Originally posted by zener
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
joo kyllähän kaikki rauta lopulta ruostuu mutta E39:n kohdalla ei missään nimessä voida puhua mistään ongelmasta ruosteen kanssa :thinkOriginally posted by J-Poika View Postedelleen komppaan zeneriä... kyllä ruostuu!! se sinkki ei ole EDELLEEN mikään ratkaisu ikuiseen ruostumiseen
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Semmosta ei liene ole väitettykkään. Itsellänikin olisi tarkoitus päästä noista mätähommista käyttöautoissa eroon ja E39 ois kiikarissa. Tullut vaan huomattua että näkyy ne noikin ruostuvan ku sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan lähiaikoina tullu 4-5 E39 mistä helmat on kyllä ollu aika heikolla hapella.Originally posted by peto2 View Postjoo kyllähän kaikki rauta lopulta ruostuu mutta E39:n kohdalla ei missään nimessä voida puhua mistään ongelmasta ruosteen kanssa :think
Comment
-
kuinka paljon kuusamossa asuu ihmisiä sorateiden varsilla? tuli vaan mieleen että jos on todella paljon ajettu soratietä niin voisi olla aika hiekkapuhalletut helmat ja sitämyöten ilman suojausta :thinkOriginally posted by zener View PostSemmosta ei liene ole väitettykkään. Itsellänikin olisi tarkoitus päästä noista mätähommista käyttöautoissa eroon ja E39 ois kiikarissa. Tullut vaan huomattua että näkyy ne noikin ruostuvan ku sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan lähiaikoina tullu 4-5 E39 mistä helmat on kyllä ollu aika heikolla hapella.
millä lailla ruoste on noissa näkemissäsi tapauksissa ollut näkyvissä? kun alkuperäiset pohjamuovit tulevat ihan parin sentin päähän helmakotelon reunasta.. ei pääse edes näkemään purkamatta muovejaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Ihan ulkopuolella helmassa, ja yleisesti ne on silmämääräisesti lähteneet alkuperäisen tunkin paikasta. Eikös täällä ollut myös vasta yhdellä nimimerkillä hiukan haperot helmat E39 Touringissa, josta oli oikeen kuvia Hemille.
Comment
-
noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätäneeOriginally posted by zener View PostIhan ulkopuolella helmassa, ja yleisesti ne on silmämääräisesti lähteneet alkuperäisen tunkin paikasta. Eikös täällä ollut myös vasta yhdellä nimimerkillä hiukan haperot helmat E39 Touringissa, josta oli oikeen kuvia Hemille.
erinomaista toimintaa
eli osa nro. 12
Last edited by peto2; 15-08-2011, 18:07.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..Originally posted by peto2 View Postnoniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee
erinomaista toimintaa
Comment
-
No ei oo ollu eroa onko talla ollu paikallaan vai ei. En ala spekuloimaan syytä.Originally posted by peto2 View Postnoniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee
erinomaista toimintaa
Kylläpäs aiheutti keskustelua tälläinen asia. Oma ajatus oli vaan tuoda esiin sen mitä oon hoksannu, ja aion tarkistaa ku autoja tulee lähdettyä katsomaan. Eikä tuo omalle kohdalle ainakaan mikään newsflash ole, että pelti ruostuu.
Comment
-
itte oon aina irrottanu ja putsannu korin ja tuon palikan välin ennen nostoa isommista kivistä yms. tavarasta mikä voisi rikkoa maalipinnanOriginally posted by J-Poika View Postei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
no hyvä tietää joka tapauksessa kun toista 39:ä tekis mieli
Last edited by peto2; 15-08-2011, 18:18.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Sillä ei ole mitään merkitystä puhkeaako sinkkipinta jostain kohdasta jos/kun kuitenkin sen lähiympäristössä on sinkkiä ja/tai myös pellin toisella puolella.Originally posted by J-Poika View Postei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
Sinkin suojausvaikutus EI perustu sen mekaanisen kerrosvahvuuden antamaan suojaan vaan sähkökemialliseen reaktioon, jolloin riittää että sinkkiä on edes vaurioalueen läheisyydessä.
Toki peltiin asti vaurioitunut alue "ruostuu" ruvelle, mutta itse rautaa läpisyövä korroosia pysähtyy.
Niin e39:ssä kuin kaikissa nykyautoissa on helmakotelot erittäin voimakkaasti sinkitty ja käsitelty/pinnoitettu erilaisin paksuin kumimaisin polyuretyanipinnoituksin.
Tämä pinnoite voi toki juurikin mekaanisen rasituksen/vaurion ansiosta lähteä kuoriutumaan juuri tunkin nostokohtien ympäriltä, jolloin alta paljastuva pelti luonnollisestikkin vetää sinkityksestä huolimatta itseensä ruskean kovan oksidoituneen pinnan....jota nykyään tietenkin pidetään "ruosteena" ja "ruostumisena".
Rakenne säilyy kuitenkin tällaisena ilman rakenteen lujuutta muuttavaa korroosiota vuosikausia/jopa vuosikymmeniä, mikäli joku kotinikkari ei hio ko.aluetta peltipuhtaaksi ja yritä suojailla sitä jollain pikimassoilla.
Tämän kun sitten auton jokainen uusi omistaja tekee kerran, alkaa pelti olemaan jo niin ohutta että jossai kohtaa voi ihan oikeaa pitsiäkin alkaa näkymään.
Netistähän nyt toki löytyy vaikka minkälaisia kuvia esim.e39:n helmoista, mutta se on taivahan tosi että mikään murhe se ei e39:ssä ole, vaan edelleenkin 98%.ssa kaikista tällä hetkellä liikenteessä olevissa e39:ssa helmat vastaa rakenteelliselta lujuudeltaan uutta.
Comment
-
Mutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?Originally posted by Hemi View PostSillä ei ole mitään merkitystä puhkeaako sinkkipinta jostain kohdasta jos/kun kuitenkin sen lähiympäristössä on sinkkiä ja/tai myös pellin toisella puolella.
Sinkin suojausvaikutus EI perustu sen mekaanisen kerrosvahvuuden antamaan suojaan vaan sähkökemialliseen reaktioon, jolloin riittää että sinkkiä on edes vaurioalueen läheisyydessä.
Toki peltiin asti vaurioitunut alue "ruostuu" ruvelle, mutta itse rautaa läpisyövä korroosia pysähtyy.
Niin e39:ssä kuin kaikissa nykyautoissa on helmakotelot erittäin voimakkaasti sinkitty ja käsitelty/pinnoitettu erilaisin paksuin kumimaisin polyuretyanipinnoituksin.
Tämä pinnoite voi toki juurikin mekaanisen rasituksen/vaurion ansiosta lähteä kuoriutumaan juuri tunkin nostokohtien ympäriltä, jolloin alta paljastuva pelti luonnollisestikkin vetää sinkityksestä huolimatta itseensä ruskean kovan oksidoituneen pinnan....jota nykyään tietenkin pidetään "ruosteena" ja "ruostumisena".
Rakenne säilyy kuitenkin tällaisena ilman rakenteen lujuutta muuttavaa korroosiota vuosikausia/jopa vuosikymmeniä, mikäli joku kotinikkari ei hio ko.aluetta peltipuhtaaksi ja yritä suojailla sitä jollain pikimassoilla.
Tämän kun sitten auton jokainen uusi omistaja tekee kerran, alkaa pelti olemaan jo niin ohutta että jossai kohtaa voi ihan oikeaa pitsiäkin alkaa näkymään.
Netistähän nyt toki löytyy vaikka minkälaisia kuvia esim.e39:n helmoista, mutta se on taivahan tosi että mikään murhe se ei e39:ssä ole, vaan edelleenkin 98%.ssa kaikista tällä hetkellä liikenteessä olevissa e39:ssa helmat vastaa rakenteelliselta lujuudeltaan uutta.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Ei ole täälläkään kummassakaan E39;ssä ollut helmoissa ruostetta, vaikka on ollut 340 000 ajettua "suomiautoakin"
Takaluukusta näkyy ainakin nämä alkupään sedanit ruostuvan rekisterikilven syvennyksen yläkulmista. Edellinen oli puhki asti, nykyinenkin näkyy olevan joskus korjattu. En kyllä erityisen helposti ruostuvana E39:iä pitäisi.
ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Comment
Comment