memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -JMV-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 840
    • Etelä-Pirkanmaa

    Tuli ostettua liikkestä 540 touring 11/99 ja oli toisesta etusesta vyö paskana ja laitto tilalle toiset käytetyt, mutta huomasin vasta pari päivää myöhemmin, että melkoset donitsit laitto, eli takana on 265/35-18 ja etuset 245/45-18.

    Vaikuttaako tuo jotenkin vaihteiston toimintaan?
    F82 harraste

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10115
      • KVLA

      Originally posted by -JMV- View Post
      Tuli ostettua liikkestä 540 touring 11/99 ja oli toisesta etusesta vyö paskana ja laitto tilalle toiset käytetyt, mutta huomasin vasta pari päivää myöhemmin, että melkoset donitsit laitto, eli takana on 265/35-18 ja etuset 245/45-18.
      Noiden takafillarien pariksi kävisi 235/40R18.Noilla tulee jotain ongelmia jossain vaiheessa varmasti.Halkaisijassa kun on eroa kolmisen senttiä ja vierintäkehässäkin yli 10cm.

      Comment

      • -JMV-
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 840
        • Etelä-Pirkanmaa

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Noiden takafillarien pariksi kävisi 235/40R18.Noilla tulee jotain ongelmia jossain vaiheessa varmasti.Halkaisijassa kun on eroa kolmisen senttiä ja vierintäkehässäkin yli 10cm.
        Juu tota kokoa tässä etsiskelenkin, eli jos jollain löytyy ok kuntoiset 235/40-18 2kpl (4mm->) niin tarjotkaa.

        Laatikko kun heittää pysähtyessä ykkösen, niin välillä töksähtää, voiskohan johtua tuosta renkaiden eri halkasijasta?
        F82 harraste

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Nyt taas kun on ilmat kylmenneet niin tuli mieleen tuo vanha "ominaisuus" vitosen lukittumisesta. Kuinka pian muilla turbiini lukitsee 80km/h nopeudessa kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle ja kiihdyttää suoraan tuohon maantienopeuteen? Omalla sigun e39:llä saa ajaa muutaman kilometrin ennenkuin lukittuu ja talvella kovilla pakkasilla reilu 5 kilometriä ennen turbiinin lukittumista. Onko tuo normaali ominaisuus? Polttoaineen kulutus on huomattavasti isompi näiden ensimmäisten kilometrien aikana kun ajelee turbiinin lukko auki.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8283
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by markok View Post
            Nyt taas kun on ilmat kylmenneet niin tuli mieleen tuo vanha "ominaisuus" vitosen lukittumisesta. Kuinka pian muilla turbiini lukitsee 80km/h nopeudessa kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle ja kiihdyttää suoraan tuohon maantienopeuteen? Omalla sigun e39:llä saa ajaa muutaman kilometrin ennenkuin lukittuu ja talvella kovilla pakkasilla reilu 5 kilometriä ennen turbiinin lukittumista. Onko tuo normaali ominaisuus? Polttoaineen kulutus on huomattavasti isompi näiden ensimmäisten kilometrien aikana kun ajelee turbiinin lukko auki.
            jos nyt oikein muistan niin lukko kytkeytyy kun lämmöt normaalissa :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              Originally posted by markok View Post
              Nyt taas kun on ilmat kylmenneet niin tuli mieleen tuo vanha "ominaisuus" vitosen lukittumisesta. Kuinka pian muilla turbiini lukitsee 80km/h nopeudessa kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle ja kiihdyttää suoraan tuohon maantienopeuteen? Omalla sigun e39:llä saa ajaa muutaman kilometrin ennenkuin lukittuu ja talvella kovilla pakkasilla reilu 5 kilometriä ennen turbiinin lukittumista. Onko tuo normaali ominaisuus? Polttoaineen kulutus on huomattavasti isompi näiden ensimmäisten kilometrien aikana kun ajelee turbiinin lukko auki.
              Näin sen pitää mennäkkin.

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2174
                • Himas

                Originally posted by kromo View Post
                Samainen 525iA Tourinki näyttää samaa, elikkä tasan 100 mittarissa ja n. 2050 kierroksia. Ennen lukitusta sama nopeus n. 2300rpm.
                Näinkö kuuluu 525iA:ssa toimia?
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                • kromo
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 150
                  • Etelä-Savo

                  Originally posted by mikron View Post
                  Näinkö kuuluu 525iA:ssa toimia?
                  Ei ole baijerilainen ollut nyt puoleen vuoteen ajossa, mutta kyllä muistikuva on tämä. Ja tuo lukitus tapahtuu ainakin tässä ikäänkuin vaiheittain ja hyvin huomaamattomasti, kylmällä kelillä kestää tosiaan useamman kilometrin ennenkuin lukittuu.
                  _______
                  Kimmo
                  _______________
                  525iA Touring -01

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2174
                    • Himas

                    Voiko kiero vanne vaikuttaa laatikon toimintaan?
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by mikron View Post
                      Voiko kiero vanne vaikuttaa laatikon toimintaan?
                      Ei jos sillä yleensä pystyy ajamaan.

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2174
                        • Himas

                        Originally posted by Hemi View Post
                        Ei jos sillä yleensä pystyy ajamaan.
                        Hyvin pystyy ajamaan. Kyselen vaan, kun on ensimmäinen bemarin automaatti meikäläisellä ja välillä kummeksuttaa lootan toiminta. Parani kun vaihdoin nuo hiukan kierot vanteet alkuperäisten suorien vanteiden, mutta yhden eriparirenkaan sisältäneen satsin tilalle.
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by mikron View Post
                          Hyvin pystyy ajamaan. Kyselen vaan, kun on ensimmäinen bemarin automaatti meikäläisellä ja välillä kummeksuttaa lootan toiminta. Parani kun vaihdoin nuo hiukan kierot vanteet alkuperäisten suorien vanteiden, mutta yhden eriparirenkaan sisältäneen satsin tilalle.
                          Siis toki se eriparirengastus on hyvinkin voinut vaikuttaa laatikon toimintaan.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2174
                            • Himas

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siis toki se eriparirengastus on hyvinkin voinut vaikuttaa laatikon toimintaan.
                            Ja vaikuttikin, kun toinen takarengas oli aika kulunut ja toisessa 7mm merkinnät näkyvillä vielä. Pitäisikö renkaiden vaihdon jälkeen tehdä jotain nollauksia laatikolle?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by mikron View Post
                              Ja vaikuttikin, kun toinen takarengas oli aika kulunut ja toisessa 7mm merkinnät näkyvillä vielä. Pitäisikö renkaiden vaihdon jälkeen tehdä jotain nollauksia laatikolle?
                              Periaatteessa pitäisi mikäli on oppinut oikein huonoille tavoille, mutta usein ihan akunkaapelin irtipitäminen muutaman tunnin riittää.

                              Comment

                              • Noise
                                BTCF Member
                                • Aug 2011
                                • 8
                                • Finland

                                Jeps, uusi kasvo foorumeilla, auto on 530dA Touring M-Sport ja alla on 245/40R18 ja 275/35R18 kesärenkaat, nyt alkoi tän ketjun ja laatikkoon tulevan huollon myötä mietityttämään talven tulo ja rengastus talvelle kyseiseen autoon.

                                Eli ylimääräisenä löytyy 4kpl hakkapeliitta 5 nastoja koossa 225/40R18 noin 500km ajetut mutta sopivan leveyksisiä vanteita ei ole joten nyt kiinnostaa että myynkö noi nastat pois ja laitan sopivampaa tilalle vai ostanko noille sopivat vanteet.

                                225/45R18 taitas olla lähempänä originaalia kokoa mutta aiheutuuko tuosta haittaa jos laitan halkaisijaltaan 16mm pienemmän ja ympärysmitaltaan 50mm lyhyemmän renkaan?

                                Comment

                                Working...
                                X