Täällä taitaa olla eri numerolla oleva Exclusive paketti listattu, tai tarkemmin tuossa on listattu Edition Exclusive:n varusteet, liekö sitten sama kuin tuo paketti vai ei. Myös http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E39.htm kertoo tuosta jotain:
Joo tuon löysin itsekin, mutta eipä ole autossa valkoisia vilkkuja, eikä CD-vaihtajaa. Eli ei ole sama paketti, jos ei joku edellisistä omistajista ole välttämättä halunnut vaihtaa porkkanavilkkuihin ja hankkiutua boksista eroon .
Ilmastoinnin toiminnasta...Elikkä kuinka pitkä "viive" jengillä on että alkaa puhaltaan kylmää (minimilla 16 asteella)?? Tänään esim. auto oli auringon paisteessa parkissa ja siis kohtuullisen lämpönen oli sisällä ja kesti aika pirun kauan että alko kylmää tuleen -> kerkes tuleen läskihiki! Varmistuksena..eihän voi olla ton ac:n toiminnalla mitään yhteyttä abs-anturi vian kanssa (alko meinaan motarilla aika samoihin aikoihin tuleen kylmää, ku varoitusvalot sammu ja mittarit hyppäs mukaa)?? BTW..Juuri vaihdettu kiristin & hihna ja ac siis pyörii, mutta sitä täyttöhuoltoa ei ole vielä tehty...
Tuli vaihdettua vuotava jäähdytin uuteen, mutta nyt ongelmana on jossain paisuntasäiliön luona oleva vuoto. Tiputtaa nestettä jatkuvasti, mutta paha sanoa missä vuoto on. Voiko viallinen painekorkki aiheuttaa tällaista/ mistä neste silloin tulisi ulos? Auto uudemmalla erikseen olevalla paisarilla.
Lisäys edelliseen, tuossa pidemmän ajon jälkeen auton sammutettua hetken päästä purkautui jostain huomattavasti nestettä ulos. Eli ihankuin olisi liikaa painetta järjestelmässä?
Tuli vaihdettua vuotava jäähdytin uuteen, mutta nyt ongelmana on jossain paisuntasäiliön luona oleva vuoto. Tiputtaa nestettä jatkuvasti, mutta paha sanoa missä vuoto on. Voiko viallinen painekorkki aiheuttaa tällaista/ mistä neste silloin tulisi ulos? Auto uudemmalla erikseen olevalla paisarilla.
Vaihdoitko samalla paisarin korkin uuteen? Voi olla, että vanha korkki on viallinen eikä päästä liikoja paineita ulos ja jäähdytinkin on hajonnut sen takia.
Onko normaalia, että 530D:n ahtoputkissa on jonkinverran öljyä? En sanoisi, että kyse on ns. "pintasumusta", vaan öljyä on pieninä läiskinä esim. imusarjan ja välijäähyn välisessä putkessa..
Ahdin tuossa huollettiin jokin aika sitten ja nyt tiputtelee öljyä yön aikana muutaman pisaran verran maahan asti. Näyttäisi olevan peräisin ahtimen kompurapuolelta, se ainakin näyttää aika märältä.
Olisiko kannattavaa laittaa ahdin uudestaan huoltoon vai vaan lätkäistä lappu lattiaan vailla huolen häivää..
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Nostellaas tätä hieman. Eli pitäis tutkia, mikä mättää ABS-järjestelmässä. ABS ja ASC -valot palaa mittarissa useimmilla ajokerroilla. Saattaa syttyä kesken ajon tai sitten heti käynnistettäessä. Onko anturi pimeenä vaiko kenties boksi? :think Itsellä ei ole vikakoodinlukulaitteita.
Olisko innokkaita tutkijoita täällä Mansessa? Toki kohtuullista korvausta vastaan. Ja kärryhän on sigun bensaversio.
********************************** Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02 Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03 Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03 Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
kysytääs täältä jos sais vastauksia paremmin ku bullshit puolella
eli, olis tarkoituksena vaihtaa penkit sigun kehonliikuttimeen, nykyiset perus kangasjakkarat manuaalisäädöillä.. ebayt ym koluttu läpi ja aika paljon olis tarjolla sähkösäätöisiä jakkaroita eli itse kysymykset kuuluu:
mitä kaikkea tulee ottaa huomioon penkkejä vaihtaessa?
akku varmaan irti työn ajaksi? pitääkö nollata esim bägi valot operaation jälkeen?
kippaavat ei tietenkään käy noiden "kiinteiden" tilalle?
onko muita eroavaisuuksia? farkku -> sedan ei muistaakseni passannut takapenkeissä, tai näin muistan lukeneeni jostain foorumin syövereistä
ja sitten mitä kaikkea vaatii että saa sähkösäätöiset toimimaan?? muisti oli vissiin kinkkisempi laittaa toimimaan, mutta ei sen tarvitse toimia ku itse pääsääntöisesti tällä vain ajan.
kysytääs täältä jos sais vastauksia paremmin ku bullshit puolella
eli, olis tarkoituksena vaihtaa penkit sigun kehonliikuttimeen, nykyiset perus kangasjakkarat manuaalisäädöillä.. ebayt ym koluttu läpi ja aika paljon olis tarjolla sähkösäätöisiä jakkaroita eli itse kysymykset kuuluu:
mitä kaikkea tulee ottaa huomioon penkkejä vaihtaessa?
akku varmaan irti työn ajaksi? pitääkö nollata esim bägi valot operaation jälkeen?
kippaavat ei tietenkään käy noiden "kiinteiden" tilalle?
onko muita eroavaisuuksia? farkku -> sedan ei muistaakseni passannut takapenkeissä, tai näin muistan lukeneeni jostain foorumin syövereistä
ja sitten mitä kaikkea vaatii että saa sähkösäätöiset toimimaan?? muisti oli vissiin kinkkisempi laittaa toimimaan, mutta ei sen tarvitse toimia ku itse pääsääntöisesti tällä vain ajan.
onko vuosimallien välillä eroja?
Miksi tarvis kipata neliovisessa autossa
Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Mistä lähteä ettiin vikaa kun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi? onko sille joku oma sulake? isoveljen autosta kyse ja se ei ymmärrä autoista mitään.
Mistä lähteä ettiin vikaa kun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi? onko sille joku oma sulake? isoveljen autosta kyse ja se ei ymmärrä autoista mitään.
Miksi tarvis kipata neliovisessa autossa
Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
Saattaapi olla, että Väiski525 tarkotti kippaavia takapenkkejä..
********************************** Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02 Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03 Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03 Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Eilen huomasin sellaisen vian tossa omassa käyttiksessä, että nostaa ajossa ja tyhjäkäynnillä satunnaisesti lämpöjä melkein punarajalle ja siitä nopeasti laskeutuu takaisin puoli väliin?
Konepellin alla kuskin puolella kuuluu pieni suhina syylärin vieressä olevan anturin/vesiletkun luota ja kaikki siellä puolen olevat letkut ovat täynnä valkoisia pilkkuja (joita mielestäni ei aiemmin ole ollut). Edellämainittu anturi on myös hieman kostea?
Nesteitä en päässyt vielä tarkistamaan koska moottori on kuuma. Emäntä mainitsi, että tänään kun hän oli lähtenyt töistä niin oli auton alla oli ollut pari pientä lätäkköä ja pari sellaista viivaa asfaltissa jotka jää kun ampuu vesipyssyllä.
Ja flekti pyörii jonka ansiosta lämmöt myös laskutuvat?
Toinen mielenkiintoinen asia on EPD Motorsportilta tilaamani ledi enkelit, jotka vilkkuvat kun kytkee sytytysvirran päälle vaikka valot eivät ole päällä. Auton ollessa käynnissä valot sammuksissa enkelit vilahtelevat vuoron perään?'
Ja lisätäänpä tähän vielä: Auto oli toissa viikon lämpimässä hallissa maalipinnan fiksauksessa ja viikko sitten lauantaina menin auton hakemaan niin moottorin vikavalo syttyi ja auto ei käynyt kaikilla. Käynnistin uudestaan ja auto toimi normaalisti. Vikavalo sammui seuraavana päivänä. Saman auto teki talvella kerran ilman että valo syttyi ja kerran valon syttyessä ja sammuessa seuraavalla käynnistyksellä.
Toinen mielenkiintoinen asia on EPD Motorsportilta tilaamani ledi enkelit, jotka vilkkuvat kun kytkee sytytysvirran päälle vaikka valot eivät ole päällä. Auton ollessa käynnissä valot sammuksissa enkelit vilahtelevat vuoron perään?
En usko että ledeissäsi on mitään vikaa vaikka vilkkuvat oudosti, kyseessä on tod.näk. ajotietokoneen "cold check" parkkivaloille, mikä ei vaan halogenpolttimoilla ehdi näkyä sen syttymisen viiveen takia. Itsellä samanlainen ilmiö, mutta ei tuota ongelmaa kun kytkee parkit samantien päälle jos kovin häiritsee.
Comment