Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumppakuutio
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 131
    • Ylöjärvi

    Haku ei toimi näköjään kun laittaa taikasanan "e39" joten kai sitä pitää sit vaan kysellä...

    Eli joo repsikan ovi ei aukee sisältä eikä ulkoo, sisältä ku vetää kahvasta niin tappi nousee, ulkoo kun vetää ei tapahdu mitään ja kun ovia aukoo/laittaa kiinni ei tappi värähdäkkään...

    btw. ihan hyvän vaikutelman oon saanu ekasta bemarista 2kk aikana, vaihdettu: 2 rullaa/hihnat, flekti, termostaatti, kampiakselin anturi ja vielä olis korjattavaa: ovi ei aukea, airbag valo palaa, peräkontti ei aukea kaukosäätimellä, ilmastoinnin flekti korjattava... Muistinko edes sanoa kaikkea.

    Ja tosiaan e39 523 -96, oliskohan mitenkään mahdollista että ton oven sais auki ilman että tarvii rälläkkää ottaa käyttöön..?

    Comment

    • väiski525
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2572
      • Vantaa

      Originally posted by Dunky View Post
      Miksi tarvis kipata neliovisessa autossa
      Kaikkien vuosimallien jakkarat käy keskenään E39 kopassa paisi takapenkit sedan to touring ja viceversa
      Akku irti niin ei tarvi bagin valoa kuitata
      kippaavat takapenkit olis kova sana välillä töissä ja muutenkin jos jotain isompaa joutuu kuskaamaan eli akku irti homma OK

      Originally posted by TJJ View Post
      Ei käy, penkkien liittimet ovat erilaiset vanhemmissa. Ne taisi vaihtua 9/98.
      jo niimpä tietenkin onkos näitä mahdollista vaihtaa esim omista nykyisistä :think

      mites sitten jos haluais noi sähkösäätöiset, meneekö ihan vaan virtapiuhan vetämällä vai pitääkö hirveesti sähköjä vedellä? näissä ei varmaan valmiina ole sähkösäätöisille piuhoja tehtaalta jossain jemmattuna?
      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

      - MB s205 220cdi -15
      - Volvo s80 2.5t -07
      - mb s211 280cdi -08
      - e46 320i -03
      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
      - e46 320d Individual "m-sport" -04
      - e39 525i -01

      Comment

      • mijuko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2010
        • 951
        • ۩□□۩

        Originally posted by jumppakuutio View Post
        Haku ei toimi näköjään kun laittaa taikasanan "e39" joten kai sitä pitää sit vaan kysellä...

        Eli joo repsikan ovi ei aukee sisältä eikä ulkoo, sisältä ku vetää kahvasta niin tappi nousee, ulkoo kun vetää ei tapahdu mitään ja kun ovia aukoo/laittaa kiinni ei tappi värähdäkkään...

        btw. ihan hyvän vaikutelman oon saanu ekasta bemarista 2kk aikana, vaihdettu: 2 rullaa/hihnat, flekti, termostaatti, kampiakselin anturi ja vielä olis korjattavaa: ovi ei aukea, airbag valo palaa, peräkontti ei aukea kaukosäätimellä, ilmastoinnin flekti korjattava... Muistinko edes sanoa kaikkea.

        Ja tosiaan e39 523 -96, oliskohan mitenkään mahdollista että ton oven sais auki ilman että tarvii rälläkkää ottaa käyttöön..?
        Googlekin löytää tiensä BTCF:n sivuille...

        Tämmösiähän nää on vanhetessaan, eikä kaikkee ilkee ees kertoa
        ... pikkuvikojahan nuo on

        Liekkö sama auto http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=172798
        Last edited by mijuko; 09-05-2011, 18:44. Reason: lisäys

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          Originally posted by väiski525 View Post
          kippaavat takapenkit olis kova sana välillä töissä ja muutenkin jos jotain isompaa joutuu kuskaamaan eli akku irti homma OK



          jo niimpä tietenkin onkos näitä mahdollista vaihtaa esim omista nykyisistä :think

          mites sitten jos haluais noi sähkösäätöiset, meneekö ihan vaan virtapiuhan vetämällä vai pitääkö hirveesti sähköjä vedellä? näissä ei varmaan valmiina ole sähkösäätöisille piuhoja tehtaalta jossain jemmattuna?


          hmm, onko tälläiset esim mahdollista asentaa? mites käy täten airbäg - systeemien yms? taitaa jäädä haaveiluksi?
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • Tomppa80
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2088
            • Raahe

            Originally posted by Tomppa80 View Post
            Tänä aamuna hajosi jompikumpi asentoanturi, mutta kumpi??? (nokka vai kampi). Starttaus on pitkä (2-2.5sek.) Moottori ei väännä, mutta toimii. Paikoillaan kaasuttaessa moottori lörisee ja lähtee verkkaisesti ottamaan kierroksia. Molemmat anturit on vaihdettu alle vuosi sitte.
            Tänään sitten hajosi lopullisesti, ei lähde enään käyntiinkään.. Jätti muijan ja muksun kirjaston parkkipaikalle. Suzukistakin on akku paskana, tottakai! Vittu mää lähden työreissulle ja antaa paskojen olla, muijallakin on uusi pyörä, ajakoon sillä. Mietin asiaa joskus ensviikolla enemmän....
            Mercedes Benz E -07
            BMW 523i -96
            Volvo v70t5 -99
            Harley Davidson Electra Glide -00
            Solifer SM -75

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by väiski525 View Post
              http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...61348461525019

              hmm, onko tälläiset esim mahdollista asentaa? mites käy täten airbäg - systeemien yms? taitaa jäädä haaveiluksi?
              sinne apukuskin penkkiin pitäisi saada se tunnistinmatto laitettua.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                Originally posted by peto2 View Post
                sinne apukuskin penkkiin pitäisi saada se tunnistinmatto laitettua.
                onkos se käytännössä mitenkään mahdollista? :think minä noista mitään tiedä. onko se matto penkin sisällä vai alla vai miten?
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by väiski525 View Post
                  jo niimpä tietenkin onkos näitä mahdollista vaihtaa esim omista nykyisistä :think

                  mites sitten jos haluais noi sähkösäätöiset, meneekö ihan vaan virtapiuhan vetämällä vai pitääkö hirveesti sähköjä vedellä? näissä ei varmaan valmiina ole sähkösäätöisille piuhoja tehtaalta jossain jemmattuna?
                  Toki ne voi vaihtaa nykyisistä. Nykyisissä liittimissä tosin ei ole kuin lämmityksen ja kiristimen kontaktit (ja apukuskin penkin tunnistimen kontaktit) mutta eipä niitä muita tarvita. Jännitteen voi kytkeä suoraa sähköpenkin johtoihin. Uudet ja vanhat kiristimet ei taida olla keskenään yhteensopivia ja apukuskin tunnistinmaton kanssa on sama juttu. Kiristimet tosin voi ottaa auton omista penkeistä mutta maton kanssa pitää askarrella hiukan enemmän jos sen ottaa nykyisestä penkistä.

                  Helpommalla pääset jos etsit vain 3/99 jälkeen tehtyjä penkkejä. Ilmeisesti penkin liitin muuttui 9/98 mutta kiristimet muuttui vielä kerran tuon jälkeen.

                  Pelkkä plussa ja maa riittää, ei ole piuhoja valmiina. Tästä on ollut ennenkin juttua, searchilla pitäisi löytyä.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Toki ne voi vaihtaa nykyisistä. Nykyisissä liittimissä tosin ei ole kuin lämmityksen ja kiristimen kontaktit (ja apukuskin penkin tunnistimen kontaktit) mutta eipä niitä muita tarvita. Jännitteen voi kytkeä suoraa sähköpenkin johtoihin. Uudet ja vanhat kiristimet ei taida olla keskenään yhteensopivia ja apukuskin tunnistinmaton kanssa on sama juttu. Kiristimet tosin voi ottaa auton omista penkeistä mutta maton kanssa pitää askarrella hiukan enemmän jos sen ottaa nykyisestä penkistä.

                    Helpommalla pääset jos etsit vain 3/99 jälkeen tehtyjä penkkejä. Ilmeisesti penkin liitin muuttui 9/98 mutta kiristimet muuttui vielä kerran tuon jälkeen.

                    Pelkkä plussa ja maa riittää, ei ole piuhoja valmiina. Tästä on ollut ennenkin juttua, searchilla pitäisi löytyä.

                    ookrait pitää jatkaa metsästystä kiitoksia näistä ite tykkään kyllä tehdä ja näprätä mutta ku ei ole noista kyllä mitään hajua nii kai pitää sit metsästää koliysin penkit tälläkertaa.. kyselin noiden nykyisten verhoilua parista liikkeestä niin vastaus yhdestä oli:


                    "Verhoilun hinta autoosi on 2400€, materiaalista riippumatta. Hinta sisältää etu- ja takaistuimet sekä oviverhoilujen keskiosion, sisältäen kaiken: irroituksen & asennuksen, verhoilumateriaalit, verhoilutyön, liimat & langat, auton säilytyksen lämpimässä ja vartioidussa tallissa, testauksen, viiden vuoden takuun työlle sekä kevyen sisäpuhdistuksen autolle. Materiaalivaihtoehtoja on monia ja tyylejä lukuisia"

                    vittu TERVE!
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17534
                      • Turku

                      Originally posted by väiski525 View Post
                      ookrait pitää jatkaa metsästystä kiitoksia näistä ite tykkään kyllä tehdä ja näprätä mutta ku ei ole noista kyllä mitään hajua nii kai pitää sit metsästää koliysin penkit tälläkertaa.. kyselin noiden nykyisten verhoilua parista liikkeestä niin vastaus yhdestä oli:


                      "Verhoilun hinta autoosi on 2400€, materiaalista riippumatta. Hinta sisältää etu- ja takaistuimet sekä oviverhoilujen keskiosion, sisältäen kaiken: irroituksen & asennuksen, verhoilumateriaalit, verhoilutyön, liimat & langat, auton säilytyksen lämpimässä ja vartioidussa tallissa, testauksen, viiden vuoden takuun työlle sekä kevyen sisäpuhdistuksen autolle. Materiaalivaihtoehtoja on monia ja tyylejä lukuisia"

                      vittu TERVE!
                      Ei tuo kyllä paha hinta ole tuosta työmäärästä :think...
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • deezaye
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 185
                        • Turenki Rock City

                        530d startti temppuilee

                        Semmosta vikaa on nyt ilmennyt tässä lämpimillä keleillä, että kun kone lämpimänä starttaa, niin pyörähtää startti vaan tyhjää, tokalla kerralla starttaa, mutta sitten melkein heti taas lyö tyhjää, eikä kone ehdi käynnistyä. Muutaman kerran kun starttailee, niin sit lähtee. Kylmemmällä ilmalla tai kone kylmänä ei oo mitään ongelmaa... Mistähän lähtis vikaa penkomaan, solenoidi, vapaakytkin tms...?
                        E53/M54B30 -04
                        E39/M57D30 -99
                        E34/M30B35 -88
                        E28/M10B18 -85

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Ei käy, penkkien liittimet ovat erilaiset vanhemmissa. Ne taisi vaihtua 9/98.
                          Eipä mene montaakaan minuuttia kun pari liitintä vaihtaa Eli, käy
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Kyselläämpäs taas hieman, eli pari ongelmaa ois 528i -96:

                            - Eli siis auto ns. rauhallisessa kiihytyksessä karkeasti alle 60km/h nopeuksissa niin sanotusti "nykyttää", ei siis tunnu miltään moottorista johtuvasta vaan ihan kun voimansiirrossa olisi jotain omituista väljää (rättinivel on kohtuu uuden näkönen joten liene vaihdettu?) Tuntuu tosiaan siltä kun renkaat olisi ns. "hyytelöä" eli auto ei nyi vaan "hyllyy" kiihdyttäessä... Vaikea selittää kun ensimmäistä kertaa joku vehje noin tekee Alkoi tuntua pahemmin kun vaihtoi noi komiat 15" alkuperäiset alupallot alle, ovat kyllä pikimmiten lähdössä.

                            - Mikä mahtaa kytkintä vaivata kun saattaa välillä ottaa ihan pinnasta ja välillä pohjasta? Ilmeisesti alkuperäinen 280tkm ajettu kun nopeassa repäsyssä/vaihdossa luisti/luistaa (ainakin ennen kun CVT:n poistin). En tiedä onko korvien välissä mutta välistä tuntuu että kun painelee vaihtaessakin useamman kerran poljinta pohjaan niin vaihteet menee siistimmin sisään.. Ei vuoda mihinkään suuntaan nestettä ainakaan :think

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • niksude`
                              Newbiemmer
                              • Apr 2011
                              • 21
                              • Imatra

                              Tervehdys !

                              Nyt kaipaan fiksumpien neuvoja, tuli ostettua e39 m5 -99vm.

                              Ja nyt ensialkuun pitäisi peruutustutkaan hommata kuskinlaitimmainen "tunnistinsilmä", koska vanha on rikki ja tämän lisäksi navigaattoriin cd-levy. Mistä tälläisiä varaosia kannattaisi lähteä kyselemään...:think

                              Comment

                              • DWHLL
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 189
                                • Espoo

                                Tervehdys,
                                Kävin koeajamassa -99 vuoden 528i:tä. Kone kävi kylmänä tyhjäkäyntiä hieman huonosti, eli kierrokset oli aika alhaalla ja seilasivat koko ajan edestakaisin. Kyseessä oli samantyyppinen ilmiö, mitä ex-328i teki ajoittain kylmänä, eli pudotti tyhjäkäynnillä hetkeksi kierrokset tosi alas, mutta tämä 528 teki sitä jatkuvasti. Mistä tuossa mahtaisi olla kyse?
                                Muuten moottori toimi kyllä juuri niin kuin sen mielestäni pitäisikin.
                                ------------
                                f25 X3 30d M-sport -11 Carbonschwartz
                                e91 325d -07 Alpinweiß

                                ex:
                                e39 528i Touring -99 Cosmosschwartz
                                e81 120d M-sport -08 LeMans blau
                                e46 328Ci -99 Cosmosschwartz
                                e36 320i coupé -95 Daytonaviolett

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎