Originally posted by Ridermtb79
View Post
Originally posted by JiiP
View Post
Originally posted by JiiP
View Post
Metallikuoren päällä olevat pultit avataan vasta kun olet saanut kuoren käännettyä ympäri.
Kun nämä uloimmat pultit on avattu, pitäisi koko rakennelman olla liikuteltavissa. Käännä koko systeemi ympäri.
Jos kyseistä pakettia ei ole ennen avattu, ovat pultit sellaisilla lukkolevyillä kiinni (ne jotka juuri äsken avasit) ja ne pitää irroittaa, että saat peltisen pohjalevyn avattua.
Tässä kohtaa pitäisi kaikki sisuskalut olla näkyvillä ja tällöin myös niiden lämmittämisen tulisi onnistua kohtuullisesti.
HUOM! metallikuoren lämmittäminen sitä purkamatta on kokolailla hidas prosessi, koska kuoren sisällä on vahvahko äänieristekerros, joka eristää kompuran ja venttiilit kokolailla tehokkaasti, jolloin ulkopuolelta puhallettu lämpö ei vaikuta niihin kuin pitkällä viiveellä. Tämän takia tämä metallinen paketti täytyy avata, jotta saat lämpöä suoraan oikeisiin komponentteihin.
Originally posted by JiiP
View Post
Originally posted by JiiP
View Post
Originally posted by JiiP
View Post
Originally posted by JiiP
View Post
Originally posted by JiiP
View Post
Mistä tiedän tämän, no siitä, että avasin kyseistä kuivainta työpöydällä ja pieni määrä rakeista meinasi karata, koska kyseinen metallinen takalevy lähtikin itsekseen aukeamaan. Onneksi rakeet eivät karanneet työpöydältä, joten ne oli helppo kerätä takaisin, mutta vitutus olisi sanoin kuvailematon, jos sen olisi mennyt huolimattomasti avaamaan esimerkiksi pihalla ja rakeet olisivat levinneet maastoon. Siinä vaiheessa ainoaksi mahdollisuudeksi olisi enää tullut hankkia uudet rakeet.
Originally posted by JiiP
View Post
Lopuksi vielä korostaisin sitä, että on erittäin suositeltavaa varmistaa, onko aiemmin mainittu paksu äänieriste (se joka oli metallikuoren sisässä) märkä. Jos on, se on syytä kuivata esimerkiksi saunassa. Lisäksi jos pyöränkoteloon on kertynyt kosteutta, on se kuivattava huolellisesti. Muutoin tämä kosteus helposti kulkeutuu jälleen ilmankuivaimeen ja lopulta kompuraan ja venttiileihin, jäädyttäen taas paikat.
Leave a comment: