Originally posted by Anzafin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TAAS kallis kilaus 530da
Collapse
X
-
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Eikös tässä ketjussa ollut jo joku joka ainakin Kuopion suunnalla tuon homman tekee.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostJoo mutta minulle ei ainakaan ole vielä käynyt selväksi, notta voiko sen e60:een ihan huoletta tehdä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEn näe mitään syytä, miksi ei voisi tehdä. E60 M57N2:ssakin läppäsysteemin on toimintaperiaatteltaan identtinen E39:iin verrattuna. Päästöarvojen suhteen dieselissä mitataan vain savutusarvo, eikä läppien poisto vaikuta siihen mitenkään. Myös moottorinohjaus kuvittelee edelleen läppien olevan toiminnassa, kun läppien siirtoakselin kellolle alipainetta ohjaava solenoidi jätetään tulpattuna toimimaan itsekseen.
Itse en ole mikään autotekniikan ihmelapsi, mutta voisko tuota läppien vaikutusta mihinkään testata ennen varsinaista poistoa että pelkästään tulppaisi sen alipaineletkun --> läpät pysyy auki?Last edited by Anzafin; 01-11-2007, 16:03.
Comment
-
-
Voi sitä testata tuolla tavoin, mutta mikään laitteisto ei mittaa niiden asentoa tai niiden asennosta syntyvää vaikutusta. Huoletta voit poistaa. Johonkin topiciin tulikin todettua, että EGR palikoiden poisto (kokonaan uusi "laippa" imusarjaan) + läppien poisto yhdessä pudottivat kulutusta pari desiä, ei päässyt ennen maantieajossa alle kuuden litran. Vielä kun tukki EGR-jäähdytyksen vesikierron, jonka termostaatti on oikea ongelmapesäke, rupesi auto lämpeämäänkin normaalisti. Eli vaikutukset pelkästään positiivisia.
Niin ja kyseessä oli 530D -01 mutta EGR ja läpät löytyy uudemmistakin.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostOk.
Itse en ole mikään autotekniikan ihmelapsi, mutta voisko tuota läppien vaikutusta mihinkään testata ennen varsinaista poistoa että pelkästään tulppaisi sen alipaineletkun --> läpät pysyy auki?
Tosin kuten edellä jo ehdittiin todeta, ei siitä kokeilusta kyllä mitään jää käteen. Tuota tulppausta voisi harkita ensiapuna ennen varsinaista läppäoperaatiota.Last edited by Clavurion; 01-11-2007, 16:39.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Kiitos kommenteista.
Tässä on vain puheenaiheena pääosin ollut e39. Ja kun tämä e60 on ihan avaruusalus niin jänskättää vaan siinä mielessä, että ei vaan joutuisi jotain miljoonaa maksavaa uudelleenohjelmointia tai vastaavaa teettämään operoinnin jälkeen (ja merkkikorjaamon vi..uilua). Alan kyllä uskoa pikkuhiljaa senkin, että läppien asentoa ei mikään systeemi sitten tarkkaile.
Olettekos kukaan poisto-operaation tehneistä käyttäneet tämän jälkeen autoa katsastuksessa/päästömittauksessa? Näkyykö poisto siellä mitenkään?
Anteeksi vain skeptisyyteni...
En missään tapauksessa epäile, etteikö olisi kaukoviisautta poistaa mokomat hirvitykset nimenomaan välttääkseen niistä johtuvan konerikon. Kysymysmerkki minulle tässä asiassa on vain tämä e60. Nii ja mulla on manuaali.
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostKiitos kommenteista.
Tässä on vain puheenaiheena pääosin ollut e39. Ja kun tämä e60 on ihan avaruusalus niin jänskättää vaan siinä mielessä, että ei vaan joutuisi jotain miljoonaa maksavaa uudelleenohjelmointia tai vastaavaa teettämään operoinnin jälkeen (ja merkkikorjaamon vi..uilua). Alan kyllä uskoa pikkuhiljaa senkin, että läppien asentoa ei mikään systeemi sitten tarkkaile.
Olettekos kukaan poisto-operaation tehneistä käyttäneet tämän jälkeen autoa katsastuksessa/päästömittauksessa? Näkyykö poisto siellä mitenkään?
Katsastuksessa/päästömittauksessa mitataan savutusarvoa, johon nämä eivät vaikuta mitenkään. Näiden vaikutus on havaittavissa vain laboratoriomittauksissa tiettyjen osatekijöiden osuessa kohdalleen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostE60 näyttää ehkä sisältä avaruusalukselta, muttei se sitä sen kummemmin ole pellin alta kuin e39:kään. Ihan voit huoletta ne repiä sieltä pois.
Katsastuksessa/päästömittauksessa mitataan savutusarvoa, johon nämä eivät vaikuta mitenkään. Näiden vaikutus on havaittavissa vain laboratoriomittauksissa tiettyjen osatekijöiden osuessa kohdalleen.
Olen kyllä lukenut noita irrotusprojekteja ja ohjeita täältä foorumilta mutta ei niistäkään täysin selvinnyt tämä tulppaus.
Comment
-
-
Letkun tulppaaminen on ihan yksinkertaisesti letkun tukkimista, ei sitä nyt sen tarkemmin voi kuvailla :think
Kyllä ne varmaan johonkin momenttiin tehtaalla vedetään ihan vain että saadaan toistettava lopputulos ilman tarkistelua, mutta käsivaralla ne voi vetää kiinni ihan huoletta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLetkun tulppaaminen on ihan yksinkertaisesti letkun tukkimista, ei sitä nyt sen tarkemmin voi kuvailla :think
Tarkoitinkin lähinnä että kun irrotan sarjan niin miten löydän oikean kohdan letkusta? Eli jos ymmärsin oikein niin letku irti kellosta ja tukkoon vain?
Varmaan kun imusarja on sylissä niin sitten ihan päivänselvä juttu, mutta kun se on vielä paikoillaan...
Elekee nyt hermostua kun tollo kyselee
Comment
-
-
Originally posted by Anzafin View PostEli jos ymmärsin oikein niin letku irti kellosta ja tukkoon vain?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment