Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by Rahu View PostOnko tuo jumalauta jostain merenpohjasta nostettu..?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEn kyllä tajua minäkään miten tuo on tuohon kuntoon saatu. Auton kontti on täytynyt olla vettä puolillaan todella pitkään tai sitten tuo on seissyt vuosia irrallaan vesisateessa. En tosin tiedä menisikö se silti tuohon kuntoon. Kyseessä oli kuitenkin A2 osa eli odotin tuotteen olevan "pikkuisen" toisenlaisessa kunnossa. Samalla firmalla oli kyllä myynnissä toinenkin kompura jossa oli lisämaininta "hapettunut" (kylläkin eri varaosanumerolla oleva). Missähän kunnossa tuo mahtaa olla kun tämän piti olla priima
Edit. niin piti vielä tässä samassa sellaista kysellä, et onko jollain ollu ongelmia liikuttaa tota ilmaperää INPA:lla? Itsellä rasetoitu tuo tasonsäätö ja peräpää nousi ylös joten lätkäisin sit INPA:an pudotusta 50mm ja alko laskemaan sitä mut lähes samassa heitti mittaristoon "susp. selflevel inact" tms. herjan. Oikea takanurkka laski alemmas mitä vasen ja nyt sitten tuo oikea nurkka ei enää reagoi INPA:n asetuksiin... Silti manuaalinen(INPA:lla) perän nostaminen ja laskeminen toimii kummallekin puolelle kuten ennenkin, mut toisaan tuo pysyvä korkeuden asettaminen ei toimi. Tuntuu ettei INPA saisi siirrettyä noita korkeustietoja tonne moduliin. Vasen puolikin jumiutuu jos ensin yrittää liikuttaa tota oikeaa puolta...Last edited by Thuppu; 23-08-2009, 19:25.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNo huh, olipa tosiaan "priima" varaosa. Jotain palautetta tonne purkaamoon kyllä kannattaa antaa. Toivottavasti tuo ei ollu kalliimpi mitä uus vastaava? Joskus purkaamot harrastaa sellaistakin hinnoittelua.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Kun ilmaperästä on laskettu mehut ulos auton ollessa pukeilla, niin missä vaiheessa kompura alkaa niitä taas täyttämään. Perä ilmassa kokeilin virtoja päälle I ja II asentoon mutta ei viellä ainakaan mitään eloa ollut. Onko tuo niin että perä täytyy vaan laskea alas, jolloin tasosensorit heräävät..vai täh
Psst: Pieni kiire olis..Last edited by Nisti; 23-08-2009, 20:01."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostKun ilmaperästä on laskettu mehut ulos auton ollessa pukeilla, niin missä vaiheessa kompura alkaa niitä taas täyttämään. Perä ilmassa kokeilin virtoja päälle I ja II asentoon mutta ei viellä ainakaan mitään eloa ollut. Onko tuo niin että perä täytyy vaan laskea alas, jolloin tasosensorit heräävät..vai täh
Psst: Pieni kiire olis..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostSiinä vaiheessa kun lasket sen alas koska nythän anturit kertovat modulille että perä on ylhäällä joten olisi typerää yrittää pumpata vielä lisää ilmaa sinne."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by markok View Post...Lopuksi vielä kuvia missä kunnossa kompura oli paketista purkamisen jälkeen ja räjäytettynä osiin. Kuvista saattaa olla hyötyä muutenkin jos kompuran toimintaperiaate on mietityttänyt. http://www.nic.fi/~marko80/kompura/
Onneksi oli "takuu" purkamolta. Eniten mietityttää mitä se häiskä on ajatellut kun pakettiin tuota käärinyt...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNuo oikea/vasen-piirien venttiilit ovat tiivistykseltään hieman ongelmaiset. Muovinen lieriö painaa kumilevyä vasten ja pitää niin kauan kuin kumi on elastista. Kun systeemin purkaa, kumi kääntyy/muovilieriö kääntyy väkisinkin pois alkuperäisestä asennostaan, joka ei satu olemaan millintarkasti solenoidiventtiilin keskellä. Tällöin tiivistyskuvioksi tulee tavallaan kahdeksikko, eli kaksi toisensa risteävää rengasta (uraa). Tämä kohta sitten hiljalleen vuotaa, esim muutaman päivän seisomisella maahan tms. Korjauskonstina kokonaan uuden kompressori+venttiilipaketin ostamisen lisäksi tarvitaan paljon näpertelyä ja kokeilua. En ole vielä itsekään onnistunut ja olen alkanut asennoitumaan asiaan "ominaisuutena". Tuo kirjoittamasi ongelma kuulostaisi venttiilien ohjausvialta, kosketushäiriö yhteisessä paineventtiilissä tms.
harmi ku ois ollu kamera mukana,oisin laittanu muutaman kuvan
eilen vaan puhkes toinen palje,oli todella pahasti pykinyt
Comment
-
-
Originally posted by Jölli View Postitsellä kans vänkärin puolen perä valui yön aikana alas.taisin löytää just noista venttileistä vian.otin sen solenoidin sisällä olevan jousen ja venytin sen pidemmäksi,näinhän se painattaa kovemmin.ainakin nyt oli perä ylhäällä tänä aamunaei tarvinnut ruveta uutta kompuraa ostamaan.
harmi ku ois ollu kamera mukana,oisin laittanu muutaman kuvan
eilen vaan puhkes toinen palje,oli todella pahasti pykinytBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Nyt on kuminvaihto koeponnistuksessa..
Irrotin kumin solenoidista (solenoidin sisällä on reikä ja kumi on valettu sen sisään, eli kummankin pään kumi on yhteydessä ohuen reiän kautta). Irrotus onnistui neulalla kaivertamalla. Aavistus pikaliimaa kuopan pohjalle ja uusi kumi päälle.
Uuden kumin tein ostamalla 1,5 mm kumimattoa josta tein sellaisella pyöreällä meistillä 6 mm ympyröitä. Oikea mitta olisi ollut 5,6 mm mutta sellaista meistiä en tähän hätään löytänyt.
Perä pysyi ylhäällä sen 1/2h jonka auton luona puuhasin mutta totuus selvinnee huomenna.Last edited by -Tapi; 03-04-2018, 21:56.---
Comment
-
-
Ei onnistunut. Pelkääjän puoli oli aamulla taas tutulla tavalla hieman alempana kuin kuljettajan puoli. Koska vaihdoin kumit kummallekin puolelle, itse kumipatentti taitaa pitää mutta vuoto saattaa olla jossain liittimessä. Pitää varmaan hankkia vuodonetsintäsprayta ja ryhtyä purkamaan kaikkia liitoksia näkyville.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEi onnistunut. Pelkääjän puoli oli aamulla taas tutulla tavalla hieman alempana kuin kuljettajan puoli. Koska vaihdoin kumit kummallekin puolelle, itse kumipatentti taitaa pitää mutta vuoto saattaa olla jossain liittimessä. Pitää varmaan hankkia vuodonetsintäsprayta ja ryhtyä purkamaan kaikkia liitoksia näkyville.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMillekäs sulla näyttää se vastakappale mikä painautuu kumia vasten siinä venttiilin pitimessä? Sehän on ihan muovia niin ettei siinä olisi säröä tai reunus tyssääntynyt?---
Comment
-
Comment