Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuPa
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 282
    • suomi

    Originally posted by peto2 View Post
    keskimääräinen 12tkm/vuosi kuljettaja ajaa corsalla, yariksella tms. ajoneuvolla näin tilastollisesti..
    Siis Suomen tilastollisesti! Saksassa porukalla on useampi auto perheessä (normituloisillakin). Joten yksittäisellä autolla EI tule tästä syystä hirveästi kilsoja. Pikkuautoilla ajellaan yleensä nurkka- ja kaupunkiajot ja pitkät reissut heitetään parikertaa vuodessa isommilla autoilla!

    Siellä ollaan meinaan ihan eri tilanteessa esim. päästöjen kanssa (joten isokoneisen/päästöisen auton suuri käyttö ei ole järkevää ainakaan tietyissä kaupungeissa) -> Saksassa asuvat tuttavat eivät saa (siis saisi lain mukaan mennä) viedä yhtä autoaan kotipihaan, koska heillä on matkailuauto jossa on liian suuret päästöarvot ,vaikka katsastettu on ja kaikkee, mutta ko. kaupunkiin ei ole asiaa sillä autolla!!:think Huomattavasti pienemmät vakuutus + käyttömaksut, puhumattakaan hankintahinnasta, mahdollistavat myös useamman auton omistuksen!
    Last edited by KuPa; 11-11-2010, 11:36.
    "530da touring -00"

    Comment

    • wuoma
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 519
      • Espoo

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Älä puhu asiasta josta et tiedä.
      Yli 2 vuotiaassa auton varusteet EIVÄT VAIKUTA senttiäkään auton verotusarvoon.
      Käytettyjen autojen verotus tapahtuun Mahti-järjestelmää käyttäen:

      lainaus "Autojen arvoja määritetään usean selittäjän regressiomallilla merkki- ja mallisarjakohtaisesti. Tilastollisen mallin avulla määritetyt arvot perustuvat eri ominaisuuksien vaikutuksien estimointiin. Selitettävä muuttuja on auton hinta ja selittäjinä auton malli, ikä, ajosuorite (km), teho (kw), vaihteisto (manuaali/automaatti), käyttövoima (bensiini/diesel) sekä mallisukupolvi, jos mallisukupolvitieto on hyödynnettävissä.

      Estimoiduista parametreista lasketaan automallien eri ajosuoritteiden mukaiset arvot, jotka saadaan Mahti-hintajärjestelmän avulla verotuksen käyttöön. Iälle, ajosuoritteelle ja auton ominaisuuksille estimoidut vaikutuskertoimet vaihtelevat automallikohtaisesti."

      Olen jutellut asiasta tullin kanssa useampaankin otteeseen ja kyllä ne varusteet vaikuttavat vanhemmissakin autoissa, riippuen varusteista/varustelutasosta.
      Tällöin mm. M-sport-varustelutaso (ja muilla merkeillä Comfort/Premium/Kultapossu-varustelutasot, jotka ilmoitetaan mallin tiedoissa) vaikuttaa hintaan, mikäli se on ilmoitettu ja vastaava auto löytyy Mahti-järjestelmästä. Tätä tosiasiaa ei muuta se, että kirjoitat "eivät vaikuta" capseilla viestiisi.


      Siinä sen sijaan olet oikeassa, että vanhemmissa autoissa yksittäiset varusteet, kuten kaasupurkausvalot, eivät yksinään vaikuta verotukseen.
      M6 E63

      Comment

      • dieseljussi
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 592
        • Suomi

        Originally posted by KuPa View Post
        Saksassa asuvat tuttavat eivät saa (siis saisi lain mukaan mennä) viedä yhtä autoaan kotipihaan, koska heillä on matkailuauto jossa on liian suuret päästöarvot ,vaikka katsastettu on ja kaikkee, mutta ko. kaupunkiin ei ole asiaa sillä autolla!!:think
        Tuo "umwelt zone" tarra, joka kertoo päästöjen määrän, pitää olla suomalaisessa turistiautossakin, mutta niitä taitaa saada puoli-ilmaiseksi kotiinkannettuna tuv:ltä.
        Juuri varmaan noista päästösyistä dumppaavat "virtahevot" halvalla ulkomaille. Mikäs siinä, itselle ainakin kelpaisi joku 645 bimmeri tai amg-mersu.

        Comment

        • culli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 378
          • Helsinki

          Jos pistää mobilen hakuun 530d vm -06 ja 530d vm -00 niin niillä on keskimäärin ajettu saman verran. n. 150-200 tkm.

          Mittareita ei ruuvata, autot laitetaan 4 vuoden ikäisinä pukeille odottamaan, että ne voidaan myydä Suomalaisille ja Virolaisille 10 vuoden ikäisinä.:think
          Sakemannikaan ei yleensä osta yli 60t€ isoa dieselautoa seisottaaksen sitä pihalla. Sillä ajetaan...

          Huoltokirjankin kanssa kannattaa olla tarkkana. Muutamassa autossa joita olen ollut ostamassa oli ihan asiallisen näköinen huoltokirja, kaikki leimat ja kilometrit sekä päivämäärät menivät loogisesti. Pikainen googlaus kuitenkin paljasti, että leimassa näkyvää huoltoliikettä tai ketjua ei ole olemassakaan ja leimassa näkyvissä osoitteissa on joko tyhjä tontti tai ihan joku muu firma.
          Mistä se sitten kertookaan, että joku on viitsinyt tehdä uuden "aukottoman" huoltokirjan.

          Toki vähän ajettuja, luotettavan historian omaavia vanhempiakin autoja löytyy, mutta pirun harvassa. Ja lisäksi ne on vielä hinnoiteltu sen mukaan.
          G20 320i M-sport
          Alfa GTV 1750

          Comment

          • -challenger-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 2150
            • L a h t i

            Originally posted by _nixu_ View Post
            Ja 10 vuotta vanha auto alkaa olla saksassa ongelmajätettä jolla ei aja enää kuin turkkilaiset maahanmuuttajat
            Nyt oot kyllä väärässä, vaikka kuinka tilastollisesti saksassa olisi mukamas uudempi autokanta kuin esimerkiksi suomessa. Niin katukuvassa se ei kyllä näy.
            Vanhoja 90luvun golffeja ja muita romuja siellä löytyy kyllä, eli samoja paskoja kun täällä suomessakin.. Erityismaininnan antaa kumminkin porche, niitä siellä näkyy tosi paljon..

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Oletko käynyt tullin hienossa MAHTI-hintajärjestelmässä?
              Mihin kohtaan laitat "M-sport varustelutason"?





              Originally posted by wuoma View Post
              Käytettyjen autojen verotus tapahtuun Mahti-järjestelmää käyttäen:

              lainaus "Autojen arvoja määritetään usean selittäjän regressiomallilla merkki- ja mallisarjakohtaisesti. Tilastollisen mallin avulla määritetyt arvot perustuvat eri ominaisuuksien vaikutuksien estimointiin. Selitettävä muuttuja on auton hinta ja selittäjinä auton malli, ikä, ajosuorite (km), teho (kw), vaihteisto (manuaali/automaatti), käyttövoima (bensiini/diesel) sekä mallisukupolvi, jos mallisukupolvitieto on hyödynnettävissä.

              Estimoiduista parametreista lasketaan automallien eri ajosuoritteiden mukaiset arvot, jotka saadaan Mahti-hintajärjestelmän avulla verotuksen käyttöön. Iälle, ajosuoritteelle ja auton ominaisuuksille estimoidut vaikutuskertoimet vaihtelevat automallikohtaisesti."

              Olen jutellut asiasta tullin kanssa useampaankin otteeseen ja kyllä ne varusteet vaikuttavat vanhemmissakin autoissa, riippuen varusteista/varustelutasosta.
              Tällöin mm. M-sport-varustelutaso (ja muilla merkeillä Comfort/Premium/Kultapossu-varustelutasot, jotka ilmoitetaan mallin tiedoissa) vaikuttaa hintaan, mikäli se on ilmoitettu ja vastaava auto löytyy Mahti-järjestelmästä. Tätä tosiasiaa ei muuta se, että kirjoitat "eivät vaikuta" capseilla viestiisi.


              Siinä sen sijaan olet oikeassa, että vanhemmissa autoissa yksittäiset varusteet, kuten kaasupurkausvalot, eivät yksinään vaikuta verotukseen.

              Comment

              • Välimalli jätkä
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 9
                • Oulu

                Originally posted by Peltsii View Post
                Joo ne Saksassa olevien bemarien moottorit on tehty ihan eri aineista.. Lisäks niissä on juntin tunnistin, joten heti kun Suomalainen redneck istuu rattiin, kansi vääntyy U muotoiseksi lohkon päälle.
                Kuin pisteenä iin päälle korjaamon setä kertoi tänään, ettei oman autoni kannessa tai moottorissa ole vikaa vaan ainoastaan apulaitehihna ja vesipumppu olivat kosahtaneet

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7540
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by wuoma View Post
                  Olen jutellut asiasta tullin kanssa useampaankin otteeseen ja kyllä ne varusteet vaikuttavat vanhemmissakin autoissa, riippuen varusteista/varustelutasosta.
                  Tällöin mm. M-sport-varustelutaso (ja muilla merkeillä Comfort/Premium/Kultapossu-varustelutasot, jotka ilmoitetaan mallin tiedoissa) vaikuttaa hintaan, mikäli se on ilmoitettu ja vastaava auto löytyy Mahti-järjestelmästä. Tätä tosiasiaa ei muuta se, että kirjoitat "eivät vaikuta" capseilla viestiisi.
                  No valitetavasti minä vaan olen verottanut useampia autoja,
                  sigun autoista ja vastaavasta karvalakista lähtien ja muitakin autoja
                  enemmän kuin sinulla on sormia ja varpaita ja jostain kumman syystä
                  varusteet eivät ole vaikuttaneet mitenkään. Ts. Mahdissahan ei löydy
                  mitään vaihtoehtoa yli 2 vuotiaalle autolle varusteiden suhteen.
                  Vain kone/teho, korimalli, käyttöönottovuosi ja laatikko vaikuttavat kilometrien ohella asiaan...

                  Ja sitä paitsi, nykyään autoa ei edes enää tarkasteta vaikkei sitä olisi edes katsastettu.
                  Mistähkähän ne keksii että autossa on m-sport korisarja/-varustelu?

                  Tosin tullitäti joskus väitti että ne näkee varusteet valmistusnumerosta.
                  Periaatteessa kyllä jos on pääsy valmistajan tietokantoihin,
                  ei niitä mistään tyyppihyväksyntätiedoista kovin tarkasti näe...
                  Last edited by MajorDrake; 11-11-2010, 18:26.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • wuoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 519
                    • Espoo

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Ja sitä paitsi, nykyään autoa ei edes enää tarkasteta vaikkei sitä olisi edes katsastettu.
                    Juu, pistokokeina vain tarkistavatkin. Siihen juuri aiemmassa viestissäni viittasin kun mainitsin jokaisen voivan kirjoittaa siihen lappuun varusteista mitä itse haluaa...

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Tosin tullitäti joskus väitti että ne näkee varusteet valmistusnumerosta.
                    Periaatteessa kyllä jos on pääsy valmistajan tietokantoihin,
                    ei niitä mistään tyyppihyväksyntätiedoista kovin tarkasti näe...
                    En tiedä viittasiko Tullissa asiaa minulle selvittänyt kaveri juuri tähän, mutta kovin siellä väittivät Mahdin ottavan varustetason huomioon, mikäli se on ilmoitettu myyntinimikkeessä/mallitunnuksessa.
                    M6 E63

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3029
                      • Sjundeå

                      Originally posted by jake2710 View Post
                      Oletko käynyt tullin hienossa MAHTI-hintajärjestelmässä?
                      Mihin kohtaan laitat "M-sport varustelutason"?


                      http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet
                      Sen voi halutessaan laittaa tullausvaiheessa ajoneuvon yksilöintilomakkeeseen. Eri asia on, että kuinka paljon järkeä moisessa yli-ilmoittelussa on. Saahan sillä toki seuraaville listoille muiden autojen sekaan yhden M-sportin. Sillä voi sitten ABC:llä paukutella henkseleitä
                      -25 Toyota Proace City Verso
                      -23 Nissan Leaf

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7540
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by wuoma View Post
                        En tiedä viittasiko Tullissa asiaa minulle selvittänyt kaveri juuri tähän, mutta kovin siellä väittivät Mahdin ottavan varustetason huomioon, mikäli se on ilmoitettu myyntinimikkeessä/mallitunnuksessa.
                        No fakta kuitenkin on että ne varusteet eivät vaikuta,
                        näin minulle on kerrottu kun olen kysynyt asiaa.

                        Ja se että nykyisin jos auton tiedot löytyy mahdista,
                        verotusarvo on aina ollut sama kuin verotuspäivänä mahdista katsottu arvo.

                        Onko tässä vielä jotain epäselvää vai jatketaanko mutu-linjalla?
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Terjama75
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 60
                          • Oulu

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          No fakta kuitenkin on että ne varusteet eivät vaikuta,
                          näin minulle on kerrottu kun olen kysynyt asiaa.

                          Ja se että nykyisin jos auton tiedot löytyy mahdista,
                          verotusarvo on aina ollut sama kuin verotuspäivänä mahdista katsottu arvo.

                          Onko tässä vielä jotain epäselvää vai jatketaanko mutu-linjalla?
                          Juuri näin. Jos auto enemmän kuin kolme vuotta vanha, sen varusteiden arvo on nolla eli ei vaikuta veropäätökseen. Nim. kokemusta asiasta on.
                          -----------------------------------
                          320d STW -08

                          aikaisempaa kalustoa:
                          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                          Comment

                          • jsa014
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1651
                            • Turun Pallivaha

                            Ei ne varusteet näy ellei niitä itse kerro. Ja kun kotona täyttää laput ja postittaa tulliin niin ei varmasti tule setä kyyläämään millainen nuppi on vaihdekepissä. Oman E39 M-sportin verotuksessa vertailtiin ihan normi E39 touringeihin. Ajomäärä ja ikä vaikutti. Olikohan siinä 7 115-190tkm ajettua 01-03 autoa joista sitten arpoivat oman -02 125tkm ajetun "arvon". Meni suunnilleen 9.2%/v ja 0,8%/5000km ikä ja km vähennyksillä/lisillä.
                            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                            Comment

                            • mailman
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 8003
                              • Vantaa

                              Jos nyt puhuttaisiin tässä topicissa VAIN E39:stä. Verotuksen OT keskustelulle on oma topiccinsa tällä samaisella yk-alueella
                              G01 ///M40i '19
                              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                              E39 ///M5 '00

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19178
                                • -

                                OFFTOPIC

                                Originally posted by dieseljussi View Post
                                Tuo "umwelt zone" tarra, joka kertoo päästöjen määrän, pitää olla suomalaisessa turistiautossakin, mutta niitä taitaa saada puoli-ilmaiseksi kotiinkannettuna tuv:ltä.
                                Juuri varmaan noista päästösyistä dumppaavat "virtahevot" halvalla ulkomaille. Mikäs siinä, itselle ainakin kelpaisi joku 645 bimmeri tai amg-mersu.
                                Eipä vaikuta isoihin bensakoneihin mitenkään tuo saksalaisten Umwelt Zone systeemi. Käytännössä mikä tahansa katalysaattorilla varustettu bensakäyttöinen auto saa automaattisesti vihreän tarran. Punainen tarra vanhoille dieselautoille, keltainen tarra uudemmille ilman hiukkassuodatinta oleville autoille ja vihreä tarra partikkelifiltterillä (hiukkassuodatin) varustetuille uudemmille dieselautoille.

                                Joten kyseinen asia on ainoastaan dieselkäyttöisillä autoilla ajavien ongelma. Pahoittelut offtopicista, mutta oli pakko korjata tämä väärinkäsitys..
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎