Originally posted by LowFlyer
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitä eroa on tullut vuoden -04 530, kun teho on kasvanut paperilla 20kW? Onko nuo teho-vääntöluvut ylipäätään 530 sekä -00, että -04 paikkansa pitäviä, vai alakanttiin ilmoitettu, kuten bemarilla on tapana?
Kiinnostaisi muutenkin saada vielä vastauksia noihin edellä esittämiini kysymyksiin 530i:sta, eli jos joku vain tietää niin olisin kiitollinen vastauksista. Muutenkin jos joku tietää mistä saa lisää tietoa kyseisestä mallista, niin voi laittaa linkkiä. En ole edes täältä btcf:ltä löytänyt kovin paljoa tietoa, joten voi linkkiä laittaa tännekin.Last edited by Driver22; 09-06-2008, 01:52.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMitä eroa on tullut vuoden -04 530, kun teho on kasvanut paperilla 20kW? Onko nuo teho-vääntöluvut ylipäätään 530 sekä -00, että -04 paikkansa pitäviä, vai alakanttiin ilmoitettu, kuten bemarilla on tapana?
Kiinnostaisi muutenkin saada vielä vastauksia noihin edellä esittämiini kysymyksiin 530i:sta, eli jos joku vain tietää niin olisin kiitollinen vastauksista. Muutenkin jos joku tietää mistä saa lisää tietoa kyseisestä mallista, niin voi laittaa linkkiä. En ole edes täältä btcf:ltä löytänyt kovin paljoa tietoa, joten voi linkkiä laittaa tännekin.
edit: siis bensamoottorista puhuit...? no ei niissä ole kyllä teho muuttumut mihinkään. jos täältä ei löydy tietoa E39 530i:stä, niin on kyllä etsijässä vikaa.Last edited by bemu2000; 09-06-2008, 05:43.
Comment
-
-
2000-2003 on 530i mallissa 231hv / 170kW (E39)
2004-2006 on 530i mallissa 258hv / 190kW (E60)
2007-200x on 530i mallissa 272hv / 200kW (E60)All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View Post2000-2003 on 530i mallissa 231hv / 170kW (E39)
2004-2006 on 530i mallissa 258hv / 190kW (E60)
2007-200x on 530i mallissa 272hv / 200kW (E60)BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostAluksi E60:ssä oli tuo 231hv kone myöskin.
En tiedä onko AutoWiki.fi miten luotettava tietolähde näissä, mutta sieltä löytyy E60 osalta:
Code:530i R6 M54306S3 2979 cm3 170 kW (231 hv) @5900 r/min 300 Nm @3500 r/min 530i R6 N52B30A 2996 cm3 190 kW (258 hv) @6600 r/min 300 Nm @2500 r/min 530i R6 N52B30B 2996 cm3 200 kW (272 hv) @6700 r/min 320 Nm @2750-3000 r/min
Last edited by Petri.Kekkonen; 09-06-2008, 07:39.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Joutuu nyt vielä varmistamaan, älkää hermostuko
Lasketaanko -01 525i M-Sportin verot seuraavalla kaavalla?
MAHTI-järjestelmän yleinen myyntihinta * 0,265 (mikäli nuo 225 g/Km päästöt pitävät paikkansa?) * ALV 1,22
Tuo 225 g/Km annetaan päästöiksi aika monessa lähteessä, mutta käyttääkö tulli jotain muuta arvoa?
Comment
-
-
Moi,
225 on manuaali
247 on tomaatti
ja kummatkin sedaneita. Eli jos kysyt -01 manuaali sedanille niin vastaus on KYLLÄ.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Ne on..
Originally posted by DTR View PostKertokaapas millaiset nuo M-Sport:n alcantarajakkarat ovat istua? Mitä materiaalia se keskiosa on, näyttää omaan silmään kuvissa hieman "halvalta".on löylyä!!!
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMillaisia soitin ratkaisuja olette tehneet e39:n, jos esim. navi löytyy? Onko tuo dsp miten hyvä järjestelmä?
Comment
-
-
Molemmissa ex. e39:ssä on ollut tuo prof. hifi dsp, ja jos ei se riitä niin sanoisin parannuksen löytyvän kyllä pumpulipuikolla kuulijan korvista. Tosipuheissa on varmasti riittävä 99% autoilijoista.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530d View PostMolemmissa ex. e39:ssä on ollut tuo prof. hifi dsp, ja jos ei se riitä niin sanoisin parannuksen löytyvän kyllä pumpulipuikolla kuulijan korvista. Tosipuheissa on varmasti riittävä 99% autoilijoista.
Comment
-
-
Montakos kaiutinta ja minkä kokosia löytyy DSP:stä. Onko 4x 5,25" ja 4x diskantit? Mitenkä noissa tehonkesto, oletteko laittanu vahvistinta?
Onko navissa mitenkä CD-soitin toteutettu, ja soittimen käyttö ylipäätään? Tukeeko MP3? Entä oletteko soittimia vaihtaneet navillisiin?Last edited by Driver22; 18-06-2008, 00:05.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Navissa on aina CD-vaihtaja (6x) takakontissa, jos CD on ylipäänsä. Sitä ei siis ole vakiona. Navin takana on C-kasettisoitin, ja siihen ei ole koskaan saanut 1xCD soitinta tilalle.
Ei tue MP3:sta. Soitin on aika helppo käyttää navin rullista ja napeista. Joskin CD-vaihtajalla levyn vaihtaminen toiseen niin on joskus typerryttävää, koska siinä näytössä jossa valitaan soitettava CD, niin oikeanpuoleisen rullan toiminnassa (siinä miten kursori liikkuu näytöllä) niin ei ole minusta järkeä. Huomaat kun kokeilet.
Jengi on jälkiasennellut naveja kyllä navittomiinkin (ja vaihtajia), joskin se on vähän työläs juttu, pitää johtosarjoja jne vedellä. Mutta jos haluaa vaihtaa esim MKIII laskimen (navi mokkula takakontissa, joka pyörittää navigaattorin softaa ja itse navi-CD:tä) uudempaan MKIV:een (alkaen 9/2002 autoissa), joka on DVD, niin se menee heittämällä kun vaihtaa sen laskimen taakse. Olen huomannut, että tuo MKIV navi on jonkin verran miellyttävämpi ja nopeampi käyttää kuin MKIII, vaikka päällisinpuolin samannäköisiä ovatkin näyttämiltään.
TeroLast edited by teropa; 18-06-2008, 06:31.E60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Comment