Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    Vajaat 1,5 desiä meni ryynejä faceliftin kuivaimeen. En tiedä onko prefacessa eri kokoinen kuivain.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      Originally posted by Kiwes View Post
      Kuinkahan https://www.motonet.fi/fi/tuote/6053...entorjuja-1-kg mahtais pelittää? tuosta kun ei löydy mitään tietoja, valmistajan sivuilla oli et joten tuosta nyt pikaseen sais sellasen käsityksen et jotain suolaa kenties on:think

      Taidan jatkaa silikaakelin metästystä... joku kehu et sinooperi myy?:think joku askartelun nettikauppa myy 25e/kg (toimipaikka torniossa niin 10e posteja päälle) olisko muita hyviä ideoita? Autoo tarttee päivittäin ni ei voi oikein halliin jättää levälleen et kuivattelis vanhat.

      Sellanen tuossa vielä tuli mieleen, et kuinkahan paljon tuota on siinä kipossa noin suunnilleen? kertaalleen sen aukasin mut pirun vaikee arvioida silmämääräsesti sen tuubin tilavuus.
      Sinooperin rakeet ovat myös murenevaa tavaraa. Minulla on tuo Sinooperin pönttö vielä jossain ja sen saa ostaa pois jos haluaa, mutta ei ne rakeet kuivaimessa toimi Tuo Motonetin rae on sellainen mitä kannattaa selvittää tarkemmin. Ominaisuuksien puolesta kuulostaisi sille, että voisi olla silicageliä ja jos on niin kokeilee ennen kuivaimeen laittaa kastella pienen näytteen ja katsoa pysyykö rakeet kokonaisena. Kannattaa myös katsoa, että raekoko on riittävän iso.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • Stitch
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 97
        • e-suomi

        Noin 40e (paypal-kurssista riippuen) maksaa suomeen lähetettynä uudet rakeet ja suodattimet (?). Lienee nuo "huovan" oloiset läiköset kuvassa:



        Koko korjaussarja maksaa £39.90 + postit £10.50.
        Last edited by Stitch; 08-01-2015, 21:49. Reason: Lisätty koko setin hinta

        Comment

        • JuhanaK
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 11
          • Helsinki

          Morjensta

          Hei kertokaahan fiksummat millä toimenpiteillä lähden ettimään vuotoa? Eli haluaisin saada nyt selville venttiilipaketin vaihdon jälkeen, että missä vuoto. Ei kiinnosta ihan vaan huvin vuoksi hommata sekä pusseja että painevaraajia. Millä voin sulkea pois pussien vuodon tai painevaraajien vuodon? Ongelmana siis että perä putoaa molemmilta puolilta n10 minuutissa..

          Comment

          • markok
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 3019
            • Kuopio

            Originally posted by JuhanaK View Post
            Hei kertokaahan fiksummat millä toimenpiteillä lähden ettimään vuotoa? Eli haluaisin saada nyt selville venttiilipaketin vaihdon jälkeen, että missä vuoto. Ei kiinnosta ihan vaan huvin vuoksi hommata sekä pusseja että painevaraajia. Millä voin sulkea pois pussien vuodon tai painevaraajien vuodon? Ongelmana siis että perä putoaa molemmilta puolilta n10 minuutissa..
            Jos perä putoaa molemmilta puolilta yhtä nopeasti niin vuoto tuskin on pusseissa tai varaajissa. Vaihdoitko kaikki kolme venttiiliä uusiin? Tippuuko perä silloin kun auto on virrattomana parkissa? Kuulostaisi sille, että venttiilit eivät sulkeudu oikein.
            BMW 530iA Touring -05

            Comment

            • zeniitti
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 574
              • 127.0.0.1

              Purin eilen touringin takapään, avasin sen "kupin" josta kompura ja elektroniikka majailee. Näytti tosi siistiltä, ei hapettumia tai likaa. Puhaltelin sinne pari tuntia miedolla lämmöllä sisätilanlämmittimellä ja laitoin kasaan. Kannattaisko varmuuden vuoksi kuivata ryynit uunissa?
              Last edited by zeniitti; 14-01-2015, 11:04.

              Comment

              • Slazha
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2284
                • Joensuu/Syvyys

                Autoon vaihdettu rautajouset yms. tarvittava. Nyt pitäisi saada mittaristosta Tasonsäädön herja pois. Mikähän tieto tulee tasonsäädön boksilta mittaristolle? väylääkö pitkin? vai ihan dummy 12v tai maa?

                Tasonsäädön boksi ilmeisesti rikki koska inpa ei uponnut
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                E36 318is class II, e30 turpo

                Comment

                • mika_z
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2009
                  • 56
                  • Kokkola

                  Originally posted by Slazha View Post
                  Autoon vaihdettu rautajouset yms. tarvittava. Nyt pitäisi saada mittaristosta Tasonsäädön herja pois. Mikähän tieto tulee tasonsäädön boksilta mittaristolle? väylääkö pitkin? vai ihan dummy 12v tai maa?

                  Tasonsäädön boksi ilmeisesti rikki koska inpa ei uponnut
                  NCS expertillä puukotat ZCS:tä varusteen pois ja koodaus perään.
                  Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Eli ZCS:n SA-osasta vähennetään tuo kakkonen pois:
                    Code:
                    GM:      SA:              VN: 
                    00000000 0000000002000000 0000000000   NIVEAUREG //1-Achs-Niveauregulierung
                    Jos ZCS:n muuttaminen tuottaa vaikeutta, samat muutokset saa manipuloimalla:

                    lcm-moduulista:
                    KENNLINIE_LWR_SENSOR -> wert_03 (jos parametri löytyy)
                    LUFTFEDERUNG -> nicht_aktiv

                    Kombista:
                    EHC tai EHC_PREDRIVE -> nicht_aktiv
                    Last edited by böntti; 13-01-2015, 15:19.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Tai helpoiten, ehc fehler tjsp-> nicht melden. Tällä tavalla oon tehnyt kaikki, ohjainlaitteet yms voimjättää paikalleen, eli on helposti otettavissa takaisin käyttöön.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Originally posted by suppari View Post
                        Tai helpoiten, ehc fehler tjsp-> nicht melden. Tällä tavalla oon tehnyt kaikki, ohjainlaitteet yms voimjättää paikalleen, eli on helposti otettavissa takaisin käyttöön.
                        Totta, tuotakin on tullut käytettyä. Tämäkin löytyy sieltä lcm-moduulista. Makuasioita nämä on. Paras tapa olis tietty muokata sitä ZCS:ää, ei sitten haittaa vaikka joku joskus myöhemmin koodailee ZCS:n mukaan.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • JuhanaK
                          Newbiemmer
                          • Nov 2013
                          • 11
                          • Helsinki

                          Originally posted by markok View Post
                          Jos perä putoaa molemmilta puolilta yhtä nopeasti niin vuoto tuskin on pusseissa tai varaajissa. Vaihdoitko kaikki kolme venttiiliä uusiin? Tippuuko perä silloin kun auto on virrattomana parkissa? Kuulostaisi sille, että venttiilit eivät sulkeudu oikein.
                          Tähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            Originally posted by JuhanaK View Post
                            Tähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?
                            Nyt en muista varmaksi tuliko venttiilipaketissa kaikki kolme venttiiliä vai vain kaksi? Ne kaksi on vierekkäin, joista lähtee letkut pusseille ja sitten on vielä aikaisemmin kolmas venttiili, jonka läpi menee molemmat puolet.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • mika_z
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 56
                              • Kokkola

                              Originally posted by JuhanaK View Post
                              Tähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?
                              Pura kompura esille ja ota pohjakuori pois. Sitte virrat päälle/auto käyntiin tai inpalla ajat perän ylös. Sen jälkeen kuuntelet / katsot niitä venttiilipaketin liitoksia jos huomaat vuotoja. Kaupoista löytyy myös vuodon ilmaisijaa, jota voi ruikkia.
                              Laitoithan huolella letkut kiinni venttiilipakettiin?
                              Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                              Comment

                              • maanmittaaja
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2012
                                • 111
                                • Salo

                                Mikähän mahtaa olla vikana. Self level teksti palanut koko ajan autossa. Kuitenkin tuntunut, että säätö toiminut ihan hyvin. Muutaman kerran on harvakseltaan varoitus jäänyt tulematta/lähtenyt pois, jolloin on nostanut perseen ylös. Ja oikea puoli ylempänä, kuin vasen. Kun ajelee about 10-20km perse pystyssä, niin jossain vaiheessa tulee taas näyttöön varoitus järjestelmän toiminnasta ja perä laskee ainakin alkuun todella hissukseen alemmas. Lopulta kuitenkin oikealle tasolleen.

                                Tämä käynyt kolme kertaa, joista ekalla kerralla oli keulan korkeusanturin vipu irronnut ja toiminta palasi vivun laitettua "normaaliksi". Toisen kerran se tuli, kun katsoin BMW scannerilla vikakoodit, joita ei muuten ollut tasonsäädössä. Kun seuraavana aamuna lähdin muiden koodien nollailujen jälkeen ajamaan, nousi perä alkuun ylös. Kolmannen kerran se sitten nousi ihan muuten vaan...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎