Originally posted by LowFlyer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
BMW E46 323i -98 (2008-2011)
Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
-
-
Originally posted by LowFlyer View PostSitten vielä lopuksi haluaisin mielipiteitä kumpi olisi parempi valinta käyttöautoksi:
vm. 1998 "single vanos" suomiauto ajettu vain 120tkm
vai
vm.1999 tuplavanos suomiauto ajettu 220tkm?
Oletetaan, että autot olisivat muuten samanlaisia ja suunnilleen samanhintaisia.
Jos kunto vastaa kilsoja molemmissa, niin ei varmaan tarvi hirveästi miettiä?
Ja eipä ole niin hajoamisherkkä abs-boksi tuossa vanhemmassa..Last edited by Tomi T; 14-04-2008, 19:26.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
E39 ostopuuhat käynnissä ja kysymys e39:n airbag ja abs merkkivaloista:
Kun laittaa avaimet virtalukkoon ja virrat päälle, sammuu airbag valo n. sekunnin päästä ja vähän myöhemmin absien valo. Kun sammuttaa virrat ja kääntää uudelleen päälle, airbagin valo toimii kuten ekalla kerralla, mutta absien valo ei enää syty. Normaalia?
Turvavöiden varoitusvalo ei syttynyt missään asennossa. Paalaako noista polttimoja, vai onkohan jotain häikkää?
Havaittu myös että kyseisen 523:n öljykorkki oli melkoisen sinappinen, kuten myös venakoppa mitä silmällä pystyi sisälle kuikuilemaan. Normaalia tuolle koneelle?Last edited by Lakeson; 12-05-2008, 19:40.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostTurvavöiden varoitusvalo ei syttynyt missään asennossa. Paalaako noista polttimoja, vai onkohan jotain häikkää?
Havaittu myös että kyseisen 523:n öljykorkki oli melkoisen sinappinen, kuten myös venakoppa mitä silmällä pystyi sisälle kuikuilemaan. Normaalia tuolle koneelle?
Edit: Siis se turvavöiden punanen valo kyllä palaa hetken kun virrat kytkee päälle, mutta ei taida reagoida mitenkään vaikka vyöt olisivat irti.BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
-
Sitä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, että minkä takia tosta "uudempi/vanhempi" aiheesta meuhkataan niin vitusti...? Ymmärrän tietty sikäli, etä uudempi on uudempaa ja hienompaa, mutta joidenkin puheista saa sen käsityksen, ettei ns. "vanhakoneista" kannata edes harkita.
Mikä siinä vanhassa koneessa/sähköissä on se, jonka takia niitä kannattaisi karttaa? :think
Jos tästä kyssäristä aiheutuu polemiikkia niin täsmennettäköön että kyllä, itselläni on ns. vanhakoneinen auto joka on tosin vaihtumassa ns "talon merkkiin" työpaikan vaihtumisen myötä. Uskokaa tai älkää, mutta tämä on toiminut kyllä moitteettomasti.
Tän jälkeen ei todennäköisesti yksikään foorumilainen kiinnostu suomen halvimmasta -98 automaattifarkusta, mutta omapa on menetyksensä-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostSitä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, että minkä takia tosta "uudempi/vanhempi" aiheesta meuhkataan niin vitusti...? Ymmärrän tietty sikäli, etä uudempi on uudempaa ja hienompaa, mutta joidenkin puheista saa sen käsityksen, ettei ns. "vanhakoneista" kannata edes harkita.
Mikä siinä vanhassa koneessa/sähköissä on se, jonka takia niitä kannattaisi karttaa? :think
Jos tästä kyssäristä aiheutuu polemiikkia niin täsmennettäköön että kyllä, itselläni on ns. vanhakoneinen auto joka on tosin vaihtumassa ns "talon merkkiin" työpaikan vaihtumisen myötä. Uskokaa tai älkää, mutta tämä on toiminut kyllä moitteettomasti.
Tän jälkeen ei todennäköisesti yksikään foorumilainen kiinnostu suomen halvimmasta -98 automaattifarkusta, mutta omapa on menetyksensäEn tiedä, onhan se varmaan todellisuudessa parempi, mutta ei se mikään ikiliikkuja kuitenkaan ole.
Ihan saatanan hyvä auto tuo vanhempikin on, pahinta siinä on ne järkyttävät valot jotka kannattaa vaihtaa face lifteihin välittömästi
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostIhan saatanan hyvä auto tuo vanhempikin on, pahinta siinä on ne järkyttävät valot jotka kannattaa vaihtaa face lifteihin välittömästi(vaikken asialle itse ole toistaiseksi tehnyt vielä mitään.)
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTuntuu kun foorumia lukee, että tuo uudempi olisi huonompi. Huohotin paljon hankalammassa paikassa huoltaa/vaihtaa, jäätyy herkästi. Vanos tiivisteet pitää vaihtaa, automaattikin tuntuu olevan vika herkempi...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostLuettelosta unohtui hajoava ABS-boksi, se taitaa jossain vaiheessa mennä rikki kaikista uudemmista. Toisaalta uudemmassa on vähemmän sisämelua, parempi automaattilaatikko, enemmän/tasaisemmin vääntöä (jos Vanos on kunnossa).
...ja oikeasti vähemmän niitä tukkeutuvia huohottimia, vähemmän vanosvikoja ja bensakoneiden steppi lähes ikuinen....
Oikeasti ainoa vikaherkempi kohde noissa uudemmissa on tuo abs boxi, mutta toisaalta, vanhemmissa näitä mystisiä anturi/liitosvikoja kyllä löytyy vaikka itse abs boxi lähes ikuinen onkin.
Comment
-
-
Ostin vihdoin ja viimein monen vuoden haaveilun jälkeen ensimmäisen Bemarini, tähän asti on liikuttu lähinnä erilaisilla amerikkalaisvalmisteilla
Auto on n. 180 tkm ajettu vm.99 523iA, joka omaa perisuomalaisen karun varustelun, eli mitään ihmeempiä ei ilmastoinnin ja cruisen lisäksi juuri löydykään. Moottori on uudempi versio M52:sta ja tuntuu kyllä kohtuullisen tehokkaalta kokoonsa nähden.
Toivottavasti edessä on BMW:n ratissa ainakin lähes yhtä huolettomia kilometrejä kuin aiempien autojen kanssa, "ajamisen iloa" E39 ainakin vaikuttaisi tarjoavan kiitettävästi
Tässä pari pikaista kuvaa uudesta hankinnasta.F10 520dA -10
ex E84 X1 20dA -11
ex E63 645CiA -04
ex E60 520iA LCI -08
ex E39 520iA LCI -02
ex E39 523iA -99
Comment
-
-
Itsellä olut vuoden alusta saakka vanhemman mallinen e39 touring, mitään vikaa ei ole ollut.
Auto on todella hiljainen sisälle ja erittäin mukavasti vaihtaa automaatti vaihteita (mukavin automaattiloota millä olen ajellut) joten en todellakaan ymmärrä tuota meuhkaamista uudemman ja vanhemman välillä. Sen uudemman täytyy olla USKOMATON, sisällä ei pitäisi kuulua enää yhtään melua ja vaihteiden vaihtokin pitäisi mennä siten että edes kaasu pohjassa ajaessa ei vaihteiden vaihtoa huomaisi mitenkäänRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostJäi vielä hämäräksi.. Kuuluuko absien valon syttyä joka kerta kun virrat kääntää päälle?
Tarkennetaan vielä; kun avaimet laittaa virtalukkoon ja kääntää virrat päälle, syttyy absien valo (ja sammuu). Tämän jälkeen virrat toistamiseen kytkemällä, absien valo ei enää syty uudestaan.
Normaalia?Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostTähän kiperään kysymykseen kaipaan vastausta.
Tarkennetaan vielä; kun avaimet laittaa virtalukkoon ja kääntää virrat päälle, syttyy absien valo (ja sammuu). Tämän jälkeen virrat toistamiseen kytkemällä, absien valo ei enää syty uudestaan.
Normaalia?
Comment
-
Comment