E39 jarrut täristää taas?! | KORJAAMO KEIKKA TEHTY
Collapse
X
-
Noniin nyt alkaa paketti aukeamaan. Levy oli täysin suora. Olivat jopa löytäneet reaktiotangon puslasta häikkää! eli nyt menee tangot vaihtoon, pitää tutkia vielä mitä sen raidetangon pään kanssa tekee. Meneekö ohjauskulmat vaihtoon jos raidetangot vaihtaa motonet osilla? Onko toleranssit suuremmat :-D
-
-
Ohjaus voi tuntua timmiltä, mutta meneppä alle ja pyydä joku heiluttamaan ohjauspyörää niin kas kummaa voi kuskin puolelta raidetangon sisäpäästä löytyä yllätysväljää. Löytynyt täysin ajossa oireilemattomistakin autoista...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis hetkinen? Vaihdettiinko sinulle rektiotankoihin PELKÄT puslat, eikä siis koko tankoja??? Jotenkin kuvittelin että kaikki oli vaihdettu uuteen?
Vian on pakko olla silloin reaktiotangon/tankojen sisäpäissä.
Näihin nimittäin ei missään tapauksessa kannata vaihtaa pelkkiä puslia, koska usein uusi tiukka pusla hakkaa jo hieman väljistyneen sisäpään nivelen alta aikayksikön väljäksi ja tärinät alkaa.
Noh. Auto on juuri tällä hetkellä käsijarrurempassa niin he tutkivat heittokellolla varmuudenvuoksi levynkin, saadaan varmuus siitäkin. Jos levy todetaan suoraksi jota se varmaankin on, niin uusin reaktiotangot ja raidetangot kokonaan. Tai mitä mieltä hemi olet raidetangon uusimisesta "just in case", eli mitään välystä ei ole löytynyt (ylläri) mutta ohjaus EHKÄ voisi olla vähän timmimpikin. Tai sitten eiSelviä vikoja ei ole.
Last edited by Alfredson; 02-12-2008, 10:08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfredson View Post....Vuoden alkupuoliskollahan niihin vaihdettiin puslat, jolloin jarrutärinät katosi suureksi osaksi mutta ei kokonaan. Vai mitenhän se nyt meni. Ajettavuus tällöin parani muuten ihan sikana. Jos pallot on antaneet periksi vanhoissa tangoissa?
Vian on pakko olla silloin reaktiotangon/tankojen sisäpäissä.
Näihin nimittäin ei missään tapauksessa kannata vaihtaa pelkkiä puslia, koska usein uusi tiukka pusla hakkaa jo hieman väljistyneen sisäpään nivelen alta aikayksikön väljäksi ja tärinät alkaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfredson View PostEi toi natsi oikee suju. en löydä edes osia, enkä saa varmuutta että sisältääkö ne tarvittavat puslat ja mitä toimituskulut ja ehdot on. Hemmetti ku noi ois englanniksi....
Sisältää puslat/helat yms.
http://cgi.ebay.de/Querlenker-BMW-5er-E39-VA-oben-li-re-MEYLE
http://cgi.ebay.de/MEYLE-Querlenker-BMW-5er-E39-VA-unten-links-rechtsLast edited by _nixu_; 01-12-2008, 22:38.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNuo samat hilut saisi laatuosina(meyle/lemföder) saksasta lähes samaan hintaan kuin motonetin mitkälie osat..
Esimerkiksi tuolta: http://www.autoteilemann.de/start.html
Leave a comment:
-
-
Nuo samat hilut saisi laatuosina(meyle/lemföder) saksasta lähes samaan hintaan kuin motonetin mitkälie osat..
Esimerkiksi tuolta: http://www.autoteilemann.de/start.html
Leave a comment:
-
-
Taidan lopettaa tän pelleilyn ja tilata jos huomenna todetaan napa kunnolliseksi, niin motonetista kun ei kerpele budjetti kestä enää laatuosia, niin uudet reaktiotangot puslineen, ja täydelliset raidetangot vasemmalle ja oikealle. Eli toi motonetin 500s E39 Raidetanko/täyd x2 niin siinä on KAIKKI kilkkeet mitä tarvii? Noi olis 295e. sitten vielä uusiks 4-pyöräsuuntaus JEEJEE, no siitä saan syyttää omaa hätiköintiä. Jos näillä ei parane niin katsotaan uudestaan ":-D"
Voi olla kyllä että huomenna on edullinen E39 nettiautossa..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfredson View PostAinoa vain että menin jo hätäpäissäni tilaamaan nelipyöräsuuntauksen huomisaamulle, jos siihen vaihtaa raidetangon osat niin pitääkö taas käyttää suuntauksessa.. :V
Sa***na...
Ja kannattaa vaihtaa ne raidetangot suosiolla jos on pientäkään epäilystä välyksestä. Juuri vaihdatettiin omaan e39:in eteen kaikki tukivarret+raidetangot ja tärinät on poissa. Ehkä vaimea nypytys jossain tilanteissa vielä kummittelee, voisiko etulevyissä olla kuitenkin pientä heittoa?
Leave a comment:
-
-
Niin, onkos kellään kokemusta että jarrutärinä olisi lähtenyt pois raidetangon osia vaihtamalla, siis siten että raidetangosta ei ole löytynyt pienintäkään välystä? Onko tämä hakuammuntaa? Kallistuksen vakaajan koiranluuthan tuskin mitään tärinää aiheuttaa sentään, ja muuthan on uutta/puslattua...
Ainoa vain että menin jo hätäpäissäni tilaamaan nelipyöräsuuntauksen huomisaamulle, jos siihen vaihtaa raidetangon osat niin pitääkö taas käyttää suuntauksessa.. :V
Sa***na...
EDIT: Niin lisätään vielä että nyt puhutaan kunnon TÄRINÄSTÄ, ei mistään pienestä värinästä.
EDIT2: Jos nyt heittokellolla saisi todettua navan ja levyn suoruuden, olisikohan järkevämpää ostaa uudet reaktiotangot? Vuoden alkupuoliskollahan niihin vaihdettiin puslat, jolloin jarrutärinät katosi suureksi osaksi mutta ei kokonaan. Vai mitenhän se nyt meni. Ajettavuus tällöin parani muuten ihan sikana. Jos pallot on antaneet periksi vanhoissa tangoissa?Last edited by Alfredson; 01-12-2008, 08:44.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Alfredson View PostTervetuloa klubiin.... Itse en henkilökohtaisesti jaksa uskoa että KL-varaosalevyillä ja BMW:n alkper levyillä olisi sellaista laatueroa että tämä korjaisi asian. Ehkä joku Zimmermannin reijitetty levy voisi kestää, jos siis ongelma on se, että levy oikeasti kieroontuu. Itse otan nyt kyllä pyörännavan epäilyksen kohteeksi, koska muistan nyt hämärästi joskus sanoneen tuosta autosta jotain navasta, ruosteesta, ja ongelmista :-D
Niin ja nuo levyt vaihdettiin itse ja 15min hinkkaamista per puoli, navoista näki melkein peilikuvan!Last edited by VolvoTDi; 28-11-2008, 17:48.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kentsu View PostTuo otsikko kertoo sen ongelman -KORJAAMO KEIKKA TEHTY-.
Nyt ei tiijetä mitä sille oikeesti on tehty. Onko ne levyt pultattu paskasiin napoihin, onko satulat ja liukutapit puhdistettu jne... Liekö levyt taas viturallaan kun sinne on hiekkaa navan ja levyn väliin jäänyt ja autolla jarruteltu huolella...
Minusta kovin sekavaa ja hankala lähteä ohjeita antamaan kun "auto kävi huollossa". Nyt vois ehkä todistajien läsnäollessa repiä JOKA NURKASTA jarrut irti ja kasata takaisin hiomapaperilla ja teräsharjalla putsaten jotta saatais jarrujen puolelta eliminoitua ongelman lähde. Ai niin.. ne levyt voi olla edelleen (taas) kierot.
Sori en lukenut edes kaikkea mutta valitettavasti toisten hommista voi paljastua myöhemmin uskomattomia löydöksiä. Sitten on myös tämä asentajajoukko "Näin mie oon aina tän tehnyt Taunuksiin ja muihin Loordeihin jo 50 vuotta eikä kukaan oo koskaan vittuillut".
UGH!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostMutta siis olihan ne liukuritapit/pesät voideltu vaseliinilla ja satulat puhdistettu edellisessä levyremontissa?
Tuo matalalla jarrupaineella nykien pysähtyminen liittyy normaaliin levyjen epätasaiseen kulumiseen/lasittumiseen sisäänajovaiheessa, eikä välttämättä tarkoita sitä että levy olisi kiero.
Jarrulevyt on jo nyt 6-7kk vanhat, tosin jarrut olleet keskimääräistä vähemmällä käytöllä. tutkitaan asiaa.
Leave a comment:
-
-
Tuo otsikko kertoo sen ongelman -KORJAAMO KEIKKA TEHTY-.
Nyt ei tiijetä mitä sille oikeesti on tehty. Onko ne levyt pultattu paskasiin napoihin, onko satulat ja liukutapit puhdistettu jne... Liekö levyt taas viturallaan kun sinne on hiekkaa navan ja levyn väliin jäänyt ja autolla jarruteltu huolella...
Minusta kovin sekavaa ja hankala lähteä ohjeita antamaan kun "auto kävi huollossa". Nyt vois ehkä todistajien läsnäollessa repiä JOKA NURKASTA jarrut irti ja kasata takaisin hiomapaperilla ja teräsharjalla putsaten jotta saatais jarrujen puolelta eliminoitua ongelman lähde. Ai niin.. ne levyt voi olla edelleen (taas) kierot.
Sori en lukenut edes kaikkea mutta valitettavasti toisten hommista voi paljastua myöhemmin uskomattomia löydöksiä. Sitten on myös tämä asentajajoukko "Näin mie oon aina tän tehnyt Taunuksiin ja muihin Loordeihin jo 50 vuotta eikä kukaan oo koskaan vittuillut".
UGH!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostRahat saa KL:stä takaisin kun vie kierot sitten joskus sinne! Etupää ei aiheuta levyn kieroutumista, koska kaikki nivelet on etupäässä uutta!!
Leave a comment:
-
Leave a comment: