Originally posted by markok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Last edited by Jii_Koo; 21-12-2016, 12:49.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostNiin joutuuhan kompurakin toki kovemmille sitä mukaa kun pussit täyttyvät. Mutta myös ihan ala-asennosta nosto oli selvästi väsyneempi kun autossa kakkosvirrat päällä ja 25A laturi kiinni, kuin mitä koneen käydessä. Sillä tuo kävi mielessä...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kävipä tuossa taannoin että lumisella perämehtätiellä jäi tourinki mahastaan kiinni lumeen. Autoa lumesta kaivaessa tuli mieleen, että jos mukana olisi ollut läppäri ja inpa niin lumitalkoot oisivat voineet olla kevyemmät, kun perää olisi saanut nostettua ylöspäin.
Kysymys kuuluukin, voiko ilmaperää nostaa käsin jotenkin ilman Inpaa ja läppäriä ns pakotetusti suoraan jostain ilman erillisiä työkaluja?Nyt: E39 530DA Touring -98
ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
Comment
-
-
Originally posted by Playpig View PostKävipä tuossa taannoin että lumisella perämehtätiellä jäi tourinki mahastaan kiinni lumeen. Autoa lumesta kaivaessa tuli mieleen, että jos mukana olisi ollut läppäri ja inpa niin lumitalkoot oisivat voineet olla kevyemmät, kun perää olisi saanut nostettua ylöspäin.
Kysymys kuuluukin, voiko ilmaperää nostaa käsin jotenkin ilman Inpaa ja läppäriä ns pakotetusti suoraan jostain ilman erillisiä työkaluja?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEipä taida saada. Hanki joku halpa xp läppäri ~20€, siihen autolaturi ~20€ ja inpa piuha ~10€. Läppäri pysyvästi jonnekkin autoon.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostMuistaako inpa sen alkuperäisen arvon? Tai mitä siellä pitäisi olla? Täytyy tarkistaa onko oma ihan oikeassa korkeudessa, jotenkin näyttää matalalta. Palkeet ei vuoda, auto on ja pysyy siinä korossa ja joka kerta kun olen paineet laskenut niin kompura on nostanut auton takaisin samaan korkoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostEikö siihen olly germaaniassa joku boksi mikä muutti ratin kanavasäädöt, tasosäädön ylös-alas painikkeiksi.
Muuten kait sinne voi vastukset laittaa anturien johtoihin ja napista aktivoida, ainaki vakio asento löytyy, vai juokseeko sielläki pwämmää.
Eiköhän tuo onnistuisi tuolla vastus patentillakin. Ei muuta kuin mittaamaan anturilta vastusarvot kun perä on ylhäällä ja sitten vain laskee alkuperäisen korkeuden vastusarvolle sopivan vastuksen rinnalle.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostEikö siihen olly germaaniassa joku boksi mikä muutti ratin kanavasäädöt, tasosäädön ylös-alas painikkeiksi.
Muuten kait sinne voi vastukset laittaa anturien johtoihin ja napista aktivoida, ainaki vakio asento löytyy, vai juokseeko sielläki pwämmää.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostTasoanturit on hall-anturit, ei potentiometrit.
Tämän linkin takaa löytyy enemmänkin juttua samasta aiheesta http://www.electro-tech-online.com/t...ension.113568/BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSitä ilmaperää on joku voinut laskea, eli auto ei muista tehtaan arvoja. Perää voi ajaa käsiohjauksella tai sitten sille voi asettaa uuden korkeuden.
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa81 View PostMistä tiedän mikä on se tehtaan asettama, juurikin se oikea jossa palkeet toimii kuten niiden pitääkin toimia?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKatsot korjausoppaasta autollesi oikean korkeuden ja mittaat kaaresta. Mitat löytyy korjausoppaista ja esim. BMW TIS / ISTA.
33 00 Rear axle - ride height E39 TOUR
Height clearance under normal load (measured with a tape measure from the bottom edge of the wheel rim to the lower edge of the wheel arch on the perpendicular passing through the center of the wheel)
The difference in the deviation from the set value among all the wheels Max. mm 10
serially
rim 15 " mm B 548
rim 16 " mm B 561
rim 17 " mm B 576
rim 18 " mm B 589
sports chassis with low-slung
(Touring with air spring)
rim 15 " mm B 548
rim 16 " mm B 561
rim 17 " mm B 576
rim 18 " mm B 589
adjustable ride height (air spring)
rim 15 " mm B 563
rim 16 " mm B 576
rim 17 " mm B 591
rim 18 " mm B 604
accessories for off-road (without ride height adjustment)
rim 15 " mm B 568
rim 16 " mm B 581
rim 17 " mm B 596
rim 18 " mm B 609
Tiedoksi muillekin jos joku asiaa pohtii. Itsellä se on tuo 576mm.
Comment
-
-
Juttelin tuon Andy Fultonin (bagpipingandy, kehittänyt sen "oikean alkuperäisen" kompuran korjaussarjan) kanssa s-postitse ja mies oli sitä mieltä, että kulunut pytty ei olisi ongelma hänen uudella männänrenkaallaan. Olen siis itse vaihtanut jonkun toisen eBay-männänrenkaan, eikä tämä ratkaissut laiskan kompuran pulmaa. Andyllä on kuulemma myös tehdasuusia sylinterejä, mutta sanoi ettei se ratkaise ongelmaani, vaan ongelma ratkeaa hänen männänrenkaallaan.
Onko tuosta bagpiping Andyn sarjasta kokemuksia?
Juu ja tiedän, että uudella kompuralla korjaisin ongelman, mutta haluaisin päästä juurisyyhyn kiinni, enkä vaihdella turhaan mitään.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Comment