Originally posted by rasanttu
View Post
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
jos ilmaputki niin suhina kuuluisi selvästi peräkontissa ja tuskinpa ulkopuolelle kuuluisi juuri mitään. Mut johan tuon nopeesti tarkastaa tuon ilmaputken kunnon.
-
Mulla taitaa olla selvä tapaus, että ilmapussi on puhki, koska ajon jälkeen vanteen sisältä kuuluu suhina ja oikea takanurkka on ihan lintassa 10 min. kuluttua?
Leave a comment:
-
Onko kukaan onnistunut saamaan tasonsäädön vikakoodeja esiin INPA:lla? Alku syksystä kun tappelin tuon järjestelmän kanssa ja vikaa etsiessä nyvin lennosta magneettiventtiileiden johtojakin irti niin silti mitään vikakoodeja ei löytynyt kun viime viikolla koodit luin. Onko kompura yksikölle edes koodia tai nollautuvatko koodit itsestään jos järjestelmä toimii tietyn ajan?Originally posted by Thuppu View PostKokeilin hetki sitten nypätä irti ton modulin mut ei tapahtunu mitään. Sitten kun nyppäs irti virtajohdot pumppuyksikölle niin heitti ton susp. selflevel inact herjan mittaristoon.
Yritin vielä säätää tota perää ja oikea puoli kyllä liikkuu niinkuin pitää, mutta toi vasen ei reagoi. Sitten hand controlilla kyllä taas toimii, perä tippuu ja nousee niinkuin pitää.
Tota koodaamista kait vielä pitää kokeilla. Tää ongelma alkoikin kun koodasin koko auton(muusta syystä) ja toi tasonsäätö nollautui jonka jälkeen meinasin laskea perää sen -50mm. Heitinkin ton lukeman suoraan INPAan mutta samalla kun alkoi laskea perää niin heitti ton susp. selflevel inact herjan kehiin.
Onko noissa tiedoissa jotain hämärää?
Leave a comment:
-
Ehkä tämä sitten kumosi tuonkin teorian. Kun vaihdoin orggis rakeet takaisin tuli vähän tutkittua rakeiden ominaisuuksia kostuessaan ja ainakin sen havaitsin, että Sinooperin rakeet murskaantuvat kastuessaan paljon herkemmin. Lisäksi näytti, että eivät kuiva kastumisen jälkeen yhtä nopeasti, mutta tämän jälkimmäisen kokeen luotettavuus on kyllä aika heikko.Originally posted by Ansseli View PostMulla ainakin toiminut nuo sinooperin rakeet, vaihdettu viime keväänä, heti vaihdon jälkeen herjasi 1-2 kertaa, mutta odotetaan pakkasia ja toivotaan että toimii
Leave a comment:
-
Mulla ainakin toiminut nuo sinooperin rakeet, vaihdettu viime keväänä, heti vaihdon jälkeen herjasi 1-2 kertaa, mutta odotetaan pakkasia ja toivotaan että toimii
Leave a comment:
-
Otetaanpas tämä vanha juttu vielä esille. Loppukesän ja syksyn aikana tuli paljon tapeltua tasonsäädön kompuran kanssa ja ongelmien lähteeksi epäilen näitä Sinooperissa myytäviä Silica Gel rakeita. Mitään muuta syytä en ole keksinyt toimimattomuudelle. Viimeisen kuukauden kaikki on toiminut kuivatuilla originaali rakeilla oikein hyvin. Vielä on tosin hieman aikaista tuuletella ja lopullisesti todellisuus selviää vasta talven aikana. Jos joku muukin on käyttänyt näitä Sinooperin rakeita niin olisi mukava kuulla kommenttia miten on toiminut. Sitä ennen kuitenkin varoituksen sana, että älkää käyttäkö näitä rakeita.Originally posted by markok View PostSinooperista kävin itse hakemassa. 9.90 maksoi 450 gramman purkki. Vieläkun saisi vähän vinkkiä rakeiden vaihtoon? Onko kaikki osat avattavissa kierre liitoksin vai onko jotain klipsejä tai joutuuko turvautumaan sahaan ja puukkoon?
Leave a comment:
-
Lue INPA:lla livedataa tuolta yksiköltä ja tarkista että molemmat anturit lähettää tietoa.
Leave a comment:
-
"Control unit" puolella samassa valikossa vikakoodien kanssa oli muistaakseni "System reset". Ettei tuossa nyt olisi mennyt "Transport mode" päälle? Sen saa pois "Service fuctions" osiosta, josta myös korkeuden säätö tehdään. KLIKOriginally posted by Thuppu View PostEn oo kokeillu. Kait se pitää silläkin kokeilla jos mä löydän sen säätövalikon sieltä jostain..? Ihmetyttää vaan ku tuolla INPAlla se on ennemmin onnistunut kivuttomasti ja se on vielä niin mukavan kevyt ohjelma.
Eli tossa DIS:ssä on siis resetointimahdollisuus?
Leave a comment:
-
En oo kokeillu. Kait se pitää silläkin kokeilla jos mä löydän sen säätövalikon sieltä jostain..? Ihmetyttää vaan ku tuolla INPAlla se on ennemmin onnistunut kivuttomasti ja se on vielä niin mukavan kevyt ohjelma.Originally posted by Clavurion View PostOletko DIS:llä kokeillut nollata järjestelmää ja sitten muuttaa korkeutta? Tuo korkeuden asetus muutenkin paljon näppärämpi DIS:llä, ei tarvi arpoa niitä muutoksia.
Eli tossa DIS:ssä on siis resetointimahdollisuus?
Leave a comment:
-
Oletko DIS:llä kokeillut nollata järjestelmää ja sitten muuttaa korkeutta? Tuo korkeuden asetus muutenkin paljon näppärämpi DIS:llä, ei tarvi arpoa niitä muutoksia.
Leave a comment:
-
Kokeilin hetki sitten nypätä irti ton modulin mut ei tapahtunu mitään. Sitten kun nyppäs irti virtajohdot pumppuyksikölle niin heitti ton susp. selflevel inact herjan mittaristoon.
Yritin vielä säätää tota perää ja oikea puoli kyllä liikkuu niinkuin pitää, mutta toi vasen ei reagoi. Sitten hand controlilla kyllä taas toimii, perä tippuu ja nousee niinkuin pitää.
Tota koodaamista kait vielä pitää kokeilla. Tää ongelma alkoikin kun koodasin koko auton(muusta syystä) ja toi tasonsäätö nollautui jonka jälkeen meinasin laskea perää sen -50mm. Heitinkin ton lukeman suoraan INPAan mutta samalla kun alkoi laskea perää niin heitti ton susp. selflevel inact herjan kehiin.
Onko noissa tiedoissa jotain hämärää?
Leave a comment:
-
SaaOriginally posted by Thuppu View PostSaako tota e39:in tasonsäätöä mitenkään resetoitua? Ei vaan edelleenkään tahdo toi vasen puoli laskea haluttuun tasoon... :think
Nyppäät modulin lennosta irti ja laitat takaisin, näin se yleensä on säätänyt itsensä uudelleen jos asetukset muuten kunnossa
Leave a comment:
Leave a comment: