Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8269
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Night-Wind View Post
    http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1617108

    "99 can have the ZF or GM, 2000 and 2001 have the ZF"
    noup. bmwfans.info tarjoilee vain ZF5HP24 ja ZF5HP30 lootia noihin vuosimallista riippumatta.. piti oikeen tarkistaa
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      ^ Okei.

      Ei olekaan ne mallit siis pois suljettuja vaihtoehtoja, jos joskus sellaisen vaikka ostaisi.

      Tuo "noup" on kyllä aika hyvä, tarvii ensi kerralla kokeilla kun esimies tulee kysymään jotain.
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • jukkama
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 16
        • Sipoo

        1997 540i Highline 57000km.

        Kiinnostaako ketää lähes virheetön 540:nen ?
        Sellainen on myytävänä, jos asiantunteva BMW:tä harkitseva henkilö löytyy.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8974
          • Kellokoski

          Originally posted by jukkama View Post
          Kiinnostaako ketää lähes virheetön 540:nen ?
          Sellainen on myytävänä, jos asiantunteva BMW:tä harkitseva henkilö löytyy.
          Mikä ihmeen highline? E32:sta moinen kyllä löytyy mutta ei E39?
          Laita ilmoitus myydään palstalle kuvien kera niin sittenhän sen tietää
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            Originally posted by jukkama View Post
            Kiinnostaako ketää lähes virheetön 540:nen ?
            Sellainen on myytävänä, jos asiantunteva BMW:tä harkitseva henkilö löytyy.
            Hiukan epäilyttää nuo kilometrit jo noinkin vanhassa autossa. :think
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • Kolli
              Newbiemmer
              • May 2006
              • 21
              • Hämeenlinna

              Originally posted by jukkama View Post
              Kiinnostaako ketää lähes virheetön 540:nen ?
              Sellainen on myytävänä, jos asiantunteva BMW:tä harkitseva henkilö löytyy.
              Kiinnostaa. Laita kuvia/infoa, [email protected]
              F11 520dA -11

              Ex 530dA -02, 530dA -05, E39 535i -99, 1502 -76

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by peto2 View Post
                noup. bmwfans.info tarjoilee vain ZF5HP24 ja ZF5HP30 lootia noihin vuosimallista riippumatta.. piti oikeen tarkistaa
                Noita askeja on muuten tainnut olla täälläpäin korjattavana melkoisesti enemmän kuin GM:n tuotoksia. Jälleen täysin turha ja vääristynyt "tilastotieto", mutta ehkä se joltakin vie yöunet silti
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.

                  Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois

                  Ajatuksia?

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.

                    Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois

                    Ajatuksia?
                    Tarviiko tota nyt sitten oikeasti miettiä kovinkin kauan? Tottakais mahdollisimman isolla mosalla, voi kiinnostuneita ostajia olla jälkimarkkinoillakin enemmän kuin vanhalla 2.8:lla... Kuinka paljon kovemmat käyttökustannukset meinaat siinä kasissa olevan?
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by BeamR View Post
                      Tarviiko tota nyt sitten oikeasti miettiä kovinkin kauan? Tottakais mahdollisimman isolla mosalla, voi kiinnostuneita ostajia olla jälkimarkkinoillakin enemmän kuin vanhalla 2.8:lla... Kuinka paljon kovemmat käyttökustannukset meinaat siinä kasissa olevan?
                      Vakuutuksissa tuskin paljon eroja, bensaa menisi n.1000€ vuodessa enemmän. Vesipumppu tuplahintainen, puhumattakaan muista koneen osista. Motonetista ei saa juuri mitään osaa, merkkarilla kaikki kalliinpaa kuin kutoseen. Jakopää+vanos vikoja tuntuu olevan ja näyttääpä laatikoitakin hajoavan.

                      Nyt tuli juuri lisätietoa, että tuossa 540:ssä steppipuolella ei aina vaihda, D:llä toimii hyvin. Onkohan vika laatikossa vai kepissä?

                      Jos ostaisi 540:sen ja laittaisi kutosen sinne sitten kun kasi hajoaa

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.

                        Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois

                        Ajatuksia?
                        Originally posted by BeamR View Post
                        Tarviiko tota nyt sitten oikeasti miettiä kovinkin kauan? Tottakais mahdollisimman isolla mosalla, voi kiinnostuneita ostajia olla jälkimarkkinoillakin enemmän kuin vanhalla 2.8:lla... Kuinka paljon kovemmat käyttökustannukset meinaat siinä kasissa olevan?
                        Allekirjoitan BeamR:n tekstin muuten, mutta jos jälleenmyynti on joskus ajankohtainen niin voin kertoa: se 2.8 menee 100x nopeammin Ainakin mitä itse olen nettiautoa seurannut....ehkä olen väärässä =)

                        Käyttökuluja kommentoin sen verran, että V8:lla ei taida alle 9 mennä maantiellä sitten millään. 2.8 kumminkin ehjänä menee sinne vähän päälle seiskaan maantiellä, jos siis kulutus kiinnostaa pätkän vertaa. Itseä kiinnostaa.

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Allekirjoitan BeamR:n tekstin muuten, mutta jos jälleenmyynti on joskus ajankohtainen niin voin kertoa: se 2.8 menee 100x nopeammin Ainakin mitä itse olen nettiautoa seurannut....ehkä olen väärässä =)

                          Käyttökuluja kommentoin sen verran, että V8:lla ei taida alle 9 mennä maantiellä sitten millään. 2.8 kumminkin ehjänä menee sinne vähän päälle seiskaan maantiellä, jos siis kulutus kiinnostaa pätkän vertaa. Itseä kiinnostaa.
                          Niin, täsmennetään nyt sen verran, että minä en todellakaan tiedä noiden kiertonopeutta, mutta jos itse olisin E39:ä ostamassa niin en edes avaisi 528:n ilmoituksia, vaan siirtyisin automaattisesti vähintään kolomelitraseen, ja tod näk ekana katsoisin että mihin hintaan saisi poistaa kasikoneisen. Ja ainahan ekstravarusteet kiinnostaa.
                          Eli mun postini perustui puhtaasti mielikuvaan ja analyysiin omasta ostokäyttäytymisestä

                          Liekö tuolla kulutuserolla juuri merkitystä, jos ei aja hirveästi yli 20tkm / vuosi? Jos oletetaan, että ajat 20tkm per vuosi ja kulutusero on kokonaisuutenaan 2l/100km, niin kokonaiskustannusero on ~50€/kk, eli kokonaiset 1.67€/päivä! Sillä saakin sitten vastinetta kaasun painallukseen ihan eri tavalla

                          Tosin, ne tehot ei tainneet olla tässä se juttu ostajakandidaatille...
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Aika paljon pätkäajoa+kaupunkia. Edellinen 528ia sedan meni 12l/100km, mahtaakohan kasillä päästä alle 15l samassa ajossa. 3l/100km erolla tulisi 1000€ vuodessa eroa, sillä saa jo lomamatkan joka talvi.

                            Onhan ne varusteet ja suorityskyky tonnin väärti, mutta kun siihen lisää kalliita varaosa repullinen per vuosi...

                            Toisaalta olisihan se vaihtoehto ostaa uusi pikku auto jonka arvo laskee 2000€ vuodessa...

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.

                              Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois

                              Ajatuksia?
                              Kasi niin kauan kun toimii, mutta kun auto hajoaa, niin 528. Eli (omasta mielestä) vittumainen huolta, ahdas, osat oli ruto kalliita Laakkosella, kun Mätänetit yms. myi aika pitkälti ei oota. Mutta kunnossa ollessaan, tommoinen kasi on kyllä kiva ajoneuvo... Eli ihan omien mieltymysten mukaan.

                              Ja Rizzo tosta myynnistä puhui, niin myös minun mielestäni 528 vaihtuu helpommin kun 540. just tuossa loppu kesästä kun e39 kattelin, niin aika nopeasti kaikki kiinnostavat 528 hävisi, kun taas jotain 540 kattelin toista kuukautta....

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Aika paljon pätkäajoa+kaupunkia. Edellinen 528ia sedan meni 12l/100km, mahtaakohan kasillä päästä alle 15l samassa ajossa. 3l/100km erolla tulisi 1000€ vuodessa eroa, sillä saa jo lomamatkan joka talvi.

                                Onhan ne varusteet ja suorityskyky tonnin väärti, mutta kun siihen lisää kalliita varaosa repullinen per vuosi...

                                Toisaalta olisihan se vaihtoehto ostaa uusi pikku auto jonka arvo laskee 2000€ vuodessa...
                                Osta seiska, niin myökin päätettiin tehdä kun 525iaT E39 vei kans sen 11+/100km... 750i: seka-ajossa 5tkm matkalla 14l/100km. Jos se 540ia vie enemmän, niin tarviiko sitten enää miettiä...

                                Eikä seiskan osat nyt niin tolkuttoman kalliita ole... (eipä).
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎