Itsellä on E39:n kans samaa ongelmaa, mitä jotkut raportoineet täälläkin, eli aika häiritsevä ääni kuuluu kuskin puolen sulasta, kun sulka käy yläasennossaan. Pitemmän päälle aika ärsyttävä ääni.
Tuohon ei nyt siis taida sulkien vaihto aeroihinkaan auttaa?
Aiemmat sulat oli Boschin sulat, jotka kesti n. vuoden ja nyt on Valeon sulat ja pyyhkii kyllä hyvin, mutta ääni on ja säilyy.
Lasissa on BMW:n logot ja näyttää kyllä olevan heikossa hapessa ja varsinkin siinä kuskin puolen laidassa ihan hyvät hankaumajäljet.
Pystyykö noita varsia siis säätämään jotenkin ja voisko siitä olla apuja tuohon ääneen tai osaisko joku sanoa sellaiset sulat (rungottomat tai rungolliset), joilla äänestä vois päästä eroon?
Tai jotain muuta konstia (lasin vaihto, jotain vahaa lasiin tmv.)?
Tai jotain muuta konstia (lasin vaihto, jotain vahaa lasiin tmv.)?
Oletko tarkistanut runko-osan välykset, siis kaikkien niiden liikkuvien muoviosien jotka vielä jää sulan varteen kun otat sulan pois? Minulla tuo ääni vaimeni selvästi kun välykset poisti.
Mitähän tuon kulumiskohdan hionta/kiillotus vaikuttaisi? Minä ostin taannoin kahdenlaista ainetta (ceriumoksidia ja Sonaxin hiontatahnaa) tuulilasin kiillotusta varten, mutta on vaan jäänyt sekin tekemättä...
Oletko tarkistanut runko-osan välykset, siis kaikkien niiden liikkuvien muoviosien jotka vielä jää sulan varteen kun otat sulan pois? Minulla tuo ääni vaimeni selvästi kun välykset poisti.
Mitähän tuon kulumiskohdan hionta/kiillotus vaikuttaisi? Minä ostin taannoin kahdenlaista ainetta (ceriumoksidia ja Sonaxin hiontatahnaa) tuulilasin kiillotusta varten, mutta on vaan jäänyt sekin tekemättä...
En ole vielä tarkemmin ehtinyt perehtyä. Sen verran vaan siitä kuulostelin ulkopuolelta, että siitä sulasta se ääni kuitenkin tulee. Ja sen verran myös kokeilin, että jos sulkaa nosti ihan kevyesti poispäin lasista pyyhinnän aikana, niin ääni lakkasi kokonaan.
Pitääpä tutkia noita välyksiä ja koittaa saada niitä eliminoitua.
Jos tuo vika johtuu lasista, niin taidan ennemmin vaihtaa uuden, kun alkaa muutenkin olemaan jo sen verran rispaantunut.
Nyt on nuo tilaamani rungottomat paikallaan ja vaikuttavat ainakin pikaisen kokeilun perusteella hyviltä. Pitää raportoida miten kestävät. Kiinnitys oli ainakin tosi tukevan oloinen varteen.
Minä heräteostin nuo Phil-tradet, tänään ne saapui. Mekaanisesti noissa on Goodrainiin verrattuna parempi kiinnitys, sulan jousiosaan tuleva kiinnike on metallia ja varteen tulevassa osassa on muovinen sovite. Goodrainissa kiinnitys on kokonaan muovia ja siinä hiukan epäilyttää pakkasenkesto. Phil-traden kiinnitys näyttää hiukan oudolta, kiinnitystapit ei juuri sisään painu kun taas Goodrainissa ne painui helposti. Mutta ilmeisesti ne taipuu sen verran, että tuon saa helposti varteen kiinni.
Pikaisesti katsottuna kumisulka näyttää aika samalta, joten tuossakin se varmaan klonksuu yhtä paljon yläasennossa, täytyy vielä tutkia tuota asia tarkemmin kun on hiukan lämpöisempää.. Asennus sitten joskus.
Mistä hakea edulliset hyvät sulat? Vai saako edullisesti hyvää ? Omassa sulat helvetin huonot ja pitäs päivittää. Huoltsikalta kävässy kattoos niin siellä ei edes ole bossilaisia ollut tarjolla....saati mitään muutakaan.
Omastamielestä nuo rungottomat ovat nyt talvella erittäin huonot. Ainakin lumisateella jää sinne sulan kumin yläpuolelle lunta ja siten ei pyyhi kunnolla.
Vaihdoin originaalit takaisin, koska ilmeisesti sen kumin väliin ei mahdu lunta ja pyyhkii paremmin :think
Mutta rungottomat on vesisateella tosi jees
Miten muuten minulle jäi silti puolikuu nuilla rungottomilla pyyhkiessä, vaikka olin vetänyt niistä kumeista ne niin sulan päätyyn kuin pystyy? Onko mekanismissa joku säätö? :think
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
En ole vielä tarkemmin ehtinyt perehtyä. Sen verran vaan siitä kuulostelin ulkopuolelta, että siitä sulasta se ääni kuitenkin tulee. Ja sen verran myös kokeilin, että jos sulkaa nosti ihan kevyesti poispäin lasista pyyhinnän aikana, niin ääni lakkasi kokonaan.
Pitääpä tutkia noita välyksiä ja koittaa saada niitä eliminoitua.
Jos tuo vika johtuu lasista, niin taidan ennemmin vaihtaa uuden, kun alkaa muutenkin olemaan jo sen verran rispaantunut.
Minulla ei ainakaan uudella tuulilasilla muuttunut asia miksikään.
Minä heräteostin nuo Phil-tradet, tänään ne saapui. Mekaanisesti noissa on Goodrainiin verrattuna parempi kiinnitys, sulan jousiosaan tuleva kiinnike on metallia ja varteen tulevassa osassa on muovinen sovite. Goodrainissa kiinnitys on kokonaan muovia ja siinä hiukan epäilyttää pakkasenkesto. Phil-traden kiinnitys näyttää hiukan oudolta, kiinnitystapit ei juuri sisään painu kun taas Goodrainissa ne painui helposti. Mutta ilmeisesti ne taipuu sen verran, että tuon saa helposti varteen kiinni.
Pikaisesti katsottuna kumisulka näyttää aika samalta, joten tuossakin se varmaan klonksuu yhtä paljon yläasennossa, täytyy vielä tutkia tuota asia tarkemmin kun on hiukan lämpöisempää.. Asennus sitten joskus.
Hyvin nuo on nyt vajaan kuukauden toimineet ja kiinni pysyneet. En ole lumisateellakaan kyllä huomannut mitään moitittavaa. Samaa ääntä ne päästää yläasennossa kuin rungollisetkin kun sulan suunta vaihtuu. Hinta-laatu näissä vaikuttaisi olevan toistaiseksi todella hyvä.
Nämä ei myöskään tee sitä pärkimistä mitä nuo rungolliset on itsellä ainakin tehneet alaspäin pyyhkiessä.
Ilmeisesti se on ollut näin uudesta asti kun orkkislasillakin teki samaa.
Onneksi pyyhkijöiden kulmaa ei joudu säätämään tuulilasilla
edit: Eli siis apparin puolella vaan vääntäen ja kuskinpuolella säätö tapahtuu irroittamalla varsi ja kiristämällä eri asentoon. Kyllä nuo saa väärään malliin jo sillä että on kunnolla jäätyneet lasiin kiinni kun lyö päälle. Lisätään klassikkona myös konepellin avaus pyyhkijöiden ollessa ylhäällä, ottavat muistaakseni kipeää.
Meinasinkin, että ei ole tainnut olla koskaan ihan oikein säädettynä. Ei ole siis uuden lasinvaihdon yhteydessä muuttunut tuo kulma kun eikös ne vinkkarit pidä irrottaa lasin vaihdossa?
Comment