Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei sekään 100% varmuutta anna.
    Jos uutta autoa pitävä ajaa aina eim. 30 huoltovälillä olevalla autolla
    60 tkm ja pyörittää 30 tkm mittarista pois työkaluilla jotka eivät jätä mihinkään jälkiä, huotohistoria on täydellinen ja kertynyt tasaisesti.
    Eikä autosta välttämättä näe edes päällepäin kilometrit että onko ajettu 100 vaiko 200 tkm jos ajo on pääasiassa maantieajoa ja autoa muuten pidetään hyvin.

    tätä tehdään ainakin hollannissa paljon, kun maksut tulee ajettujen kilometrien mukaan.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Koeajolle vaan, reippaalla kiihdytyksellä... ja pidä ikkunaa auki kun e39:iin tottumaton tuskin huomaa vaikka raahais pakoputkistoa perässään
      Pienet on kyllä kilometrit... 195tkm:kään ei olisi paha, mutta tosiaan järki mukana kattelee ni uskaltaa.. jos ei kymppitonnia maksa?
      Last edited by mijuko; 25-04-2011, 16:05.

      Comment

      • JoMaMe
        Newbiemmer
        • Apr 2011
        • 6
        • Iittala

        Originally posted by mijuko View Post
        Koeajolle vaan, reippaalla kiihdytyksellä... ja pidä ikkunaa auki kun e39:iin tottumaton tuskin huomaa vaikka raahais pakoputkistoa perässään
        Pienet on kyllä kilometrit... 195tkm:kään ei olisi paha, mutta tosiaan järki mukana kattelee ni uskaltaa.. jos ei kymppitonnia maksa?


        Joo ei maksa kymppitonnia ei,7500e vois lähtee,oli vaan pirusti mittaristosta ja radio ym pikseleitä pimeenä,kuskin oven tiivisteet rikki,lommoja,naarmuja yms muuta ......eieieie tainnu tulla musta Bemarin omistajaa....Ihme vinkuna tai semmonen suhina kuulu konehuoneesta aina kun ns.rasitti moottoria enemmän,imuvuotoa tms..

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Originally posted by JoMaMe View Post
          Joo ei maksa kymppitonnia ei,7500e vois lähtee,oli vaan pirusti mittaristosta ja radio ym pikseleitä pimeenä,kuskin oven tiivisteet rikki,lommoja,naarmuja yms muuta ......eieieie tainnu tulla musta Bemarin omistajaa....Ihme vinkuna tai semmonen suhina kuulu konehuoneesta aina kun ns.rasitti moottoria enemmän,imuvuotoa tms..
          Epäilyttävän edullinen vaikka ois tupla kilometrit ja liekkö 8/98 aikaisempi tekniikka vaikka on -99:think
          Mutta käy ihmeessä koeajamassa ehjää e39!!

          Comment

          • ohcworth
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 36

            Omasta puolesta täytyy sanoa että en ole katunut E39:n ostamista hetkeäkään. Tätä ennen oli alla V70 TDi -98 lastutettuna 170hv.
            Volvo on Traktori. E39 on Auto.
            Nykyisen ostin niin että oli ollut tutun autojobbarin kanssa puhetta että pitää katella sopuhintanen 530D Touring mulle Saksasta ja tuo sen sitten käydessään siellä. Tulihan niitä kateltua silloin tällöin, mutta konkreettiseksi se muuttui sitten kun mulle sanottiin että lähden aamulla Saksaan, tuonko sulle bemarin...
            No tuot, toki, mutta mistä äkkiä sopiva ja ennenkaikkea sopuhintainen? mobile.de oli aika ahkerassa käytössä ja ei niin ei. Sopivan hintaista viiskolmekymppistä manuaalilaatikolla ei vaan löytynyt, mutta yksi 525TDS Touring jäi kovastikin mieleen. Ei siinä mitään, sanoin että käyhän kattomassa, jos se on hyvä niin ajele se tänne. Ja olihan se, montrealblau, mustat sporttinahat, ilmastointi, kattoluukku, mittarissa 250tkm (mistä sen tietää mutta voi pitää paikkaansakin auton kunnon perusteella).
            Autolla on nyt ajettu kolmisen tuhatta ja olen tyytyväinen. Lasit tummennutin, laitoin Promotechin boksin, vaihtelin öljyt ja suodattimet, myllytin maalipinnan ja maalasin takaluukun alaosan. Kulkupuoli tuon boksin laiton jälkeen ehkä hivenen Volvoa pirteämpi ja kaikki, siis kaikki ominaisuudet esim. viime viikonlopun 1500km reissulla hakkaa volvon 100-0!
            Ei oo enää muita autoja tässä taloudessa ku bemari reissupelinä ja Subaru hauskanpitolaitteena!

            Comment

            • JoMaMe
              Newbiemmer
              • Apr 2011
              • 6
              • Iittala

              Originally posted by ohcworth View Post
              Omasta puolesta täytyy sanoa että en ole katunut E39:n ostamista hetkeäkään. Tätä ennen oli alla V70 TDi -98 lastutettuna 170hv.
              Volvo on Traktori. E39 on Auto.
              Nykyisen ostin niin että oli ollut tutun autojobbarin kanssa puhetta että pitää katella sopuhintanen 530D Touring mulle Saksasta ja tuo sen sitten käydessään siellä. Tulihan niitä kateltua silloin tällöin, mutta konkreettiseksi se muuttui sitten kun mulle sanottiin että lähden aamulla Saksaan, tuonko sulle bemarin...
              No tuot, toki, mutta mistä äkkiä sopiva ja ennenkaikkea sopuhintainen? mobile.de oli aika ahkerassa käytössä ja ei niin ei. Sopivan hintaista viiskolmekymppistä manuaalilaatikolla ei vaan löytynyt, mutta yksi 525TDS Touring jäi kovastikin mieleen. Ei siinä mitään, sanoin että käyhän kattomassa, jos se on hyvä niin ajele se tänne. Ja olihan se, montrealblau, mustat sporttinahat, ilmastointi, kattoluukku, mittarissa 250tkm (mistä sen tietää mutta voi pitää paikkaansakin auton kunnon perusteella).
              Autolla on nyt ajettu kolmisen tuhatta ja olen tyytyväinen. Lasit tummennutin, laitoin Promotechin boksin, vaihtelin öljyt ja suodattimet, myllytin maalipinnan ja maalasin takaluukun alaosan. Kulkupuoli tuon boksin laiton jälkeen ehkä hivenen Volvoa pirteämpi ja kaikki, siis kaikki ominaisuudet esim. viime viikonlopun 1500km reissulla hakkaa volvon 100-0!
              Ei oo enää muita autoja tässä taloudessa ku bemari reissupelinä ja Subaru hauskanpitolaitteena!


              Joo,kyllä jäi tämä Bmw multa ostamatta,löytyi Saksan ajoilta huoltohistoria 220tkm asti,ja vuoteen -08....että silleen,yhä se vaan on sitkeästi 102tkm ajettuna myynnissä nettiautossa,8990e pyynnillä,sokeakin näki kepillänsä että kilometrit ihan jtn muuta....perkeleen pöljiä myyjiä kun huoltovihon välissä lappu vuodelta -02,jolloin luovutettu uudelle omistajalle jostain liikkeestä,ja jo silloin kilometrit enemmän kuin nyt.....AUTORIIHI,siellä en enää asioi.

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                Originally posted by JoMaMe View Post
                Joo,kyllä jäi tämä Bmw multa ostamatta,löytyi Saksan ajoilta huoltohistoria 220tkm asti,ja vuoteen -08....että silleen,yhä se vaan on sitkeästi 102tkm ajettuna myynnissä nettiautossa,8990e pyynnillä,sokeakin näki kepillänsä että kilometrit ihan jtn muuta....perkeleen pöljiä myyjiä kun huoltovihon välissä lappu vuodelta -02,jolloin luovutettu uudelle omistajalle jostain liikkeestä,ja jo silloin kilometrit enemmän kuin nyt.....AUTORIIHI,siellä en enää asioi.
                Törkee "-AJETTU VAIN 102TKM-" laittas ees "-Mittarinlukema VAIN 102TKM-" niin ei ainakaan valehtelis

                Comment

                • ohcworth
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2007
                  • 36

                  Pitiki mennä kehumaan, prkl. Syöttöpumppu rupes vuotamaan niin prkleesti...

                  Comment

                  • ohcworth
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 36

                    Yksinpuhelu jatkuu... Ei ollu onneksi ku se ylimmäinen tiiviste. Tiivistesarja 8,20eur ja kaveri joka juo diisseliä joka aamu vaihtoi sen

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2070
                      • Pirkanmaa

                      Nopeasti saisiko tähän vastauksen, eli mikä laatikko 523iA vm. 1998, käyttöönotettu 4-1998. Miten kestävä kapistus on kun autolla ajeltu n. 370tkm
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • Oqz
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 139
                        • Espoo

                        Näin alottelijana täytyy sanoo, et suurkiitokset tästä ketjusta, ollu älyttömän paljon nippelitietoo kyseisestä mallista, joka on kullanarvosta autoo hommatessa. En tosin oo kerenny läheskään koko ketjua lukemaan.

                        Ite ajelen vielä tällä hetkellä Volvolla, mut päällä on hullu E39-kuume, joten auto vaihtunee saman tien, ku on sopivasti rahaa ostaa käteisellä kyseinen kulkine ja saa ton nykyisen hävitettyä.

                        Mulla ois muutama kysymys E39-äijille:

                        1. Kuinka hyvin tossa 528i:ssä on ns. käytännön tehoo, eli kulkeeko kuinka hyvin vitosvaihteella ja pintakaasulla 80-140 nopeuksissa?

                        2. Onko joku sattunu mittaamaan kellolla 80-120 -väliä? Millasia tuloksia ootte saanu? Tästä ois jees kuulla juttua ihan molemmista moottoriversioista, koska 80-120 -aika on meikäläiselle se tärkein.

                        3. Kuinka paljon 528i vie bensaa rauhallisessa sekalaisessa ajossa PK-seudulla? Rauhallisella tarkotan sitä, ettei mitään räväkkää kiihdyttelyä, vaan lepposan rauhallista ajelua. Ite ottasin mielellään manuaalin, mut automaattikaan ei oo hyvän yksilön sattuessa mitenkään poissuljettu vaihtoehto, joten molempien kulutuslukemat on tervetullutta tietoo.

                        4. Uskaltaako E39:sin 528i-mallin ostaa 200 000km ajettuna ilman, et tarvii olla joka kuukausi korjauttamassa jotain pikkuvikaa? Ja pystyykö sillä ajamaan suht huolettomasti mittariin vielä 100 000km lisää?

                        5. Noissa kun tuntuu monessa mun kriteerit täyttävässä olevan jonkunlainen autopuhelin, niin missä vaiheessa tohon on tullu GSM-versio ja minne SIM-kortti tässä tapauksessa tungetaan? Tuntu löytyvän haulla aika vähän tietoo tästä.

                        Hakusessa ois tosiaan 528i 9/98 -mallista eteenpäin, joskaan vanhempikaan 528i -malli tai 523i/525i ei oo täysin poissujettu. Päätarkotuksena ois hommata tota nykystä 170 heppasta selvästi tehokkaampi kulkine, joka on samalla paremmin varusteltu. Toisaalta 530d vois olla etenki lastun kanssa aika lepposa, kilsoja tosin tulee vaan ~20 000 vuodessa.

                        Mulla on suht tarkat kriteerit varustelun suhteen, mut nytki löytyy nettiautosta pari suht täydellistä vaihtoehtoo, joten näitä tuntuu olevan ihan mukavasti tarjolla, eikä hinnatkaa päätä huimaa.

                        Näihin löytyy varmasti vastaus jostain ketjun syövereistä, joten pahottelen, et mahollisesti toistan muutamia kysymyksiä, ei vaan millään pysty näin pitkää ketjua lukemaan kokonaan läpi.
                        BMW 540iA Touring e39 -98

                        Comment

                        • |auri
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 198
                          • Helsinki

                          Ite en oo 528 ajanut, mut 328 omistanut joten pystyn kait vähän mutuilemaan. 80-140km/h nopeuksissa ei kaasua tartte juuri yhtään, vääntöä kyllä riittää. Jos en nyt ihan väärin muista niin automaatilla oli 100km/h vauhdissa kierrokset 2500rpm joten mukavan pienillä kiekoillakin toi menee matka-ajossa, tämä siis E46. 80-120km/h aikoja en mittaillut, mutta 80km/h kun polkas kickdownille niin kyllähän se aika mukavasti lähtee kiihtymään, maantiellä ohitukset kyllä sujuvat rivakasti ja ainakin E46 kuului vakioputkistollakin varsin mukavat moottoriäänet 4000rpm jälkeen, joten tuo oman lisämausteen kiihdytykseen. Automaatilla bensaa meni pk-seudulla "rauhallisessa" ajossa sellasen 10l/100km, parhaimmillaan sain sen Helsingin keskustassa 9l/100km, mutta siinä joutui jo kokoajan tarkkailemaan ajoa, nämä siis ajotietokoneen mukaan. Maantiellähän ei esim 80km/h vauhdissa mene juuri mitään. Ja mun mielestä ehdottomasti steptronic lootalla, toimii helvetin hyvin ton koneen kanssa.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by Oqz View Post
                            Näin alottelijana täytyy sanoo, et suurkiitokset tästä ketjusta, ollu älyttömän paljon nippelitietoo kyseisestä mallista, joka on kullanarvosta autoo hommatessa. En tosin oo kerenny läheskään koko ketjua lukemaan.

                            Ite ajelen vielä tällä hetkellä Volvolla, mut päällä on hullu E39-kuume, joten auto vaihtunee saman tien, ku on sopivasti rahaa ostaa käteisellä kyseinen kulkine ja saa ton nykyisen hävitettyä.

                            Mulla ois muutama kysymys E39-äijille:

                            1. Kuinka hyvin tossa 528i:ssä on ns. käytännön tehoo, eli kulkeeko kuinka hyvin vitosvaihteella ja pintakaasulla 80-140 nopeuksissa?

                            2. Onko joku sattunu mittaamaan kellolla 80-120 -väliä? Millasia tuloksia ootte saanu? Tästä ois jees kuulla juttua ihan molemmista moottoriversioista, koska 80-120 -aika on meikäläiselle se tärkein.

                            3. Kuinka paljon 528i vie bensaa rauhallisessa sekalaisessa ajossa PK-seudulla? Rauhallisella tarkotan sitä, ettei mitään räväkkää kiihdyttelyä, vaan lepposan rauhallista ajelua. Ite ottasin mielellään manuaalin, mut automaattikaan ei oo hyvän yksilön sattuessa mitenkään poissuljettu vaihtoehto, joten molempien kulutuslukemat on tervetullutta tietoo.

                            4. Uskaltaako E39:sin 528i-mallin ostaa 200 000km ajettuna ilman, et tarvii olla joka kuukausi korjauttamassa jotain pikkuvikaa? Ja pystyykö sillä ajamaan suht huolettomasti mittariin vielä 100 000km lisää?

                            5. Noissa kun tuntuu monessa mun kriteerit täyttävässä olevan jonkunlainen autopuhelin, niin missä vaiheessa tohon on tullu GSM-versio ja minne SIM-kortti tässä tapauksessa tungetaan? Tuntu löytyvän haulla aika vähän tietoo tästä.

                            Hakusessa ois tosiaan 528i 9/98 -mallista eteenpäin, joskaan vanhempikaan 528i -malli tai 523i/525i ei oo täysin poissujettu. Päätarkotuksena ois hommata tota nykystä 170 heppasta selvästi tehokkaampi kulkine, joka on samalla paremmin varusteltu. Toisaalta 530d vois olla etenki lastun kanssa aika lepposa, kilsoja tosin tulee vaan ~20 000 vuodessa.

                            Mulla on suht tarkat kriteerit varustelun suhteen, mut nytki löytyy nettiautosta pari suht täydellistä vaihtoehtoo, joten näitä tuntuu olevan ihan mukavasti tarjolla, eikä hinnatkaa päätä huimaa.

                            Näihin löytyy varmasti vastaus jostain ketjun syövereistä, joten pahottelen, et mahollisesti toistan muutamia kysymyksiä, ei vaan millään pysty näin pitkää ketjua lukemaan kokonaan läpi.
                            Joo koitan jotain omia kokemuksia, autona -96 528i.

                            1. Ei se vitosella lähe jostain 80 nopeudesta vetämään kovin kummosesti, jos on pitkä suora ja malttia niin pääsee vitosella ohi mutta ei rivakasti Itse teen joka ohituksen lähes poikkeuksetta kolmosella, nelosellakin pääsee mutta kolmosella nopeemmin

                            3. Ei ole PK-seudusta kokemuksia mutta tälläsessa pikkukaupungissa jos pelkkää kaupunkia ajaa niin 10-12 litraa on lähellä totuutta jos ajaa normaalisti, hissuttelemalla vähemmän mutta ei sellasta kukaan kestä. Parilla tutulla ollu automaatti samalla koneella niin kyllä kaupungissa saa lisätä litran tai pari kulutukseen.

                            4. Riippuu niin paljon siitä mitä kaikkea tehty siihen, itellä 226tkm ajettuna ostettu oma ja tehty aika paljon kaikkea, tosin osa ennakoivaa huoltoa. Varaudu ostamaan alustaan niveliä, tukivarsia, ihan kaikkea. Varsinkin etu-akselistoon kantsii satsata kaikki uutta samalla kerralla. Moottori kyllä kestää jos viittii öljyt vaihdella säännöllisesti Itse uusin heti ostaessa vesipumpun joka on näissäkin murheenkryyni. Syylärit vuotaa usein jne mutta suht halpa korjata. Perusmotti kuitenkin varsin hyvä.


                            Mutta kaikinpuolin hintaansa nähden varsin hyviä autoja, varsinkin alkupään malleissa hinta/laatusuhde on kyllä hyvä

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              4. vesipumppu, laturi, reaktiotangot eteen ja mahdollisesti iskarit alkavat olla loppusuoralla jollei ole vaihdettu. Jos touring niin myös taka-akselin isot puslat. Jarrujen kuluneisuuden näkee vanteen raosta silmällä. Varsinkin reaktiotangot (n70€ kpl) vaikuttavat aika paljon ajo-ominaisuuksiin vaikka läpäisisivät katsastuksenkin.

                              5. Kaikissa E39 joissa puhelin on se on GSM. Kortille löytyy paikkaa luurin alta keskikonsolista ja toinen takakontista kuskin puolelta, takakontin paikka toimii yleensä paremmin. Mikätahansa normaali kortti (myös prepaid) adapterilla (levy jossa kortti toimitetaan) käy.

                              Comment

                              • Oqz
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 139
                                • Espoo

                                Kiitoksia kaikille tähän mennessä kantaa ottaneille hyvistä vastauksista! Pitää tosiaan ottaa huoltokirjaa ja kuitteja tutkiessa huomioon noi mainitut osat. Ja hyvän yksilön löytyessä, sit vaihdella, ku kaikkia ei varmasti oo missään myynnissä olevassa yksilössä vaihdettu, ellei jolleki oo iskeny ihan tajuton autokuume ja lähteny täydellinen 528i myyntiin.

                                Kulutuslulemat kuulostaa tosi kohtuullisilta moottorin tehoon verrattuna. Toi vitosvaihteen tarjooma vääntö kiinnosti, koska sais olla sen verran potkua, ettei tartte moottoritiellä, vaikka edessä ohittaneen kuorma-auton jälkeen kiihdytettäessä takasin normaaliin nopeuteen välttämättä vaihtaa neloselle. Ja tietty maantiellä kilometrin suoralla, jossa ei oo vastaantulijoita, pääsee henkilöautosta ohi pelkällä kaasun painamisella. Ja vastauksista päätellen noi edellämainitut tilanteet menee 528i:lla näppärästi vitosellakin.

                                Ittee tosiaan kiinnostaa enemmän manuaali, oon sitä kaivannu koko tän vajaan vuoden, jonka oon ajanu automaatilla. Toisaalta toi steptronic kuulostaa tietyssä mielessä suht houkuttelevalta, koska siinä yhdistyy molempien parhaat puolet, eli kuljettaja saa halutessaan päättää millon vaihde vaihtuu ja kaupungissa koko homman voi jättää automaatin hoidettavaks. Toi pelkkä automaatti ku on vähän sellanen, et joko ajetaan maksimaalisen taloudellisesti tai sit revitetään kierrokset tappiin saakka.

                                Tulipa taas vähän kirjailtua asian sivustaki, mut mulla on on ollu aina ongelmana, et tekstiä meinaa tulla liikaa.

                                Eipä se auta ku lähtee ite kattomaan ja koeajamaan noita!
                                BMW 540iA Touring e39 -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎