Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mijuko View Post
Kaasuläpät yms tosiaan on purettu (jos ne on ne kääntyvät läpät, moneen otteseen kun viimekesänä vaihtelin imusarjan tiivisteet & syksyllä kansiremppa
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostTuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
Toinen edelleen miljoonannen kerran kysyn:
Onko tuo nyt ominaisuus vai vika. Eli kun painaa kaasua ja nostaa, niin noston jälkeen auto miettii vielä hetken että mitä tapahtui. Sitten vasta kierrokset alkaa laskea, ja ne ei laske rivakasti vaan löysästi.
Tyhjäkäyntimoottorin/venttiilin mikälie se nyt on putsailin ja ei mitään vaikutusta.
Alkaa olemaan rasittava ominaisuus.
Tässä omat kuvat takalaakerien vaihdosta, Yritettiin vaikka millä saada vetaria ulos mut ei niin ei.
Lopuksi löytyi sitten työkalu millä sen sai. Autona E39 M5
Muutama napakka isku ja vetari lähti, toiselta puolelta irtos ihan tuurnan ja pajavasaran avulla.
Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
[QUOTE=kaikkone;2358656]Tuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
QUOTE]
Minä ainakin vaihdoin laakerit molemmille puolille taakse irrottamatta vetaria. Torxit sieltä takaa on aika paskamaiset irrottaa, mutta sopivalle korkeudelle tunkkaamalla ja sopivankokoisilla räikkä/ nivelsysteemeillä pultit lähti auki. Loppuosa olikin helppo, kunhan tarpeeksi järeä ulosvetäjä löytyi, kaksi pientä väänsin harjoitellessa solmuun... Mitään sen kummempaa paukuttelua ei tarvinnut.
Auto on 528 touring 9/98.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostBMW:n mukaan onnistuu. Bentleyn kirja taas neuvoo ottamaan irti alatuennan pultin (narinahelan läpi menevän) ja molemmat ylätukivarret. Kumpikaan ei käske irrottamaan vetoakselia.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
[QUOTE=baku;2358825]Originally posted by kaikkone View PostTuotanoin, Onko joku täällä tehnyt tosiaan tuon takavasemman renkaan laakerin vaihdon ilman vetarin irrotusta? Tai ihan vain tunkin päällä?.
Alkaa kohta luovuusloppumaan, tänään loppui työkalut kun aattelin vetaria irroitella. (ei ollut tarpeeksi lyhyttä jatkopalaa jonka kanssa uskaltaisi vasaralla paukutella.
QUOTE]
Minä ainakin vaihdoin laakerit molemmille puolille taakse irrottamatta vetaria. Torxit sieltä takaa on aika paskamaiset irrottaa, mutta sopivalle korkeudelle tunkkaamalla ja sopivankokoisilla räikkä/ nivelsysteemeillä pultit lähti auki. Loppuosa olikin helppo, kunhan tarpeeksi järeä ulosvetäjä löytyi, kaksi pientä väänsin harjoitellessa solmuun... Mitään sen kummempaa paukuttelua ei tarvinnut.
Auto on 528 touring 9/98.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostNoh sanotaan näin, joudut irroittamaan navan, eli jossa vetari on kiinni. Toki et joudu tolleen irroittamaan vetaria perästä. Mut navasta joudut koska muuten et saa laakeria ulos. Eli se "vaikeampi" osuus on edessä. Vetarin irroitus perästä on helppoa, 6 pulttia.
Tuolla juttua laakerinvaihdosta normaaliin E39-malliin: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1011827
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostM5 tosiaan on erilainen ja siinä pitää BMW:n ohjeenkin mukaan ottaa napa irti jotta laakerin vaihto onnistuu.
Tuolla juttua laakerinvaihdosta normaaliin E39-malliin: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1011827
Noi linkitetyt kuvat ei näy ellei rekisteröidy tonne foorumille.Kesämiina: E39 M5 S/C
Talvimiina: E70 X5 530sd
Comment
-
-
Taas pakko heittää täysin turha kysymys, mutta rupes eilen mietityttää kun mittailin 0-100km/h aikoja ja sain GPS:ällä parhaimmillaan 9,4sec, kun käsittääkseni BMW kertoo 8,3sec.
Tietysti auto on 280tkm ajettu alkuperäisellä turbolla, mutta voivatko renkaat, nimittäin RunFlatit vaikuttaa oleellisesti kiihtyvyyteen kun painavat kuitenkin helvetisti enemmän kuin normaalirenkaat? Eikös hyrrävoimat jotain vaikuta tässäkin kohtaa?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostM5 tosiaan on erilainen ja siinä pitää BMW:n ohjeenkin mukaan ottaa napa irti jotta laakerin vaihto onnistuu.
Tuolla juttua laakerinvaihdosta normaaliin E39-malliin: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1011827
Mmhm, ymmärsinkö oikein, eli kun on tilanne se että on saanut liukuvasaralla paukuetttua sen navan irti niin akseli pääsisi liikkumaan hiukan ylös ja alas? jolloin tietysti pääsee paljon paremmin niihin neljään ruuviin kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostTaas pakko heittää täysin turha kysymys, mutta rupes eilen mietityttää kun mittailin 0-100km/h aikoja ja sain GPS:ällä parhaimmillaan 9,4sec, kun käsittääkseni BMW kertoo 8,3sec.
Tietysti auto on 280tkm ajettu alkuperäisellä turbolla, mutta voivatko renkaat, nimittäin RunFlatit vaikuttaa oleellisesti kiihtyvyyteen kun painavat kuitenkin helvetisti enemmän kuin normaalirenkaat? Eikös hyrrävoimat jotain vaikuta tässäkin kohtaa?
edit: hienostippa selitin, krapulan piikkiin.
Comment
-
-
Originally posted by Purni View PostNoh sanotaan näin, joudut irroittamaan navan, eli jossa vetari on kiinni. Toki et joudu tolleen irroittamaan vetaria perästä. Mut navasta joudut koska muuten et saa laakeria ulos. Eli se "vaikeampi" osuus on edessä. Vetarin irroitus perästä on helppoa, 6 pulttia.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostAutomaatti vissiin sulla? Jos paikaltaan lähdet lämäsemällä kaasun pohjaan niin menee tuo 1 sec enemmän. Kokeileppa antaa kierroksia jarrua vasten ja siitä sitten lähdet
edit: hienostippa selitin, krapulan piikkiin.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment