Oma E39 530iA (09/2000), kiertää satasen mittarinopeudessa sellaiset 2100-2200rpm. Tämä kuulostaa isolta noihin muihin lukuihin verrattuna, mutta muistan pariinkin otteeseen laskeneeni, että 2100rpm olisi oikea luku ensiasennusrenkaain (225/55 16"). Jostain syystä 530iA:ssa vähän tiheämpi perä, kuin, muissa malleissa. Näitä voi käydä toteamassa mm. Realoem:ssa.
Aski jopa lukittuu (täysin?) 50km/h vauhdissa melko jyrkkäänkin ylämäkeen ajaessa. Lootahan vaihtaa ainakin minulla vitoselle juuri viidenkympin vauhdissa. Kun aletaan ajamaan sellaiseen mäkeen, niin ensin kiekkoja on noin 1300-1400, mutta pian kierrokset putoavat sinne reiluun 1000rpm:ään ja kuulee kuinka koneen kuormitus nousee. Jos mäki jyrkkenee liikaa tai lisää riittävästi kaasua, niin lukitus irtoaa ja taitaa mennä saman tien neloselle.
Toiminta on täsmälleen samaa, olipa alla kesäkumit tai kitkat. Ne tosin ovat keskenään samankokoisia ja kitkat ovat rungoltaan jäykkiä "extra load"-renkaita.
Aski jopa lukittuu (täysin?) 50km/h vauhdissa melko jyrkkäänkin ylämäkeen ajaessa. Lootahan vaihtaa ainakin minulla vitoselle juuri viidenkympin vauhdissa. Kun aletaan ajamaan sellaiseen mäkeen, niin ensin kiekkoja on noin 1300-1400, mutta pian kierrokset putoavat sinne reiluun 1000rpm:ään ja kuulee kuinka koneen kuormitus nousee. Jos mäki jyrkkenee liikaa tai lisää riittävästi kaasua, niin lukitus irtoaa ja taitaa mennä saman tien neloselle.
Toiminta on täsmälleen samaa, olipa alla kesäkumit tai kitkat. Ne tosin ovat keskenään samankokoisia ja kitkat ovat rungoltaan jäykkiä "extra load"-renkaita.
Comment