Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomi T
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 3864
    • Nokia

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Ja mikä tuo ajomäärä on olevinaan?
    Mil = 10km..
    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

    ex. 54*BMW

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8974
      • Kellokoski

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Onko noilla Ruotsalaisilla jotain nettiauton tapaista mistä hakea autoja? Vai saako tuonne blockettiin jostain valittua varusteet? Surkeita kuvia, eikö Ruotsalaiset osaa tehdä kunnon myynti ilmoa? Ja mikä tuo ajomäärä on olevinaan?
      Ei tää ole niin vaikeeta. Ihan turha niitä varusteita on muutenkaan ruskia hakuehdoiksi kun myyjät eivät niitä osaa täytää. Jos ruotsista löytyy 20 sopivan mallista autoa niin kyllä ne ilmot jaksaa katsoa läpi. Rekisterinumerolla näkee valmistenumeron ja sillä sitten saa varustelistan niin ei tarvitse arvailla.

      Ja usein on huonot kuvat ja laiska myyjä eli jossain vaiheessa on edessä reilu pudotus hinnassa ja silloin voi saada edulliset kaupat. Usein näkee että hinta laskee kerralla 20000sek tms.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ei tää ole niin vaikeeta. Ihan turha niitä varusteita on muutenkaan ruskia hakuehdoiksi kun myyjät eivät niitä osaa täytää. Jos ruotsista löytyy 20 sopivan mallista autoa niin kyllä ne ilmot jaksaa katsoa läpi. Rekisterinumerolla näkee valmistenumeron ja sillä sitten saa varustelistan niin ei tarvitse arvailla.

        Ja usein on huonot kuvat ja laiska myyjä eli jossain vaiheessa on edessä reilu pudotus hinnassa ja silloin voi saada edulliset kaupat. Usein näkee että hinta laskee kerralla 20000sek tms.
        Mistä saa rekisterinumerolla vinin? Saksassa autoliikkeet osaa aika hyvin laittaa varusteet, Suomessa yksityiset. Suomalaiset liikkeet ei osaa mitään.

        DDR:ssä olisi pari ehdokasta. Kuka ajaisi auton sieltä Hampuriin?

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          Ruotsalainen sivusto käytettyjen autojen kauppaamiseen:



          Ei tuollakaan taida pystyä erikseen raksimaan midiä tai tuplalaseja, mutta jotain suuntaa antavia vaihtoehtoja voi valita. Autot pitkälti samoja kuin Blocketissa. Ei varmasti tuoltakaan voi E39:iä löytää, varmasti löytyy joku syy miksi ei voi.

          Auton tietoja ruotsalaisen rekisteritunnuksen perusteella voi katsella tuolta:



          Tuossakin on aivan varmasti jotain hankalaa ja puutteita, ettei sitä voi käyttää. Mutta kumminkin. Monet sitä ovat itse kyenneet hyödyntämään.

          En kyllä tiedä kuka voisi ajaa auton DDR:stä Hampuriin.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Mistä saa rekisterinumerolla vinin? Saksassa autoliikkeet osaa aika hyvin laittaa varusteet, Suomessa yksityiset. Suomalaiset liikkeet ei osaa mitään.

            DDR:ssä olisi pari ehdokasta. Kuka ajaisi auton sieltä Hampuriin?
            Ruotsissa saa. Tietysti kaikissa ei näy kilpeä mutta kysymällä sekin selviää.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by pmv View Post
              Ruotsalainen sivusto käytettyjen autojen kauppaamiseen:



              Ei tuollakaan taida pystyä erikseen raksimaan midiä tai tuplalaseja, mutta jotain suuntaa antavia vaihtoehtoja voi valita. Autot pitkälti samoja kuin Blocketissa. Ei varmasti tuoltakaan voi E39:iä löytää, varmasti löytyy joku syy miksi ei voi.

              Auton tietoja ruotsalaisen rekisteritunnuksen perusteella voi katsella tuolta:



              Tuossakin on aivan varmasti jotain hankalaa ja puutteita, ettei sitä voi käyttää. Mutta kumminkin. Monet sitä ovat itse kyenneet hyödyntämään.

              En kyllä tiedä kuka voisi ajaa auton DDR:stä Hampuriin.
              Aamen. Parempi lopettaa netissä kirjoittelu ja ryhtyä toimeen.

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Aamen. Parempi lopettaa netissä kirjoittelu ja ryhtyä toimeen.
                530iat:


                525iat:


                540iat:


                Eiköhän sieltä joku löydy
                Last edited by _nixu_; 10-01-2012, 08:59.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  Huomenna pitäisi mennä katsomaan tuollaista 2001 530iA M-Sportia ja tehdä kaupat siitä jos auto on sellainen kuin on annettu ymmärtää.


                  Kiesi on 179tkm rullattu. Huoltokirja puuttuu jostain kumman syystä, se hieman kammoksuttaa, mutta kuitteja on kuulemma huolloista ja kävin tänään tiskiltä tarkastamassa huoltohistoriaa ja merkkiliikkeessä huollettu 08 vuoteen asti, kilometrit pitää autossa paikkaansa ja kaikki muukin on siis ok. 1 vika autossa on, yksi pdc anturi on takaa rikki kuulemma, tiedossa mikä anturi. Pitää siis jotain vika ääntä kun kytkee pakin.

                  Luin jo topicin läpi, mutta mitä siitä nyt kannattaa tarkimmin katsoa, sanokaa jos tulee jotain mieleen

                  - Ruosteet(tankinluukun alta, takaluukun alareuna ja ovien alareunat). Myyjän mukaan ruostetta on tasan 0% ja se onkin edellytys auton ostolle.
                  - Vaihdelaatikon toiminta. Pyysin myyjältä, että auto olisi kylmä kun menen sitä katsomaan, jotta voi todeta laatikon toiminnan kylmänä sekä lämpimänä.
                  - Alustan osat tietty, niihin ei tarvii erillistä E39 speksausta.
                  - Moottori, mitä tuosta M54B30 pitää erityisesti kuunnella/katsella ? Vuotaako jostain tietystä kohdasta öljyä herkästi ? Vanokset ?
                  - Muuta E39:stä mitä pitää erityisesti katsoa ?


                  Jos vielä unohdin jotain, niin lisätkää, helpompi sitten tutkia se kottero huomenissa


                  EDIT: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=223519 Kysessä siis tuo auto, jos se nyt jotain auttaa.
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Vasta yhden E39:n kokemuksen syvällä rintaäänellä:

                    - Tsekkaa ruosteet erityisesti myös takakaarista ja takapuskurin ja takakyljen saumasta
                    - Öljyä saattaa ainakin venakopan tiivisteen välistä vuotaa
                    - Vanosten kuntoa nyt ei välttämättä perstuntumalta tunne jos ei ole kokeillut juuri samanlaista (ehjää) yksilöä
                    - Kokeile ettei tutise/tärise kovemmissakaan vauhdeissa
                    - ym ym

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      mutta mitä siitä nyt kannattaa tarkimmin katsoa, sanokaa jos tulee jotain mieleen
                      Eipä noissa paljon ole ihmeteltävää. Jos kaikki toimii, kulkee nätisti niin osta pois. Öljynkulutuksen huomaat vasta kun olet ostanut, ostat vaan tynnyrillisen lisättävää

                      Vihdoin löytyi auto itsellekkin, nyt se matkustaa kotia kohti

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        [QUOTE=Peltsii;2593783]

                        - Ruosteet(tankinluukun alta, takaluukun alareuna ja ovien alareunat). Myyjän mukaan ruostetta on tasan 0% ja se onkin edellytys auton ostolle.
                        - Vaihdelaatikon toiminta. Pyysin myyjältä, että auto olisi kylmä kun menen sitä katsomaan, jotta voi todeta laatikon toiminnan kylmänä sekä lämpimänä.
                        - Alustan osat tietty, niihin ei tarvii erillistä E39 speksausta.
                        - Moottori, mitä tuosta M54B30 pitää erityisesti kuunnella/katsella ? Vuotaako jostain tietystä kohdasta öljyä herkästi ? Vanokset ?
                        - Muuta E39:stä mitä pitää erityisesti katsoa ?
                        [QUOTE]

                        Ei kait bensojen laatikoissa ole sen enempää ongelmaa kun muiden merkkien lootissa? Eli siis se tiisselissä oleva GM paska hajoaa (heh, koska itsellä)

                        Ja Hemihän sanoi, että e39 ei ruostu...

                        Tee niin pitkä lenkki kun pystyt, toi e39 on oikeasti tosi vittumainen tolle tärinälle. Eli paljon erinlaisia teitä. Ja sähkövikojahan noissa on, että' kaikki "herkut" testailla. Mutta muuten, osta pois kiva auto...

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14511
                          • Oulu

                          Pakkihan noista 5HP19 lootista tahtoo kadota, ku pakkirumpu menee palasiksi.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            Kiitoksia vastauksista

                            Eikai tossa mitään ihmeellistä. Luultavasti huomenna sitten onnellinen tai onneton E39 omistaja, kirjotellaan sitten lisää ja katotaan miltä toi 10v uudempi 530i tuntuu nykyseen verrattuna
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by zener View Post
                              Pakkihan noista 5HP19 lootista tahtoo kadota, ku pakkirumpu menee palasiksi.
                              Eipäs nyt yleistetä, todella harvinainen vika. Yleisin syy taitaa olla suunnanvaihto vauhdista.

                              Ruostetta ei tosiaan löydy, jollei ole kolaroitu ja huonosti korjattu.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Eipä noissa paljon ole ihmeteltävää. Jos kaikki toimii, kulkee nätisti niin osta pois. Öljynkulutuksen huomaat vasta kun olet ostanut, ostat vaan tynnyrillisen lisättävää

                                Vihdoin löytyi auto itsellekkin, nyt se matkustaa kotia kohti
                                Mutta kaikkeen ei osaa kiinnittää huomiota jos ei ennen ole e39 ollut. Se kun tuntuu vähän heikommassa kunnossakin hyvälle jonkun vanhemman jälkeen. Huoltokirjan puute on sitten iso miinus että sen pitää näkyä hinnassa.

                                Ja minkälainen sieltä masterille tulee?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎