Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    Originally posted by LowFlyer View Post
    Sitten vielä lopuksi haluaisin mielipiteitä kumpi olisi parempi valinta käyttöautoksi:

    vm. 1998 "single vanos" suomiauto ajettu vain 120tkm
    vai
    vm.1999 tuplavanos suomiauto ajettu 220tkm?

    Oletetaan, että autot olisivat muuten samanlaisia ja suunnilleen samanhintaisia.
    Eiköhän tämä nyt ole viimeisen päälle mielipidekysymys, eli riippuu mitä autossa arvostaa...
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3864
      • Nokia

      Originally posted by LowFlyer View Post
      Sitten vielä lopuksi haluaisin mielipiteitä kumpi olisi parempi valinta käyttöautoksi:

      vm. 1998 "single vanos" suomiauto ajettu vain 120tkm
      vai
      vm.1999 tuplavanos suomiauto ajettu 220tkm?

      Oletetaan, että autot olisivat muuten samanlaisia ja suunnilleen samanhintaisia.
      Suunnilleen sama hinta ja melkein tuplamäärä toisella ajettu..?

      Jos kunto vastaa kilsoja molemmissa, niin ei varmaan tarvi hirveästi miettiä?

      Ja eipä ole niin hajoamisherkkä abs-boksi tuossa vanhemmassa..
      Last edited by Tomi T; 14-04-2008, 19:26.
      BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 54*BMW

      Comment

      • Lakeson
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 649
        • Jyväskylä

        E39 ostopuuhat käynnissä ja kysymys e39:n airbag ja abs merkkivaloista:

        Kun laittaa avaimet virtalukkoon ja virrat päälle, sammuu airbag valo n. sekunnin päästä ja vähän myöhemmin absien valo. Kun sammuttaa virrat ja kääntää uudelleen päälle, airbagin valo toimii kuten ekalla kerralla, mutta absien valo ei enää syty. Normaalia?
        Turvavöiden varoitusvalo ei syttynyt missään asennossa. Paalaako noista polttimoja, vai onkohan jotain häikkää?

        Havaittu myös että kyseisen 523:n öljykorkki oli melkoisen sinappinen, kuten myös venakoppa mitä silmällä pystyi sisälle kuikuilemaan. Normaalia tuolle koneelle?
        Last edited by Lakeson; 12-05-2008, 19:40.
        Ei mopolla mahottomia..

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Lakeson View Post

          Havaittu myös että kyseisen 523:n öljykorkki oli melkoisen sinappinen, kuten myös venakoppa mitä silmällä pystyi sisälle kuikuilemaan. Normaalia tuolle koneelle?
          Täysin normaalia.

          Comment

          • zaci
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 460
            • Kuopio

            Originally posted by Lakeson View Post
            Turvavöiden varoitusvalo ei syttynyt missään asennossa. Paalaako noista polttimoja, vai onkohan jotain häikkää?

            Havaittu myös että kyseisen 523:n öljykorkki oli melkoisen sinappinen, kuten myös venakoppa mitä silmällä pystyi sisälle kuikuilemaan. Normaalia tuolle koneelle?
            Turvavöiden varotukset ilmeisesti käytössä vaan jenkkimalleissa? En oo ainakaan yhessäkään Eurooppalaisessa nähny niitten olevan käytössä. Öljykorkki-homma on normaalia, varsinkin jos ajetaan paljon lyhyttä matkaa.

            Edit: Siis se turvavöiden punanen valo kyllä palaa hetken kun virrat kytkee päälle, mutta ei taida reagoida mitenkään vaikka vyöt olisivat irti.
            BMW F20 120xDa 2016 140kW

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3029
              • Sjundeå

              Sitä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, että minkä takia tosta "uudempi/vanhempi" aiheesta meuhkataan niin vitusti...? Ymmärrän tietty sikäli, etä uudempi on uudempaa ja hienompaa, mutta joidenkin puheista saa sen käsityksen, ettei ns. "vanhakoneista" kannata edes harkita.

              Mikä siinä vanhassa koneessa/sähköissä on se, jonka takia niitä kannattaisi karttaa? :think

              Jos tästä kyssäristä aiheutuu polemiikkia niin täsmennettäköön että kyllä, itselläni on ns. vanhakoneinen auto joka on tosin vaihtumassa ns "talon merkkiin" työpaikan vaihtumisen myötä. Uskokaa tai älkää, mutta tämä on toiminut kyllä moitteettomasti.

              Tän jälkeen ei todennäköisesti yksikään foorumilainen kiinnostu suomen halvimmasta -98 automaattifarkusta, mutta omapa on menetyksensä
              -25 Toyota Proace City Verso
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by GameOver View Post
                Sitä en kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, että minkä takia tosta "uudempi/vanhempi" aiheesta meuhkataan niin vitusti...? Ymmärrän tietty sikäli, etä uudempi on uudempaa ja hienompaa, mutta joidenkin puheista saa sen käsityksen, ettei ns. "vanhakoneista" kannata edes harkita.

                Mikä siinä vanhassa koneessa/sähköissä on se, jonka takia niitä kannattaisi karttaa? :think

                Jos tästä kyssäristä aiheutuu polemiikkia niin täsmennettäköön että kyllä, itselläni on ns. vanhakoneinen auto joka on tosin vaihtumassa ns "talon merkkiin" työpaikan vaihtumisen myötä. Uskokaa tai älkää, mutta tämä on toiminut kyllä moitteettomasti.

                Tän jälkeen ei todennäköisesti yksikään foorumilainen kiinnostu suomen halvimmasta -98 automaattifarkusta, mutta omapa on menetyksensä
                Tuntuu kun foorumia lukee, että tuo uudempi olisi huonompi. Huohotin paljon hankalammassa paikassa huoltaa/vaihtaa, jäätyy herkästi. Vanos tiivisteet pitää vaihtaa, automaattikin tuntuu olevan vika herkempi... En tiedä, onhan se varmaan todellisuudessa parempi, mutta ei se mikään ikiliikkuja kuitenkaan ole.

                Ihan saatanan hyvä auto tuo vanhempikin on, pahinta siinä on ne järkyttävät valot jotka kannattaa vaihtaa face lifteihin välittömästi

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3029
                  • Sjundeå

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Ihan saatanan hyvä auto tuo vanhempikin on, pahinta siinä on ne järkyttävät valot jotka kannattaa vaihtaa face lifteihin välittömästi
                  Tässä olet kyllä täysin oikeassa. (vaikken asialle itse ole toistaiseksi tehnyt vielä mitään.)
                  -25 Toyota Proace City Verso
                  -23 Nissan Leaf

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Tuntuu kun foorumia lukee, että tuo uudempi olisi huonompi. Huohotin paljon hankalammassa paikassa huoltaa/vaihtaa, jäätyy herkästi. Vanos tiivisteet pitää vaihtaa, automaattikin tuntuu olevan vika herkempi...
                    Luettelosta unohtui hajoava ABS-boksi, se taitaa jossain vaiheessa mennä rikki kaikista uudemmista. Toisaalta uudemmassa on vähemmän sisämelua, parempi automaattilaatikko, enemmän/tasaisemmin vääntöä (jos Vanos on kunnossa).
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Luettelosta unohtui hajoava ABS-boksi, se taitaa jossain vaiheessa mennä rikki kaikista uudemmista. Toisaalta uudemmassa on vähemmän sisämelua, parempi automaattilaatikko, enemmän/tasaisemmin vääntöä (jos Vanos on kunnossa).

                      ...ja oikeasti vähemmän niitä tukkeutuvia huohottimia, vähemmän vanosvikoja ja bensakoneiden steppi lähes ikuinen....
                      Oikeasti ainoa vikaherkempi kohde noissa uudemmissa on tuo abs boxi, mutta toisaalta, vanhemmissa näitä mystisiä anturi/liitosvikoja kyllä löytyy vaikka itse abs boxi lähes ikuinen onkin.

                      Comment

                      • Lakeson
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 649
                        • Jyväskylä

                        Jäi vielä hämäräksi.. Kuuluuko absien valon syttyä joka kerta kun virrat kääntää päälle?
                        Last edited by Lakeson; 14-05-2008, 22:10.
                        Ei mopolla mahottomia..

                        Comment

                        • Croc
                          BTCF Member
                          • Dec 2004
                          • 93
                          • Vaasa

                          Ostin vihdoin ja viimein monen vuoden haaveilun jälkeen ensimmäisen Bemarini, tähän asti on liikuttu lähinnä erilaisilla amerikkalaisvalmisteilla

                          Auto on n. 180 tkm ajettu vm.99 523iA, joka omaa perisuomalaisen karun varustelun, eli mitään ihmeempiä ei ilmastoinnin ja cruisen lisäksi juuri löydykään. Moottori on uudempi versio M52:sta ja tuntuu kyllä kohtuullisen tehokkaalta kokoonsa nähden.

                          Toivottavasti edessä on BMW:n ratissa ainakin lähes yhtä huolettomia kilometrejä kuin aiempien autojen kanssa, "ajamisen iloa" E39 ainakin vaikuttaisi tarjoavan kiitettävästi

                          Tässä pari pikaista kuvaa uudesta hankinnasta.
                          Attached Files
                          F10 520dA -10

                          ex E84 X1 20dA -11
                          ex E63 645CiA -04
                          ex E60 520iA LCI -08
                          ex E39 520iA LCI -02
                          ex E39 523iA -99

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5151
                            • Kouvola, Savisto

                            Itsellä olut vuoden alusta saakka vanhemman mallinen e39 touring, mitään vikaa ei ole ollut.
                            Auto on todella hiljainen sisälle ja erittäin mukavasti vaihtaa automaatti vaihteita (mukavin automaattiloota millä olen ajellut) joten en todellakaan ymmärrä tuota meuhkaamista uudemman ja vanhemman välillä. Sen uudemman täytyy olla USKOMATON, sisällä ei pitäisi kuulua enää yhtään melua ja vaihteiden vaihtokin pitäisi mennä siten että edes kaasu pohjassa ajaessa ei vaihteiden vaihtoa huomaisi mitenkään
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Lakeson
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 649
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Lakeson View Post
                              Jäi vielä hämäräksi.. Kuuluuko absien valon syttyä joka kerta kun virrat kääntää päälle?
                              Tähän kiperään kysymykseen kaipaan vastausta.

                              Tarkennetaan vielä; kun avaimet laittaa virtalukkoon ja kääntää virrat päälle, syttyy absien valo (ja sammuu). Tämän jälkeen virrat toistamiseen kytkemällä, absien valo ei enää syty uudestaan.

                              Normaalia?
                              Ei mopolla mahottomia..

                              Comment

                              • SidiOus
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 523
                                • Helsinki

                                Originally posted by Lakeson View Post
                                Tähän kiperään kysymykseen kaipaan vastausta.

                                Tarkennetaan vielä; kun avaimet laittaa virtalukkoon ja kääntää virrat päälle, syttyy absien valo (ja sammuu). Tämän jälkeen virrat toistamiseen kytkemällä, absien valo ei enää syty uudestaan.

                                Normaalia?
                                Joo?? Eikös se vähän joka autossa josta absit löytyy vilkuttele ja ilmoita sillä, että ne toimivat. Eiköhän se valo palaisi koko ajan, jos edes jossain nurkassa(?) absit olisivat pimeänä. Niiden toimintahan on suhteellisen helppo testata kun käy vaikka jollain hiekkakentällä runttaamassa jarrut pohjaan. Hiekkaan ei pitäisi jäädä suurempia jarrutusjälkiä, tai asfaltille kumia...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎