Todellakin, muistan hyvin kun kromi mangelsit ja korotettu perä oli must juttu. Sitten tuli riegerin korisarjat, nyt pienet renkaat ja kohtuuton madallus. Kohta tyyli taas muuttuu...
Olet kyllä kohtuuWanha, mikäli olet ollut geimeissä tuolloin . Kromimangelsit ja korotettu perä oli kova juttu (lähinnä jenkeissä ja Taunuksissa) vuosina 1978-1983 .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Olet kyllä kohtuuWanha, mikäli olet ollut geimeissä tuolloin . Kromimangelsit ja korotettu perä oli kova juttu (lähinnä jenkeissä ja Taunuksissa) vuosina 1978-1983 .
No on niissä 235 halvempi hinta, ja toiseksi itellä on style66 alla 9"takana 8"edessä ja koko kierto 235 ja ihan normin näköinen:think Kuka nyt kyttää talvella loskassa miten leveät talvi kumit sinulla on?
Eiköhän se nyt kuitenkin ollut kyse ensi kesän renkaista... Talveksi menee toki hyvin tasalevyisetkin.
No mites noi 205/65/15.? Eikös noi ole vakiot tuohon mun autoon? Kyyti on sellastakin kuminauhan vetoa ja nykimistä vaihteiden vaihdon yhteydessä, että pitäiskö alkaa etsiä jotain 17" vannetta?:think
No mites noi 205/60/15.? Eikös noi ole vakiot tuohon mun autoon? Kyyti on sellastakin kuminauhan vetoa ja nykimistä vaihteiden vaihdon yhteydessä, että pitäiskö alkaa etsiä jotain 17" vannetta?:think
Alikoko tuokin on. 225/60R15 olisi oikea tai 205/65R15
No mites noi 205/65/15.? Eikös noi ole vakiot tuohon mun autoon? Kyyti on sellastakin kuminauhan vetoa ja nykimistä vaihteiden vaihdon yhteydessä, että pitäiskö alkaa etsiä jotain 17" vannetta?:think
Ajettavuuden kannalta nuo 15" renkaat ovat kauheat, mutta ei niillä laatikon kuitenkaan pitäisi sekoilla tai nykiä. Toki jos noissa tilanteissa palaa luistoneston valo, niin se voi aiheuttaa nykimistä ja miettimistä.
Ajettavuuden kannalta nuo 15" renkaat ovat kauheat, mutta ei niillä laatikon kuitenkaan pitäisi sekoilla tai nykiä. Toki jos noissa tilanteissa palaa luistoneston valo, niin se voi aiheuttaa nykimistä ja miettimistä.
Nuohan on mulla talvikitkoille ja en voi moittia ajettavuutta muuten, kun toi laatikon toiminta on vain erimoista, kun 18" kesärenkailla.:think Muutenhan noi 15" pyörii nätisti näissä vakio nopeuksissa.
Kertokaas viisaat, aion vaihtaa 530Da E39 235/45R17->225/55R16 kokoon. Tuo kokohan löytyy ovipielestäkin, mutta kehähän on eri. Toimiiko hyvin tuossa autossa?
Kertokaas viisaat, aion vaihtaa 530Da E39 235/45R17->225/55R16 kokoon. Tuo kokohan löytyy ovipielestäkin, mutta kehähän on eri. Toimiiko hyvin tuossa autossa?
Ajettavuuden kannalta nuo 15" renkaat ovat kauheat...
Ei suinkaan, jos renkaat on vaan laadukkaat ja alusta kunnossa. Vai kuinka muuten olisi selitettävissä se, että tullessaan markkinoille E39 oli testeissä vakiorenkailla luokassaan lyömätön ajettava?
Alustassa on vikaa jos originaalikoolla (205/65 15) ei kulje hyvin.
Ei suinkaan, jos renkaat on vaan laadukkaat ja alusta kunnossa. Vai kuinka muuten olisi selitettävissä se, että tullessaan markkinoille E39 oli testeissä vakiorenkailla luokassaan lyömätön ajettava?
Alustassa on vikaa jos originaalikoolla (205/65 15) ei kulje hyvin.
Eipä se tullut noilla vaan 225/60R15 kesärenkailla. Niillähän tuo onkin ihan ajettava, kokemusta on. Kun taas 205/65R15 nastarenkaat ovat ajotuntumaltaan jotain aivan ihmeellistä.
Ei suinkaan, jos renkaat on vaan laadukkaat ja alusta kunnossa. Vai kuinka muuten olisi selitettävissä se, että tullessaan markkinoille E39 oli testeissä vakiorenkailla luokassaan lyömätön ajettava?
Alustassa on vikaa jos originaalikoolla (205/65 15) ei kulje hyvin.
Rata-ajo on sitten eri juttu...
Nykyiset talvirenkaat ovat rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan täysin eri planeetalta kuin talvirenkaat vuonna-93/95 kun e39 oli suunnittelupöydällä. Varsinkin nämä pohjoismaiset matalan nopeusluokan talvirenkaat, toisin kuin nämä nopean luokituksen 15" "Saksankitkat" joille e39 alunperin suunniteltiin.
Lisäksi, ei ole sattumaa että nykyisin tuo 15" vannekoko on Micrakokoluokan autojen vannekoko, eikä e39 kokoluokan autojen.
Ok, toki vannekoot kasvaa koko ajan suurenevien jarrujen vuoksi, mutta kyllä rengasprofiilit nykyisin madaltuu enemmän kuin pelkkä jarrujen koko sitä edellyttäisi.
Eli nykyinen 205/65-15" varsinkin vetelänä talvirenkaana on aivan väärän kokoluokan rengas e39:iin.
Uusimmassa 500-sarjassa on kuitenkin minimivannekoko tuo 17", vaikka kokoluokka/paino on samaa luokkaa e39:n kanssa.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että myös e39:n minimivannekoko nykyisin renkain on juuri tuo 17".
Comment