Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3029
    • Sjundeå

    Originally posted by casino View Post
    Älä nyt herran jestas sentään osta volvoa! ----> nivelet alustassa ovat ihan "paperia" ja saat niitä sitten kyllä vuosittain vaihdella ja vielä pitää muistaa, että etuvetoisen / tehokkaana autona (turbo) volvo puskee kuin PÄSSI....

    Unohtamatta vetelyä kiihdyttäessä. Saa kyllä kaksin käsin pitää ratista kiinni, jos lähtee nostelemaan ahtoja... Ihmettelen tosiaan, miksi Volvo luopu takavedosta..

    Niveliähän nuo syö, mutta sehän nyt ei ole bemareissakaan mikään tuntematon juttu..tai ite en lähtisi BMW:tä väittämään mitenkään erityisen edistykselliseksi nivelien kestäyyden kannalta... Omien kokemusten perusteella omilla ajoilla saa niin ikään Volvon, kuin BMW:n niveliä/puslia laitella joka toiselle leimalle.
    -25 Toyota Proace City Verso
    -23 Nissan Leaf

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • anttiboy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 258
      • Alajärvi

      Tohtiikohan ostella 528, jolla ajettu jo 285 000 ?
      ainakin alusta oli uusittu jne
      Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
      Ex: Porsche 911 "GT3RS"
      Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
      Ex: E71 X6 40d Titangrau
      EX: F07 530d Carbonschwarz
      Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
      Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
      Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E38 730d Biarritzblau
      Ex: E65 730d White
      Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
      Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
      Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
      Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1355
        • Seinäjoki

        Originally posted by anttiboy View Post
        Tohtiikohan ostella 528, jolla ajettu jo 285 000 ?
        ainakin alusta oli uusittu jne
        Riippuu mitä huoltoja tehty vai onko tehty mitään mitä vuosimallia?
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • anttiboy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 258
          • Alajärvi

          Originally posted by arska84 View Post
          Riippuu mitä huoltoja tehty vai onko tehty mitään mitä vuosimallia?
          vitsilääääänen kirjotin vääri, oli 523 -96.. sano että melkee koko alusta uusiks ja muuten iha perushuollot..
          Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
          Ex: Porsche 911 "GT3RS"
          Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
          Ex: E71 X6 40d Titangrau
          EX: F07 530d Carbonschwarz
          Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
          Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
          Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
          Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
          Ex: E38 730d Biarritzblau
          Ex: E65 730d White
          Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
          Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
          Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
          Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1355
            • Seinäjoki

            Originally posted by anttiboy View Post
            vitsilääääänen kirjotin vääri, oli 523 -96.. sano että melkee koko alusta uusiks ja muuten iha perushuollot..
            Reippaasti alta 10t€ tosta maksaisin jos ostaisin.. Mitä varusteita?
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • jyrbba69
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2394
              • Kouvola

              -Verothan aleni uudistuksen myötä. Kevyenä autona (noin 2000kg) vero on noin 25%+alv--> eli 99 mallille arvoin 4000-4500e.
              Onkos asia tosiaankin näin? Olen itsekkin E39 uittamassa saksasta näillä näppylöillä, ja en ole vielä onnistunut onkimaan tota oikeaa veroprosenttia mistään.
              2015 AMG GTS
              -----------------------------

              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
              [email protected]

              Comment

              • Anselmo H
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 936
                • Vantaa

                Originally posted by anttiboy View Post
                vitsilääääänen kirjotin vääri, oli 523 -96.. sano että melkee koko alusta uusiks ja muuten iha perushuollot..
                Tämähän se just on mikä mättää, heppu on joutunut vaihtamaan eteen iskarit ja ja yhden koiranluun. Lasku on vaan ollut sellainen että jäi fiilis koko alustan uusimisesta.

                Pyydä jotain tositetta siitä mitä sinne alustaan on tehty. Jos tosiaan on "kaikki" uusittu, niin mikäs siinä mutta eihän tuo enää ole kovin arvokas peli, mun mielestä tosiaan 6-8,5 donitsia varusteista ja yleisestä kunnosta riippuen.
                F11 523iA Touring
                E93 325i cabrio
                E81 116i
                Triumph Daytona 955i

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  Juu, siis jos "koko alusta uusiksi" termi käsitetään edes jollain lailla oikein e39:ssä, niin se käsittää seuraavat artikkelit:

                  -Iskarit joka nurkkaan
                  -Vakaajatankojen koiranluut
                  -Jarrulevyt ja palat joka nurkkaan
                  -Eteen taemmat alatukivarret(reaktiotangot)
                  -Takapään apurungon puslat

                  Jos halutaan hifistellä ja varmistella, niin jouset, etupyöränlaakerit, iskarien yläpään laakerit, kasa puslia yms. menee vaihtoon myös. Siinä 2000 euroa humahataa aika lailla nopeasti. Kannattaa tosiaan ajaa eri yksilöillä niin saa tuntumaa että mikä on iskussa ja mikä ei.

                  Comment

                  • MayheM
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 521
                    • Oulu

                    Originally posted by jyrbba69 View Post
                    Onkos asia tosiaankin näin? Olen itsekkin E39 uittamassa saksasta näillä näppylöillä, ja en ole vielä onnistunut onkimaan tota oikeaa veroprosenttia mistään.
                    Joo, eikös sedan E39:n kokonaismassa ole siinä 2000-2100 luokkaa, hieman koneesta riippuen. Eli uusi verotaulukko (1, s. 8-9) näyttää noin 26,X prosenttia. Siihen kun lisätään ALV 22%, saadaan veron kokonaismääräksi noin 32% ( = 1,22*26,x%) auton Suomen myyntihinnasta. Hintoja voi katsoa MAHTI-tietokannasta (2), jossa hinnat esim 523-mallille ovat noin 10-14k€ +/- X€ riippuen kilometreistä ja laatikosta jne. Tietenkin koneen koko vaikuttaa myös hintaan, eli 520 on halvempi ja 528 kalliimpi. Valitettavasti tullin sivuilta ei löydy käytettäviä myyntihintoja isokoneisemmille malleille!

                    Ja tullihan sitten käyttää laskelmissaan nimenomaan arvioimaansa myntihintaa, ei pyyntihintaa (1, s. 4-5). Keskimäärin vero lienee tällä hetkellä jonkun verran päälle 4000€ E39:lle (~0,32*"myyntihinta Suomessa"), riippuen tietenkin kilsoista, laatikosta ja koneesta.

                    Itse olen nyt päätynyt katselemaan Saksasta E46 323/328:a noin 100 tkm ajettuna. E46:lle hinnat ovat Saksassa hieman kalliimmat kuin E39:lle, mutta vastaavasti Suomessa verokarhu vie vähemmän välistä. Eli suunnilleen samaan haarukkaan menee tuontihinta myös E46:lla kuin E39:lla, vastaavalla koneella ja kilometreillä.

                    Viitteet:
                    1)http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...o_025_2007.pdf

                    2) http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
                    Last edited by MayheM; 19-02-2008, 11:38.
                    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by MayheM View Post
                      Joo, eikös sedan E39:n kokonaismassa ole siinä 2000-2100 luokkaa, hieman koneesta riippuen. Eli uusi verotaulukko (1, s. 8-9) näyttää noin 26,X prosenttia. Siihen kun lisätään ALV 22%, saadaan veron kokonaismääräksi noin 32% ( = 1,22*26,x%) auton Suomen myyntihinnasta. Hintoja voi katsoa MAHTI-tietokannasta (2), jossa hinnat esim 523-mallille ovat noin 10-14k€ +/- X€ riippuen kilometreistä ja laatikosta jne. Tietenkin koneen koko vaikuttaa myös hintaan, eli 520 on halvempi ja 528 kalliimpi. Valitettavasti tullin sivuilta ei löydy käytettäviä myyntihintoja isokoneisemmille malleille!

                      Ja tullihan sitten käyttää laskelmissaan nimenomaan arvioimaansa myntihintaa, ei pyyntihintaa (1, s. 4-5). Keskimäärin vero lienee tällä hetkellä jonkun verran päälle 4000€ E39:lle (~0,32*"myyntihinta Suomessa"), riippuen tietenkin kilsoista, laatikosta ja koneesta.

                      Itse olen nyt päätynyt katselemaan Saksasta E46 323/328:a noin 100 tkm ajettuna. E46:lle hinnat ovat Saksassa hieman kalliimmat kuin E39:lle, mutta vastaavasti Suomessa verokarhu vie vähemmän välistä. Eli suunnilleen samaan haarukkaan menee tuontihinta myös E46:lla kuin E39:lla, vastaavalla koneella ja kilometreillä.

                      Viitteet:
                      1)http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/...o_025_2007.pdf

                      2) http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
                      Eli olet todennut saman minkä minäkin: E46 ja E39 tulee Saksasta tuotuna yllättävän samoihin nykyjään.

                      Mutta en siltikään itse päätyisi missään nimessä E46:een tuossa tilanteessa... (/provo mode off)

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7456
                        • Oulu

                        Originally posted by MayheM View Post
                        Joo, eikös sedan E39:n kokonaismassa ole siinä 2000-2100 luokkaa, hieman koneesta riippuen.
                        Jep, sigun autolla 1985 kg. Vanhemmista kai löytyy kevyempiäkin.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • huppe
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 371
                          • Suomi

                          Originally posted by MayheM View Post
                          Itse olen nyt päätynyt katselemaan Saksasta E46 323/328:a noin 100 tkm ajettuna. E46:lle hinnat ovat Saksassa hieman kalliimmat kuin E39:lle, mutta vastaavasti Suomessa verokarhu vie vähemmän välistä.
                          Tuota olen kovasti ihmeissäny itsekkin katsellut... Miksiköhän noin päin?
                          ex E61 530da 2004

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            Originally posted by huppe View Post
                            Tuota olen kovasti ihmeissäny itsekkin katsellut... Miksiköhän noin päin?
                            Haluttavuudesta joutuu maksamaan... :think Nykyään e46:set vain ovat halutumpia kuin e39. Ulkonäkö kysymys?
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • huppe
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 371
                              • Suomi

                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Haluttavuudesta joutuu maksamaan... :think Nykyään e46:set vain ovat halutumpia kuin e39. Ulkonäkö kysymys?
                              Eihän sinne mahdu sisälle edes No tietty jos yksin ajelee niin onhan se hienomman näköinen (facelift ainakin).
                              ex E61 530da 2004

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4855
                                • Espoo

                                No meillä vaimo ainakin olisi halunnut ennemmin E46 seuraavaksi, kun tuo nykyinen E34 on kuulemma liian iso parkkipaikoilla liikuttaessa. Lisäksi kai tuo E46 on hiukan sporttisempi (samat koneet, mutta pienempi massa). E46:sta itse ottaisin facelift 320dAT, jonka hinta taitaa kivuta parin kympin paikkeille. Toki myös 330dAT kelpaisi.

                                Sain puhuttua vaimon kuitenkin ympäri ja halvemman hinnan takia olisi seuraavaksi tulossa alkupään E39 523/528 farmari. Auton vaihdon syynä farkun tarve ja siinä reilun kympin hintaluokassa vaihtoehto olisi huonon kolariturvallisuuden E36, joka ei innosta lainkaan.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎