Taasko se Hemi keksii ruostumisen uudelleen, E39:sit kyllä ruostuu, piste.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juu, omaani E39:ia jouduttiin jopa hitsailemaan. Helma oli ilmeisesti paskasti korjattu ja siksi mätinyt. Takakontissa oli läpireikiä sitten ihan itsekseen syntynyt. Mitä noita kattellu, niin ei ole 1 eikä 2 E39:iä, minkä helmakoteloita näkyy laitetun. toki hyviäkin näkee, että joku laatuvaihtelu tuossa on tai jotain.
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostMutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?
Comment
-
-
E39 530d pre-facelift vs facelift
Kertokaapa asiasta tietävät puolueettomia kokemuksia siitä, miten E39 530d facelift-malli (142 kW) eroaa ajoltaan pre-facelift-versiosta (135 kW).
Onko tekniikassa muuta eroa kuin eri turbo ja tiukempi ohjelma? Mites käyttöluotettavuus, kulutus, tehot jne. Tuntuu ainakin olevan selvä kynnys hinnoissa pre-facelift- ja facelift-mallien välillä :thinkE34 525i M50B25 '91 Nauticgrün
Ex: E39 530dT '01 M-Sport Cosmosschwartz metallic
Ex: E34 535i '91 Diamantschwarz metallic
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJätä korjaamatta. Jos joku sivullinen kehtaa mainita asiasta, kerrot vain, että tuo ei ole ruostetta vaan sinkin reagointia. Tarvittaessa näytät vielä tulosteen muutamasta Hemin viestistä.
Comment
-
-
Originally posted by mitrunhe View PostKertokaapa asiasta tietävät puolueettomia kokemuksia siitä, miten E39 530d facelift-malli (142 kW) eroaa ajoltaan pre-facelift-versiosta (135 kW).
Onko tekniikassa muuta eroa kuin eri turbo ja tiukempi ohjelma? Mites käyttöluotettavuus, kulutus, tehot jne. Tuntuu ainakin olevan selvä kynnys hinnoissa pre-facelift- ja facelift-mallien välillä :think
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostMutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostEi tuollaista moottoripäivitystä ole koskaan E39:siin tullut, tai sitten multa on jotain mennyt pahasti ohi. E46:seen tuli 3.0d koneeseen päivitys vuonna 2003.Ja tällä mennään: E39 530dAT -01 ///M-sport
Aiemmat:
E46 328i -99
E39 530dA -02
E34 520i -94
E36 318is coupe -94
E34 525i -88
E36 316i -92
E30 320i -86
4xE30 316i 88-89
Comment
-
-
Originally posted by jupeh View PostOn tullut juurikin tuo kyseinen moottoripäivitys (vanha 135 kW --> uusi 142 kW) myös E39:siin, ellen ihan väärässä niin faceliftin yhteydessä eli syksyllä 2000. Myös vääntöä tuli uudempaan lisää n. 20 Nm. Tehoerot ovat kuitenkin sen verran pieniä että mielestäni niillä ei ole hirveän suurta merkitystä vanhemman ja uudemman välillä. Sensijaan uudemmissa ilmeisesti ainakin eri turbo joka kestävämpi, ainakin turboviat ovat yleisempiä juurikin noissa vanhemmissa :think
Comment
-
-
Kertokaas, tekeekö noilla 5-6000€ e39 koppasilla Bemareilla mitään? Hakusessa olisi joku alta 250 tkm ajettu (tai ainakin sen kuntoinen) 520i-528i ja Nettiautossa näkee jo jonkun verran yksilöitä tuossa hintaluokassa, sedaneita vähän halvemmallakin. Kysymys lienee se, että kannattaako edes harkita moisen ostamista, vai onko hintaluokka vielä niin alhainen, että siinä myydään konevikaiset ja muut pommit?
Vaihtoehtona olen katsellut 1.8T A4 Audeja ja samalla motilla olevia Passatteja, mutta kun noissa tuntuu olevan kaikenlaista ongelmaa, mm. vaihteiston ja alustan, sekä turbon ja jakohihnan kanssa, joista ei viitsisi käyttöauton kanssa erityisesti tapella. Kilometrejä tulisi vuodessa suht runsaasti ja siksi joku päälle 300 tkm ei käy ja mielellään merkki olisi BMW, niin olisi edes jonkinlaista tietämystä tekniikasta ja löytyisi diagnostiikkavehkeitä, erikoistyökaluja yms.
Toinen vaihtoehto on sitten, että voiko joku suositella minkäänlaista Bemaria, esim. E36 tai E34, jonka saisi alle 6000€ ja mielellään kohtuullisessa kunnossa olevan, siis ei uusi, muttei konerempan tarpeessa.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostKertokaas, tekeekö noilla 5-6000€ e39 koppasilla Bemareilla mitään? Hakusessa olisi joku alta 250 tkm ajettu (tai ainakin sen kuntoinen) 520i-528i ja Nettiautossa näkee jo jonkun verran yksilöitä tuossa hintaluokassa, sedaneita vähän halvemmallakin. Kysymys lienee se, että kannattaako edes harkita moisen ostamista, vai onko hintaluokka vielä niin alhainen, että siinä myydään konevikaiset ja muut pommit?
Vaihtoehtona olen katsellut 1.8T A4 Audeja ja samalla motilla olevia Passatteja, mutta kun noissa tuntuu olevan kaikenlaista ongelmaa, mm. vaihteiston ja alustan, sekä turbon ja jakohihnan kanssa, joista ei viitsisi käyttöauton kanssa erityisesti tapella. Kilometrejä tulisi vuodessa suht runsaasti ja siksi joku päälle 300 tkm ei käy ja mielellään merkki olisi BMW, niin olisi edes jonkinlaista tietämystä tekniikasta ja löytyisi diagnostiikkavehkeitä, erikoistyökaluja yms.
Toinen vaihtoehto on sitten, että voiko joku suositella minkäänlaista Bemaria, esim. E36 tai E34, jonka saisi alle 6000€ ja mielellään kohtuullisessa kunnossa olevan, siis ei uusi, muttei konerempan tarpeessa.
meillä ollut 528iA n. 2v 168tkm-220tkm ja nyt on ensimmäiset remontit, eli tukivarsijumppa etupäähän. ollut kyllä todella edullinen auto ajellaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Tuurilla saa jo 3ke todella hyviä yksilöitä. 6ke en ihan helpolla maksais pre-facelifteistä, jollei sitten ole m5sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Omasta ex e39 525i -01 160tkm. Takakontin ja takapuskurin välisessä pellissä..Last edited by väiski525; 26-09-2011, 20:43.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostTuohon peltiin helposti kolahtaa jokin konttia lastatessa, jonka jälkeen menee kosteutta maalipinnan alle ja ilmestyy kupru. Myös omassa e39:ssä samassa paikassa pieni kupru.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Comment