Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8269
    • Järvikylä (Nakkila)

    no omalla kohdalla olen todennut koko stepin turhaksi, kun vaihteisto toimii hienosti niin ei sen toimintaan tarvii puuttua
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3659
      • Raisio

      E39 tourinki 530iA vai 540iA

      Nykyinen e39 525iA tourinki on ihan jees autona, muttei jaksa enää säväyttää riittävästi ja vähitellen olen huomannut vilkuilevani yhä enemmän ja enemmän automyyntisivustoja... kääk.

      530iA olis luonnollinen hyppäys "isompaan" ja teknisesti varmaa M54 ja steptronic tekniikkaa... mutta tarjokaako riittävästi lisäfiiliksiä?!?

      540iA... siinä on jotain erilaista, kutoskone ei enää tunnu mitenkään erikoiselta, lähinnä sellainen perusbemarin minimivaatimus. 8-sylinterinen tuo jotain luksusta, erilaisuutta ja vaikka kutosen äänet on ok, mutta kun vuosi sitten ohjastin e39 Mvitosta oli se ison koneen aina läsnä oleva vääntö ja sopivilla kierroksilla/kaasupolkimen asennoilla tuleva pakoääni suloääntä korvilleni

      Mutta mutta, onko 540 enää järkevä valinta jos vertaa 530 malliin. Miten tekniikan keston laita, hajooko 540 stepit helposti ja jos niin miksi. Ainakin monen kohdalla myynti-ilmoituksissa on mainintaa vaihdetusta/korjatusta laatikosta. Eli soveltuuko 540i steppi trailerikäyttöön laatikon keston puolesta? On noita vanhempia harrasteautoja, joita tarvittaessa olis kiva vedellä.

      Onko tekniikassa ( moottori ym ) joku rajakohta ns ison pamauksen tyyliin kuten 6-koneisten kohdalla.

      Käyttökulut toki on 540 kohdalla korkeimmat, mutta polttoainekulutuksen perusteella ei valintaa tehdä, koska kilsat vuositasolla jää kuitenkin alle 10tkm rajan.

      Kommentteja, kokemuksia, vinkkejä... kiitos.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        Originally posted by ritariässä View Post
        Nykyinen e39 525iA tourinki on ihan jees autona, muttei jaksa enää säväyttää riittävästi ja vähitellen olen huomannut vilkuilevani yhä enemmän ja enemmän automyyntisivustoja... kääk.

        530iA olis luonnollinen hyppäys "isompaan" ja teknisesti varmaa M54 ja steptronic tekniikkaa... mutta tarjokaako riittävästi lisäfiiliksiä?!?

        540iA... siinä on jotain erilaista, kutoskone ei enää tunnu mitenkään erikoiselta, lähinnä sellainen perusbemarin minimivaatimus. 8-sylinterinen tuo jotain luksusta, erilaisuutta ja vaikka kutosen äänet on ok, mutta kun vuosi sitten ohjastin e39 Mvitosta oli se ison koneen aina läsnä oleva vääntö ja sopivilla kierroksilla/kaasupolkimen asennoilla tuleva pakoääni suloääntä korvilleni

        Mutta mutta, onko 540 enää järkevä valinta jos vertaa 530 malliin. Miten tekniikan keston laita, hajooko 540 stepit helposti ja jos niin miksi. Ainakin monen kohdalla myynti-ilmoituksissa on mainintaa vaihdetusta/korjatusta laatikosta. Eli soveltuuko 540i steppi trailerikäyttöön laatikon keston puolesta? On noita vanhempia harrasteautoja, joita tarvittaessa olis kiva vedellä.

        Onko tekniikassa ( moottori ym ) joku rajakohta ns ison pamauksen tyyliin kuten 6-koneisten kohdalla.

        Käyttökulut toki on 540 kohdalla korkeimmat, mutta polttoainekulutuksen perusteella ei valintaa tehdä, koska kilsat vuositasolla jää kuitenkin alle 10tkm rajan.

        Kommentteja, kokemuksia, vinkkejä... kiitos.
        Ei se 530iA ole juuri sen kummenpi kuin se 525:kaan. Jos e39 korimalli on tulossa niin 540 katselisin sitten. Tai sitten ajelee 525:lla ja päivittää suoraa E61 530iA.. Kyllä se 540 jaksaa hymyilyttää aika pitkään 525:sen jälkeen.. nimimerkillä kokemusta on. Vääntöä kuitenkin +80% ja tehoa melkein +50% tuntuu!

        Mielestäni V8 ja R6 tekniikoiden luotettavuudessa ei juurikaan ole eroa. 540 tulee uudempi m62tu moottorimalli 9/98 -> ja kai se laatikkokin päivittyi viimeistään tuossa. Katselisin kyllä tuosta 99 vuosimallista eteenpäin ja mielellään tietenkin vielä facelift malleja 01->

        Tästäkin aiheesta on aikaisemmin "väännetty" sivukaupalla, löytynee searchilla.

        Comment

        • pva86
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 37
          • Vaasa

          e39 520iA

          Olen aikaissa ostaa 520iA-mallista e39 farkkua. Autolla on ajettu 280tkm ja hieman mietityttää tuo vaihdelaatikon kestävyys. Eri foorumeilla on ollut juttua laatikoiden hajoamisesta, mutta onko riski yhtä suuri myös näillä pienemmillä bensamoottoreilla?

          Onko näin paljon ajetulla bensa-autolla vielä paljon kilometrejä luvassa vai onko todennäköisempää saada täysi pommi? Autossa on täysi merkkiliikkeen huoltokirja tähän päivään saakka. Mitään nivelten tai muiden kuluvien osien vaihtoja ei ole dokumentoitu, mutta auto näyttää ainakin nyt toimivan hienosti.

          Mainittakoon vielä etten osaa kovin isoja remontteja tehdä itse, joten silläkin saattaa olla vaikutusta auton hankinnassa.
          E90 318d 2008
          Ex. E39 520iA 2004
          Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by pva86 View Post
            Olen aikaissa ostaa 520iA-mallista e39 farkkua. Autolla on ajettu 280tkm ja hieman mietityttää tuo vaihdelaatikon kestävyys. Eri foorumeilla on ollut juttua laatikoiden hajoamisesta, mutta onko riski yhtä suuri myös näillä pienemmillä bensamoottoreilla?

            Onko näin paljon ajetulla bensa-autolla vielä paljon kilometrejä luvassa vai onko todennäköisempää saada täysi pommi? Autossa on täysi merkkiliikkeen huoltokirja tähän päivään saakka. Mitään nivelten tai muiden kuluvien osien vaihtoja ei ole dokumentoitu, mutta auto näyttää ainakin nyt toimivan hienosti.

            Mainittakoon vielä etten osaa kovin isoja remontteja tehdä itse, joten silläkin saattaa olla vaikutusta auton hankinnassa.
            Bensakoneiden automaattilaatikot ovat ZF:n valmistamia ja lähes ikiliikkujia.
            Nuo dieseleiden GM valmisteisten laatikkojen kauhutarinat ei siis kosketa bensakoneisten ZF:iä...vaikka toki taas jonkun tutun tutun tutulta on tällainenkin laatikko joskus poikinut.
            Oikeasti, ei mitään huolta tässä kohtaa laatikosta koska se hajoaa ainoastaan väärin tehdyllä "öljyhuollolla"...jota siihen ei tarvitse tehdä.

            Comment

            • pva86
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 37
              • Vaasa

              Kiitos vastauksesta. Tein autosta kaupat ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Ensimmäinen BMW kysymyksessä, joten hieman vielä jännittää mitä tulee vastaan. Muuten erinomainen auto, joten toivon että kestää vielä pitkään.
              E90 318d 2008
              Ex. E39 520iA 2004
              Ex. 2x Volvo, 1x Mazda, 2x Opel, 3x Seat, 2x Audi, 1x Skoda 1x VW

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2070
                • Pirkanmaa

                Tulipa ostettua todellinen ikiliikkuja, 525tds saksantuonti, jolla ajettu 585tkm, mutta silti paremmassa kunnossa sisäisesti ja ulkoisesti kuin edelliset 280tkm ja 375tkm ajetut.

                Pikkuvikaa tuntuu olevan, mutta ajollisesti lähes 100%, en ole kyllä ennen TDS:ää ajanut, mutta toimivalta tuntuu.

                Vikaa mitä pitäisi korjata:
                - ABS ja ASC-valot palaa, varmaan antureissa mätää kun välillä sammuu, mutta silloin ABS:it ruksuttaa kun vähän painaa jarrua.
                - Ilmastoinnin kompura taitaa olla caput
                - Ilmastoinnin siili varmaan caput, puhallinnopeus ei tottele oikein näppäimiä ja autolla on kokoajan nollassa.
                - Ulkolämpötilamittari näyttää -40c, mutta varmaan piuhat poikki (toivottavasti)
                - Valomoduulissa jotain häikkää, kun matkustajan pitkä palaa kokoajan.

                Mutta pikkuhiljaa pikkuhiljaa kuin Iisakin kivikirkkoa, mutta ABS:it pitää 1kk sisään kun katsastus on. Auton kun sai omasta mielestä polkuhintaan niin on vikojensa arvoinen.

                Autoon kuulemma syöttöpumppu vaihdettu n. 2 vuotta sitten (100-150tkm) Mikä tämän osan normaali elinikä on ja mistä voi päätellä jos ja kun se alkaa hajoilemaan?
                Last edited by Jax_KiBez; 10-08-2011, 05:37.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • Rikardo
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 715
                  • Karkkila

                  Laitetaanpa nyt vihdoinkin ensimmäinen viesti foorumille
                  Olisi tarkoitus nyt tässä talven aikana vaihdatella oma lähes 300tkm ajettu V40 T4 työmatkan pidentymisen vuoksi 530d touringiin.

                  Joku on varmaan vastaavanlaisen vaihdon tehnyt, niin onko odotettavissa kulkupuolella mitään dramaattista muutosta suuntaan tai toiseen? Tavaratilaa ainakin lienee enemmän? Toinen vaihtoehto on sitten E46 330d, mutta tavaratila taitaa olla suurinpiirtein samankokoinen Volvon kanssa, ellei vähän pienempi?
                  Kulutus lienee matka-ajossa/sekalaisessa ajossa hieman alle tuon T4:n 9l/100km?

                  Tarkoitus olisi pitää 530d:tä vähän pidempään kuin nykyistä, niin ilmeisesti kannattaisi katsella jotain vähän ajettua? Jonku 200tkm ajetun voi varmaan vielä laskea vähän ajetuksi? Hyvällä pidolla olleessa ei kilometrit kuitenkaan paina?
                  ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                  ex:TitanSilber E91 330da
                  -Karkkila Connection-

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3828
                    • California

                    Minkälainen tuo 525tds on verrattuna 530d? Entä viritettävyys? Tuo 183hv 3.0d ei ainakaan itseä ole kovinkaan vakuuttanut, ajattelin että josko tuo pienempi TDS on jopa parempi pata?
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5419
                      • Oulu

                      Originally posted by Rikardo View Post
                      Kulutus lienee matka-ajossa/sekalaisessa ajossa hieman alle tuon T4:n 9l/100km?
                      Siis kai nyt diisseli menee alle 6 litraan jos ehjä on? Tai ainakin se 6

                      Comment

                      • Rikardo
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 715
                        • Karkkila

                        Originally posted by rizzo View Post
                        Siis kai nyt diisseli menee alle 6 litraan jos ehjä on? Tai ainakin se 6
                        No joo, taisi tulla joku aivopieru tuon suhteen. Hyvä tietää, ettei kuluta noin paljoa.
                        ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                        ex:TitanSilber E91 330da
                        -Karkkila Connection-

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5419
                          • Oulu

                          Originally posted by Rikardo View Post
                          No joo, taisi tulla joku aivopieru tuon suhteen. Hyvä tietää, ettei kuluta noin paljoa.
                          Juu meni se numero varmaan väärinpäin

                          Ootko automaattia vai manuaalia miettinyt? Kannattaa kattoa onko lastutettu vai ei, ainakin mulla on semmonen käsitys että autom. + lastu = ei tule kestämään loputtomiin.

                          Muutenhan E39 ainakin on aivan eri planeetalta ajaa kun S/V40 Tuskin tulet katumaan!

                          Comment

                          • Rikardo
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 715
                            • Karkkila

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Juu meni se numero varmaan väärinpäin

                            Ootko automaattia vai manuaalia miettinyt? Kannattaa kattoa onko lastutettu vai ei, ainakin mulla on semmonen käsitys että autom. + lastu = ei tule kestämään loputtomiin.

                            Muutenhan E39 ainakin on aivan eri planeetalta ajaa kun S/V40 Tuskin tulet katumaan!
                            Manuaalia kattelen, mutta jos hyvä automaatillinen tulee vastaan niin en hylkää sillä perusteella.

                            On tuosta E39:stä tullut luettua paljon, ehkä vähän liikaakin, mutta kyllä se vaikuttaa juuri semmoiselta mikä on hakusessa.
                            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                            ex:TitanSilber E91 330da
                            -Karkkila Connection-

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              Originally posted by BMW View Post
                              Minkälainen tuo 525tds on verrattuna 530d? Entä viritettävyys? Tuo 183hv 3.0d ei ainakaan itseä ole kovinkaan vakuuttanut, ajattelin että josko tuo pienempi TDS on jopa parempi pata?
                              No ei kai noita voi edes verrata. Tuo tds on ihan museokamaa.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • PP440
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1263
                                • Mikkeli

                                ....................

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎