Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #46
    Originally posted by Anzafin View Post
    e60? Ilmeisesti automaatti?
    Antti tutki se pirssi ennen kuin "kilahtaa"
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • jSp
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 116
      • Kiuruvesi

      #47
      Originally posted by Anzafin View Post
      e60? Ilmeisesti automaatti?
      Juu, e60 oli. En katsonut kumpi loota. Imusarja ei ollut kuitenkaan hirveän likainen,jospa se pakokaasun jäähdytys hieman jelppaa. Omassa oli huomattavasti likaisempi imusarja,ei ole sitä jäähdytintä.
      e39 5/00

      Comment

      • Anzafin
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 3747
        • Kajaani

        #48
        Mitenkähän näissä e60:ssä? Voikohan ne läpät näissäkin poistaa ihan huoletta vai sekoaako kaikki ja miten käynee päästöarvojen?
        Tai jos vaihtas koko imusarjan niin mitähän maksaa?

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3311
          • Kajjjaani

          #49
          Eikös tässä ketjussa ollut jo joku joka ainakin Kuopion suunnalla tuon homman tekee.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • Anzafin
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 3747
            • Kajaani

            #50
            Originally posted by 540iAV8 View Post
            Eikös tässä ketjussa ollut jo joku joka ainakin Kuopion suunnalla tuon homman tekee.
            Joo mutta minulle ei ainakaan ole vielä käynyt selväksi, notta voiko sen e60:een ihan huoletta tehdä.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9142
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Anzafin View Post
              Joo mutta minulle ei ainakaan ole vielä käynyt selväksi, notta voiko sen e60:een ihan huoletta tehdä.
              En näe mitään syytä, miksi ei voisi tehdä. E60 M57N2:ssakin läppäsysteemin on toimintaperiaatteltaan identtinen E39:iin verrattuna. Päästöarvojen suhteen dieselissä mitataan vain savutusarvo, eikä läppien poisto vaikuta siihen mitenkään. Myös moottorinohjaus kuvittelee edelleen läppien olevan toiminnassa, kun läppien siirtoakselin kellolle alipainetta ohjaava solenoidi jätetään tulpattuna toimimaan itsekseen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Anzafin
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 3747
                • Kajaani

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                En näe mitään syytä, miksi ei voisi tehdä. E60 M57N2:ssakin läppäsysteemin on toimintaperiaatteltaan identtinen E39:iin verrattuna. Päästöarvojen suhteen dieselissä mitataan vain savutusarvo, eikä läppien poisto vaikuta siihen mitenkään. Myös moottorinohjaus kuvittelee edelleen läppien olevan toiminnassa, kun läppien siirtoakselin kellolle alipainetta ohjaava solenoidi jätetään tulpattuna toimimaan itsekseen.
                Ok.
                Itse en ole mikään autotekniikan ihmelapsi, mutta voisko tuota läppien vaikutusta mihinkään testata ennen varsinaista poistoa että pelkästään tulppaisi sen alipaineletkun --> läpät pysyy auki?
                Last edited by Anzafin; 01-11-2007, 16:03.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #53
                  Voi sitä testata tuolla tavoin, mutta mikään laitteisto ei mittaa niiden asentoa tai niiden asennosta syntyvää vaikutusta. Huoletta voit poistaa. Johonkin topiciin tulikin todettua, että EGR palikoiden poisto (kokonaan uusi "laippa" imusarjaan) + läppien poisto yhdessä pudottivat kulutusta pari desiä, ei päässyt ennen maantieajossa alle kuuden litran. Vielä kun tukki EGR-jäähdytyksen vesikierron, jonka termostaatti on oikea ongelmapesäke, rupesi auto lämpeämäänkin normaalisti. Eli vaikutukset pelkästään positiivisia.

                  Niin ja kyseessä oli 530D -01 mutta EGR ja läpät löytyy uudemmistakin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9142
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by Anzafin View Post
                    Ok.
                    Itse en ole mikään autotekniikan ihmelapsi, mutta voisko tuota läppien vaikutusta mihinkään testata ennen varsinaista poistoa että pelkästään tulppaisi sen alipaineletkun --> läpät pysyy auki?
                    Kyllä juuri näin. Solenoidi löytyy imusarjan alta öljymittatikun kohdilta.
                    Tosin kuten edellä jo ehdittiin todeta, ei siitä kokeilusta kyllä mitään jää käteen. Tuota tulppausta voisi harkita ensiapuna ennen varsinaista läppäoperaatiota.
                    Last edited by Clavurion; 01-11-2007, 16:39.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      #55
                      Kiitos kommenteista.
                      Tässä on vain puheenaiheena pääosin ollut e39. Ja kun tämä e60 on ihan avaruusalus niin jänskättää vaan siinä mielessä, että ei vaan joutuisi jotain miljoonaa maksavaa uudelleenohjelmointia tai vastaavaa teettämään operoinnin jälkeen (ja merkkikorjaamon vi..uilua). Alan kyllä uskoa pikkuhiljaa senkin, että läppien asentoa ei mikään systeemi sitten tarkkaile.

                      Olettekos kukaan poisto-operaation tehneistä käyttäneet tämän jälkeen autoa katsastuksessa/päästömittauksessa? Näkyykö poisto siellä mitenkään?

                      Anteeksi vain skeptisyyteni...
                      En missään tapauksessa epäile, etteikö olisi kaukoviisautta poistaa mokomat hirvitykset nimenomaan välttääkseen niistä johtuvan konerikon. Kysymysmerkki minulle tässä asiassa on vain tämä e60. Nii ja mulla on manuaali.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #56
                        Originally posted by Anzafin View Post
                        Kiitos kommenteista.
                        Tässä on vain puheenaiheena pääosin ollut e39. Ja kun tämä e60 on ihan avaruusalus niin jänskättää vaan siinä mielessä, että ei vaan joutuisi jotain miljoonaa maksavaa uudelleenohjelmointia tai vastaavaa teettämään operoinnin jälkeen (ja merkkikorjaamon vi..uilua). Alan kyllä uskoa pikkuhiljaa senkin, että läppien asentoa ei mikään systeemi sitten tarkkaile.

                        Olettekos kukaan poisto-operaation tehneistä käyttäneet tämän jälkeen autoa katsastuksessa/päästömittauksessa? Näkyykö poisto siellä mitenkään?
                        E60 näyttää ehkä sisältä avaruusalukselta, muttei se sitä sen kummemmin ole pellin alta kuin e39:kään. Ihan voit huoletta ne repiä sieltä pois.

                        Katsastuksessa/päästömittauksessa mitataan savutusarvoa, johon nämä eivät vaikuta mitenkään. Näiden vaikutus on havaittavissa vain laboratoriomittauksissa tiettyjen osatekijöiden osuessa kohdalleen.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

                          #57
                          Originally posted by Cell View Post
                          E60 näyttää ehkä sisältä avaruusalukselta, muttei se sitä sen kummemmin ole pellin alta kuin e39:kään. Ihan voit huoletta ne repiä sieltä pois.

                          Katsastuksessa/päästömittauksessa mitataan savutusarvoa, johon nämä eivät vaikuta mitenkään. Näiden vaikutus on havaittavissa vain laboratoriomittauksissa tiettyjen osatekijöiden osuessa kohdalleen.
                          No hienoo. Mitenkäs nuo imusarjan pultit, onko ne jossain momentissa? Ja voisitteko kuvailla tuon solenoidin alipaineletkun tulppaamisen tarkemmin. Kun ei ole vielä imusarja irti niin ei ihan heti hahmota... Siis että mistä kohtaa jne..

                          Olen kyllä lukenut noita irrotusprojekteja ja ohjeita täältä foorumilta mutta ei niistäkään täysin selvinnyt tämä tulppaus.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #58
                            Letkun tulppaaminen on ihan yksinkertaisesti letkun tukkimista, ei sitä nyt sen tarkemmin voi kuvailla :think

                            Kyllä ne varmaan johonkin momenttiin tehtaalla vedetään ihan vain että saadaan toistettava lopputulos ilman tarkistelua, mutta käsivaralla ne voi vetää kiinni ihan huoletta.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Anzafin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 3747
                              • Kajaani

                              #59
                              Originally posted by Cell View Post
                              Letkun tulppaaminen on ihan yksinkertaisesti letkun tukkimista, ei sitä nyt sen tarkemmin voi kuvailla :think
                              Epäilemättä
                              Tarkoitinkin lähinnä että kun irrotan sarjan niin miten löydän oikean kohdan letkusta? Eli jos ymmärsin oikein niin letku irti kellosta ja tukkoon vain?

                              Varmaan kun imusarja on sylissä niin sitten ihan päivänselvä juttu, mutta kun se on vielä paikoillaan...

                              Elekee nyt hermostua kun tollo kyselee

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Originally posted by Anzafin View Post
                                Eli jos ymmärsin oikein niin letku irti kellosta ja tukkoon vain?
                                Jea
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎