Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Taasko se Hemi keksii ruostumisen uudelleen, E39:sit kyllä ruostuu, piste.

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      Juu, omaani E39:ia jouduttiin jopa hitsailemaan. Helma oli ilmeisesti paskasti korjattu ja siksi mätinyt. Takakontissa oli läpireikiä sitten ihan itsekseen syntynyt. Mitä noita kattellu, niin ei ole 1 eikä 2 E39:iä, minkä helmakoteloita näkyy laitetun. toki hyviäkin näkee, että joku laatuvaihtelu tuossa on tai jotain.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by mikron View Post
        Mutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?
        Jätä korjaamatta. Jos joku sivullinen kehtaa mainita asiasta, kerrot vain, että tuo ei ole ruostetta vaan sinkin reagointia. Tarvittaessa näytät vielä tulosteen muutamasta Hemin viestistä.
        E39 528iA

        Comment

        • mitrunhe
          Newbiemmer
          • Aug 2009
          • 19
          • Kajaani

          E39 530d pre-facelift vs facelift

          Kertokaapa asiasta tietävät puolueettomia kokemuksia siitä, miten E39 530d facelift-malli (142 kW) eroaa ajoltaan pre-facelift-versiosta (135 kW).

          Onko tekniikassa muuta eroa kuin eri turbo ja tiukempi ohjelma? Mites käyttöluotettavuus, kulutus, tehot jne. Tuntuu ainakin olevan selvä kynnys hinnoissa pre-facelift- ja facelift-mallien välillä :think
          E34 525i M50B25 '91 Nauticgrün
          Ex: E39 530dT '01 M-Sport Cosmosschwartz metallic
          Ex: E34 535i '91 Diamantschwarz metallic

          Comment

          • J-Poika
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 835
            • There's a place in the North, far far away

            Originally posted by TJJ View Post
            Jätä korjaamatta. Jos joku sivullinen kehtaa mainita asiasta, kerrot vain, että tuo ei ole ruostetta vaan sinkin reagointia. Tarvittaessa näytät vielä tulosteen muutamasta Hemin viestistä.
            mutta kun zn reagoi niin se samalla ohenee elikkä suomeksi sinkkikerros ei suojaa loputtomiin vaan lopulta jopa sinkitty katiska ruostuu kun tarpeeksi kakassa kahlaa

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3828
              • California

              Originally posted by mitrunhe View Post
              Kertokaapa asiasta tietävät puolueettomia kokemuksia siitä, miten E39 530d facelift-malli (142 kW) eroaa ajoltaan pre-facelift-versiosta (135 kW).

              Onko tekniikassa muuta eroa kuin eri turbo ja tiukempi ohjelma? Mites käyttöluotettavuus, kulutus, tehot jne. Tuntuu ainakin olevan selvä kynnys hinnoissa pre-facelift- ja facelift-mallien välillä :think
              Ei tuollaista moottoripäivitystä ole koskaan E39:siin tullut, tai sitten multa on jotain mennyt pahasti ohi. E46:seen tuli 3.0d koneeseen päivitys vuonna 2003.
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                Originally posted by mikron View Post
                Mutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?
                Tähän vielä vastausta odottelen.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • jupeh
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 34
                  • Kajaani

                  Originally posted by BMW View Post
                  Ei tuollaista moottoripäivitystä ole koskaan E39:siin tullut, tai sitten multa on jotain mennyt pahasti ohi. E46:seen tuli 3.0d koneeseen päivitys vuonna 2003.
                  On tullut juurikin tuo kyseinen moottoripäivitys (vanha 135 kW --> uusi 142 kW) myös E39:siin, ellen ihan väärässä niin faceliftin yhteydessä eli syksyllä 2000. Myös vääntöä tuli uudempaan lisää n. 20 Nm. Tehoerot ovat kuitenkin sen verran pieniä että mielestäni niillä ei ole hirveän suurta merkitystä vanhemman ja uudemman välillä. Sensijaan uudemmissa ilmeisesti ainakin eri turbo joka kestävämpi, ainakin turboviat ovat yleisempiä juurikin noissa vanhemmissa :think
                  Ja tällä mennään: E39 530dAT -01 ///M-sport
                  Aiemmat:

                  E46 328i -99
                  E39 530dA -02
                  E34 520i -94
                  E36 318is coupe -94
                  E34 525i -88
                  E36 316i -92
                  E30 320i -86
                  4xE30 316i 88-89

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3828
                    • California

                    Originally posted by jupeh View Post
                    On tullut juurikin tuo kyseinen moottoripäivitys (vanha 135 kW --> uusi 142 kW) myös E39:siin, ellen ihan väärässä niin faceliftin yhteydessä eli syksyllä 2000. Myös vääntöä tuli uudempaan lisää n. 20 Nm. Tehoerot ovat kuitenkin sen verran pieniä että mielestäni niillä ei ole hirveän suurta merkitystä vanhemman ja uudemman välillä. Sensijaan uudemmissa ilmeisesti ainakin eri turbo joka kestävämpi, ainakin turboviat ovat yleisempiä juurikin noissa vanhemmissa :think
                    Tarkistin ja näinhän se asia olikin. Aina oppii uutta
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Kertokaas, tekeekö noilla 5-6000€ e39 koppasilla Bemareilla mitään? Hakusessa olisi joku alta 250 tkm ajettu (tai ainakin sen kuntoinen ) 520i-528i ja Nettiautossa näkee jo jonkun verran yksilöitä tuossa hintaluokassa, sedaneita vähän halvemmallakin. Kysymys lienee se, että kannattaako edes harkita moisen ostamista, vai onko hintaluokka vielä niin alhainen, että siinä myydään konevikaiset ja muut pommit?

                      Vaihtoehtona olen katsellut 1.8T A4 Audeja ja samalla motilla olevia Passatteja, mutta kun noissa tuntuu olevan kaikenlaista ongelmaa, mm. vaihteiston ja alustan, sekä turbon ja jakohihnan kanssa, joista ei viitsisi käyttöauton kanssa erityisesti tapella. Kilometrejä tulisi vuodessa suht runsaasti ja siksi joku päälle 300 tkm ei käy ja mielellään merkki olisi BMW, niin olisi edes jonkinlaista tietämystä tekniikasta ja löytyisi diagnostiikkavehkeitä, erikoistyökaluja yms.

                      Toinen vaihtoehto on sitten, että voiko joku suositella minkäänlaista Bemaria, esim. E36 tai E34, jonka saisi alle 6000€ ja mielellään kohtuullisessa kunnossa olevan, siis ei uusi, muttei konerempan tarpeessa.

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8269
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Kertokaas, tekeekö noilla 5-6000€ e39 koppasilla Bemareilla mitään? Hakusessa olisi joku alta 250 tkm ajettu (tai ainakin sen kuntoinen ) 520i-528i ja Nettiautossa näkee jo jonkun verran yksilöitä tuossa hintaluokassa, sedaneita vähän halvemmallakin. Kysymys lienee se, että kannattaako edes harkita moisen ostamista, vai onko hintaluokka vielä niin alhainen, että siinä myydään konevikaiset ja muut pommit?

                        Vaihtoehtona olen katsellut 1.8T A4 Audeja ja samalla motilla olevia Passatteja, mutta kun noissa tuntuu olevan kaikenlaista ongelmaa, mm. vaihteiston ja alustan, sekä turbon ja jakohihnan kanssa, joista ei viitsisi käyttöauton kanssa erityisesti tapella. Kilometrejä tulisi vuodessa suht runsaasti ja siksi joku päälle 300 tkm ei käy ja mielellään merkki olisi BMW, niin olisi edes jonkinlaista tietämystä tekniikasta ja löytyisi diagnostiikkavehkeitä, erikoistyökaluja yms.

                        Toinen vaihtoehto on sitten, että voiko joku suositella minkäänlaista Bemaria, esim. E36 tai E34, jonka saisi alle 6000€ ja mielellään kohtuullisessa kunnossa olevan, siis ei uusi, muttei konerempan tarpeessa.
                        kyllä 5-6k€:llä saa hyvän E39:n jos ei ole M-Sport välttämätön. ja jos menet e39:ä katsomaa ja löydät ruosteisen niin skippaa heti.. niitä on ruosteettomiakin runsaasti

                        meillä ollut 528iA n. 2v 168tkm-220tkm ja nyt on ensimmäiset remontit, eli tukivarsijumppa etupäähän. ollut kyllä todella edullinen auto ajella
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4048
                          • Turku

                          Tuurilla saa jo 3ke todella hyviä yksilöitä. 6ke en ihan helpolla maksais pre-facelifteistä, jollei sitten ole m5
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa




                            Omasta ex e39 525i -01 160tkm. Takakontin ja takapuskurin välisessä pellissä..
                            Last edited by väiski525; 26-09-2011, 20:43.
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                            - MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

                            Comment

                            • jumbo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 6603
                              • Lappeenranta

                              Tuohon peltiin helposti kolahtaa jokin konttia lastatessa, jonka jälkeen menee kosteutta maalipinnan alle ja ilmestyy kupru. Myös omassa e39:ssä samassa paikassa pieni kupru.
                              M550d

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                Originally posted by jumbo View Post
                                Tuohon peltiin helposti kolahtaa jokin konttia lastatessa, jonka jälkeen menee kosteutta maalipinnan alle ja ilmestyy kupru. Myös omassa e39:ssä samassa paikassa pieni kupru.
                                niin tekee, piti vaan pistää vähän tuulta purjeisiin näihin "ruoste" juttuihin
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎