Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ilmastoinnin toiminnasta...Elikkä kuinka pitkä "viive" jengillä on että alkaa puhaltaan kylmää (minimilla 16 asteella)?? Tänään esim. auto oli auringon paisteessa parkissa ja siis kohtuullisen lämpönen oli sisällä ja kesti aika pirun kauan että alko kylmää tuleen -> kerkes tuleen läskihiki! Varmistuksena..eihän voi olla ton ac:n toiminnalla mitään yhteyttä abs-anturi vian kanssa (alko meinaan motarilla aika samoihin aikoihin tuleen kylmää, ku varoitusvalot sammu ja mittarit hyppäs mukaa)??
BTW..Juuri vaihdettu kiristin & hihna ja ac siis pyörii, mutta sitä täyttöhuoltoa ei ole vielä tehty...
"530da touring -00"
Comment
-
Tuli vaihdettua vuotava jäähdytin uuteen, mutta nyt ongelmana on jossain paisuntasäiliön luona oleva vuoto. Tiputtaa nestettä jatkuvasti, mutta paha sanoa missä vuoto on. Voiko viallinen painekorkki aiheuttaa tällaista/ mistä neste silloin tulisi ulos? Auto uudemmalla erikseen olevalla paisarilla.
Comment
-
Vaihdoitko samalla paisarin korkin uuteen? Voi olla, että vanha korkki on viallinen eikä päästä liikoja paineita ulos ja jäähdytinkin on hajonnut sen takia.Originally posted by JCi View PostTuli vaihdettua vuotava jäähdytin uuteen, mutta nyt ongelmana on jossain paisuntasäiliön luona oleva vuoto. Tiputtaa nestettä jatkuvasti, mutta paha sanoa missä vuoto on. Voiko viallinen painekorkki aiheuttaa tällaista/ mistä neste silloin tulisi ulos? Auto uudemmalla erikseen olevalla paisarilla.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Onko normaalia, että 530D:n ahtoputkissa on jonkinverran öljyä? En sanoisi, että kyse on ns. "pintasumusta", vaan öljyä on pieninä läiskinä esim. imusarjan ja välijäähyn välisessä putkessa..
Ahdin tuossa huollettiin jokin aika sitten ja nyt tiputtelee öljyä yön aikana muutaman pisaran verran maahan asti. Näyttäisi olevan peräisin ahtimen kompurapuolelta, se ainakin näyttää aika märältä.
Olisiko kannattavaa laittaa ahdin uudestaan huoltoon vai vaan lätkäistä lappu lattiaan vailla huolen häivää..
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
Nostellaas tätä hieman. Eli pitäis tutkia, mikä mättää ABS-järjestelmässä. ABS ja ASC -valot palaa mittarissa useimmilla ajokerroilla. Saattaa syttyä kesken ajon tai sitten heti käynnistettäessä. Onko anturi pimeenä vaiko kenties boksi? :think Itsellä ei ole vikakoodinlukulaitteita.
Olisko innokkaita tutkijoita täällä Mansessa? Toki kohtuullista korvausta vastaan. Ja kärryhän on sigun bensaversio.**********************************
Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Comment
-
kysytääs täältä jos sais vastauksia paremmin ku bullshit puolella
eli, olis tarkoituksena vaihtaa penkit sigun kehonliikuttimeen, nykyiset perus kangasjakkarat manuaalisäädöillä.. ebayt ym koluttu läpi ja aika paljon olis tarjolla sähkösäätöisiä jakkaroita
eli itse kysymykset kuuluu:
mitä kaikkea tulee ottaa huomioon penkkejä vaihtaessa?
akku varmaan irti työn ajaksi? pitääkö nollata esim bägi valot operaation jälkeen?
kippaavat ei tietenkään käy noiden "kiinteiden" tilalle?
onko muita eroavaisuuksia? farkku -> sedan ei muistaakseni passannut takapenkeissä, tai näin muistan lukeneeni jostain foorumin syövereistä
ja sitten mitä kaikkea vaatii että saa sähkösäätöiset toimimaan?? muisti oli vissiin kinkkisempi laittaa toimimaan, mutta ei sen tarvitse toimia ku itse pääsääntöisesti tällä vain ajan.
onko vuosimallien välillä eroja?- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
Miksi tarvis kipata neliovisessa autossaOriginally posted by väiski525 View Postkysytääs täältä jos sais vastauksia paremmin ku bullshit puolella
eli, olis tarkoituksena vaihtaa penkit sigun kehonliikuttimeen, nykyiset perus kangasjakkarat manuaalisäädöillä.. ebayt ym koluttu läpi ja aika paljon olis tarjolla sähkösäätöisiä jakkaroita
eli itse kysymykset kuuluu:
mitä kaikkea tulee ottaa huomioon penkkejä vaihtaessa?
akku varmaan irti työn ajaksi? pitääkö nollata esim bägi valot operaation jälkeen?
kippaavat ei tietenkään käy noiden "kiinteiden" tilalle?
onko muita eroavaisuuksia? farkku -> sedan ei muistaakseni passannut takapenkeissä, tai näin muistan lukeneeni jostain foorumin syövereistä
ja sitten mitä kaikkea vaatii että saa sähkösäätöiset toimimaan?? muisti oli vissiin kinkkisempi laittaa toimimaan, mutta ei sen tarvitse toimia ku itse pääsääntöisesti tällä vain ajan.
onko vuosimallien välillä eroja?
Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Originally posted by karoliina View PostMistä lähteä ettiin vikaa kun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi? onko sille joku oma sulake? isoveljen autosta kyse ja se ei ymmärrä autoista mitään.
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
Saattaapi olla, että Väiski525 tarkotti kippaavia takapenkkejä..Originally posted by Dunky View PostMiksi tarvis kipata neliovisessa autossa
Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
**********************************
Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Comment
-
525iA -01 nostaa lämpöjä
Eilen huomasin sellaisen vian tossa omassa käyttiksessä, että nostaa ajossa ja tyhjäkäynnillä satunnaisesti lämpöjä melkein punarajalle ja siitä nopeasti laskeutuu takaisin puoli väliin?
Konepellin alla kuskin puolella kuuluu pieni suhina syylärin vieressä olevan anturin/vesiletkun luota ja kaikki siellä puolen olevat letkut ovat täynnä valkoisia pilkkuja (joita mielestäni ei aiemmin ole ollut). Edellämainittu anturi on myös hieman kostea?
Nesteitä en päässyt vielä tarkistamaan koska moottori on kuuma. Emäntä mainitsi, että tänään kun hän oli lähtenyt töistä niin oli auton alla oli ollut pari pientä lätäkköä ja pari sellaista viivaa asfaltissa jotka jää kun ampuu vesipyssyllä.
Ja flekti pyörii jonka ansiosta lämmöt myös laskutuvat?
Toinen mielenkiintoinen asia on EPD Motorsportilta tilaamani ledi enkelit, jotka vilkkuvat kun kytkee sytytysvirran päälle vaikka valot eivät ole päällä. Auton ollessa käynnissä valot sammuksissa enkelit vilahtelevat vuoron perään?'
Ja lisätäänpä tähän vielä: Auto oli toissa viikon lämpimässä hallissa maalipinnan fiksauksessa ja viikko sitten lauantaina menin auton hakemaan niin moottorin vikavalo syttyi ja auto ei käynyt kaikilla. Käynnistin uudestaan ja auto toimi normaalisti. Vikavalo sammui seuraavana päivänä. Saman auto teki talvella kerran ilman että valo syttyi ja kerran valon syttyessä ja sammuessa seuraavalla käynnistyksellä.Last edited by _Jubi_; 09-05-2011, 17:22.E91 320d x-drive -10
E34 520i touring - 94
E12 528ia - 79
ex:
E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02
Comment
-
En usko että ledeissäsi on mitään vikaa vaikka vilkkuvat oudosti, kyseessä on tod.näk. ajotietokoneen "cold check" parkkivaloille, mikä ei vaan halogenpolttimoilla ehdi näkyä sen syttymisen viiveen takia. Itsellä samanlainen ilmiö, mutta ei tuota ongelmaa kun kytkee parkit samantien päälle jos kovin häiritsee.Originally posted by _Jubi_ View PostToinen mielenkiintoinen asia on EPD Motorsportilta tilaamani ledi enkelit, jotka vilkkuvat kun kytkee sytytysvirran päälle vaikka valot eivät ole päällä. Auton ollessa käynnissä valot sammuksissa enkelit vilahtelevat vuoron perään?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
Comment