E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by jsa014 View Post
    Sinne menee vaunut ja Rottweiler. Ellei nyt mitkään megakolmosrattaat ole.
    Täydennetään vielä, että ne lastenrattaat (ainakin ns. normaalit yhdistelmärattaat) uppoaa sinne myös pitkittäin.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      Originally posted by 174000 View Post
      Täydennetään vielä, että ne lastenrattaat (ainakin ns. normaalit yhdistelmärattaat) uppoaa sinne myös pitkittäin.
      Juu ja se touringin lastauksen mukavuus on verratonta jos vaihtoehtona on sedan, tavarat tarvitsee vaan nostaa kyytiin ja luukku kiinni kun sedanissa on sitä joutavaa sovittelua.

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1178
        • Tuusula

        Originally posted by Matula View Post
        Juu ja se touringin lastauksen mukavuus on verratonta jos vaihtoehtona on sedan, tavarat tarvitsee vaan nostaa kyytiin ja luukku kiinni kun sedanissa on sitä joutavaa sovittelua.
        Varsinainen ongelma lienee sedanin takaluukun lastausaukon ahtaus, ettei ainakaan lastenvankkureita saanut siitä taiteltua mitenkään konttiin sisälle. Kyllähän itse kontissa sitten tilaa vaunuillekin on, jos ne sinne saa jotenkin kammettua.
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • heijani
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 220
          • Turku

          Originally posted by 174000 View Post
          Varsinainen ongelma lienee sedanin takaluukun lastausaukon ahtaus, ettei ainakaan lastenvankkureita saanut siitä taiteltua mitenkään konttiin sisälle. Kyllähän itse kontissa sitten tilaa vaunuillekin on, jos ne sinne saa jotenkin kammettua.
          Meillä mahtuu kaksosten yhdistelmärattaat sedaniin kohtuu helpostikin, jopa ilman renkaiden irrotusta. Renkaat irrottamalla on neljän hengen muutaman viikon reissujen kamatkin mahtuneet kyytiin. Piti vaan valita malli tuon perusteella ja rajoittaa sitä mukaan otettavan tavaran määrää. Kyseiset vaunut on pari vuotta vanhat Emmaljungan Twin Ceroxit. Uudempi malli ei itseasiassa olisi mennyt. Oishan se farkku tietty näppärämpi jos nyt pitäisi valita...
          BMW e61 525dA 2006
          ex BMW e39 530dT 2000
          ex Volvo V70 2.4T AWD :think
          ex BMW e39 540iA sedan 1999
          ex BMW e28 520i Bavaria 1987
          ex BMW e46 316i sedan 2000

          Comment

          • jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

            Originally posted by 174000 View Post
            Täydennetään vielä, että ne lastenrattaat (ainakin ns. normaalit yhdistelmärattaat) uppoaa sinne myös pitkittäin.
            Juurikin pitkittäin silloin kun koira on mukana.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

            Comment

            • MMF
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 461
              • Sipoo

              Mites paljon isompi tuo e39 touring on e36 touringiin verrattuna? Nyt kun pakkaa mukaan lapsen, koiran (bokseri) ja rattaat (pitkittäin) niin laukut joutuu laittamaan takapenkille. Syksyllä tulee toinen muksu joten laukut pitäis vielä mahtua taakse...

              Tässä nyt mietin x5:n ja e39 touringin välillä, niiden tavaratilassa/takapenkkitiloissa ei kai hirveästi kuitenkaan eroa ole, joten 530i olisi paljon mieluisampi vaihtoehto.

              Kauhukuvissa siintää jopa Chrysler Voyager tyylinen ratkaisu....
              E70 X5 3.0D -07
              W124 200d
              Hiace 4wd

              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1372
                • Oulainen

                Originally posted by MMF View Post
                Mites paljon isompi tuo e39 touring on e36 touringiin verrattuna? Nyt kun pakkaa mukaan lapsen, koiran (bokseri) ja rattaat (pitkittäin) niin laukut joutuu laittamaan takapenkille. Syksyllä tulee toinen muksu joten laukut pitäis vielä mahtua taakse...

                Tässä nyt mietin x5:n ja e39 touringin välillä, niiden tavaratilassa/takapenkkitiloissa ei kai hirveästi kuitenkaan eroa ole, joten 530i olisi paljon mieluisampi vaihtoehto.

                Kauhukuvissa siintää jopa Chrysler Voyager tyylinen ratkaisu....
                Mielestäni e39 touringin kontti on parempi lasten rattaille, X5.n konttiin yhdistelmärattaat (Brio nova) joutui nostamaan kyjlelleen/pystyyn kun taas toukan konttiin menee melkeen mitenpäin vaan. e39.n kontti on matalampi mut muuten suurempi.
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  Tähän voi sanoa omasta näkökulmasta, että tuo e36 tourinkina oli ihan ok ostos, mutta se on lapsiperheelle yksinkertaisesti liian pieni. Jälkikasvua kun on tuo kaksi kappaletta, niin työn ja tuskan takana molemmat rattaat on sulloa konttiin. Kyseessä ei siis enää mitkään yhdistelmävaunut, vaan kahdet matkarattaat. Sen jälkeen onkin kattoa myöten täynnä kontti ja arpominen siitä, mihin muut matkatavarat laitetaan.

                  Kun toinen muksu syntyi, tuli minullekin hieman samoja kauhukuvia. Nyt kun molemmat kasvaa kovaa vauhtia tarvitsisi myös ehkä hieman lisää tilaa ja olisin eri vaihtoehdoista kiinnostunut. Vaihtoehtona ei siis ole Vw transporter
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    Originally posted by ka00z View Post
                    Tähän voi sanoa omasta näkökulmasta, että tuo e36 tourinkina oli ihan ok ostos, mutta se on lapsiperheelle yksinkertaisesti liian pieni. Jälkikasvua kun on tuo kaksi kappaletta, niin työn ja tuskan takana molemmat rattaat on sulloa konttiin. Kyseessä ei siis enää mitkään yhdistelmävaunut, vaan kahdet matkarattaat. Sen jälkeen onkin kattoa myöten täynnä kontti ja arpominen siitä, mihin muut matkatavarat laitetaan.

                    Kun toinen muksu syntyi, tuli minullekin hieman samoja kauhukuvia. Nyt kun molemmat kasvaa kovaa vauhtia tarvitsisi myös ehkä hieman lisää tilaa ja olisin eri vaihtoehdoista kiinnostunut. Vaihtoehtona ei siis ole Vw transporter
                    Mulla ihan sama juttu, ton nykyisen kun ostin, oli vasta koira ja auto toimi siihen tarkoitukseen täydellisesti. Nyt yhden lapsen kanssa on tiukkaa, kahden kanssa mahdotonta! Nykyisestä autosta ei huvittais luopua millään, oon niin tyytyväinen siihen mutta ei voi kahta autoakaan pitää.

                    Tässä oon kanssa käyny mielessä läpi vaihtoehtoja lähinnä Volvo XC90, X5, Audi A6 Avant, e39 ja e61 touringit mutta emmä kyllä bemarista muuhun merkkiin enää vaihda.

                    E39 530i touring olisi kyllä varmasti tähän tilanteeseen järkiostos, ja vähemmän järkevä (liian kallis) olisi e61 toukka...

                    Suomessa vaan on aika vähän myynnissä noita 530i touringeja ja nekin melkein kaikki on harmaita!! Kai sitä joutuu taas lahden taakse lähtee autokaupoille..
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • rasanttu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 530
                      • Tuusula

                      Mitä tulee noihin juttuihin E39 525D ja 530D vikamääristä. Niihin vaikuttaa se, että Suomeen tuoduista E39 autoista varmasti valtaosa on dieseleitä = 1+1 laskettuna jokainen ymmärtää miksi tarinaa näiden autojen vioista on enemmän. Näiden autojen todelliset ajomäärät ovat monesti arvoitus joten ei suuri ihme ole jos sieltä räjähtää osia.

                      Kaikenkaikkiaan hyvä yksilö tuntuu kyllä kestävän. Premium-autoa merkistä riippumatta ei pidä mennä persaukisen ostamaan jolla ei ole laittaa korjaukseen ja huoltoon rahaa. Pitäisin nyrkkisääntönä varata vähintään 1000 euroa äkillisiin korjauksiin tai muihin ylläpitotöihin. Jos ei ole valmis autoon satsaamaan kannattaa ostaa Toyota tai joku muu jota voi korkeintaan kulkuneuvoksi nimittää.

                      Nimim. 2 x E39 530DA ja huoletonta ajoa.
                      Last edited by rasanttu; 22-07-2009, 15:15.
                      Freude am Fahren

                      Comment

                      • JiiP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1734
                        • Tampere

                        Originally posted by jsa014 View Post
                        Sinne menee vaunut ja Rottweiler. Ellei nyt mitkään megakolmosrattaat ole.
                        Hmm.. Omat käytettynä haalitut yhdistelmärattaat eivät ole mitkään lyhimmät kokoontaitettuna. Ja juurikin pitkittäin nuo kärryt haluaisin kyytiin lastata. Voisiko joku touring kuski mitata farkustaan tuon tavaratilan pituuden? Ja kun takapenkki on viisto (eli alhaalla on näennäisesti tilaa) niin mittaus jostain 30cm korkeudelta.

                        Edit: Vaunut on 105cm pitkät.
                        Last edited by JiiP; 22-07-2009, 16:58.
                        Official member of BTCF-Sauna Team
                        E46 316i -03
                        Ex:
                        E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                        Comment

                        • Ekape
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 205
                          • Luvia

                          En lukenut koko ketjua läpi mutta 6 vuotta e39 remontteja kustantaneena ajattelin kommentoida.

                          Jos rahasta on hiukankin tiukkaa, oma valintani olisi ehdottomasti 9/98 uudempi bensakoneinen 523, 525, 528 tai 530 automaatti. Diisselit tuntuu mukavan edullisilta aina tankatessa mutta siihen se sitten jääkin.

                          Noissa diisseleissä nyt vaan on paljon enemmän osia jotka tuppaavat ajanmyötä hajoamaan: gm-vaihdeloota, turbo, cooleri, suuttimet, webasto, jopa toiset puslat joutuvat kovemmalle suuremman painon ja väännön vuoksi.

                          Yksi varuste mikä on mulle tuonut merkittävästi lisäkustannuksia on automaatti-ilmastointi, käyttöpaneelit flekteineen ovat kulutustavaraa ja samoin vesiventtiilit. Toinen tyhmä varuste ovat automaattisesti tummentuvat peilit, aina kun hyppäät autoon sisälle tai kaveri nousee sieltä pois, syttyvät sisävalot ja peilin valosilmä käskee peilien tummentua. Jos pitää peruuttaa pimeällä ei auta muuta kuin odotella että peilit kirkastuvat. Ja sitten kun tuo automaattipeili ottaa pesukoneessa vettä itseensä niin hintalappu on about 350 marmoritiskillä.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Ekape View Post

                            Yksi varuste mikä on mulle tuonut merkittävästi lisäkustannuksia on automaatti-ilmastointi, käyttöpaneelit flekteineen ovat kulutustavaraa ja samoin vesiventtiilit. Toinen tyhmä varuste ovat automaattisesti tummentuvat peilit, aina kun hyppäät autoon sisälle tai kaveri nousee sieltä pois, syttyvät sisävalot ja peilin valosilmä käskee peilien tummentua. Jos pitää peruuttaa pimeällä ei auta muuta kuin odotella että peilit kirkastuvat. Ja sitten kun tuo automaattipeili ottaa pesukoneessa vettä itseensä niin hintalappu on about 350 marmoritiskillä.
                            E39:sin automaatti ilmastointi on erittäin luotettava ja ehdoton varuste.

                            Tummentuva taustapeli myös loistovaruste, ilman sitä ikävä käännellä hanikkaa. Muutenkin aika halvan oloinen moinen käännettävä peili.

                            Mulla ei ainakaan kummassakaan ollut mitään ongelmia eikä käyttöä haittaavia ominaisuuksia. Tosin mulla ei ollut tummentuvia ulkopeilejä.

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1178
                              • Tuusula

                              Originally posted by JiiP View Post
                              Hmm.. Omat käytettynä haalitut yhdistelmärattaat eivät ole mitkään lyhimmät kokoontaitettuna. Ja juurikin pitkittäin nuo kärryt haluaisin kyytiin lastata. Voisiko joku touring kuski mitata farkustaan tuon tavaratilan pituuden? Ja kun takapenkki on viisto (eli alhaalla on näennäisesti tilaa) niin mittaus jostain 30cm korkeudelta.

                              Edit: Vaunut on 105cm pitkät.
                              Noin 30cm korkeudella alkaa tuo tavaratilan suojaverho. Sen alapuolelta mitattuna takakontti on n. 90cm syvä. Kun kerran heiluin mittanauha kädessä nii mittailin meidän vaunujen pituuden niin oli aika tarkalleen 90cm ja mahtuu hyvin. Eli voipi olla, että nuo teitin pitkät kärryt ei menekään pitkittäin.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • tupacalle
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 72
                                • Tampere

                                Elikkä vaihdossa tarjottiin -96 vuosimallin 540iA:ta, kyseisellä yksilöllä ajettu 279000 ja kuulemma täydellinen huoltokirja.. Olisinkin halunnut kysyä käyttökustannuksista, ja yleensäkin että kannattaako tuollaista "päivittämätöntä" E39:ä harkita tosissaan? ps. jonkinverran lueskelin topicia, mutta kovin vähän on juttua 540 mallista. Kiitoksia vastaajille jo etukäteen

                                Comment

                                Working...
                                X