Originally posted by peto2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Ramzez View PostHyvä kuulla. Olin jo henkisesti varautunut, että tuohon rahaan ei ehjää saa. Täytynee myös olettaa, että kun hakee jotakin n. 200 tkm ajettua, että siihen saa tukivarsirempan tehdä. Tuskin kai kovin moni menee sellaista sijoitusta tekemään myydessä. Auton on oltava myös pre-facelift, sillä en ainakaan yhtään uudemman mallista nähnyt myytävän tuossa hintaluokassa, eikä se M-sport myöskään ole nyt valintakriteerinä. Mieluummin jopa ostan pappamallin, kuin jonkun teinin jälkikäteen siihen virittelemän korisarjan.
Kaikki muu siitä melkein olikin jo vaihdettu paitsi alustan osat- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Postite möin oman 525i faceliftin (2001) tuohon hintahaarukkaan kesällä pois, 160tkm mittarissa. täysin pappamalli tosin, ja eteen olisi juuri tukivarsi-remppa ollut edessä.. olis siitä enemmänkin varmaan saanut kun ois ollut enemmän aikaa kaupata, mutta piti sitten liikkeeseen työntää vaihdossa.
Kaikki muu siitä melkein olikin jo vaihdettu paitsi alustan osatNuo nettiauton vaihtoehdot tällä hetkellä kuitenkin ovat aika arvossaan, jos kerran faceliftin voisi teoriassa saada noin suunnilleen samaan rahaan. Tosin yleensä kun olen nähnyt jonkun myyvän jotakin "parempaa" mallia halvemmalla, niin monesti niissä on ne perinteiset viat, eli tarvitsee molemmat uudet renkaat ja vaatii jonkun verran muutakin remppaa. Jos sellaisen sitten hankkii, niin siinä on äkkiä kuitenkin palanut sama raha, kuin millä olisi saanut ehjän yksilön, jopa enemmänkin.
Comment
-
-
Muutamia kysymyksiä
Tulipa tuossa pari kuukautta sitten kyseltyä ostovinkkejä 528:siin ja sainkin silloin hyviä vastauksia kysymyksiini. Nyt on kuitenkin nälkä kasvanut syödessä ja hakusessa on 535i tai 540i. Tarkoituksena olisi löytää hyväkuntoinen yksilö, joka on varustettu jommalla kummalla noista moottoreista.
Olen jo jonkun aikaa katsellut "sillä silmällä" allaolevan linkin takaa löytyvää 540:stä, joka vaikuttaa kuvien perusteella olevan mitä mainioimmassa kunnossa. Ja mikä parasta tuo on vielä aivan originaalissa kunnossa. Hintakin alkaa olemaan jo suhteellisen alhainen, tiedä sitten toisaalta johtuuko siitä, että myyjä haluaa päästä autosta eroon vai siitä, että siinä on jotakin vialla, kun ei meinaa kelvata.
Eniten tietenkin arveluttaa tuo mittarilukema, vuosittainen ajomäärä ei ole ollut kovinkaan korkea, mutta toisaalta bensankulutuskin on sitä luokkaa, ettei paljon ajavan tuollaista kannata ostaakaan. Osaako joku sanoa, että onko tätä 98-mallia saanut mittaristolla, jossa on nuo "kromirenkaat", vai onko ne laitettu mittaristoon jälkeenpäin? En ole montaa 98-mallista e39:ä nähnyt noilla renkailla varustetulla mittaristolla. Tuo saa epäilemään, että mittaristo on ainakin jouduttu irroittamaan tai vaihdettu kokonaan toiseen.
Mikäli tuo 158tkm on todellinen mittarilukema, niin ymmärtääkseni vesipumppu on vaihdettu, eikä siitä tarvitse vähään aikaan murehtia? Etupään osia taas taitaa joutua lähitulevaisuudessa vaihtelemaan, koska niitä on tuskin kaikkia laitettu uusiksi.
Täytyy laittaa myyjälle hieman kyselyä noista etupään osista, vesipumpusta ja mittaristosta. Tuo yksilö on otettu käyttöön 8/1998, joten tuossa on vielä se vanhemman mallinen moottori, vai tuliko tuohon 4.4-litraiseen versioon uudistusta moottorin puolelle?
Tulipa taas kirjoitettua aikamoinen kirja, toivottavasti joku jaksaa lukea loppuun!
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNo hyvä kun tässä vaiheessa vasta ilmoitit!Nuo nettiauton vaihtoehdot tällä hetkellä kuitenkin ovat aika arvossaan, jos kerran faceliftin voisi teoriassa saada noin suunnilleen samaan rahaan. Tosin yleensä kun olen nähnyt jonkun myyvän jotakin "parempaa" mallia halvemmalla, niin monesti niissä on ne perinteiset viat, eli tarvitsee molemmat uudet renkaat ja vaatii jonkun verran muutakin remppaa. Jos sellaisen sitten hankkii, niin siinä on äkkiä kuitenkin palanut sama raha, kuin millä olisi saanut ehjän yksilön, jopa enemmänkin.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNo hyvä kun tässä vaiheessa vasta ilmoitit!Nuo nettiauton vaihtoehdot tällä hetkellä kuitenkin ovat aika arvossaan, jos kerran faceliftin voisi teoriassa saada noin suunnilleen samaan rahaan. Tosin yleensä kun olen nähnyt jonkun myyvän jotakin "parempaa" mallia halvemmalla, niin monesti niissä on ne perinteiset viat, eli tarvitsee molemmat uudet renkaat ja vaatii jonkun verran muutakin remppaa. Jos sellaisen sitten hankkii, niin siinä on äkkiä kuitenkin palanut sama raha, kuin millä olisi saanut ehjän yksilön, jopa enemmänkin.
Toki voi niitä saada jos tuuri käy niin halvalla mutta kaippa noista facelifteistä saa sen 7-9k varautua maksamaan :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Olihan Ramzez mulla pari viikkoa myynti-ilmoitus foorumilla
Originally posted by _nixu_ View PostNo ei noita nyt tuohon rahaan oikeasti liiku. Jos joku jobbari siitä tuon hyvitti niin taisi se parikiloa kalliimmalla lähteä eteenpäin
Toki voi niitä saada jos tuuri käy niin halvalla mutta kaippa noista facelifteistä saa sen 7-9k varautua maksamaan :thinkitse otin siinä takkiin, mutta oli välttämätön tarve vaihtaa diisseliin nii minkäs teit, ja sattui tää nykyinen yksilö sillon silmään ja sitä ravas jatkuvasti ihmisiä katsomassa nii oli pakko tehdä kaupat ennenkuin tämäkin olisi mennyt nenän edestä
jokunen meinaan meni aivan nenän edestä
330d oli aluksi kiikarissa ja paria kävin katsomassa mut oli myyty sitten melkein heti kun liikkeestä meni ulos
ja oli se kyllä sellainen "maanantai-kappale" se mun e39 että oksat pois, kokoajan jotain paskana ja joitain osia sai vaihdella jo toiseen kertaan, olihan se auto mulla 13kk... ja rahaa meni joku yli 3000e sen korjauksiin siinä ajassa.- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Jep. Ikää alkaa olemaan niin jos huonolla tuurilla saa kuluvaa osaa vaihdella ihan urakalla. Ei tuossa sullakaan mitään isompaa vikaa, normi E39+M54 jutut vaan
Sattuivat vaan samaan aikaan, harmi sinänsä
Mutta nyt on toivottavasti huoleton peli alla ja onhan siinä varusteet vähän paremmat kuin SUOMIAUTOISSAE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Post
ja oli se kyllä sellainen "maanantai-kappale" se mun e39 että oksat pois, kokoajan jotain paskana ja joitain osia sai vaihdella jo toiseen kertaan, olihan se auto mulla 13kk... ja rahaa meni joku yli 3000e sen korjauksiin siinä ajassa.
nimimerkillä, remontteihin 150€/ 2v(no nyt tuli tukivarsisetti eteen ~350€)
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostJep. Ikää alkaa olemaan niin jos huonolla tuurilla saa kuluvaa osaa vaihdella ihan urakalla. Ei tuossa sullakaan mitään isompaa vikaa, normi E39+M54 jutut vaan
Sattuivat vaan samaan aikaan, harmi sinänsä
Mutta nyt on toivottavasti huoleton peli alla ja onhan siinä varusteet vähän paremmat kuin SUOMIAUTOISSA
Originally posted by peto2 View PostWTF: onko 39:ssä noin kalliita osiakaan?
nimimerkillä, remontteihin 150€/ 2v(no nyt tuli tukivarsisetti eteen ~350€)
mut siis alustaan ei mennyt vielä kun koiranluut vaihtoon, mut sitten koneen ympäriltä tuli melkein kaikki vaihdettua, syyläri, paisari, visko, laturi x2, huohotin + letkut, venakopantiiviste, tulpat, imuputket maffilta koneelle, apulaitehihnan kiristimet, vesipumppu, termari + kotelo... olikohan vielä muutaja nämä kaikki 6kk sisällä
- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by Oqz View PostTulipa tuossa pari kuukautta sitten kyseltyä ostovinkkejä 528:siin ja sainkin silloin hyviä vastauksia kysymyksiini. Nyt on kuitenkin nälkä kasvanut syödessä ja hakusessa on 535i tai 540i. Tarkoituksena olisi löytää hyväkuntoinen yksilö, joka on varustettu jommalla kummalla noista moottoreista.
Olen jo jonkun aikaa katsellut "sillä silmällä" allaolevan linkin takaa löytyvää 540:stä, joka vaikuttaa kuvien perusteella olevan mitä mainioimmassa kunnossa. Ja mikä parasta tuo on vielä aivan originaalissa kunnossa. Hintakin alkaa olemaan jo suhteellisen alhainen, tiedä sitten toisaalta johtuuko siitä, että myyjä haluaa päästä autosta eroon vai siitä, että siinä on jotakin vialla, kun ei meinaa kelvata.
Eniten tietenkin arveluttaa tuo mittarilukema, vuosittainen ajomäärä ei ole ollut kovinkaan korkea, mutta toisaalta bensankulutuskin on sitä luokkaa, ettei paljon ajavan tuollaista kannata ostaakaan. Osaako joku sanoa, että onko tätä 98-mallia saanut mittaristolla, jossa on nuo "kromirenkaat", vai onko ne laitettu mittaristoon jälkeenpäin? En ole montaa 98-mallista e39:ä nähnyt noilla renkailla varustetulla mittaristolla. Tuo saa epäilemään, että mittaristo on ainakin jouduttu irroittamaan tai vaihdettu kokonaan toiseen.
Mikäli tuo 158tkm on todellinen mittarilukema, niin ymmärtääkseni vesipumppu on vaihdettu, eikä siitä tarvitse vähään aikaan murehtia? Etupään osia taas taitaa joutua lähitulevaisuudessa vaihtelemaan, koska niitä on tuskin kaikkia laitettu uusiksi.
Täytyy laittaa myyjälle hieman kyselyä noista etupään osista, vesipumpusta ja mittaristosta. Tuo yksilö on otettu käyttöön 8/1998, joten tuossa on vielä se vanhemman mallinen moottori, vai tuliko tuohon 4.4-litraiseen versioon uudistusta moottorin puolelle?
Tulipa taas kirjoitettua aikamoinen kirja, toivottavasti joku jaksaa lukea loppuun!F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Marko.K View PostNo jos kerran nälkä kasvaa syödessä niin eikö kannattaisi syödä itsensä samalla kertaa kylläiseksi ja kallistua tuonne 540 eikä mitään 535 välimalleja, ettei sitten keväällä tarvii taas vaihtaa kun tuntuu laiskalta...M5 sitten asia erikseenE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Asiaa kyllä varmasti puhutte, Marko.K ja _nixu_! Ja M5 on tosiaan ihan omasta maailmastaan, eikä se oikeen meikäläisen budjettiin mahdukaan. Ehkä sitä on muutenkin hyvä muutenkin alotella tollasella 540:sellä.
Kyllä tässä taitaa niin käydä, että tosta linkin 540:sestä tulee tehtyä kaupat. Kilometrit pitää mitä luultavimmin paikkansa (myyjä käyttäny tarkistettavana) ja auto on ollu hyvissä käsissä. Pientä ruosteen alkua tuntu tossakin olevan, mutta ne saa korjattua suht vähällä vaivalla, muuten oli kyllä tosi asiallisessa kunnossa.
Ainoo, mikä tossa jää pikkusen harmittamaan, on peltinen kattoluukku. Lasisen olisin halunnu, että siitä ois jotain iloo talvellakin. Äkkiä, kun tutkaili, nii 250€ sais autopurkaamolta lasisen kattoluukun mekanismeineen, joten eipä oo ollenkaa paha hinta. Eri asia sitte, kuinka helppo/vaikee tollanen on vaihtaa ja tiivistää kunnolla, ettei tuu sadevedet niskaan.
On kyllä "viissatanen" meikäläisen nykyisen 850 Volvon jälkeen, ku uus auto.
Comment
-
-
Originally posted by Oqz View PostAinoo, mikä tossa jää pikkusen harmittamaan, on peltinen kattoluukku. Lasisen olisin halunnu, että siitä ois jotain iloo talvellakin. Äkkiä, kun tutkaili, nii 250€ sais autopurkaamolta lasisen kattoluukun mekanismeineen, joten eipä oo ollenkaa paha hinta. Eri asia sitte, kuinka helppo/vaikee tollanen on vaihtaa ja tiivistää kunnolla, ettei tuu sadevedet niskaan.. Lukase tuo -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153183
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Comment