                  • 00100

                  #53
                  Originally posted by Tomppa111 View Post
                  Paitti, että tämä dieselin steppi on tehty ranskassa (siinä syy ). Mulle voi tarjota rikkinäistä steppiä, haluaisin ostaa varaosiksi.
                  Jos oma menee vaihtoon niin tehdään kauppaa tuosta "entisestä" laatikosta

                  Kävin äsken ajelemassa +50km.
                  Koko ajan steptronicin sporttiasento päällä. Ajotapoina Brittiläinen eleganssi, Itä-Vantaalainen dynaamisuus, Ranskalainen huolettomuus.. EI VIKAILMOITUSTA!

                  Sitten vaihdoin perus D-asentoon, heti kun "vaihtaa vitoselle" niin ampuu vikatilaan.. TADAA.

                  Seuraavaksi laitoin tehoboksin kiinni (n. 510Nm tms).
                  Kävin taas heittämässä SPORT-asentopäällä lenkin, kävin taas läpi tuota ajotapavalikoimaa tosiaan rauhallisesta tuohon "polkemiseen". EI VIKAILMOITUSTA!

                  Sitten D-päälle, mennään hetken nelosella ja sitten vaihtaa vitoselle.. Kiihdytän, kierrokset nousevat 90km/h:ssa 3500rpm tietämille ja persauksissa tuntuu "nyt luistaa" -> JA, vikamode päälle ja linkutetaan hissukseen kotiin..

                  Olisiko ihan oikeasti syytä epäillä tuota direct clutch-akselia hiljalleen? Muuten tehoboksin kanssa ei tunnu turhia luistoja sun muita, autolla on nyt ajettu "nollaamisen" jälkeen 135km.

                  Pitää käyttää tuo lodju auki jossain ennen kun edes harkitsen xxxx€ työntämistä uuteen laatikkoon.....
                  Last edited by chorrus; 13-07-2007, 14:45.

                  AUDI TT Roadster 3.2
                  PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                  PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                  ex.
                  E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                  E38 740iA bmw schwarz II
                  E39 530dAt titansilbermetallic
                  E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                  E32 735iA - lachssilbermetallic
                  E24 635CSI polarismetallic
                  AUDI A6 TDI
                  SAAB 'takemenow' 900i
                  CITROËN XSARA VTS
                  CITROËN JUMPER
                  FORD MONDERO
                  ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                  + 23 x Peugeot

                  Comment

                  • bember
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 479
                    • Kirkkonummi

                    #54
                    vitosvaihdevika

                    kytkeytyykö sulla ollenkaan sportasennossa noissa vauhdeissa vitonen päälle?

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6324
                      • P-Pohjanmaa

                      #55
                      Originally posted by bember View Post
                      kytkeytyykö sulla ollenkaan sportasennossa noissa vauhdeissa vitonen päälle?
                      pitänee olla aika paljon vauhtia sporttipuolella että vitosen nakkaa päälle..200 ?
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • k1mmalin
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 76
                        • Kuopio

                        #56
                        Mulla on just oma laatikko pöydällä palasina. Ei voi kun ihmetellä miten onnettomista osista(alimitoitus) se on kasattu. Momentinmuunnun on ihan onneton. Sain sen juuri huollosta ja kaveri sano et oli ihan paskana! Laitto vähän kestävemmätosat lukkoon. Sitten planeettapyörästössä oli säätölevyjä kulunut pois. Kitkalevyt näyttää olevan kohtuuhyvässä kunnossa. Mutta otin sinne sarjan uusia levyjä, niin voi lisätä jokaiselle vaihteelle pikkuisen lisää lisäämään väännön kestävyyttä. Jostain pitäisi vain löytää vahvistettu nelosen akseli, koska tahtoo mennä poikki näistä laatikoista. Joku sano että x3 akseli olisi vahvempi ja pitäisi käydä laatikkoon suoraan... Jos ei löydy, niin pitää ajella näköjään automaatti asennossa, eikä manuaali. TOSSA LAATIKOSSA EI OLE MITÄÄN MUUTA LUJAA KUIN YKSI LUKITUS RENGAS SIELLÄ SISÄLLÄ!!! Tahtoo olla nää nykyautomaatit merkillä kuin merkillä ihan paskoja! Laatikko hajosi ekakerran 200000km kohdilla(vakio ohjelma) ja silloin oli ykkösen levyt jumissa. Nyt se hajos 300000 kohdilla uudestaan(viriohjelma). Katotaan nyt et saanko vielä kasaan kun purin aivan atomeiksi...
                        530 kiisseli

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9139
                          • Oulu

                          #57
                          k1mmalin:

                          Tähän projektiin löytyy varmasti kiinnostusta. Voisit jossain vaiheessa laittaa vaikka projektit-osioon tarkempaa selostusta mielellään kuvien kera. Onko sinulla korjausmanuaali kaverina? Onkos Siekkiseltä tietoa toimenpiteistä laatikon vahvistamiseksi?
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • k1mmalin
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2004
                            • 76
                            • Kuopio

                            #58
                            Korjausmanuaalia minulla ei ole, kun aika yksinkertainen tuo laatikko kuiteskin on. Siekkisellä on nelosvaihteen akseliin suunnitelmat, että teetättäis niitä, mutta ei tee, kun mersunlaatikot työllistää sitä tällä hetkellä. Joten pitää yrittää löytää akseli jostain... Lisäksi noissa öljypumppu on aika susi. Mullakin pitää kunnostaa se. Iso työ vain on kun joutuu turbiinin puolelta sorvaamaan ja sitten vastapuolelta myös.
                            530 kiisseli

                            Comment

                            • Tomppa111
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 92

                              #59
                              Originally posted by Hemi View Post
                              ...ja aika usein kuitenkin kyse on/on ollut lastutetusta yksilöstä.
                              Taksit kuitenkin vakiotehoilla noilla tuntuu pääsevän ilman ongelmia ja ilman öljynvaihtoja sen +350-400tkm. Yleensä ne ongelmat näissäkin tulevat myyntihuollon ja yksityiselle siirtymisen jälkeen....jos ovat tullakseen.
                              Missä näitä on takseina ? Enpä ole ikinä nähnyt.

                              Comment

                              • Tomppa111
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 92

                                #60
                                Originally posted by k1mmalin View Post
                                Korjausmanuaalia minulla ei ole, kun aika yksinkertainen tuo laatikko kuiteskin on. Siekkisellä on nelosvaihteen akseliin suunnitelmat, että teetättäis niitä, mutta ei tee, kun mersunlaatikot työllistää sitä tällä hetkellä. Joten pitää yrittää löytää akseli jostain... Lisäksi noissa öljypumppu on aika susi. Mullakin pitää kunnostaa se. Iso työ vain on kun joutuu turbiinin puolelta sorvaamaan ja sitten vastapuolelta myös.
                                Kaipa sen akselin tekee mikä tahansa koneistamo, mutta akselin kiinnitys siihen rumpuun ei taida onnistua joka paikassa ? Kitkahitsattu ?? Ja kovin paljon vahvempaahan siitä ei saa ellei boorituksen halkaisijaa kasvata.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎