noup. bmwfans.info tarjoilee vain ZF5HP24 ja ZF5HP30 lootia noihin vuosimallista riippumatta.. piti oikeen tarkistaa
Noita askeja on muuten tainnut olla täälläpäin korjattavana melkoisesti enemmän kuin GM:n tuotoksia. Jälleen täysin turha ja vääristynyt "tilastotieto", mutta ehkä se joltakin vie yöunet silti
Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.
Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois
Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.
Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois
Ajatuksia?
Tarviiko tota nyt sitten oikeasti miettiä kovinkin kauan? Tottakais mahdollisimman isolla mosalla, voi kiinnostuneita ostajia olla jälkimarkkinoillakin enemmän kuin vanhalla 2.8:lla... Kuinka paljon kovemmat käyttökustannukset meinaat siinä kasissa olevan?
Tarviiko tota nyt sitten oikeasti miettiä kovinkin kauan? Tottakais mahdollisimman isolla mosalla, voi kiinnostuneita ostajia olla jälkimarkkinoillakin enemmän kuin vanhalla 2.8:lla... Kuinka paljon kovemmat käyttökustannukset meinaat siinä kasissa olevan?
Vakuutuksissa tuskin paljon eroja, bensaa menisi n.1000€ vuodessa enemmän. Vesipumppu tuplahintainen, puhumattakaan muista koneen osista. Motonetista ei saa juuri mitään osaa, merkkarilla kaikki kalliinpaa kuin kutoseen. Jakopää+vanos vikoja tuntuu olevan ja näyttääpä laatikoitakin hajoavan.
Nyt tuli juuri lisätietoa, että tuossa 540:ssä steppipuolella ei aina vaihda, D:llä toimii hyvin. Onkohan vika laatikossa vai kepissä?
Jos ostaisi 540:sen ja laittaisi kutosen sinne sitten kun kasi hajoaa
Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.
Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois
Tarviiko tota nyt sitten oikeasti miettiä kovinkin kauan? Tottakais mahdollisimman isolla mosalla, voi kiinnostuneita ostajia olla jälkimarkkinoillakin enemmän kuin vanhalla 2.8:lla... Kuinka paljon kovemmat käyttökustannukset meinaat siinä kasissa olevan?
Allekirjoitan BeamR:n tekstin muuten, mutta jos jälleenmyynti on joskus ajankohtainen niin voin kertoa: se 2.8 menee 100x nopeammin Ainakin mitä itse olen nettiautoa seurannut....ehkä olen väärässä =)
Käyttökuluja kommentoin sen verran, että V8:lla ei taida alle 9 mennä maantiellä sitten millään. 2.8 kumminkin ehjänä menee sinne vähän päälle seiskaan maantiellä, jos siis kulutus kiinnostaa pätkän vertaa. Itseä kiinnostaa.
Allekirjoitan BeamR:n tekstin muuten, mutta jos jälleenmyynti on joskus ajankohtainen niin voin kertoa: se 2.8 menee 100x nopeammin Ainakin mitä itse olen nettiautoa seurannut....ehkä olen väärässä =)
Käyttökuluja kommentoin sen verran, että V8:lla ei taida alle 9 mennä maantiellä sitten millään. 2.8 kumminkin ehjänä menee sinne vähän päälle seiskaan maantiellä, jos siis kulutus kiinnostaa pätkän vertaa. Itseä kiinnostaa.
Niin, täsmennetään nyt sen verran, että minä en todellakaan tiedä noiden kiertonopeutta, mutta jos itse olisin E39:ä ostamassa niin en edes avaisi 528:n ilmoituksia, vaan siirtyisin automaattisesti vähintään kolomelitraseen, ja tod näk ekana katsoisin että mihin hintaan saisi poistaa kasikoneisen. Ja ainahan ekstravarusteet kiinnostaa.
Eli mun postini perustui puhtaasti mielikuvaan ja analyysiin omasta ostokäyttäytymisestä
Liekö tuolla kulutuserolla juuri merkitystä, jos ei aja hirveästi yli 20tkm / vuosi? Jos oletetaan, että ajat 20tkm per vuosi ja kulutusero on kokonaisuutenaan 2l/100km, niin kokonaiskustannusero on ~50€/kk, eli kokonaiset 1.67€/päivä! Sillä saakin sitten vastinetta kaasun painallukseen ihan eri tavalla
Tosin, ne tehot ei tainneet olla tässä se juttu ostajakandidaatille...
Aika paljon pätkäajoa+kaupunkia. Edellinen 528ia sedan meni 12l/100km, mahtaakohan kasillä päästä alle 15l samassa ajossa. 3l/100km erolla tulisi 1000€ vuodessa eroa, sillä saa jo lomamatkan joka talvi.
Onhan ne varusteet ja suorityskyky tonnin väärti, mutta kun siihen lisää kalliita varaosa repullinen per vuosi...
Toisaalta olisihan se vaihtoehto ostaa uusi pikku auto jonka arvo laskee 2000€ vuodessa...
Mitähän tässä tekisi? Tarjolla olisi 528ia ja 540ia touringit. Samanikäisiä, samanverran ajettuja ja samanhintaisia. V8:ssa varusteita reilusti enemmän, mutta kovat käyttökulut hirvittää. V8:ssa webasto, kutoseen joutuisi laittamaan lohkolämppärin ja sekin maksaa. Tosin se 13v vanha webasto saattaa hajota koska vaan ja korjaus maksaa helposti lohkolämppärin hinnan. Kasin teho olisi kiva, mutta eipä sitä juuri koskaan tarvitse. Olen nykyisellä 2,5litrasellakin ehtinyt.
Molemmat autot Saksassa, molempia ei voi käydä katsomassa kun ovat sen verran eripuolilla maata. Eli jos eka kelpaisi, olisi se sitten ostettava. 528 olisi lähempänä, pienemmät hakukulut. Mies tietysti ostaisi molemmat ja sitten myisi toisen pois
Ajatuksia?
Kasi niin kauan kun toimii, mutta kun auto hajoaa, niin 528. Eli (omasta mielestä) vittumainen huolta, ahdas, osat oli ruto kalliita Laakkosella, kun Mätänetit yms. myi aika pitkälti ei oota. Mutta kunnossa ollessaan, tommoinen kasi on kyllä kiva ajoneuvo... Eli ihan omien mieltymysten mukaan.
Ja Rizzo tosta myynnistä puhui, niin myös minun mielestäni 528 vaihtuu helpommin kun 540. just tuossa loppu kesästä kun e39 kattelin, niin aika nopeasti kaikki kiinnostavat 528 hävisi, kun taas jotain 540 kattelin toista kuukautta....
Aika paljon pätkäajoa+kaupunkia. Edellinen 528ia sedan meni 12l/100km, mahtaakohan kasillä päästä alle 15l samassa ajossa. 3l/100km erolla tulisi 1000€ vuodessa eroa, sillä saa jo lomamatkan joka talvi.
Onhan ne varusteet ja suorityskyky tonnin väärti, mutta kun siihen lisää kalliita varaosa repullinen per vuosi...
Toisaalta olisihan se vaihtoehto ostaa uusi pikku auto jonka arvo laskee 2000€ vuodessa...
Osta seiska, niin myökin päätettiin tehdä kun 525iaT E39 vei kans sen 11+/100km... 750i: seka-ajossa 5tkm matkalla 14l/100km. Jos se 540ia vie enemmän, niin tarviiko sitten enää miettiä...
Eikä seiskan osat nyt niin tolkuttoman kalliita ole... (eipä).
Comment